Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare,

De ceva vreme am un zgomot foarte puternic de toba sparta, dar toata galeria de evacuare este ok. Este mai pronuntat in decelerare si nu prea conteza turatia motorului, adica se aude si sub 2000 de ture. Din cand in cand am vazut eroarea de underboost condition.

Masina nu scoate fum alb si nu consuma mai mult ca inainte, dar putere nu prea are.

Ma ajuta cineva cu interpretarea log-ului?

Multumesc anticipat.

 

turbina.csv

Modificat de lcatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vreau sa incep prin a va spune ca sunt proaspatul propietar al unui golf 5 ?,pe care din pacate l-am achizionat cu o problema si anume martorul check engine aprins in bord. Sincer nu stiu ce mi-a venit sa il cumpar cu acest defect in general fugeam ca dracu de tamaie cand vedeam asa ceva, dar masina arata foarte bine, motorul mergea si merge rotund trage de rupe nu are gatuiri de putere sau scapari l-am testat pe autostrada si pot spune ca nu am avut limp mode sau ceva de genul acesta.

Problema este urmatoarea egr-ul cred ca nu functioneaza deloc..., propietarul a zis ca egr-ul s-a infundat si ca a platit sa il desfunde si sincer l-am cam crezut pentru ca masina in afara de acest martor aprins nu avea nimic, dupa o examinare atenta a suruburilor egr-ului acestea nu par sa fi fost desfacute recent deci tind sa cred ca a mintit...in fine am imprumutat un tester de la un prieten am pus-o pe tester, am facut loguri in BS003 si BS011 si am obtinut aceste rezultate pe care vi le atasez, logul la bs011 l-am facut pentru ca am un anume fasait ciudat atunci cand sunt in plaja de turatii 1600-2100 dupa 2000-2100 nu se mai aude nimic, fasaitul auzindu-se fin cand mai iau piciorul de pe acceleratie. Alta problema ar fi consumul foarte mare,undeva la 10-11%, care cred ca este cauzat de functionarea defectuoasa a egr-ului cred in combinatie cu turbina si maf-ul dar nu ma pot pronunta pentru ca nu sunt expert, as dori sa aflu parerea voastra un sfat ceva..macar daca nu sunt probleme sa le previn. A si ca sa nu uit se poate sa fie un furtun de vacuum spart sau crapat daca in momentul in care opresc masina dupa un minut doua se aude ca un bazait din zona volanului de sub capota care se simte in pedala de frana ,sa fie grupul de vacuum?? 

Nu am apucat sa fac un log in mers desi cred ca ar fi fost util, nu mai am testerul i l-am inapoiat...dar o sa cumpar altul. 

Scuze pentru postul lung si multumesc frumos!

egr.xls

turbo.xls

Modificat de lupo_bv
referire la viteza ilegala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la EGR este că nu funcţionează. Este permanent închis, de aici creşterea de consum. Ori nu ai vacuum la el ori ai membrana spartă la actuatorul acestuia. Dacă citeşti mai în urmă am scris cum se verifică.

La turbină se observă ceva probleme de vacuum, dar şi la geometrie sau actuatorul turbinei (probleme în partea de jos a graficului).

Ce cod are motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut  lupo_bv si multumesc frumos pentru raspuns, scuze am si uitat sa specific codul motor si eroare din engine module. Codul motor este BKD iar eroarea este urmatoarea :

16785 - EGR System 
            P0401 - 000 - Insufficient Flow
             Freeze Frame:
                    RPM: 1848 /min
                    Torque: 94.0 Nm
                    Speed: 29.0 km/h
                    Load: 20.8 %
                    Duty Cycle: 14.7 %
                    Bin. Bits: 11000000
                    Mass Air / Rev.: 335.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 685.0 mg/str

