Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

salut am revenit cu logurile dupa ce am reglat mai bn turbo

da se vede diferenta dupa reglaj la turbo on.dar in schimb la egr on e tot mica recircularea.

in b$ 011 geometria agata ,vezi treaba asta din variatiile turbo off.sau posibil si arcul actuatorului sa fie tasat.

acel underboost poate sa se traga de la aceste agatari ale geometriei.

eu unul as da jos actuatorul de pe turbina....si as verifica geometria la mana.tragi de parghia ce intra in turbo,cu mana,si daca simti cea mai mica restrictie in miscare,dai jos turbina si cureti geometria.orice agatare,intarzie comanda vanelor.si presiunea nu poate fi mentinuta constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez doua log-uri BS 03 si BS 11

Am pus si log-ul initial pe 03-10 si 11.

Ce parere aveti?

Pai ai variatii in partea de sus a graficului => probleme pe partea electropneumatica (furtune vacuum/electrovalve/valva unisens/pompa tandem/actuator turbo). 

Ah si inca ceva: turbo off este ok( valoare egala cu presiunea atmosferica. ~ 980 mbar). Turbo on, e problema (1250mbar): presiune mare obtinuta cel mai probabil prin scurtarea tijei, fapt care duce la recirculare mai mare, care duce la o ancrasare si mai rapida a geometriei, si nu numai.

In partea de jos a graficului, ai ceva trepte, deci si geometria agata putin. Aici, cred ca poti sa faci ceva gimnastica cu ea si in rest sa verifici vacuum-ul. Un Vacuumetru si masori cat vacuum ai. Trebuie sa ai -0.8 Bar. 

 

 

Salutare,

 

In ultima vreme am constatat un consum ceva mai ridicat la masina. Se poate observa vreo ceva in neregula in logurile atasate? VW Golf IV Variant, ALH.

Mersi anticipat.

Ai suprapresiune mare cat china! turbo off e cu mult mai mare decat presiunea atmosferica si turbo on...e hat departe de turbo off+180mbar. 

In Log treapta 3 si...4, ai duty cycle de 94.4%. nu ti-ai luat limp? Ai soft pe masina? 

MAF-ul pare ca citeste bine, dar poate fi influentat si de faptul ca turbina trage mult prea mult aer ceea ce inseamna ca si MAF-ul citeste mai mult.

 

Apropos: Logurile in treapta 3 si 4 nu sunt facute bine. Trebuia sa rulezi la 1500 rpm in treapta 3/4, dai log, apoi 100%pedala pana la 4000 rpm. tu ai aici o plaja de turatii doar de la 1900 rpm la 3900 (~4000rpm). 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, mario am si eu o intrebare, care sunt posibilele cauze ale lipsei acelui "spike" de presiune? Ma refer la golf 4 , edc 15

Pentru ca la mine in log-uri valoarea duty cycle creste o data cu turatia, din ce mi.ati spus voi ar putea fi pierderi pe traseul interculer-ului. Dar zilele astea am vazut mizerie in jurul pompei tandem, ar putea fi aceasta vinovata de lipsa acelui spike? Pe langa astea am si o pornire grea dimineata(la prima cheie) consum mare, injectorul 3 cu +0,8. Sa fie pompa marul discordiei? Sau pentru lipsa spike este de vina doar pierdere presiune pe traseul intercooler? Multumesc.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea unui log la masina din semnatura.De cand a inceput gerul ,am inceput sa iau limp mode la rece pana se incalzeste motorul.Daca merg usor, nu o bruschez merge normal,dar daca bag piciorul mai tare in pedala ca sa schimbe la 3000 rot intra in limp mode.Am si o eroare 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent ,care am inteles ca este de la geometrie intepenita sau tija actuator.Mai exact vroiam sa stiu daca mai am si alte probleme pe acolo. Va multumesc!

