Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Ai pus ceva gresit ,de aceea parghia nu mai atinge surubul . Desfa si verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 22 ore, ionut10a a scris:

 

evolkswagen,stii ca un reglaj  al turbinei duce la modificarea valorilor in bs 003?

Stiu, dar cat de mult sa cobor presiunea in turbo on pentru a fi in regula?Acum cu turbina incinsa bine am turbo on maxim 1180mb si turbo of este 989, presiunea atmosferica, ca si in log pe canalul 010. O sa mai insurbez surubul de stop, sa fie maxim,incinsa bine, 1150 sau chiar mai jos.Sunt curios,cat de jos o sa cobor turbo on, ca sa am recirculare maxim 40%!

Asa arata logu-rile

LOG-01.xlsx

LOG-01-003-2017.xlsx

LOG-01-2018.xlsx

LOG-2017.xlsx

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,
dupa ce ai scurtat tija mai vrei sa ai si recirculare ca la carte?nu stiu daca e posibil,iar valoarea duty cycle pe final de log nu stiu daca e chiar asa de ok,pe viitor poti avea surprize,creste pana la 94,4

turbo off cu reglaje de origine este cu 20-30mbari mai putin decat presiunea atmosferica,strict parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca ar mai trebui lungita tija putin dar, bs003 se face cu tija actionata la maxim,adica lipita de surubul de stop, deci nu prea are treaba cu presiunea de of de la turbo, asa este?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa ai dreptate,atunci poti lungi tija un pic si mai scazi din turbo on...

eu am avut turbina ce avea diferenta dintre turbo on off de doar 160 mbari la cald si era ok,acum am cu diferenta  turbo on off de 220 mbari....iar recircularea e la fel la ambele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masura ce modifici lungimea tijei (modifici turbo Off ) se modifica si Turbo On. Creste sau scade in functie de lungirea sau scurtarea tijei. Deaia , parerea mea este ca atunci cand e posibil, reglezi lungimea tijei cu -10-20 mbar fata de pres Atm si la final surubul de stop. 

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Emy D a scris:

Pe masura ce modifici lungimea tijei (modifici turbo Off ) se modifica si Turbo On. Creste sau scade in functie de lungirea sau scurtarea tijei. Deaia , parerea mea este ca atunci cand e posibil, reglezi lungimea tijei cu -10-20 mbar fata de pres Atm si la final surubul de stop. 

Spor

IStiu Emy ca asa este,dar mie imi place cum merge liniar si fara log masina reglata asa, iar ca sa reglez tija e mai complicat pt ca trebuie sa dau actuatorul jos.Piulta este stricata si blocata.Reglajele la tija le-am facut prin desfacerea suruburilor(de fapt surubului,pt ca unul este rupt din capsula)ce prind capsula actuatorului de suport.Le-am slabit si am bagat ceva intre capsula si suport, de accea e mai greu sa reglez tija la fix.Una peste alta, masina merge, trage si consuma ok pt cei 74 kw, dar vreau sa ajung si cu valorile normale in bs 003.Referitor la tija,dupa cum se vede in log, ajunge duty cycle la valoare 94 doar pe la 4200rpm si nu ajung eu la asemenea turatie, sa merg constant, in mersul de zi cu zi.Ce se poate intampla daca circul cu tija reglata la limita, in afara de limp?

Oricum, fata de data cand am postat log urile mai sus, am mai infiletat surubul de stop cu 1/2 tura, dar nu am mai apucat sa-i fac si masuratorile.O sa vedem cat trebuie sa-l infiletez pana ajung la valoarea normala in bs 003.!Sa vad atunci si comportamentul masinii,si o sa postez rezultatele.

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Acum cateva zile am dat jos EGR-ul si galeria pt curatare. Cred ca a II-a zi s-a aprins martorul din bord Check Engine iar la autotest mi-a aparut eroarea

19586 - EGR System 
            P3130 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
Readiness: 1 1 0 0 0 

Dupa mai multe incercari am reusit sa sterg eroarea dar a reaparut dupa ce am mers cu masina vreo 30Km. Motorul nu da semne vizibile de probleme, trage bine, nu se inpotmoleste la nicio turatie, etc.

Astazi am mai facut 3 log-uri pe BS003 cu EGR, fara EGR si cu el actionat manual:):) (cu gura de fapt). Furtunul de vacuum de la EGR este bun se simte presiune daca il tin obturat cu degetul. Din pacate cand trag aer din EGR nu ramane limba lipita de furtun ceea ce, daca am inteles eu bine din ce am mai citit, inseamna ca e sparta membrana.

Va rog sa imi spuneti daca log-urile confirma ca EGR este stricat si cat de mare ar fi problema daca merg cu masina asa mai multa vreme.

