Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Logurile au fost facuta in vit.3 , dar parca nu ar trage asa de bine ca ieri 

LOG-01-003-04.02.2021.CSV LOG-01-003-010-01104.02.2021.CSV LOG-01-011-04.02.2021.CSV

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând uită de butonul ăla de Quote/citat. Îl poţi folosi când te referi la postări mai vechi sau numai la o parte din postare, altfel nu are relevanţă şi  nici regulamentar nu este.

Cred că l-ai înşurubat puţin mai mult (cam cât exprimat în filete?) este destul de sensibil reglajul. A scăzut presiunea maximă destul de mult, dar a scăzut şi cea minimă, acum ai cam 140 mbari diferenţa, dar minima s-a dus din nou prea mult sub presiunea atmosferică. 

În topicul cu reglajul turbinei se spunea că o intervenţie asupra şurubului  atrag după sine şi un reglaj al tijei. Trebuie să faci asta cu vcds-ul lângă tine altfel este mai greu de nimerit.

 

Logul în mers

3-10-11-1.thumb.jpg.ef05b9c1d9d3de4632e79021d07f9bf9.jpg

3-10-11-2.thumb.jpg.919fddc205d4028e2070922a55d5cc91.jpg

 

 

Faţă de situaţia precedentă s-au îmbunătăţit atât curba de presiune cât şi curba N75:

- are un spike la început cum ar trebui să fie, dar este cam lunguţ,

- presiunea măsurată o atinge pe cea prescrisă destul de jos, cam la fel ca în postarea precedentă. Ce se observă aici în mod diferit este că după spike-ul ăla coboară spre presiunea prescrisă, dar continuă să coboare pe la 2700 rpm  şi îşi revine cam greu pe la 3700 (probabil de aici senzaţia că trage mai prost). Posibil să fie din cauza valorii minime prea mult sub presiunea atmosferică (este o presupunere, nu bag mâna în foc)

- curba N75 a mai coborât şi ea, te-a îndepărtat de limp, dar în mod normal trebuie să se plimbe undeva între 50-60%

 

BS011

BS011.thumb.jpg.a0df63e975fcafbf4f72cef29cf53a0b.jpg

Partea de sus s-a mai nivelat aşa cum anticipam, restul am scris mai sus.

 

BS003

BS003.thumb.jpg.646d62ffd5ef41193c63dcb2963e3b65.jpg

Aici nu este nimic de spus, este foarte ok.

 

PS

Să laşi logurile în BS mai lungi, 7-8 cicluri de on/off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns , surubul de stop l-am insurubat aproape o jumatate de tura 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi dau seama cât ar trebui că nu am reglat aşa ceva, poate părea puţin, dar uite că efectul  a fost destul de vizibil.

Poate că ar fi mai bine să o iei de la cap cu reglajele şi să parcurgi din nou etapele descrise în topicul respectiv. Neapărat cu vcds în faţă şi respectând două reguli principale: şurubul de stop se reglează fără ca tija să fie ataşată la pârghia geometriei, iar piuliţa tijei se reglează  cu tija ataşată la geometrie şi cu furtunaşul de vacuum scos. În ambele situaţii motorul se ţine accelerat la 1400 rpm folosindu-te de BS011 (secvenţa de test se foloseşte doar pentru a ţine maşina accelerată, ECU neputînd interveni asupra geometriei pentru că într-un caz tija este demontată, iar în al doilea vacuum-ul este scos).

Am repetat pe  scurt pentru că nu ştiu dacă ai procedat exact aşa, dacă ai făcut aşa prima dată ai fost indus în eroare de actuatorul vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara si multumesc de raspuns,  am refacut de la inceput reglajele atasez si logurile din bs oo3si011 am facut cu motorul rece si cu motorul cald 

 

LOG-01-003-05.02.2021.CSV LOG-01-003-010-011-05.02.2021.CSV LOG-01-003-motor cald.CSV LOG-01-011-05.02.2021.CSV LOG-01-011-motor cald.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am observat ciudat  in timpul reglajului in bs011 cand duceam cu mana parghia geometriei in zona de descarcare (opusul surubului de stop ) chiar in capat vreo 5-6 milimetri nu se schimba deloc valoarea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, feichter said:

masina trage mai bine ca ieri

Practic reglajele sunt similare cu cele de AICI , nu mai pun grafice pentru că sunt asemănătoare. Văd că nu prea se lasă convinsă. Marea problemă este suprapresiunea şi eventualitatea unui limp mode. Dacă ai ajuns la capătul răbdării poate că ar fi bine să îi mai scazi puţin presiunea chiar dacă nu mai trage aşa de bine. 