LOG-01-003-010-011treapta3.xls

LOG-01-003-010-011treapta4.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

positive deviation ,in 99% din cazuri,geometrie ancrasata.

bs003 ,egr nu deschide.verifica ce a zis claudiu.

bs011: sunt sigur ca nu l-ai facut cu turbina f bine incinsa.drept dovada turbo on-ul prea mic,si nici nu apar variatii la turbo off.sunt sigur ca daca incingi bine turbo si apoi imediat o sa faci bs011, o sa gasim si variatii la turbo off inclusiv crestere la turbo on(geometria incinsa bine,dilatare vane,corp,etansare mai buna,randament mai mare).

in logul tr3 iti face suprapresiune.

in logul tr4 ,facand grafic ,zici ca linia presiunii e trasata de cineva care are parkinson(numai zig-zaguri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,Emy.Deci acolo ai facut referire doar la Bs 11 sau si la Bs 3?Din ce am vazut pe Log 03-10-11 turbo nu face presiune mare,de ce?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea unui log la masina din semnatura.De cand a inceput gerul ,am inceput sa iau limp mode la rece pana se incalzeste motorul.Daca merg usor, nu o bruschez merge normal,dar daca bag piciorul mai tare in pedala ca sa schimbe la 3000 rot intra in limp mode.Am si o eroare 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent ,care am inteles ca este de la geometrie intepenita sau tija actuator.Mai exact vroiam sa stiu daca mai am si alte probleme pe acolo. Va multumesc!

attachicon.gifLOG-01-003-010-011treapta3.xls

attachicon.gifLOG-01-003-010-011treapta4.xls

attachicon.gifLOG-01-003-xxx-xxx.xls

attachicon.gifLOG-01-011-xxx-xxx.xls

Salut,

Sa incepem cu inceputul: In BS003 nu se vede nici o miscare a EGR ului, ori e anulat, ori nu mai tine vacuum, ori ai pierderi masive de vacuum. Din BS011 defereta de presiune este prea mica si logul prea scurt ca sa ne dam seama ce si cum (macar 1 minut, moto la 90 si turbo incalzita bine). Apoi din logul tr 4 iti trebuie foarte mult sa ajungi la 3900, probabil nu ai destul vacuum la actuator. Pe langa asta ai niste zig zag uri urate pe graficul Presiunii Prescrise/Actuale - > Geometrie care agata + spre sfarsit LIMPul era aproape.

1. Asigura-te ca sistemul de vacuum este 100 % etans + valvele unises bune (app cum e pedala de frana , la a cata pedala se intareste?)

2. asigura-te ca Actuatorul tine vacuumul.

3. Daca toate cele de mai sus sunt ok...nu mai ramane decat o curatare :( (app diferenta de presiune e prea mica intre Turbo on/off s-a umblat la tija? )

numai bine!!

Multumesc claudiu.in legatura cu pedala de frana,se intareste la a doua pedala iar la turbo nu stiu daca s-a umblat ca am masina de 5 luni.Cand am luat masina,pompa tandem avea probleme la stut si pedala de frana era prea tare,parca nu frana si am lipit stutul putin dar masina nu lua limp si tragea foarte bine.O sa verific si actuatorul sa vad daca tine vacuumul.

Buna seara,

Va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea unui log la masina din semnatura.De cand a inceput gerul ,am inceput sa iau limp mode la rece pana se incalzeste motorul.Daca merg usor, nu o bruschez merge normal,dar daca bag piciorul mai tare in pedala ca sa schimbe la 3000 rot intra in limp mode.Am si o eroare 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent ,care am inteles ca este de la geometrie intepenita sau tija actuator.Mai exact vroiam sa stiu daca mai am si alte probleme pe acolo. Va multumesc!

LOG-01-003-010-011treapta3.xls

LOG-01-003-010-011treapta4.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

positive deviation ,in 99% din cazuri,geometrie ancrasata.

bs003 ,egr nu deschide.verifica ce a zis claudiu.

bs011: sunt sigur ca nu l-ai facut cu turbina f bine incinsa.drept dovada turbo on-ul prea mic,si nici nu apar variatii la turbo off.sunt sigur ca daca incingi bine turbo si apoi imediat o sa faci bs011, o sa gasim si variatii la turbo off inclusiv crestere la turbo on(geometria incinsa bine,dilatare vane,corp,etansare mai buna,randament mai mare).

in logul tr3 iti face suprapresiune.

in logul tr4 ,facand grafic ,zici ca linia presiunii e trasata de cineva care are parkinson(numai zig-zaguri).