Pana si eroarea iti spune defectul dar am crezut ca poate interpretez eu gresit pentru ca din cate am inteles  putea sa fie si de la maf si nu eram sigur..Am citit cateva posturi dar nu  si pe cel in care spuneai acest lucru, am vazut ca sunt o gramada de variante de a verifica egr-ul eram de abea pe la pagina 226 si citisem sfatul lui rune cu suspendatul egr-ului si apoi comparatul log-urilor, ai putea sa imi zici ca idee daca nu te superi cam la ce pagina ai discutat acest aspect pentru ca postul e imens 563 de pagini si parca nu as lua fiecare pagina la rand(nu vreau sa par puturos ci doar eficient)...Cat despre turbina cum sta treaba cu ea, e cat de cat ok? nu e cam mare diferenta dintre maxim si minim pentru ca am vazut ca ajunge undeva la 200mbar? Am observat si eu ca e o problema la descarcare si la incarcare ca si cum ar agata, dar foarte slaba fata de a altor colegi de aici. Banuiesc ca aceasta problema de "agatare" poate sa apara in 3 cazuri:

- geometria turbo-ului gripata,imbacsita

-actuator turbo batran (masina are 236.000 km si din cate am observat nu s-a umblat la nimic pe partea de motor dar totusi trage motorul ca la una noua )

-furtune poroase( motiv din cauza caruia se poate auzi acel bazait de care iti ziceam e ca si cum s-ar vida ceva)

Daca gresesc te rog  sa ma corectezi pentru ca nu am experienta (inca ) pe partea mecanica.Deci in concluzie ar trebuie sa verific egr-ul demontandu-l bineinteles, sa il schimb daca e cazul iar daca nu, sa il curat( as dori sa curat tot sistemul egr cu tot cu racitorul de gaze, turbina, galerie de admisie ca sa am un motor mai sanatos si mai longeviv) dupa sa fac iar un log in bs003, bs011 si in mers pe canalele 03,010,011, imi poti recomanda un mecanic bun,dar bun care sa stie ce sa faca ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la BKD e clasica treaba... membrana sparta. nu trebuie demontat nimic. cu un furtunel tragi din EGR si daca nu tine vacuum... e clara treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/20/2018 at 1:39 PM, X@by said:

Buna colegi. 

Rog sa spuneti o parere despre acest log. Passat 2.0 bmp.

Multumesc!

passLOG.csv

......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/22/2018 at 1:43 PM, lcatalin said:

Salutare,

De ceva vreme am un zgomot foarte puternic de toba sparta, dar toata galeria de evacuare este ok. Este mai pronuntat in decelerare si nu prea conteza turatia motorului, adica se aude si sub 2000 de ture. Din cand in cand am vazut eroarea de underboost condition.

Masina nu scoate fum alb si nu consuma mai mult ca inainte, dar putere nu prea are.

Ma ajuta cineva cu interpretarea log-ului?

Multumesc anticipat.

 

turbina.csv

Salut. Baieti, ma ajuta si pe mine cineva cu interpretarea log-ului?

Egr-ul este ok? N-as vrea ca mecanicul sa se apuce de treaba fara sa stie care e problema.

Care sunt valorile bune pentru MAF? Adica cum se diagnosticheaza?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cum ai spus andrei_221, am scos furtunasul de vacuum de la egr, am montat unul provizoriu si am tras aer din egr  prin furtunul provizoriu si  nu simteam ca opune vreo rezistenta insa cand suflam aer in egr prin acel furtun simteam o presiune si la un moment dat pacanea ceva e normal? Deci membrana egr este sparta  daca trag aer din el fara sa se opuna nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexandru_c

Dacă tragi şi nu opune rezistenţă este clar că membrana este spartă. Referitor la căutare în paginile forumului, nu a spus nimeni că trebuie să citeşti tot, dar funcţia Searc din colţul din dreapta sus poate fi de mare ajutor.

Dacă dai click în fereastră îţi apar nişte filtre ca în exemplul de mai jos, scrii acolo ce vrei să cauţi

search.thumb.jpg.d520cc9458147ef7ad5fc9eab98cf453.jpg

Sau dacă apeşi pe lupă apar mai multe filtre printre care şi posibilitarea de a căuta printre postările unui user

search1.thumb.jpg.375fcaef8b7aabe7b6fdfaf1bbadd4e3.jpg

Cu turbina este cam cum ai zis şi tu, mai găseşti informaţii pe aici, dar dacă răsfoieşti caută spre în spate nu de la începutul topicului sau tot aşa folosind funcţia search şi introducând codul motorului vei găsi discuţiile specifice acestui cod.

