Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Da trebuie ținută la 1400 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mulțumesc de raspuns. Nu am simtit nimic deosebit la accelerare , masina merge bine.  Doar preventiv doream sa stiu daca am o problema si daca masina lucreaza in parametrii. O zi bună va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare anulat EGR. Probabil a anulat el ceva dar nu EGR (poate capsula care comandă răcitorul de gaze al EGR). Din cât îmi dau seama din BS003 pare a fi EGR electronic şi nu pe vacuum. Ce cod motor ai şi din ce an?

Eu cred că pe undeva ai o pierdere destul de mare de vacuum. 

BS011

65367911_2-9-20211-23-36PM.jpg.ec4613166ab9be3e79a9717d58b2f0d7.jpg

Logul ar trebui să arate cam pe unde am desenat eu punctat. Plus treptele alea pe porţiunea urcătoare (porţiunea unde acţionează vacuum-ul) ar indica pierderi de vacuum. Nu ar fi exclusă şi o ancrasare/blocare a geometriei, dar prima dată trebuie lămurită problema vacuum-ului (cu manometru de vacuum pus în logul capsulei vacuumatice, pe timpul BS011/on trebuie să ai o depresiune în jur de 600 mbari)

 

BS003

 

552880796_2-9-20211-48-49PM.thumb.jpg.00942fd89941210574fd4cc197a5fc35.jpg

Partea de jos a graficului nu ştiu exact pe unde ar trebui să fie din căte am văzut la alte BKP după 2005 (presupun că asta ai tu), probabil cam pe acolo ar trebui să fie.

În schimb în partea de sus este o problemă. MAF indică faptul că trece puţin aer prin el. Asta ar indica o neetanşeitate între MAF şi turbină (dacă ar fi după turbină valoarea ar fi fost mai mare de 500)

 

Deci de verificat traseul de vacuum şi tubulatura între MAF şi turbină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul motor este BMP, an 2005, MAF ul e schimbat ca aveam o întârziere în accelerație pana la 2000 de ture, pe care acum nu o mai am după ce am schimbat MAF. O sa verific traseul. Mulțumesc! 

Modificat de MIRCEAIONUT
Adăugare date
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu am reusit sa fac log cu bs011 si bs003 pentru ca folosesc obd11 si nu merge sa fac sau nu stiu eu cum insa am facut poze. Am lasat peste 10 cicluri in care valorile au ramas fix ca in poze la fiecare ciclu. Atasez si un log in tr 3 cu softul original de 110 cai treapta 3 soft110.csv(pe softul asta nu se aude nici un fel de zgomot ca si cum ar fi spart vreun furtun insa fluctuatiile de presiune sunt tot acolo). Masina are egr anulat. Multumesc!

bs011.thumb.jpeg.b7784b77662b547039fdf40d04571f94.jpeg2005219967_bs011on.thumb.jpeg.95e857d051d270df5e6171b5a371fc2f.jpegbs003.thumb.jpeg.c94a2b5e0c490207f060a624b474ab5c.jpeg1255855377_bs003(2).thumb.jpeg.d25b005a987468ff7689a8a012d50ee1.jpeg

 

 

 

 

Modificat de Dorin96
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu cum este cu obd11, în principiu ar fi trebuit să ai opţiunea de înregistrare a logului ca şi la logul în mers.

La EGR se vede că este anulat, la turbină este cam mică diferenţa dintre on/off 136mbari. Posibil vacuum, scăpare de presiune sau chiar geometria ancrasată. Este greu de estimat după valori fixe, la genul ăsta de interpretare contează mai mult variaţia valorilor până ajunge la valorile extreme

Comparând logul de după soft cu cel de dinainte se vede că ceva s-a întâmplat. Înainte erau probleme (cred că din cauza geometriei dacă nu a fost umblat la reglaje), dar măcar făcea presiune. Acum nu face presiune, iar sunetul pe care îl auzi indică faptul că ceva se pierde. Nu cred că este din cauza softului, este coincidenţă. Sau dacă este din cauza softului este că s-a resoftat un motor a cărui turbină nu funcţiona în parametri ceea ce nu se prea face. Probabil că din cauza suprasolicitării o îmbinare sau vreo tubulatură a cedat.