Multumesc mario.O sa verific in primul rand ce a spus claudiu.Cred ca problema este pe circuitul de vacuum ca am mai avut probleme cu stutul de la pompa tandem si poate pierde iar pe acolo.In legatura cu bs011 l-am facut cu temperatura motorul la 90°,cel putin asa cred. Modificat de vento 2.0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bs011 nu necesita doar 90°c la antigel.gandeste-te ca poti lasa un motor si in ralanti,si la un moment dat ajunge la 90.mai repede sau mai tarziu,ajunge.

dar turbina oare se incinge la relanti? foarte putin.

corect e sa astepti sa urce apa la 90°c.si apoi te apuci sa dai un pic in ea.de ex sa mergi 15 min cu ea in forta.sa schimbi pe la 3500rpm.si apoi imediat sa ii faci bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.In week-end o sa fac un drum de vreo 100 km si cred ca se incalzeste destul si o sa-l refac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

 

in afara faptului ca EGR ul nu iti functioneaza(ori e anulat ori ai capsula sparta -> pierzi vacuum -> BS03) BS11 este foarte scurt, si se observa ceva probleme atat pe partea vacumatica cat si putin pe partea geometriei, se vede si la logul in mers (cred ca tija e putin cam scurta daca te uiti la ultima linie din log N75 ul deja e aproape la maximum de deschis ca sa poata compensa presiunea. la 4000 ar trebui sa ai undeva la 80-85% D Cycle)

 

MAF ul este o facatura, am avut si eu acelasi MAF, cu toate ca imi e dor de el, tragea mai bine cu el decat cu cel nou :))) 

 

Pune un BS11 mai lung(min 1 minut) cu turbina bine incinsa 

 

Numai bine.

Modificat de lupo_bv
NU MAI DA QUOTE LA MESAJUL ANTERIOR!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns, egr-ul l-am curatat chiar ieri, si am incercat sa trag aer din el sa vad daca este spart si nu puteam, nu parea a fi defect,

deci o sa trebuiasca alt maf?

am uitat sa mentionez in celalat post la scanarea cu vag com am urmatoarea eroare

17965 - Charge Pressure Control 

            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

Readiness: 0 0 X X X 

eroare este recenta nu am avuto mereu

Modificat de lupo_bv
NU MAI DA QUOTE LA MESAJUL ANTERIOR!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,Emy.Deci acolo ai facut referire doar la Bs 11 sau si la Bs 3?Din ce am vazut pe Log 03-10-11 turbo nu face presiune mare,de ce?

Nu-ti face presiunea ceruta pt ca tu nu ai vacuum suficient sau il pierzi pe undeva. La 1400 rpm, turbina face presiune 1200-1250 mbar. Si la vacuumul pe are tu il ai, acesta reuseste sa traga actuatorul pt a ajunge la o presiunea respectiva (in cazul tau mai mult pentru ca tija nu e reglata bine) dar in mers e alta treaba. Turbina trebuie sa ajunga pana la 2.2 bari (specificul ECU) iar turbina ta nu poate ajunge acolo pentru ca tu nu ai vacuum suficient, sau il pierzi.

Tot problemele de vacuum sunt de raportat si in cazul BS003. Mai adaug si faptul ca recircularea e putin mai mare datorita turbinei incorect reglate. Deci:

Ps: bs011 e pt reglaj, nu pentru a vedea cum merge turbo in sarcina. Pt aia ai Log 3-10-11.

- ai nevoie de verificare vacuum (tot ce tine de vacum).

-dupaia, curatat geometrie turbo + EGR

- reglaj turbo.

- feedback!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu, comform BS003 EGR ul nu functioneaza, verifica traseul vacuum care ajunge la EGR, N18. Daca pierzi vacuum pe undevase reflecta direct la turbo + pedala de frana. Dupa ce rezolvi asta si te asiguri ca EGR ul functioneaza si nu se mai pierde vacuum, mai fa un log in mers, si vezi daca mai iei LIMP.

 

Cu MAFul poti merge linistit asa,nu te arunca la unu nou,  eu cel putin am mers 5 ani cu unul asemanator, greaseala mea a fos sa nu verific traseul turbo si am crezut ca e de la MAF si l-am dat la schimb pt unul nou, si sincer am obtinut un consum mai mic, dar parca si la putere se simte.

 

Dar in cazul tau sunt de parere mai mult de 50 % dupa logurile vazute ca ai o mica problema de ancrasare a geometriei.

