Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@spido

Într-adevăr în log pare ok. Din eroare pare contact imperfect (la un duty cycle de 58% intră aer ca şi cum ar fi complet închis EGR). Dacă totul este verificat să nu fie din ECU problema.

@eu_markhu

Faţă de logurile de AICI se vede că trage altfel. Au rămas neregularităţile din partea de sus a graficului în BS 011, pare a fi o pierdere de vacuum

Duty cycle reprezintă cât comandă ECU un actuator (la EGR sau turbină)

 

@gob

pare ok, ce probleme sunt?

@miky2003adr

în afară de ce ţi-a spus ionut referitor la reglajele turbinei pare nerezolvată problema vacuum-ului

891361829_10-16-201812-03-46AM.jpg.650ca2669e6be5b3ad2b8e9d32f9137c.jpg

@DanuAL

Manifestările cu datul în nas, lagul,  sunt de la EGR, recirculă permanent,  probabil rămas blocat pe deschis. Nu cred că este de la vacuum. Dacă lipsea vacuum-ul nu ai fi avut recirculare. Încearcă să-l blindezi cu o tăbliţă şi vezi cum merge. Sau scoate tubulatura de admisie din egr şi pune pe cineva să accelereze şi vezi dacă se mişcă pistonaşul (la ralanti trebuie să fie coborât şi la accelerare trebuie să urce)

1086804631_10-16-201812-17-45AM.jpg.cfeaf2921d4a68020db6fa5964a88ef6.jpg

Turbina nu este blocată, pare să funcţioneze ok

1396730942_10-16-201812-19-20AM.jpg.3ad1b0685ddffb936964e0f22defa6dc.jpg

Cu suprapresiunea nu-mi explic, poate că are legătură cu recircularea permanentă. Blindează de probă EGR şi refă logurile.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat 2 pompe tandem(sh, dar una de pe motor ce mergea bine, iar cealalta de pe o skoda 2) si face la fel ca si cu pompa mea

Cum am scris mai sus ...la mine nu vad sa am supapa unisens. Lupo imi aduc aminte ca rune spunea ca sunt pierderi pe traseul de la intercoolrr daca dupa 2500rpm creste duty cicle

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schema conexiunilor

AXR.pdf

Este posibil, dar eu am mai observat un semn când sunt scăpări de presiune între MAF şi motor: în BS003 valoarea maximă este peste 500 ceea ce la tine nu este.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu este 500 la egr ce inseamna?

Scuze, acum am citit mai bine si am inteles :))

Deci las masina asa sau mai bibilesc la ea? De geometrie ce zici?

Acum sa ma laud, in timpul liber mai muncesc pe la un centru de dezmembrari si nu duc lipsa de piese, mai putin de turbine(nu are nici un axr) si a zis ca nu mai cumpara masini mai vechi de 2005 deci slabe sanse sa vina o turbina beton :(((

Maf sau MAp? La mine senzorul map este pe intercooler in partea de sus

Singurul loc unde ar putea sa scape ar fi intre acel tub(pe lungimea lonjeronului) si turbina, acolo a ramas furtun cu cleme rapide, in trest am pus de pe un alh, cu coliere

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, le-am încurcat, am şters prostia pe care am scris-o:tomato:

Ideea este aşa: dacă pe undeva sunt pierderi de presiune,  prin MAF pe lângă aerul care intră în motor mai trece şi aerul care se pierde, ceea ce face să crească valoarea maximă în BS003, deci la tine nu par a fi pierderi de presiune.  Duty cycle mai poate creşte şi atunci când nu este vaccuum suficient şi ECU comandă un procent mai mare pentru ca presiunea măsurată să ajungă la cea prescrisă.

