Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Perfect

Merg mai departe cu intrebarea: incerc un reglaj doar din parghie? Sa lungesc cursa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIRCEAIONUT

Exact. În capac este situat rezervorul de vacuum. Vacuum-ul generat de pompa tandem merge la acest rezervor şi de acolo mai departe

 

@Totalsender

Nu prea aş crede. Dacă o lungeşti presiunea minimă va scădea şi mai mult sub presiunea atmosferică şi deja este sub ea. Poate că ar trebui să deşurubezi puţin şurubul de stop. Nu sunt sigur de rezultate, dar vedem ce se întâmplă. Poţi face asta cu vcds-ul lângă tine şi rezultatul final în BS011 ar trebui să fie: presiunea minimă puţin sub cea atmosferică, diferenţa on/off cam 180 mbari. Apoi faci toate cele 3 loguri. Urmăreşte şi discuţia cu colegul @feichter începând de aici

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3075239

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca de data asta am făcut bine. La 1 la relantiu 6, la 1400 ture 22. La 2 este identic ca la 1. La 3 este 0 și 19. Am observat că se măsoară în Hg vac. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai strans parghia cu cca 2 ture (rotire spre dreapta) - adica am desurubat piulita de stop.

Nu am reusit sa fac log in mers.

In schimb atasez BS011 si BS003.

 

masina pare ca trage ceva mai bine... dar la plecarea de pe loc cam aceeasi situatie.

Nu am reusit sa studiez prea mult treaba insa as vrea sa stiu daca e ok calea pe care am ales-o.

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIRCEAIONUT

Vacuum-ul pare ok la capsulă. Hg presupun că înseamnă inch coloană de mercur, asta ar însemna că ai -643mbari la capsula vacuumatică. Acum verifcă cu un furtunaş introdus în capsula vacuumatică a turbinei dacă ţine vacuum (tragi aer cu gura până începe să se deplaseze tija şi apoi pui limba pe furtunaş, dacă rămâne lipită este ok, dacă nu este membrana fisurată). Dacă membrana este ok atunci sunt două variante: ori geometrie ancrasată ori pierde presiune pe undeva. Ultima variantă este mai puţin posibilă pt că trebuia să se vadă şi în BS003

 

@Totalsender

Cred că ţi se pare că trage mai bine:))

Nu prea s-a schimbat nimic, a scăzut puţin diferenţa on/off şi cam atât, deci nu prea ar fi calea corectă

1274541314_2-15-20218-32-50PM.thumb.jpg.c44668efd5934c25afec661c602a2975.jpg

 

BS003 este identic

 

Totuşi eu cred că ai şi ceva probleme pe vacuum. Nu mai ştiu, N75 l-ai schimbat cumva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu capsula am făcut-o și ține vacuum, geometria a fost deblocat de mecanic. Asa mi- a zis când m-am dus, ca este geometrie blocată. A probat capsula și deblocat geometria și reglat tija. De aceea a zis că nu își da seama de unde este. Mi-a zis ca turbina merge bine.  Nu mai știu ce să fac. Cred că o să încerc să schimb capsulă. Am observat la cineva pe net ca o perioada ținea, cam 1 mine și după pierdea, poate o fi și asa ceva, nu știu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca e verificat si e ok.

Vacuum-ul de asemenea verficat acum ceva timp.

 

Ca idee, nu cred ca am verificat vreodata MAPul...

 

Sa incerc pe invers cu parghia fata de ce am facut azi? Sau sa mai strang parghia... poate... poate..

 

Partea proasta cu reglajul sub VCDS este ca nu sta turata singura si, ca atare, e greu sa faci manevra

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, MIRCEAIONUT said:

Mi-a zis ca turbina merge bine

Cum să meargă bine dacă se vede clar că nu face presiune. Din păcate sunt prea multe variabile: geometria zice că a deblocat-o dar nu poţi fi sigur,  a reglat tija dar nu se ştie dacă a reglat-o bine, aşa cum ţi-a mai sugerat un coleg mai la începutul discuţiei poate să piardă presiune pe undeva, etc.

 

4 hours ago, MIRCEAIONUT said:

Am observat la cineva pe net ca o perioada ținea, cam 1 mine și după pierdea,

Ştiu discuţia, este posibil. Se poate testa fără să o schimbi. Este nevoie de un T-eu intercalat pe furtunul de vacuum chiar înainte de capsulă la care se conectează vacuum-metru. Se urmăreşte dacă pe timpul BS011 (înregistrezi logul) vacuum-ul atinge valoarea necesară. Dacă vacuum-ul este ok iar presiunea mică atunci nu este din cauza capsulei.