 

45 minutes ago, feichter said:

in timpul reglajului in bs011 cand duceam cu mana parghia geometriei in zona de descarcare (opusul surubului de stop ) chiar in capat vreo 5-6 milimetri nu se schimba deloc valoarea

Aici nu ştiu să-ţi răspund, cel mai probabil variaţia presiunii cu închiderea/deschiderea vanelor nu este liniară şi spre capăt variaţia să fie foarte mică.  Asta presupun că ai observat pe timpul reglării şurubului, dar după ce ai ataşat tija în momentul reglării lungimii ei cred că ai trecut de cei 5-6mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns , o sa scad presiunea si cred ca mai incolo iau o geometrie noua , mi de multumiri pt ajutor si va tin la curent cu evolutia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar fi mai bine  să mergi la o firmă specializată şi în Tg.Mureş ai unde. Nu ştiu cum o să ieşi ca preţ, dar scapi de bătăi de cap.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ar fi fost cea mai usoara si rapida modalitate dar idea e sa invateu pe pielea mea cu miinile mele cate ceva despre funcionarea unei turbosuflante macar o mica parte 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taliban

Logurile în mers nu sunt ok (grupurile trebuie să fie 3-10-11 pentru subiectul topicului ăsta şi pedala de acceleraţie la podea între 1600-3500 rpm)

Bs003 arată că intră cam mult aer în motor ceea ce ar fi motivat de o presiune cam mare ce se vede în BS011 (diferenta de 234mbari între on/off)

Deci, logul în mers şi ce anume te deranjează la maşină

 

@feichter:icon_thumright: când ai ceva rezultate te aşteptăm aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mulțumesc pentru raspunsul prompt. Doream sa aflu daca am probleme la partea de turbina in special daca acesta lucreaza la parametrii optimi. Ori daca am probleme la geometria variabila. Totodata ca si problema la motor ce am observat ocazional ca am o usoara intrerupere. Ca sa fiu mai clar , motorul merge rotund si in timpul mersului pe o distanta de aprox 3-4km face o singura intrerupere scurta ca si cum a-si lua contactul. Dupa care nu se mai repeta. De obicei si cand apare acest fenomen care asa cum am mentionat este rar se intampla cand motorul incepe sa ajunga pe la 70 grd la apa. Voi reface logul asa cum a-ti descris si revin.  O seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce revii cu logul şi dezbatem aici problema turbinei pentru întrerupere ne mutăm pe un topic potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,

 

Atasat logurile noi . Primul log este in treapta a 3-a si al doilea log in treapta a 4-a cu pedala la podea si al treilea pornit din loc treapta1-2-3 dupa care in treapta 4 cu acceleratia la podea. Totodata ca si informatie in plus ce am uitat sa precizez in postul anterior este ca am si stage 1.

 

Va multumesc

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de taliban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!. Au inceput sa revina problemele. Turbina nu face presiunea necesara. Eroarea care apare este 00065-Boost Pressure regulation-P0299-Control range not reached-Intermitent. Nu are pierderi de vacum (asa a zis mecanicul), turbina zice ca este ok, dar in viteza 4 sau a 5 cum vrea ea iau limp. Atasez si eu 2 loguri poate observati ceva, ca mecanicul a zis ca nu stie de unde. In logul in viteza a 4 a am luat limp. Va multumesc!

LOG-01-003-005-011 06.02.2021.csv LOG-01-003-005-011 iio.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul in mers se face in treapta a 3-a pe grupurile 3, 10 si 11 cu pedala pana la fund de pe la 1500 rpm pana aproape de 4000

Si bs pe 3 si pe 11

Daca nu pierzi vacuum posibil sa pierzi presiune...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul al 2 lea este, facut in treapta a 3-a, pana la 4000 si un pic de ture. Ce observ ca nu baga  presiune suficienta. Dar de ce , nu stiu! Pe unde as putea sa pierd presiune?

Modificat de MIRCEAIONUT
wrong word
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca nu face presiune, de aceea ar trebui sa faci log in basic seetings.