Eu zic că dacă eşti mulţumit de cum merge maşina să o laşi aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da masina metre bine, dar ma macina acei 100mb sub specific.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi mai este şi lipsa spike-ului la începutul logului. Apare dar foarte anemic în treapta a 3-a. Poate indica tot o problemă de vacuum. Parcă tot rune spunea că la începutul graficului trebuie să fie o scădere a duty cyle undeva pe la 19, la tine nu prea este (bine astea sunt condiţii ideale)

în primul rând vezi ce este cu supapa aia unisens şi apoi fă rost de un vacuumetru şi vezi ce valoare are vacuum-ul la actuator, asta ca să nu bâjbâi prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok o sa verific cu un vacuumetru, sa stii ca am si loguri in care prima valoare este de 19.9 majoritatea asa au

Si spike.ul a fost tot timpul mic

Apropos, in logul ala ai treapta 3 , 4 si spre final putin din 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am o octavia 1 tdi asz, si parca nu mai trage ca inainte. cel de la care am luat-o mi-a zis ca masina are soft pus.am gasit stutul de la pompa vacuum defect si l-am lipit cu poxilina. parca si-a mai revenit un pic dar ...... atasez si eu doua loguri in mers . multumesc frumos de ajutor 

LOG-.csv

LOG-01-003-011-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit valva unisens, era jos sub electrovalve si era invelita intr.un cauciuc(original de fabrica) 

Cand am scos un furtun din ea a facut un passs...asta inseamna ca avea vacuum pe instalatie(masina parcata de 4 ore) 

Mi.am dat comanda de un vacuumetru si astept sa vina pe maine sau poimaine si sa masor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat EGR'ul, galeria de admisie, schimbat garnitura de la galerie si vreo 3 furtune de vaccum, unul dintre ele e cel care iasa de la stutul (teul) pompei tandem spre EGR, era roasa panza, iar cauciucul pe acea portiune era foarte subtire. 
 Nu mai da in nas masina, dar parca nu mai e asa fasneata. Urca in turatii mai ''babeste'' sau poate asa am eu impresia. Nu da nici o eroare pe motor!

Dupa curatare, am iesit in proba, un drum de vreo ~10km, mai turat, am deschis capota si am pus mana pe furtunul de antigel si era fierbinte si destul de tare. Se poate apasa, dar nu de tot, cat sa se atinga furtunul perete in perete. Sa fie vreo problema? De aprox. 1 an am schimbat termostatul. Apa nu urca in borcan, nu si-a schimbat culoarea, nu borboroseste, dar ... e normal?

 Multumesc!

 

LOG-01-003-033-xxx.CSV

LOG-01-011-022-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu antigelul nu face obiectul topicului de faţă, dar dacă acul de temperatură din bord a rămas la 90 grade probabil că este normal.

Revenind la loguri: ceva tot nu este în regulă. Acum când EGR-ul este deschis ai recircularea prea mare (cauze posibile AICI), dar în acelaşi timp ai şi o recirculare cam mică atunci când EGR este închis (aici ar putea fi ceva neetanş perfect între MAF şi motor). Am marcat cu roşu limitele cam pe unde ar trebui să se încadreze graficul

1198202486_10-17-201810-33-03PM.jpg.12d43e4d6c8622910178d0e087741f30.jpg

În BS011 în principiu arată ok, dar văd nişte modificări cam bruşte (am marcat cu săgeţi) care m-ar duce cu gândul la un început de ancrasare a geometriei. Să laşi mai mult logurile şi să le faci şi la rece şi la cald.

958059559_10-17-201810-35-38PM.jpg.c8082249000163dc4e2e65645928f6a6.jpg

Acum ce ar trebui să faci:

pentru partea de recirculare:

  • verifică dacă clapeta de shut off se deschide complet după pornirea motorului
  • fă un BS003 cu tubulatura de admisie scoasă din EGR
  • fă un log în mers pe  3-10-11 aşa cum este acum maşina
  • scoate furtunaşul din EGR (cel de deasupra din ciupercă nu cel din actuatorul clapetei de shut-off) şi repetă logul în mers

pentru partea de turbină:

  • separă tija geometriei de actuator şi vezi dacă geometria se mişcă liber. Ai grijă să nu umbli la reglaje.
  • BS011 cu motorul rece, să facă vreo 5-6 cicluri de on/off
  • BS011 cu motorul cald, idem

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie slabita valva N75 ? Cu motorul oprit, nu am vaccum pe nici un furtun de la EGR, doar cu motorul pornit si parca nu e suficient. Tija geometriei se misca relativ usor si cursiv, iar anterior curatarii EGR"ului si schimbarii furtunelor de vaccum, se misca putin cam in slow motion. Am incercat sa scot furtunul din actuatorul turbinei, si dadea semne sa moara motorul.

