Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Este vorba de o Ibiza 6L, cod BMS motor 1.4 Tdi 80 cai, 2009, suiera si nu trage, la 2800 de ture intra brusc turbina. Initial un furtun de vacum ce se conecta la capacul motor tragea aer fals, l am anulat, apoi tragea liniar, dupa cateva zile limp mode si capsula vacumatica sparta, am inlocuit si capsula vacumatica, smuceste din nou si nu trage decat in ture mari. mentionez ca nu da eroare computer si valva n75 este inlocuita,  traseul de vacum nu pare sa aibe vreo pierdere. am atasat 2 loguri.

 

Mentionez ca eroarea de boost regulation e inainte sa schimb capsula vacumatica. Are 2000km intre timp.

Attachments_2016130.zip

Modificat de Mtbkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mario20vest

salut.

bs003: con:aprox 295mg aer/cursa

dec:aprox 500.

500.…….............100%

295.................x%

=>59% aer curat ce trece prin maf iar diferenta pana la 100% adica 41% reprezintata cantit.de gaze recirculate.

la euro 3 rata max de recirculare este 40%.

la euro 4 si 5 se poate ajunge pana la 60%.

deci te incadrezi ,ca vad ca e un 2.0 tdi(euro4/5).

nunstiu de ce ,dar am mai obs acest comportament la edc 16.uneori cand faci bs003 gasesti 500/220-240.alteori 500/295 ca la tine.e posibil un comportament normal,daca ne gandim ca rata de recirculare poate ajunge pana la 60%.

bs011:dec:969(si 958) cu con:1132.

daca faci grafic o sa vezi ca sunt probleme pe partea electropneumatica(vacuum slab,scapari,furtunase fisurate,membrana,electrovalva,pompa vacuum,etc) dar si pe partea de geometrie se vede cand si cand ca agata (acel 958).

con:1132 mbari e cam mic totusi.stiu ca la edc16 se duc pana la 1200 chia si putin peste.

una peste alta,inclusiv lagul din loguri ma duc cu gandul la o pierdere de vacuum. vacuum .

poti incerca in timpul unui bs011 sa vezi daca presiunea creste mai mult de 1132 mbari,adtfel: scoti furtunasul de vacuum din actuator ,conectezi un pistol vacuum si faci vacuum max.sau daca nu ai pistol iei o seringa mare si tragi cu ea.poate ca la 1400 rpm nu e suficient vacuum (cauzele trebuie descoperite) pt a lipi parghia turbo pe surubul de stop(sau pt a genera o pres mai mare de 1132).

la fel poti incerca si pt bs003.

multi poate imi vor sari in cap si o sa zica: 969 mbari cu 1132 ....pai un turbo off de 969+ 180mbari(diferenta la cald) =1149.tu cu ai tai 1132 ai fi pe acolo. dar din experienta mea am vazut ca mai toate edc 16 au din fabrica un turbo on aproape de 1200 mbari. intradevar e o munca inutila a acctuatorului si o pierdere de vacuum.dar asa vin ele.

incearca si verifica mai intai faza cu bs-urile sa vezi daca sunt modificari cand generezi tu vacuum.si daca sunt,te apuci sa cauti pierderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua. azi am mai umblat iar la avans, am curatat si pompa tandem(avea ulei aruncat de la busonul pe unde se completeaza uleiul in motor, si eu am crezut ca ea pierde motorina), am schimbat un bec....etc si am zis sa ies sa vad cum merge cu avansul nou asa ca am facut si un log in mers umat de bs-uri. si din ce am vazut eu acolo arata rau treaba.....adica parchinson(sa-l citez pe mario) cam in amadoua bs-urile. voi ce ziceti?


ce ziceti? sa am pierderi de vacuum?ma lasa tademul?

LOG-01-003-010-01130ianxls.xls

LOG-01-003-bs3x30ian.xls

LOG-01-011bs11x30ian.xls

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegi!  Rog daca se poate o interpretare pentru logurile din atasament.

Despre masina mea : MK5 cu motor 1.9 BXE 105cp cu soft stage 1. Simptome specifice: masina trage ok, dar da ceva fum la talpa.

 

Multumesc!

BS003.xls

BS011.xls

LOG-01-003-010-011 treapta 3.xls

LOG-01-003-010-011 treapta 4.xls

Modificat de stonecold00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegi! Rog daca se poate o interpretare pentru logurile din atasament.

Despre masina mea : MK5 cu motor 1.9 BXE 105cp cu soft stage 1. Simptome specifice: masina trage ok, dar da ceva fum la talpa.