Bâzâitul ăla vine de la o electrovalvă, dacă ţii mâna pe ea o să şi simţi cum vibrează. Indică faptul că a prins ceva mizerie. În ultimile pagini dacă urmăreşti discuţia pe care am avut-o cu mortadelo am discutat şi despre asta.

@X@by

Logul este cât de cât ok, ce te deranjează la maşină?

595044456_8-25-20189-13-57AM.jpg.a1017dfa88596d2b9300d8cb65ec9672.jpg

Posibil ca geometria să fie cam ancrasată (se menţine cam mult spike-ul şi apoi coboară cam mult sub specificat)

@lcatalin

În afară de faptul că probabil ai probleme de vacuum (vino cu BS011 şi BS003), se văd cam multe ciudăţenii în logul tău semn că posibil ca cineva neavizat să fi umblat la soft.

1271933715_8-25-20189-21-19AM.jpg.4456b840c6b8379de0d1138d83faca44.jpg

Ca să mă explic:

  • La MAF măsuratul este identic cu specificatul. Nici la o maşină nouă nu ai să vezi aşa ceva. Încearcă să faci un log cu mufa de la MAF scoasă şi s-ar putea să ai surpriza că el tot măsoară.
  • Valoarea EGR Duty Cycle este -2 tot timpul.....imposibil
  • Valoarea presiunii cerute de turbină scade

Aşa că înainte de a merge la mecanic:

  • fă logurile BS011 şi BS003
  • fă un log în mers cu mufa de la MAF scoasă

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Ce ma deranjeaza este ca pe la 2000 de rpm am cateva intreruperi cu fasait din compartimentul motor, dupa trage ok. Daca dau talpa nu mai are intreruperile, numai la accelerare usoara/normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vino şi cu bs003 şi 011 poate se vede ceva acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos @lupo_bv pentru diagnostice, o sa cumpar un egr( ce firma imi recomanzi ?) o sa il montez si o sa revin cu informatii despre comportamentul masinii. Apropo voiam sa te intreb daca pana acum nu a functionat egr-ul, el fiind mereu inchis, o sa schimbe comportamenul masinii  in rau? O sa mai fie la fel de vioaie si puternica sau o sa se simta o lipsa de putere??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu sunt alte probleme nu ar trebui să simţi decât o scădere de consum şi eventual motorul mai puţin zgomotos în anumite condiţii. Deci fără efecte negative. Dar dacă sunt alte probleme....vedem după schimbare

Ca firmă vezi dacă scrie pe cel original cine l-a făcut. Eu la mine am avut atât EGR cât şi electrovalva fabricate de Pierburg şi le-am înlocuit tot cu Pierburg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut lupo,

Multumesc mult de ajutor. Ma indoiesc ca s-ar fi umblat la soft caci masina este a mea de noua, asa ca nu cred ca mi-ar fi facut cineva gratis treaba asta. Cel putin eu nu am platit pentru un upgrade de soft.

Spune-mi te rog cum fac BS003 si BS011. In log-ul postat anterior am monitorizat canalele 3, 10, 11 in mers. Oare e acelasi lucru?

Si apropo log-urile astea (BS003, BS011) trebuie facute in mers?

Scuze ca pun intrebari banale dar functia de cautare nu m-a ajutat mult si n-am gasit inca semnificatia acestor termeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lcatalin Engine - Basic Settings - Group 003 si 011 (La relanti, nu in mers)

Ori se va tura motorul singur la 1400rpm sau ai buton ON/OFF sau trebuie sa-l turezi tu la 1400rpm si faci log. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu sunt in regula log-urile BS. Am facut altele care cred ca au iesit bine.

LOG-01-003-on.CSV

LOG-01-011-on2.CSV

Si acum intradevar motorul s-a turat la max. 1500 de ture.

Modificat de lcatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ciudată rău treaba cu MAF.