 

4 hours ago, Totalsender said:

Partea proasta cu reglajul sub VCDS este ca nu sta turata singura si, ca atare, e greu sa faci manevra

Dacă ai posibilitatea să introduci ceva sub pedala de acceleraţie construieşte o pană din lemn pe care o introduci sub pedala de acceleraţie, pui o greutate pe pedală şi din pană reglezi turaţia.

 

On 2/13/2021 at 5:31 PM, Totalsender said:

IQ = 1.6 fara AC si cam 2 cu AC - 

 

Acu mi-a sărit în ochi asta. Nu are întreruperi la ralanti pentru că este mic rău IQ. A umblat cineva la pompa de injecţii? Pune o poză cu grupurile 001 şi 004

 

4 hours ago, Totalsender said:

Ca idee, nu cred ca am verificat vreodata MAPul...

Nu cred că este din el, eventual să încerci cu unul de probă să nu-l cumperi degeaba.

 

Îţi propun următorul test: Fă un BS011 ca de obicei, dar cu ocolirea N75, adică scoţi furtunul de vacuum care intră în N75 (ăla care vine de la pompa tandem) şi îl bagi direct în capsula vacuumatică. Dacă nu ajunge cauţi o ţeavă care să intre forţat şi prelungeşti furtunaşul cu unul similar până în turbină.  Îl laşi aşa să înregistreze  vreo 20 secunde, apoi salvezi logul. Practic cu asta verificăm dacă vacuum-ul este în stare să ţină geometria în poziţia de ON în mod constant şi care este presiunea în cazul ăsta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, lupo_bv said:

 

Acu mi-a sărit în ochi asta. Nu are întreruperi la ralanti pentru că este mic rău IQ. A umblat cineva la pompa de injecţii? Pune o poză cu grupurile 001 şi 004

 

Cred ca e un pic cam mare debitul (teoretic vorbind).

Daca cresc IQ-ul (la 3 de exemplu, si in acest fel scad debitul) parca trage un pic mai prost.

la relanti e ok

 

Revin cu niste log-uri dupa amiaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este normal să se întâmple așa. Eu zic sa il pui la un 2,2 cu motorul cald. Stiu ca se câștigă ceva putere cu metoda asta, dar nu prea este normal. La ralanti are tendința de a funcționa cu rateuri când IQ este prea mic.

Trebuie să o faci sa ii vină puterea de acolo de unde trebuie:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ce am uitat sa specific este ca, acest IQ vine pe valoare Default a VCDS adica 23768 parca.

Si da, sigur s-a umblat la capac... nu stiu cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înseamnă că trebuie ciocănit puţin capacul, dar merge şi să-l ajustezi din vcds nefiind o diferenţă prea mare.

Gata, acum revenim la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am facut cate ceva ,verificat furtunase ,curatat  contacte am gasit la egr un fir oxidat, am facut un log in mers, merge foarte bine.In rest nu stiu .

Va rog daca observati ceva nereguli in log vit.III si vit.IV.

Va Multumesc mult!

(Touran 2.0 TDI BMN 125kw dsg6 /2008)

 

log003 010 011.xlsx

Modificat de Magilala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu prea face presiune turbina. Poate să fie o problemă de vacum. Vezi dacă poţi face BS011.

1309467135_2-18-20213-21-06AM.thumb.jpg.65cd334cd8b33003901139c88c03398e.jpg

MAF OK, EGR OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tubulatura de sub filtrul de aer, totul este ok, am pus un teu înainte de vacum cu mi-ai spus și indica aceiași valoare. Zic sa probez cu alt N75. Am observat ca atunci când este motorul rece nu i-au limp, după ce ajunge la 90 de grade, în jur de 4000 turații intra limp. Ieri am fugit un pic cu ea, dar la 170 de km nu se mai duce și mai am pedala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Stefano

Reglajul este aproape ok. Minimul este undeva pe langă presiunea atmosferică, iar diferenţa dintre on/off cam 170 mbari

1800910477_2-18-20212-50-19PM.thumb.jpg.613d79ac96646f3553700ebc15303f1f.jpg

 

BS003 arată că EGR este  blindat bine şi nu pare a fi scăpări de presiune

 

Ar fi interesant şi logul în mers acum. Mai ia limp?

 

@MIRCEAIONUT

Dacă zici că manometrul pus pe T-eu arată o depresiune egală cu cea din punctul 2 pe timpul BS011-ON şi rămâne constantă atunci nu cred că N75 este de vină. Poţi încerca de probă cu altul, dar nu cred.

