Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu o interpretare? Mentionez ca masina accelereaza bine dar cu unele discontinuitati peste 2000 Rpm (socuri la interval scurt/ pierderi scurte de putere sub o secunda).

Pompa de alimentare din rezervor a fost schimbata, cea veche fiind defecta dar nu a fost nici o imbunatatire.

Sa fie pompa tandem/ actuator turbo/injectoare?

Masina e un A4 B5 1.9 AJM an 2000.

Atasat sunt logurile modificate din .csv in excel in treapta 3 si 4 pe grupurile 003/010/011

Mersi.

 

Log.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer si eu o parere aici. La un passat b5.5 96kw Pd, lipsa presiune in admisie si eroare negative deviation. Turbina data jos, reconditionata, inlocuit capsula, reglaj tija pe stand. La BS pe 11 urca presiunea pana pe la 1050-1070 mbar (nu am facut log). La BS 003 cand deschide EGR , motorul da sa se inece , tremura si scoate fum . in sarcina am facut un log pe care il atasez aici. Am verificat tubulatura de aer, toate furtunele de vacum, schimbat n75 cu alta electrovalva. Cand am pus vacumul direct pe actuator fara alti consumatori de vacum, facea un pic presiune dar anemic(adica ajungea undeva la 1300 -1500 mbar la WOT). Vreo idee ceva?

log_passat.xls

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anuleaza vaccumul pentru n18 cu un surub inainte de valva. Sau faci proba cu alt n18 sau n75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate logul nu prea spune mare lucru pentru că este făcut în limp mode. Vezi poate prinzi momentul până să intre în limp.

În bs003 face urat motorul din cauza recircularii prea mari raportată la cantitatea de aer care intră în motor. Cauze pot fi mai multe print care reglajul necorespunzător al turbinei, tubulatura de admisie crapata sau catalizator înfundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La evacuare infundata a fost primul lucru la care m-am gandit. A fost desfacuta evacuare dintre turbo si catalizator, deci gazele de evacuare ies din turbo direct la atmosfera. Efectul este acelasi. Turbina a fost data jos, reparat, actuator nou, reglat pe stand la un atelier specializat (in noua , nu dau nume), ar fi greu de crezut ca nu e reglat bine. Si inainte , tot asa facea, de aceea s-a dat jos. Log-ul este facut cu EGR anulat (tabla sub EGR). Mai trag azi niste log-uri sper sa prind ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut..practic am facut din doua turbine .una buna .a mea avea rupte suruburile care fixeaza geometria ..am cumparat alta care avea joc in ax....nu s-a potrivit si am fost nevoit sa recuperez de la a mea paletii si bucsa de cupru si sa o pun in celalt lagar si am trecut la reglaje..masina merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, ma poate ajuta si pe mine cineva cu o interpretare? Masina merge ok, inafara de faptul ca atunci cand accelerez de la ~ 1750 rot/min are un lag destul de mare, la fel se intampla si la plecarea de pe loc. Debimetrul a fost schimbat acum 2 zile.

Multumesc anticipat :)

Vit 3-a.csv

BS003.CSV

BS011.CSV

Vit 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că nu îţi închide bine EGR pt că pe EGR Off  ar trebui să ai cam 450mg şi tu ai  max. 328. Nu scoate şi fum la accelerare mai bruscă?

Din logul în mers reiese că turbina face presiune, dar dacă pe lângă aer intră mai multe gaze recirculate decât trebuie atunci asta duce la scăderea puterii.

Din BS011 reiese că ai avea ceva probleme de vacuum şi că geometria este puţin ancrasată (asta se vede şi în logul în mers pt că actuatorul aduce greu după spike presiunea către cea prescrisă.)

Acum de ce nu închide bine EGR? Pot fi 2 cauze: EGR murdar sau N18 defect. Prima dată anulează EGR (pentru teste) prin scoaterea furtunaşului şi înfundarea lui cu un şurub. Refaci BS003 şi logul în mers. Dacă situaţia revine la normal trebuie inspectat N18, dacă nu atunci anulează EGR prin obturare cu o tăbliţă (slăbeşti şuruburile de la conducta EGR atât cât poţi băga o tăbliţă astfel încât gazele să nu mai treacă).  Dacă se  remediază aşa trebuie văzut  de ce nu închide bine.

Mai poate fi o situaţie pentru care ai cantitate de aer   aşa mică pe EGR Off: admisie parţial obturată înainte de EGR.