Sper sa fie OK ca am pus toate log-urile in acelasi fisier si sper sa fie folositoare ( sunt incepator in ale VCSD-ului )

PS Momentan nu pot face log in mers, astept sa vina termostatul pt a putea forta masina

BS003 EGR.ods

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate EGR este dus aşa cum ai bănuit. Nu este nevoie de log în mers pentru asta că este clar. Log în mers dacă vrei să ştii mai multe despre turbină.

Poţi merge aşa dacă te împaci cu becul aprins în bord (unii îl anulează intenţionat, am un coleg cu membrana spartă la un AXR de câţiva ani şi nu l-am auzit să aibă probleme). Ca dezavantaje: se va încălzi ceva mai greu motorul, va creşte puţin consumul, temperatura gazelor evacuate mai mare (posibil pe termen lung să aibă ceva influenţă asupra turbinei, dar nu ştiu să-ţi zic sigur), noxele de oxizi de azot mai mari (asta nu se testează la ITP). Asta aşa pe scurt, dacă vrei să ştii mai multe vezi că este pe aici un topic despre anularea EGR, pt că aici este off topic discuţia.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara stimati colegi

Sper ca postez unde trebuie , si va rog nu va suparati daca intreb lucruri care s-au mai dezbatut pana acum insa nu prea ma descurc in utilizarea forumului.

Sunt posorul unei Skoda Octavia I , an 2003 , motor 1,9 TDI , 4x4 ATD

Pana un urma cu cateva luni , masina a mers impecabil dupa care , aleatoriu si la intervale mari a inceput sa piarda din putere . Isi revenea dupa ce luam contactul

Problema a incepat sa apara tot mai des , motiv pentru care am mers la un service unde verdictul a fost "Valva EGR". Zis si facut am inlocuit-o insa problema nu a disparut

Am banuit ca este turbina , am mers la un coleg( nu vreau sa dau nume sa nu intru in polemici cu colegul) care a spus ca turbina nu are nimic , a mai reglat tija actuatorului de la turbina si a facut log in mers, Toti parametrii ok. Recomandarea colegului a fost ca daca mai apare problema , posibil sa fie de la Valva N75. Am inlocuit valva N75 cu una de la Pierburg. Problema persista

Am facut cateva log-uri cu VCDS (un test facut pe autostrada dar nu cred ca este chiar ca la carte facut ) alte teste facute cu masina pe loc

Atasez aceste log-uri cu rugamintea daca ma puteti ajuta cu sfaturi

Am uitat sa mentionez ca actuatorul de la turbina a fost inlocuit de fostrul proprietar in urma cu vreo 10.000 km

Multumesc anticipat tuturor pentru ajutor / sfaturi si binenteles pentru timpul acordat

 

Logs.rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că trebuie refăcute logurile: cel în mers trebuie făcut în treapta a III-a şi a IV-a cu acceleraţia la podea de pe la 1800 rpm pînă pe la 3500 rpm, iar logul în BS 011 lasă-l să meargă cam un minut să putem observa ceva (de preferat cu motorul cald).

Din BS003 reiese că EGR merge ok.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspunsul prompt!

Ce nu am mentionat , ca sa nu scriu un roman , este ca dupa ce am inlocuit N 75 am suflat pe furtunul care duce la n18 (am suflat cu fum de tigara) si am constatat ca pe partea de jos de la N18 iesea fum (pierdere cred , nu cred ca e norml sa sufle)

Am pus valva N75 inlocuita in locul lui N18 si logul atasat este facut cu cele 2 valve inlocuite (logul cel din 20.11 ora 13 , facut pe autostrada , motor cald , ca am vazut apoi ca in acelasi fisier .csv sunt toate logurile facute de mine )

In acel log aveam pe la EGR undeva 4.8 daca nu ma insel, nu stiu cum sa citesc  .csv ca in excel mi le aruca ca naiba

 

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de TERMITITA
.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu văd bine csv cu Excell. Dacă vezi valorile  "la grămadă" atunci trebuie aranjat puţin logul după cum am scris în acest topic (vezi că este un filmuleţ mai la sfârşit)

http://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/

Nu prea are voie să iasă fum de pe furtunaşele de vacuum sau din valvă, circuitul trebuie să fie etanş. Tu ai suflat pe furtunaşul de vacuum cred (în mod normal aerul circulă invers prin el), aerul a trecut prin N18 şi trebuia să se oprească în membrana  EGR, dar nu prea avea voie să iasă pe acolo. O eventuală scăpare de vacuum poate avea efect asupra pierderii de putere, dar asta se va vedea mai bine într-un BS011 mai lung. Ce ţi-am încercuit cu roşu poate fi un semn al acestei pierderi de vacuum

Valoarea aia de 4,8 din logul în mers simbolizează faptul că pentru regimul respectiv de sarcină EGR trebuie să fie închis,  aşa este scris în harta de funcţionare a EGR. Acum uitându-mă mai atente pe la valorile măsurate de MAF, am senzaţia că este cam obosit, altă cauză pentru pierderi de putere. Dar şi asta puntem spune cu exactitate dacă ne araţi un log făcut corect.