Multumesc!

bs003:450/160mg=> rata mare de recirculare(in motor intra mai multe gaze la acceasi deschidere egr,si se colmateaza rapid egr,admisie,plus mers mai inecat al motorului,etc).

bs011, doar probleme pe partea electropneumatica,(cauze am scris akm cateva ore mai sus).la geometrie nu se vad probleme .

log tr3 face overboostul normal,apoi pare sa isi revina,iar de la 3000 rpm catre final de log face suprapresiune(esti aproape de limp).

log tr4 e si mai urat, face si un underboost dar si un overboost mai mare cu aprox 100 mbari fata de tr3.

edc 16 au probleme in general cu actuatoarele,si blocul de electrovalve(daca ai asa cv). ca in bs011 nu vad sa agate geometria. de maf nu pot zice nimik atata timp cat presiunea turbo e pe aratura.

akm iti mai zic o chestie....zici ca da fum...pai daca fumul ala a ancrasat geometria ?!?! si tu nu ai facut bs011 cu turbina f bn incinsa?!? e logic sa nu vad o geometrie ancrasata atata timp cat bs011 o fi fost facut mai la rece.las-o sa faca 90°c,apoi iesi cu ea si incinge-o bine in ture vreo 15 min,apoi tragi pe dreapta fara sa opresti motorul si ii faci repede un bs011.

post-31997-0-78784300-1454171863_thumb.p

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua. azi am mai umblat iar la avans, am curatat si pompa tandem(avea ulei aruncat de la busonul pe unde se completeaza uleiul in motor, si eu am crezut ca ea pierde motorina), am schimbat un bec....etc si am zis sa ies sa vad cum merge cu avansul nou asa ca am facut si un log in mers umat de bs-uri. si din ce am vazut eu acolo arata rau treaba.....adica parchinson(sa-l citez pe mario) cam in amadoua bs-urile. voi ce ziceti?

ce ziceti? sa am pierderi de vacuum?ma lasa tademul?

 

Salut. 

Pai.,,treaba sta cam asa: 

BS 011 - Pierderi de vacuum - (variatii in partea de sus a graficului) + geometrie ancrasata (variatii in partea de jos a graficului). 

Tija pare reglata ok. 180 mbar diferenta dintre on si off. 

In grafic poti vedea ca uneori geometria da semne ca s-ar mai duce putin spre limita de off doar ca agata si nu poate. (acum, poate fi si de la un actuator obosit/ruginit/ arc tasat). Pe partea de vacuum, ai ceva pierderi dar aleatorii.

 

 

BS 003 - Arata urat de tot. In prima faza, se vede ca vacuumul isi face de cap. Banuiesc aici si N18  care nu lucreaza cum trebuie (variatii foarte mari si diferite fata de cele din B011). In plus, recircularea e foarte mare la tine:

 

EGR on - 155 aer proaspat. Egr off - 450 aer proaspat. diferenta de 295...sunt gaze recirculate. 

 

450 ...........100%

155............ x              = 155*100/450 = 34%aer proaspat.     100%-34% = 66% gaze recirculate, ceea ce e foarte mult. (cel mai probabil din cauza, geometriei ancrasate, actuator obosit).

 

Log in mers: Ai initial lag (geometrie ancrasata),  apoi vad ca ea corecteaza bine. 

 

1. Verifica vacuumul. (pompa tandem, N18, N75, actuator si furtune, supapa unisens.)

2. Curata geometria. 

 

Post editat datorita faptului ca am incurcat log-urile. Imi cer scuze pentru inducerea in eroare!

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emy cred ca te-ai uitat la alt log in mers......ori am facut eu rau.....mai exact acolo sunt 2 log-uri am inceput  primul log iar cand am ajuns la 4000rpm am dat pauza si am redus pana la 1500 si iar blana cu log. oricum la mine in tot logul nu trece presiunea cu mai mult de 100mb peste specific si in rest sta cu 50 sub specific.....iar maf este bosch nou, are 2 luni de cand l-am pus.  deci cred ca te-ai uitat la un log gresit. apropo la mine este euro 4 masina.


iar la bs3 la EGR ON am valori de 230-250

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de o Ibiza 6L, cod BMS motor 1.4 Tdi 80 cai, 2009, suiera si nu trage, la 2800 de ture intra brusc turbina. Initial un furtun de vacum ce se conecta la capacul motor tragea aer fals, l am anulat, apoi tragea liniar, dupa cateva zile limp mode si capsula vacumatica sparta, am inlocuit si capsula vacumatica, smuceste din nou si nu trage decat in ture mari. mentionez ca nu da eroare computer si valva n75 este inlocuita,  traseul de vacum nu pare sa aibe vreo pierdere. am atasat 2 loguri.

 

Mentionez ca eroarea de boost regulation e inainte sa schimb capsula vacumatica. Are 2000km intre timp.

ma poate ajuta cineva?

Attachments_2016130.zip

Modificat de Mtbkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la mine ce sa fie? pierd vavcuum sau nu?