 

Logul de dinainte de resoftare

1899361255_2-9-20216-58-59PM.jpg.88f9238445687a14d27787d7ea2014f6.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de răspuns. Ambele loguri sunt facute dupa resoftare, de fapt pot schimba mapele între ele. O sa revin cu rezolvarea problemei dupa ce verific furtunurile de vacuum si tubulatura, probabil pe wekeend l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Ma poate ajuta cineva cu interpretare logului de mai jos? Am schimbat actuatorul deoarece nu ținea vaccum..l am reglat la 18inhg cu ajutorul unei pompițe de vaccum

Pe grupul bs011 am așa on 1176 iar Off am 967

144046468_1846239855535475_5880151596490765189_n.jpg

Modificat de Stefano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Am si eu o problema  laTouran 2.0 TDI daca va puteti uita peste atasament

nu am nici un martor in bord aprins, masina merge destul de  bine, dar am aceste erori la egr.am sters erorile dar dupa un timp au reaparut.

Va Multumesc!

Touran 2 TDI.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Stefano

Din ce se vede face presiune târziu cam pe la 2500 rpm. Probabil că mai trebuie să insişti cu reglajul. Despre ce motorizare/cod motor este vorba?

@Magilala

Pare că EGR nu prea are activitate, nu recirculă gaze deloc. De obicei situaţia se întâmplă când membrana de la actuator  este spartă (atunci când vorbim despre EGR comandat vacuumatic). Deci, dacă ai EGR comandat vacuumatic verifică prima dată dacă capsula vacuumatică ţine vacuum şi dacă este prezent vacuum-ul la furtunaş pe timpul BS003/ON. Dacă este electronic probabil că EGR este dus, dar verifică prima dată mufa şi cablajul. Despre ce motorizare/cod motor/an fabricatie este vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvMasina este TOURAN din 2007 cu motor BMN  2.0 TDI cutie DSG6

Va Multumesc

Modificat de Magilala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta este EGR electronic, deci problema este la EGR. Dar verifică prima dată mufa şi cablajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un golf 4 axr cu turbina de arl..face overboost la 1.9

Am mai umblat la reglaje și am

asa turbo on 1120 și Off 952 dar tot face overboost..as mai lungi puțin tija la actuator sa vad dacă scade sub 1.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să te putem ajuta fă logurile care trebuie şi postează-le aici în formatul generat de vcds. Altfel ne dăm cu părerea. Dacă citeşti ultimele 3 pagini o să-ţi dai seama de ce trebuie logurile alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am măsurat furtunele, pe cel care merge la capsula vacuumatica am 500,la cel care merge la motor am la fel 500,iar cel care merge la aer am 300. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Revin si eu cu doua loguri (cu mentiunea ca in BS011 nu mi-a salvat nimic, deci, daca e nevoie o sa il urc intr-un post viitor)

 

Asa cum am discutat si datile trecute, LOG-ul in mers este lasat complet, de la plecarea de pe loc. Prima tura de 0-100% este pt treapta a treia. A doua tura - treapta a patra - sper sa fie ok.

 

ce s-a intamplat intre timp, de la ultima postare:

 

1. schimbat turbina cu una reconditionata (a fost o schimbare in bine fata de ce aveam dar, nu m-a dat pe spate, in sensul ca parca tragea mai ok si la turatii mai joase... oricum, un plus, dar nu grozav - macar mi-am iesit din pareri si clar ca si turbina veche e cat de cat in mintile ei;

2. Resoftare la nivel Stage 1 - cu soft de la TCM (Dragos Voinea) - manevra facuta la Rm Valcea - s-a vazut diferenta, clar. Masina tragea mai bine cam pe toate palierele de turatie - per ansamblu multumit - consumul insa a ramas la nivelul celui dinainte adica cca 7.2% (vorbesc de consum plin pe plin - asa cum fac in permanenta de cand am masina cca 6 ani - cam mereu a consumat asa) - si lasa loc de ceva mai bine...

Ideea este ca, o chestie vizibila mai ales la plecarea de pe loc este ca, ai senzatia ca te rogi de ea. Accelerezi dar... nu raspunde chiar cum trebuie. Adica sa simti putina putere... E cam lesinata, ce sa mai.

Am mai mers cu motor similar cu al meu si raspunsul este unul mult mai prompt

 

3. Acum vine faza interesanta: duc masina la un amic cu un service si ii povestesc cele de mai sus. Ii las masina si in scurt timp imi trimite poze cu galeria de admisie superinfundata :D

 

Ideea este ca e clar ca trage muuult mai bine, dar, in continuare are acea lipsa de raspuns prompt la plecare si accelerare. Si in mers, raspunsul nu este intotdeauna prompt. Nu iti confera sentimentul ca trage calumea.

Aparent consumul pare sa nu se fi modificat, dar, nu pot spune ca e concludent deoarece am tot facut teste. Azi am refacut plinul si o mai studiez.