Intercoolerul l-am schimbat de vreo 5-6 luni. Azi m-am uitat la furtunele ce intra in intercooler si ce iasa. Sunt OK! Axul turbinei n-are joc, in schimb am sesizat o usoara miscare la imbinarea/clipsarea furtunului ce iasa din turbo. O sa incerc sa ajung la un elevator/canal sa schimb si acea garnitura.

Cum separ tija actuatorului fara sa umblu la reglaj?! O sa caut ceva detalii. dar m-ar ajuta si un sfat! Multumesc! 

 

Revin cu logurile!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, DanuAL said:

Cum separ tija actuatorului fara sa umblu la reglaj?!

Unde am încercuit cu roşu. Este o şaibă zeger de securizare, vezi să nu o pierzi

Dacă ai un spray cu vaselină de cupru (atenţie cupru sau vaselină care rezistă la mai mult de 1000 grade, altceva mai rău face) dă acolo unde este vârful săgeţii roşii.

vnt2.jpg.1a3a191ccd9cc995efb066d3fa834a55.jpg

2 hours ago, DanuAL said:

Sa nu fie slabita valva N75 ?

După cum arată logurile nu prea cred.

După ce revii cu logurile vedem dacă putem deduce ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am gasit surubul stop lipsa la turbina.am pus pe cel de la turbina veche dar cum am putut si eu.nu am avut ocazia sal mai reglez dar tot nu este bine.o sa mai reglez zilele astea sa vad ce se modifica cand il slabesc.am schimbat si maf

ultimele loguri sunt

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Modificat de miky2003adr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am mai slabit azi surubul stop si parca tot mai trebuie

si maf daca este ok ca lam schimbat

am mai facut si eu azi  log

puteti s-mi spuneti ce mai este de facut??.

 

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de miky2003adr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil sa mai scurtezi un pic tija la actuator pana valoarea la wot a duty cycle scade de la 94% pana la 60-70% maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.merci

deci atat mai am de facut sa mai scurtez tija?

nu mai umblu la surubul stop??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, miky2003adr said:

deci atat mai am de facut sa mai scurtez tija?

nu i la indemana oricui sa reglezi o turbina,trebuie multa rabdare..dar daca nu s a umblat la tija deloc incearca sa mai infiletezi surubul de stop pana scade valoarea duty cycle

si asigura te ca geometria nu agata,eu nu am de unde sa stiu exact de unde iti vine suprapresiunea in log

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles.dar ai spus prima data sa desurubez surubul de stop pana ajung la cel putin 1100mbar.acum daca il strang surubul de stop nu scad acei 1100mbar.la tija actuator nu am umblat.eu zic sa incerc sa mai strang tija la actuator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ....o nelamurire am si eu, va rog. am facut log in mers in viteza a 3-a....treapta a 1-a si a doua cu placari greoaie de pe loc pana in 2000 turatii. de la a 3-a se mai schimba ceva. se aude ceva fasait pe la turbina si fluiera putin pana in 1700 rpm. nush ce sa ii schimb si  sa verific....am citit de m-am saturat pe acest topic...logul pare ok, poate putin cam mare presiunea in turbina fata de valoarea predefinita ....multumesc 

LOG-.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, miky2003adr said:

am inteles.dar ai spus prima data sa desurubez surubul de stop pana ajung la cel putin 1100mbar.acum daca il strang surubul de stop nu scad acei 1100mbar.la tija actuator nu am umblat.eu zic sa incerc sa mai strang tija la actuator?

uitasem ca turbina ta e reconditionata recent,deci probabil e exclus ca suprapresiunea sa provina de la o geometrie ancasata

1 hour ago, ionut10a said:

probabil sa mai scurtezi un pic tija la actuator pana valoarea la wot a duty cycle scade de la 94% pana la 60-70% maxim

aici am gresit,scuze...am vrut sa spun sa lungeti tija pana valoarea duty cycle scade...e exclus ca valoare duty cycle sa ajunga la 94 %,in scurt timp va urma limp mode

daca nu da rezultate si masina nu trage cum trebuie nici dupa lungirea tijei eu nu mai am alte solutii

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!