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Va salut colegi! Rog daca se poate o interpretare pentru logurile din atasament.

Despre masina mea : MK5 cu motor 1.9 BXE 105cp cu soft stage 1. Simptome specifice: masina trage ok, dar da ceva fum la talpa.

Multumesc!

bs003:450/160mg=> rata mare de recirculare(in motor intra mai multe gaze la acceasi deschidere egr,si se colmateaza rapid egr,admisie,plus mers mai inecat al motorului,etc).

bs011, doar probleme pe partea electropneumatica,(cauze am scris akm cateva ore mai sus).la geometrie nu se vad probleme .

log tr3 face overboostul normal,apoi pare sa isi revina,iar de la 3000 rpm catre final de log face suprapresiune(esti aproape de limp).

log tr4 e si mai urat, face si un underboost dar si un overboost mai mare cu aprox 100 mbari fata de tr3.

edc 16 au probleme in general cu actuatoarele,si blocul de electrovalve(daca ai asa cv). ca in bs011 nu vad sa agate geometria. de maf nu pot zice nimik atata timp cat presiunea turbo e pe aratura.

akm iti mai zic o chestie....zici ca da fum...pai daca fumul ala a ancrasat geometria ?!?! si tu nu ai facut bs011 cu turbina f bn incinsa?!? e logic sa nu vad o geometrie ancrasata atata timp cat bs011 o fi fost facut mai la rece.las-o sa faca 90°c,apoi iesi cu ea si incinge-o bine in ture vreo 15 min,apoi tragi pe dreapta fara sa opresti motorul si ii faci repede un bs011.

 

 

Multumesc Mario! Revin maine cu un log BS011 cu turbina incisa corect.

 

@Emy D: este posibil ca interpretarea sa fie pentru mine? Eu in BS003 am valorile mentionate de tine la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca-s prea obosit, si deja incurc cifrele si logurile. asa ca, revin cu update dupa ce ma odihnesc :tuktuk:

Stonecold00, da, asa este. Desi voiam sa interpretez logurile lui markhu, am incurcat si am interpretat logul tau.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, mario20vest said:

akm iti mai zic o chestie....zici ca da fum...pai daca fumul ala a ancrasat geometria ?!?! si tu nu ai facut bs011 cu turbina f bn incinsa?!? e logic sa nu vad o geometrie ancrasata atata timp cat bs011 o fi fost facut mai la rece.las-o sa faca 90°c,apoi iesi cu ea si incinge-o bine in ture vreo 15 min,apoi tragi pe dreapta fara sa opresti motorul si ii faci repede un bs011.

Salut Mario! Am refacut azi BS011 cu turbo alergat vreo 15 minute. Il atasez la acest post, alaturi si de logurile precedente care se pare ca s-au pierdut datorita upgrade-ului de la forum..

 

BS003 turbo incins.xls

BS011 turbo incins.xls

LOG-01-003-010-011 treapta 3.xls

LOG-01-003-010-011 treapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evolkswagen - ai o tija reglata prost. Intradevar, turbo off e = presiunea atmosferica, dar turbo on e mult prea mare. Trebuia sa ai 180mbar diferenta si tu ai 271 mbar. Asta se regleaza din surubul de stop. 

BS011 - ai probleme atat pe partea de vacuum cat si pe partea de geometrie. Trebuie verificat furtune vacuum, actuator turbo, pompa vacuum, electrovalve, etc.

56b03b7a7012e_problemevacuumsigeometrie.

MAF-ul vad ca citeste bine si dupa 3000 rpm, totusi, ma asteptam sa citeasca mai mult decat o face el acum. Ce MAF e? 

LOG in mers... daca te uiti in detaliu pe presiunea oferita de turbo fata de cat cere ECU...are niste corectii proaste de tot: 

56b03b88a6c6c_corectieturbo.thumb.jpg.66

Verifica vacuumul si curata geometria. 

BS 03: Ai recirculare putin cam mare (44% gaze arse) (din cauza tijei reglata prost) si din nou se vad probleme pe vacuum. Ideal e sa ai pana in 40% gaze arse. 

recirculare.png.692dffe0263330c879a02737

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF ul este Bosch.Azi fac rost de un vacuumetru,puteti sa-mi spuneti ce valori trebuie sa am si ce sa verific?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifici vaccumul la iesirea din pompa tandem si la intrarea in actuatorul turbinei, valorile trebuie sa fie de 850/900 mb la pompa tandem si minim 750 la actuator.

 

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna as vrea sa ma ajute si pe mine cineva cu o interpretare de loguri, masina are un cod de overboost p0234, merge pana la 140kmh dupa care se plafoneaza si nu mai trage deloc, la repornire merge totul normal. 

primul log e cu masina cand deja luase limp mode si al 2-lea log este dupa ce am curatat egru/conductele care vin de la intercooler.