Per ansamblu, e clar ca trage mult mai bine ca inainte, dar stiu sigur ca mai e ceva ce nu e ok, chestie care e sesizabila mai ales cand pleci de pe loc si accelerezi

 

IQ = 1.6 fara AC si cam 2 cu AC - 

 

Sper sa fie ok ceea ce am atasat.

Multumesc mult pentru sfaturi si pareri.

 

 

 

IMG-20210208-WA0008.jpg

LOG-01-003-010-011.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIRCEAIONUT

Cam puţin 500 mbari. Măsoară exact în ordinea din poză. La 1 şi 2 trebuie să ai vacuum în permanenţă cu motorul pornit (-600-700mbari), iar în punctul 3 trebuie să ai -600-700mbari, destul de constant doar pe timpul BS011 ON, pe timpul BS011 OFF nu trebuie să ai nimic. În punctele 1 şi 2 vacuum-metrul se conectează spre motor. Pe furtunaşele care merg sper filtrul de aer nu are rost să măsori. Spune exact cât ai în punctele 1,2,3 cum am scris mai sus

 

@Totalsender

Acum poate să nu tragă bine şi din alte cauze, dar în tr. a 3-a se vede clar că ai lag

793369793_2-14-202110-47-35AM.thumb.jpg.17385260bb878ecd2cad2781899119be.jpg

 

treaba este că nu prea trebuia să faci stage 1 fără să o pui la punct înainte pentru că asta nu remediază problemele şi se vede. În principiu logul în mers arată mai bine ca în trecut exceptând acel lag. Ar fi interesant de văzut şi BS011. 

În schimb  la BS003 ceva nu este în regulă, nu mă refer la funcţionarea EGR ci la ceea ce cere ECU. Sincer nu am mai văzut aşa ceva. Valorile încercuite de mine ar trebui să arate cum am scris cu roşu

968039589_2-14-202110-52-06AM.thumb.jpg.8d78dabefaf11b3a442c8473f6a6f07e.jpg

Mai fă o dată BS003 (lasă-l mai mult) şi vino şi cu BS011

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mii de scuze, pregătisem poza dar am uitat să o ataşez. Despre punctele alea vorbeam

 

bmp.thumb.JPG.ea6e2457b188d52ae0a511aa1fb55498.JPG

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nr 2 nu am nimic, este 0, la nr. 3 fluctuează de la 600 la 2200, presupun când este on și of, iar la 3 este  2200

Modificat de MIRCEAIONUT
Adăugare date
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si multumesc pentru raspunsuri.

Revin cu log pt BS003 si BS011.

 

reamintesc faptul ca atunci cand se fac aceste log-uri nu se tureaza automat ci trebuie tinuta din pedala.

 

intreb: e posibil ca acel lag sa fie din pompa de injectie?

 

Multumesc mult.

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a turat automat pana la 1407 turații 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIRCEAIONUT

Cred  că este vorba de o neînţelegere. Nu ai cum să nu ai nimic în punctul 2 şi în 3 să ai vacuum. Deci: în punctul 1 este sursa de vacuum, acolo trebuie să ai -600-700mbari permanent, nu depinde de BS sau altceva. În punctul 2 este intrarea de vacuum în N75 şi trebuie să ai aproximativ aceeaşi valoare ca în punctul 1. Dacă diferă mult se pierde pe undeva. În punctul 3 deja vacuum-ul ajunge controlat de către N75 prin urmare pe timpul BS011 ON trebuie să ai vacuum, -600-700 mbari, iar pe timpul BS011 OFF trebuie să ai 0 sau cât mai aproape de 0. Salturile de la o valoare la alta trebuie să fie destul de bruşte. Manometrul se conectează întotdeauna către sursa de vacuum.

Şi încă ceva: te rog să precizezi unitatea de măsură de pe vacuum-metru în cazul în care nu este măsurată în mbari.

5 hours ago, MIRCEAIONUT said:

La mine s-a turat automat pana la 1407 turații 

Doar la unele modele mai vechi nu se turează singură, cum este şi cazul colegului

 

@Totalsender

Faptul că nu trage este cauzat de felul cum arată BS011

BS011.thumb.jpg.9db0be0a549e75c684f02212610d6d08.jpg

 

Dacă nu sunt alte probleme (vacuum, geometrie), reglajul ar fi problema. Minimul este ok, dar diferenţa dintre minim şi maxim este mică, cel mult 112 mbari

 

BS003 nici el nu arată strălucit şi poate fi tot din cauza reglajului

BS003.thumb.jpg.d7c9883cbae5b41755d79db5369de0af.jpg

Concret la ăsta din urmă recircularea prea mare ar fi problema. De multe ori asta trădează o geometrie incorect reglată

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!