Dacă:

- nu sunt scăpări de presiune între turbină şi motor

- geometria nu agaţă

Atunci cauza care rămâne ar fi reglajul actuatorului

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, mă poate ajuta și pe mine cineva cu o părere la un log ? Nu știu cât de bine a ieșit, sunt mai novice cu vcds-ul, mașina în cauză e o bora 1.9 ajm 4motion, după ce am schimbat turbocompresorul e mai leneșă la demaraj și consumul mărit aprox. 1,5 l.

log.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, lupo_bv said:

@Stefano

Reglajul este aproape ok. Minimul este undeva pe langă presiunea atmosferică, iar diferenţa dintre on/off cam 170 mbari

1800910477_2-18-20212-50-19PM.thumb.jpg.613d79ac96646f3553700ebc15303f1f.jpg

 

BS003 arată că EGR este  blindat bine şi nu pare a fi scăpări de presiune

 

Ar fi interesant şi logul în mers acum. Mai ia limp?

 

@MIRCEAIONUT

Dacă zici că manometrul pus pe T-eu arată o depresiune egală cu cea din punctul 2 pe timpul BS011-ON şi rămâne constantă atunci nu cred că N75 este de vină. Poţi încerca de probă cu altul, dar nu cred.

Dacă:

- nu sunt scăpări de presiune între turbină şi motor

- geometria nu agaţă

Atunci cauza care rămâne ar fi reglajul actuatorului

 

 

Logurile au fost făcut cu motorul rece(apa nu ajunsese la 90),iar in legătura cu logul in mers o sa fac zilele acestea

Masina nu și ia limp doar face overboost 1.9bar(1.6bar cere ecu)..am observat ca in treptele mari nu face overboost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Dupa aproape un an azi am refacut si eu un log in mers.Domnule @lupo_bv varog sa aruncati o privire si sa imi spuneti si mie cum se prezinta.Precizez ca logul a fost facut dupa regenerare ( asa s-a nimerit,a pornit regenerarea cand am iesit sa fac logul) in treapta 3 cu pedala la fund.Nu mereu dar are momente cand nu trage asa cum trebuie.O sa mai urmaresc daca am timp zilele urmatoare cand filtrul o sa fie mai plin sa fac si atunci un log.Am proasta impresie ca DPF-ul meu e cam infundat si o sa trebuiasca sa ii fac o curatare cat mai rapid. Multumesc anticipat

log 2021-2.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/16/2021 at 2:01 PM, lupo_bv said:

Da, este normal să se întâmple așa. Eu zic sa il pui la un 2,2 cu motorul cald. Stiu ca se câștigă ceva putere cu metoda asta, dar nu prea este normal. La ralanti are tendința de a funcționa cu rateuri când IQ este prea mic.

Trebuie să o faci sa ii vină puterea de acolo de unde trebuie:))

 

Salutare din nou,

Am dat quote la mesajul de mai sus, deoarece, imediat dupa ce am avut aceasta discutie am modificat IQ-ul. Am micsorat cantitatea  injectata urcand valoarea la 3.2 - 3.4 fara AC. Treaba interesanta este ca dupa aceasta modificare a inceput sa traga mai bine... ciudat!

 

Am mai modificat parghia la turbina, am mai verificat furtunele de vacuum. Masina trage cu muuuuult mai bine. Practic nu retin sa fi tras asa bine de cand e la mine. (tinem totusi cont si de resoftare)

Exista totusi zone cand nu e chiar liniara desfasurarea puterii.

Trage bine in treapta a doua. Plecarea de pe loc este mult mai violenta (nu mi-am pus mintea dar reusesti sa scartai rotile).

In treapta a treaia trage mult mai bine, de asemenea, dar depinde in ce turatie o prinzi.

 

Asa cum am mai discutat am lasat log-urile intregi pe tot parcursul deplasarii.

Doar in log-ul 2 facut in mers am reusit sa ii fac 0-100% in treapta a patra (penultima repriza). In rest, treapta a treia cat s-a putut (din motive de tiruri si de alti cretini cu care te trezesti pe banda data, dornici de depasiri)

 

Intrebarea mea este: ce naiba s-a modificat?

Ar mai merge umblat la parghie?

 

Ieri am facut testul cu legarea turbinei direct la sursa de vacuum din amonte. Nu am reusit sa vad mai mul de 1106.4 mbar, cu toate reglajele facute.... cand sa fac LOG mi s-a descarcat laptop-ul (azi nu am mai stat de manevra).

 

Multumesc mult pentru informatii, stiu ca nu tine de foame :-) dar chiar apreciez eforturile pe care le faceti.