Presiunea se poate pierde de la turbo pana la galeria de admisie, furtun spart, intercooler, vre-un colier sarit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi! Am atasat un log in trapta a 3 a si a 4 a. Masina este un golf 4 asv cu turbina de arl si injectoare marite si evident resoftata. Am observat fluctuatii cam ciudate la presiunea din turbina ceea ce se simte chiar daca foarte usor si in mers. Geometria a fost curatata recent, actuatorul nu este spart. Se aude un sunet intre 2000 si 2500 de turatii ca si cum ar fi fisurat un furtun sau poate intercoolerul (nu e ca acel sunet ascutit ca atunci cand ating paletii, si nici nu se aude vreun sunet metalic) oare din cauza asta sa fie fluctuatiile sau sa fie o pierdere de vacuum ca nu ii dau de cap. Multumesc!

Log treapta 3 si 4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taliban

Logul este relativ ok. Se observă o cădere de presiune destul de mare care îşi revine destul de greu, observabilă mult mai accentuat în tr. 4. Ar fi interesant de ştiut dacă s-a intervenit la reglajele turbinei. Diferenţa mare dintre on/off din bs011 ar sugera asta. Asta ar putea fi o cauză, dacă nu este posibil ca geometria să agaţe puţin. Oricum asta nu are legătură cu întreruperea de care spuneai. Pentru întreruperea respectivă este un topic dedicat AICI.

3-10-11-1.thumb.jpg.b3e5117108590dfabdb4972e20e7b88c.jpg

3-10-11-2.thumb.jpg.5bd2c4b05138ffefaeb3a338e43b9a6b.jpg

BS011.thumb.jpg.97bdf085fff75ff186fa6d489c81beb2.jpg

BS003.thumb.jpg.00c3efa39ac7e50b6f61d149671e1372.jpg

 

După cum se vede în logul în tr.4 ar trebui să ai ceva lag între 2000-3000 rpm. Dacă eşti mulţumit de cum trage o poţi lăsa aşa  şi o mai monitorizezi cu câte un log. Dacă nu aşa cum am mai spus mai sus în altă postare poţi merge la o firmă specializată (este în Tg.Mureş aşa ceva) care să-ţi facă o diagnoză şi care să remedieze eventualele probleme.

 

@MIRCEAIONUT

În afară de ce ţi-a scris colegul @MihaiAdrS  mai sus, după cum arată logul în mers, prima dată aş verifica partea de vacuum, în primul rând dacă nu cumva capsula vacuumatică este spartă şi în al doilea dacă ai vacuum pe timpul BS011

 

@feichter

Iar s-a întâmplat ceva cu logurile de au valorile împrăştiate:mad:

Da, acum arată cel mai bine şi foarte aproape de ce ar trebui să fie

3-10-11.thumb.jpg.2b7a6d2f55ed6f8ccdc7f81aec5cd18b.jpg

1516892386_2-8-202111-46-52AM.thumb.jpg.14109dde55a4c35c76c1a435d630fdf8.jpg

 

În principiu ai putea să o laşi aşa. Ar fi foarte interesant şi util de văzut cum arată BS011 şi BS003 şi nişte loguri în mers care să nu aibă valorile împrăştiate. Dacă tot nu eşti mulţumit de cum trage atunci ar trebui în primul rând să compari cu un motor similar şi dacă impresia este obiectivă cred că trebuie căutată în altă parte cauza.

 

@Dorin96

Dorin.jpg.e43af68648e205f31f37acc02455a207.jpg

Concluziile tale sunt destul de corecte. Se vede că nu prea face presiune şi are şi fluctuaţii. Dacă ai face şi BS003 şi BS011 poate ar arunca puţină lumină asupra cauzei. Sursa sunetului  (dacă se aude cât de cât la ralanti, ca să se tureze puţin şi să facă presiune turbina îi dai să facă BS003) poţi încerca să o determini cu un stetoscop (un furtunaş cam de 1cm diametru, un capăt îl bagi în ureche şi cu celălalt te plimbi de-a lungul furtunaşelor de vacuum şi a tubulaturii de admisie, în special pe la îmbinări, cu metoda asta am reuşit să găsesc crăpături la furtunaşele de vacuum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt informatii. Capsula a probat-o mecanicul si a zis ca este buna. Momentan sunt la serviciu dar maine o sa fac un log pe BS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de răspuns. La bs011 am inteles ca trebuie tinuta in 1400, la fel e si pentru bs003? La mine turatie ramane constanta la 903 rot/min la bs003 si bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!