Suspectez a fi debimetrul dar sunt novice cer parerea celor mai experimentati

Codul motor este BRS

Multumesc

LOG-01-003-010-0155.csv

LOG22222222.csv

buna as vrea sa ma ajute si pe mine cineva cu o interpretare de loguri, masina are un cod de overboost p0234, merge pana la 140kmh dupa care se plafoneaza si nu mai trage deloc, la repornire merge totul normal. 

primul log e cu masina cand deja luase limp mode si al 2-lea log este dupa ce am curatat egru/conductele care vin de la intercooler.

Suspectez a fi debimetrul dar sunt novice cer parerea celor mai experimentati

Codul motor este BRS

Multumesc

LOG-01-003-010-0155.csv

LOG22222222.csv

buna as vrea sa ma ajute si pe mine cineva cu o interpretare de loguri, masina are un cod de overboost p0234, merge pana la 140kmh dupa care se plafoneaza si nu mai trage deloc, la repornire merge totul normal. 

primul log e cu masina cand deja luase limp mode si al 2-lea log este dupa ce am curatat egru/conductele care vin de la intercooler.

Suspectez a fi debimetrul dar sunt novice cer parerea celor mai experimentati

Codul motor este BRS

Multumesc

LOG-01-003-010-0155.csv

LOG22222222.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Te-as fi ajutat dar nu am posibilitatea sa descarc atasamentele. Astept remedierea si apoi voi reveni cu un raspuns, eu, sau colegii mei care vor putea face asta. 

Sorry!

Salut. Te-as fi ajutat dar nu am posibilitatea sa descarc atasamentele. Astept remedierea si apoi voi reveni cu un raspuns, eu, sau colegii mei care vor putea face asta. 

Sorry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pff nu mai pot nici sa postez,

Multumesc emy

le-am atasat si pe filehost

http://www.filehost.ro/3172020053/LOG_01_003_010_0155_csv/ aici eram deja in ceva de genul limp mode

http://www.filehost.ro/3172020054/LOG22222222_csv/ aici masina mergea bine dar era la limita sa ia limp mode (presiune prea mare in turbo)

LOG-01-003-010-0155.csv

LOG22222222.csv

pff nu mai pot nici sa postez,

Multumesc emy

le-am atasat si pe filehost

http://www.filehost.ro/3172020053/LOG_01_003_010_0155_csv/ aici eram deja in ceva de genul limp mode

http://www.filehost.ro/3172020054/LOG22222222_csv/ aici masina mergea bine dar era la limita sa ia limp mode (presiune prea mare in turbo)

LOG-01-003-010-0155.csv

LOG22222222.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.am dat jos actuatorul ,am facut putina gimnastica cu geometria si pare as fi dat drumul,dar problema inca persista,i-am dat blana am mers pana la 160 niciun limp mode,am incercat din nou,la 130 mi-a taiat turbo,am facut iarasi si a inceput la 150,dar nu de fiecare data. Logul l-am facut in treapta 3 si nu am luat limp , am facut si logurile pe loc.  mai agata in continuare geometria sau e alta problema ? inca ceva , o turez pe loc si la decelerare aud un huruit de metal cand revine la turatia normala si ala pare ca vine din turbo,sper sa nu fie ceea ma gandesc eu si sa fie axul descentrat sau stricat . masina are 205765 de km . multumesc 

LOG-01-003-010-011 a.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o mai forja degeaba, fa o curatare de turbina si schimbare de geometrie(are uzura si agata dupa cati km are), asta dupa ce verifici jocul in ax, poate ai noroc sa o mai duci ceva timp, daca nu iti consuma ulei pe la ax.

Nu o mai forja degeaba, fa o curatare de turbina si schimbare de geometrie(are uzura si agata dupa cati km are), asta dupa ce verifici jocul in ax, poate ai noroc sa o mai duci ceva timp, daca nu iti consuma ulei pe la ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, bodixxx1 said:

.................................

 

Salut. Am nevoie si de BS-uri (Basic settings 011 si 003). Citeste postul asta si revii dupaia cu BS-urile in cauza. 

ps: se vede ca ai suprapresiune, dar trebuie vazut si de ce. Banuiesc geometrie ancrasata, dar fara BS-uri nu-ti pot zice nimic sigur. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa intru in basic settings dadea eroare o sa mai incerc si revin 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bs-urile se fac pe loc sau la fel ca celelalte din measuring blocks? Nu inteleg de ce imi dadea eroare la beetleu meu merg bs-urile la transporterul de mai sus nu 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bs-urile se fac pe loc si trebuie sa fie bine incinsa turbina,era bine de le faceai imediat dupa log-urile in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!