 

 

LOG-01-003-010-011 - 2.xlsLOG-01-011-xxx-xxx - 2.xlsLOG-01-003-xxx-xxx.xlsLOG-01-003-010-011.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin99

Eu cred că arată destul bine logul. Presiunea măsurată o atinge pe cea specificată pe la 1800 rpm, are un spike apoi stă pe lângă presiunea specificată. Cantitatea de aer este ok. Deci din punctul ăsta de vedere lucrurile stau ok (era interesant dacă prindeai în log şi Duty cycle de la N75, dacă este pe undeva) şi s-ar putea să fie alte motive pentru care nu trage.

 

119607307_2-22-20217-21-31PM.thumb.jpg.7d60db725cd50ffb996fda8cf6a38cd9.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut deja 150 km de la acest log.Maine o sa ies sa fac logul si o sa adaug si duty cycle.Dupa log am pus si duty cycle pentru ca plimbarea a fost mai lunga si am vazut ca era stabil undeva aproape de 50%.Revin cu log-ul maine si discutam in continuare dar tot tind sa cred ca problema este de la DPF ca am vazut cantitatea de oil ash cam mare.Era undeva peste 70 de grame.Pe undeva cred ca e logic avand in vedere ca masina are aproape 300 000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/21/2021 at 4:43 PM, Totalsender said:

Intrebarea mea este: ce naiba s-a modificat?

Câte ceva s-a modificat pe ici pe colo:)). Numai presiunea nu prea vrea să stea la locul ei. Să le luăm pe rând.

Logul în mers:

Tr.3 

Faţă de logul de aici, cred că este ultimul

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3077014

TR.3.thumb.jpg.b88f97416331f17efbb9797d7df678ca.jpg

Lagul este mai mare, MAF măsoară mai puţin, dar Duty Cycle la N75 arată cum ar trebui (a scăzut valoarea), iar tu zici că trage mai bine. Te cred, dar nu prea înţeleg

În tr. 4 cam acelaşi aspect

TR.4.thumb.jpg.d8e0f9548812b96f9670db85a965624b.jpg

De altfel într-un log făcut pe o perioadă mai lungă se vede că presiunea măsurată este mai tot timpul sub cea prescrisă

1833281680_2-22-20217-45-29PM.thumb.jpg.4799e964d720c8d82357ad5bd026f4e1.jpg

 

treaba asta cu presiunea scăzută este confirmată şi de BS011 unde se observă o diferenţă de presiune cam la fel cu  graficele de aici

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3077118

BS011.thumb.jpg.57bfd43a7c532c13ac7832bb56285a2f.jpg

 

În schimb BS003 arată perfect ca şi cum reglajul turbinei ar fi ok

BS003.thumb.jpg.94b272a9d1f88fc2e044ff35d912d700.jpg

 

Deci,  sunt trei chestii care indică un reglaj cât de cât ok: Duty cycle N75, recircularea gazelor din BS003  şi feeling-ul tău şi un parametru care le contrazice: presiunea atât în BS011 şi logul în mers. Acum stau şi mă întreb dacă MAP-ul ăla măsoară bine (nu-mi mai amintesc dacă l-ai schimbat, parcă de MAF ai zis că l-ai schimbat)

 

On 2/21/2021 at 4:43 PM, Totalsender said:

Ieri am facut testul cu legarea turbinei direct la sursa de vacuum din amonte. Nu am reusit sa vad mai mul de 1106.4 mbar, cu toate reglajele facute.

Asta arată că N75 funcţionează ok. La şurub ai umblat cumva? Dacă nu, cred că ar mai trebui deşurubat puţin ca să măreşti presiunea maximă, altfel numai din pârghie nu merge

 

On 2/21/2021 at 4:43 PM, Totalsender said:

Treaba interesanta este ca dupa aceasta modificare a inceput sa traga mai bine... ciudat!

Nu-i ciudat, aşa trebuie să fie

AFN.thumb.JPG.015817dbf2f15da8bf26cb6b3fc71c4f.JPG

On 2/21/2021 at 4:43 PM, Totalsender said:

Multumesc mult pentru informatii, stiu ca nu tine de foame :-) dar chiar apreciez eforturile pe care le faceti.

Pentru puţin, dar cel mai mult contează feedback-ul, altfel discuţia nu ar avea nici un farmec:D

 

7 minutes ago, Catalin99 said:

am vazut ca era stabil undeva aproape de 50%

Nu trebuie să mai faci log, este ok.

8 minutes ago, Catalin99 said:

tind sa cred ca problema este de la DPF

Pentru asta eu zic să răsfoieşti puţin acest topic

Având în vedere că ai vcds, caută pe topic ce parametri trebuie să înregistrezi şi postează acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!