Probabil că mai pot fi şi alte cauze, dar mai întâi verifică ce am scris mai sus plus furtunaşe şi etanşeitatea actuatorilor (vezi că s-a  scris mai în urmă despre  astea)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul a fost schimbat cam de 6-7 luni cu unu Pierburg. Toate problemele astea mici au aparut dupa ce am schimbat distributia (atunci baietii au dat jos tubulatura de la turbo). O sa fac aceste teste, cat de curand sper, si o sa revin cu alte loguri. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR de ce l-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curgea din el si aveam oscilatii la relantii. Iar la recomandarea celor de la reprezentanta l-am schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, te-am întrebat pt că am mai văzut EGR schimbate, dar puse doar de mobilă pt. că nu funcţionau din lipsă de vacuum de exemplu.

Fă verificările cu anularea EGR, prima dată cu şurub, ca să mai restrângem puţin căutările.

Verifică bine să nu ai ceva scăpări de aer pe tubulaturile de admisie dacă zici că s-a umblat pe acolo (şi asta este o cauză posibilă pentru cantitatea mică de aer din BS003)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Sa verific tubulatura de duppa egr sau cea de dupa filtrul de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce ţine de tubulatură aer de la ieşirea din turbină până la intrarea în EGR, în special pe unde s-a umblat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu un prieten cu un Passat B6 1.9 TDI de 105 CP care m-a rugat sa il ajut cu un log in mers, deoarece i se pare ca are o lipsa de putere uneori intre 1800-2000 rpm (cateodata si smuceste). Ma puteti ajuta va rog cu interpretarea log-ului? Mersi.

Volkwagen_Passat_105CP.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti sa-mi spuneti,va rog, pe grupul 011, la relanti,cat ar trebui sa fie presiunea la turbina,casuta3 ?La mine este 999 specificat si 969(cat este si presiunea atmosferica) actual,cu egr on si 1009 cu egr of.Este bine asa ?Nu este prea mica?

Cand este motorul rece are valoarea si de 958, adica cu 10 mb mai putin decat presiunea atmosferica.De ce este asa? pt ca am crescut turbo on pana la 1250 in bs11 si degeaba, la relanti este tot neschimbata valoarea.

Bs 11 on/of este 948/1250.

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi interpretati si mie logulul. Ca sa am cam 50% din puterea din vremurile bune  trebuie sa o forjez putin inainte de plecarea de pe loc. Altfel am putere zero si prind 50 km/ora dupa aproape 1 km

 

LOG-03-003-010-011.CSV

Modificat de isterix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul țăndări. Verifică mai întâi cablajul acestuia. Verifică și dacă ai coduri de eroare stocate.

Când mai faci log să ții accelerația apăsată până la refuz pe toată durata logului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Am facut diagnoza si nu am nici o eroare stocata. Ar trebui sa mai fac o data logul? Sau e clar debitmetrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când valoarea măsurată a debitmetrului este o valoare fixă 500 şi ceva este semn că ceea ce ar trebui să măsoare debitmetrul este înlocuit cu o valoare generică de către ECU. Asta se întâmplă când debitmetrul este defect (când este doar obosit arată acolo nişte valori, dar nişte valori care se schimbă în timp nu o singură valoare fixă).

Dacă era vreo eroare stocată ai fi putut bănui cablajul sau mufa, dar aşa eu zic că debitmetrul este defect.

Cel mai bine încerci cu altul de probă.

Fă şi un test în Basic settings în grupul 003 şi pune logul aici.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul log l-am facut pe 003, 010 si 011 dupa niste instructiuni gasite pe aici pe forum, Ce zici tu acum se face altfel?  Scuze, nu ma pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Am incercat sa fac si un test in  Basic settings în grupul 003. Am intrat in Basic settings si in momentul in care am ajuns la 003 motorul a inceput sa trepideze tare, a aparut mesajul "engine workshop" si semnul de bujii incandescente a inceput sa clipeasca. Ca atunci cand trec alienii pe deasupra. M-am speriat si am oprit motorul.

   Inainte am mai facut un test la motor si asta este rezultatul:

1 Fault Found:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-00 -  -

Readiness: 0 0 X X X

Poate ar fi trebuit sa mai fac un test si dupa experienta asta dar m-am speriat....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa trebuie să facă:biggrin:, am explicat în topicul indicat mai sus, dacă nu am uitat cumva.

După eroarea aia umblam, uite ce zice aici despre ea

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

Coroborat cu faptul că apare o valoare fixă eu zic că este buşit debitmetrul, dar ar fi bine să iei în calcul tot ce scrie la Possible Causes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!