 

 

 

 

 

011.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru informatii

Valva n18 am dat-o jos, am desfacut-o si am curatat-o(era neasteptat de curata) si in partea de jos a carcasei pe unde pierdea i-am dat silicon.am probat-o la fel cu fum si nu mai pierde.o sa o montez la loc si o sa fac logurile asa cum mi-ati spus.cel mai probabil sambata o sa le fac din lipsa timpului in cursul saptamanii.revin cu vesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult lupo_bv pt răspuns, nu vreau să-l anulez dar fiind vremea așa cum e nu stiu când prind o zi buna de meșterit. Recomanzi ceva în privința producătorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, lupo_bv a scris:

 

Din BS003 reiese că EGR merge ok.

 

 

 

are rata de recirculare cam 57%,nu trebuia sa fie maxim 40%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa rezolv cu recircularea mare?Cauzele ar fi:

1- turbo reglat incorect- la mine bs 011 este 979/1160/pres atm 989.

2-catalizator infundat-nu este cazul pentru ca masina trage bine, iar la bs 003 of val este si 530 mb

3- maf ul - dupa cum se vede in logul de mai sus are valori bune.

Atunci de ce in cazul celor relatate , bs 003 on/of este 200/210 cu 500/520?

Ca sa am valori corecte pt EDC 15 trebuie sa aduc turbo on la ~1000mb, ceea ce nu mi se pare in regula.Ce sa fac? Mentionez ca la ralanti si in sarcini partiale valoarile maf, actual si specific, sunt apropiate.Deci, cauza?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.11.2016 at 10:13 AM, bigflo said:

Salut,rog si eu o interpretare log,multumesc http://prntscr.com/d7ltt3

 

On 17.11.2016 at 1:36 PM, ionut10a said:

schimba ,sau fa o proba cu alt debimetru....al tau e mort de mult timp

Rezolvat,schimbat debitmetru,acum tine undeva la 900,alta viata,multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma jutati si pe mine cu interpretarea acestui log,

masina nu trage cum trebuie in treptele 3-4-5

multumesc

LOG-01-003-010-011_Coco.CSV

ah... masina este un golf 4 1.9 ALH

Modificat de delfinut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.11.2016 at 8:24, evolkswagen a scris:

Cum sa rezolv cu recircularea mare?Cauzele ar fi:

1- turbo reglat incorect- la mine bs 011 este 979/1160/pres atm 989.

2-catalizator infundat-nu este cazul pentru ca masina trage bine, iar la bs 003 of val este si 530 mb

3- maf ul - dupa cum se vede in logul de mai sus are valori bune.

Atunci de ce in cazul celor relatate , bs 003 on/of este 200/210 cu 500/520?

Ca sa am valori corecte pt EDC 15 trebuie sa aduc turbo on la ~1000mb, ceea ce nu mi se pare in regula.Ce sa fac? Mentionez ca la ralanti si in sarcini partiale valoarile maf, actual si specific, sunt apropiate.Deci, cauza?

Multumesc!

Am rezolvat cu recircularea prin lungirea tijei pana ce val turbo of a ajuns cu 20-30 mb mai mica decat presiunea atmosferica, adica 959/969.De ce trebuie asa?Ce nu imi place acum este ca, la rece,porneste putin balbait, fapt ce disparuse cand aveam turbo of=pres atmosferica.

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@delfinut

Pare că ai vacuum deficitar. Pentru clarificare vino cu BS011 şi BS003. Citeşte aici  ce şi cum.

@evolkswagen

De ce nu încerci să reduci recircularea cu o garnitură cu gaură mai mică la EGR? Se găseşte şi pe original special pentru situaţia asta când trebuie redusă recircularea. Reglezi turbina să meargă cum îţi place ţie apoi pui garnitura cu pricina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua stimati colegi

Am reusit sa fac logurile in mers in treapa a 3 a si treapta a 4 a , precum si pe loc cu motorul cald pe grupul BS3

Pentru treapa 3 si treapta a 4 a am facut cate 3 log-uri

Atasez aceste loguri cu rugamintea daca ma puteti ajuta cu interpretarea lor

 

Multumesc anticipat pentru raspunsurile D-voastra

Cu stima

Ionut

Loguri tr 3 +4+bs3 loc.rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!