1628965943_8-26-20185-36-06PM.jpg.4d0bf3739a4cae2baf13ea124daf1050.jpg

Arată ca şi cum nu deschide suficient EGR (vacuum insuficient sau membrana de la actuator). Dar valorile de la Duty cycle sunt aiurea rău (de obicei apar două valori pe on şi off ceva de genul 33 şi 66, este doar un exemplu, nu ştiu exact cît este la BKD. La tine ia tot felul de valori printre care şi valori negative, dacă te uiţi în urmă nu o să vezi prea multe aşa). Problema este că asta este dată de ECU. Posibil să ai o problemă la ECU. Uite mai jos un caz asemănător în care la un BKD specificatul este egal cu măsuratul la logul în mers, dar totuşi duty cycle nu are valoare negativă

la turbină....este ţeapănă. nu mişcă aproape deloc. Lipsă vacuum sau membrana spartă.

1662697372_8-26-20185-37-31PM.jpg.cfa8288c065e88f03078d731b69ff424.jpg

Citeşte câteva pagini în urmă pt. că au fost discuţii pe tema asta.

Eventual mai caută exemple de loguri pentru motorul ăsta folosindu-te de funcţia search după indicaţiile pe care le-am dat câteva posturi mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neasteptat raspunsul lupo_bv, nu mai stiu ce sa cred.

Exista posibilitatea de resoftare la soft-ul din fabrica? Ceva ca la telefon, reset to default.

Si incepand de aici, sa refac log-urile?

Oricum miercuri am programare in service, dar dupa diagnoza facuta de mecanic am inteles ca o sa curete egr-ul si o sa verifice lipsa de vacuum. Banuiesc ca rau nu are ce sa faca chiar daca nu rezolva mare lucru.

Apropo, cand am deconectat MAF-ul n-am observat nici cea mai mica diferenta, mergea la fel de "bine".

Multumesc tare mult pentru timpul acordat, o sa revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se poate reveni la setari de fabrică. 

Eu as mai verifică și cablajul să nu fie vreun scurt circuit sau fir întrerupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca EGR-ul are actionare electronica, nu are membrana, asa e? Deci daca nu da rezultate la curatat atunci trebuie schimbat?

Si cand spui ca turbina e teapana, te referi ca nu se invarte axul, adica este intepenit? Turbina a fost reconditionata acum aprox. 2 ani, s-o fi dus asa de repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de confuzie,  am crezut că este cu acţionare vacuumatică, dar într-adevăr BKP după 2005  are EGR electronic. Asta înseamnă că are partea de acţionare (actuatorul vacuumatic)  înlocuită cu un actuator electric şi mai are şi o componentă de monitorizare a poziţiei valvei. Deci treaba este mai complicată. Începe cu curăţarea. Ar fi o problemă mai mare dacă ar da eroare pe EGR, în situaţiile astea cele electrice cam trebuie înlocuite. Pe partea asta trebuie să găseşti pe cineva care să se priceapă şi să verifice la faţa locului, cam greu de spus pe forum fiind o situaţie cam atipică

La partea cu turbina a fost o figură de stil :icon_cheesygrin: când am spus că este ţeapănă...m-am referit la geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am revenit cu noutati, in final am avut timp sa merg sa cumpar un tester vag, o supapa egr si toate sculele necesare pentru montare. Am reusit sa fac  logurile in mers in grupurile 003, 010, 011 asta inainte sa instalez supapa egr, urmeaza astazi sa ma ocup de ea si o sa pun si un log dupa ca sa vedem cum arata. As vrea sa stiu daca sunt ok rezultatele, am facut si un grafic la boost pressure ca sa iti usurez munca si din cate observ turbina incarca cam greu in turatii joase eu facand logul de la aproximativ 1000 rpm, ce parere ai sunt ok rezultatele ? 

Debimetrul este sanatos tun din cate vad daca da valori peste 900 si le pastreaza asta cu egr-ul complet inchis din cate observ, nu ?

 

LOG-02-003-010-011.xls

Modificat de Alexandru_C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf ul e ok la tine si turbo la fel,incarca greu ca ai plecat prea de jos

image.png.638527a2bd19b84b1a3578ec852fddca.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!