 

numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salutare,

 

In ultima vreme am constatat un consum ceva mai ridicat la masina. Se poate observa vreo ceva in neregula in logurile atasate? VW Golf IV Variant, ALH.

Mersi anticipat.

Ai suprapresiune mare cat china! turbo off e cu mult mai mare decat presiunea atmosferica si turbo on...e hat departe de turbo off+180mbar. 

In Log treapta 3 si...4, ai duty cycle de 94.4%. nu ti-ai luat limp? Ai soft pe masina? 

MAF-ul pare ca citeste bine, dar poate fi influentat si de faptul ca turbina trage mult prea mult aer ceea ce inseamna ca si MAF-ul citeste mai mult.

 

Apropos: Logurile in treapta 3 si 4 nu sunt facute bine. Trebuia sa rulezi la 1500 rpm in treapta 3/4, dai log, apoi 100%pedala pana la 4000 rpm. tu ai aici o plaja de turatii doar de la 1900 rpm la 3900 (~4000rpm). 

 

 

Mersi pentru raspuns! Am observat si eu acum ca logul nu e facut corect pentru treapta a 3-a. Insa pentru a 4-a cred ca e ok. Nu, nu am soft pe masina, si nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi iau limp. In concluzie, sa inteleg ca turbina trage mai mult aer decat este necesar, nu?

///@Emy D - mersi mult, o sa revin cu feedback.

Modificat de Al3xander05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, turbina trage mult prea mult aer pentru ca nu e reglata bine, iti face backpressure care genereaza o rata de circulare cam mare (BS003) si in BS011, ai variatii atat in partea de jos a graficului cat si in partea de sus : - De verificat vacuum (furtune, electrovalve, pompa tandem, valva unisens,membrana egr sparta?) si de curatat geometria. (sau macar gimnastica)- Eu as opta pentru o curatare temeinica!

In BS011, daca te uiti la linia din grafic, (dupa cum zicea cineva aici pe forum) zici ca e desenata de cineva cu parkinson. Probabil ca nu iti agata atat de mult incat sa iti iei limp, dar o sa ajungi si acolo. 

1. curatat turbina

2. verificat vacuum

3. verificat EGR (sa nu piarda vacuum si sa nu fie imbacsit de depuneri)

4. reglat actuator asa cum trebuie. 

5. Dupa rezolvare, revii cu feedback :)

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

imi poate spune si mie cineva daca ceva nu functioneaza bine?

tin sa precizez ca in a 3-a pe la 3800 de multe ori intra in limp mode

multumesc

egr mort

in bs 011 eu nu stiu unde vezi tu claudiu probleme cu geometria.nu.vad variatii la turbo off.turbo on intradevar cam mare(1250).

in logul in mers,maf intradevar e chinezarie baga o val de 1250 cand dai wot.asta duce la ancrasarea geometrie,pt ca tu daca dai wot la 1500 rpm,maful baga 1250 si automat ecu baga motorina la greu.dar in realitate nu intra cantitatea aia imensa de aer .si logic ca amestecul aer-motorina e aiurea si fumega(dar si trage) si tot fumul se sparge in capul geometriei.

eu zic ca nu e tija scurta deloc in bs011 se duce la 971 mbar.pres atm din log e mai mare.deci e reglata bine.posibil tot din cauza geometriei face accea suparapresiune si e aproape de a lua limp.

poate bs011 nu e facut cu turbina bn incinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Emy,dar cum sa fac ce ai zis tu acolo?Mesterii de la noi nici nu stiu cu ce se mananca.Stii pe cineva in zona Mehedintiului la care sa ma duc cu increderea ca stie cu adevarat ce face?M-as apuca eu dar imi este cam frica si nu am nici ustensilele necesare?Tu ce ma sfatuiesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tete - fa log in mers, pe campurile 003, 010 si 011 - treapta a 3-a.

 

Adi - nu ai atasat nimic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare ca ai ceva pierdere de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti fi mai detaliat ? Pe la furtunele de vacuum? Sunt schimbate toate recent 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat cu un manometru, ce se intampla pe linia de vacuum ?

 

face suficient vacumm, sunt pierderi, actuatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am verificat... vreau sa dau turbina jos sa o curat si sa ii mai scurtez tija o tura sa vad cu VCDS diferenta. Dar sa vina timp mai calduros :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!