Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

gata,am rezolvat problema ,am reglat tija actuatorului ,i-am dat talpa in treapta a3-a  pana la rosu si nu a luat limp,atasez un log pe bs 011 ,acum dupa ce am remediat problema

Sper sa nu mai am probleme ,Va multumesc tuturor si o seara placuta!

apropo daca vrea cineva sa-l ajut cu vag-com-ul sa ma contacteze cu incredere!

New Microsoft Office Excel Worksheet (2).zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, daca se poate as vrea sa ma ajute si pe mine cineva cu interpretarea log-urilor...o sa atasesz decamdata doar in tr. a 3-a si bs pe 03 si pe 011, pt ca cel de la tr a-4-a nu a iesit ( a trebuit sa incetinesc, dar daca este necesar il refac maine). Tin sa mentionez ca am curatat geometria de vreo doua saptamani, curatata de mine dupa indicatiile de pe forum...dar tot nu sunt multumit. Am vazut ca am luat si un limp acum cand am facut log-ul in tr. 3...deci clar ca nu e curatata bine, dar as vrea sa stiu daca sunt si altele cu probleme. Multumesc si scuze de postul lung. O seara frumoasa!

LOG-01-003-010-011 tr 3.xls

bs-003.xls

bs-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre on si off in bs este mare ~200mbar,  la off trebuie sa ai cam 970-990mbar apropiata de presiunea atmosferica pentru un bun randament iar la on ~1140 este bine, deci un pic tija mai scurta si se rezolva.

 

Presiunea in log este mare, deci geometria agata clar si trebuie curatata bine de tot. vezi paletii sa nu aibe varfurile ridicate/deformate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce zice petrica scurteaza tija pana obti ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Hai ca a reaparut eroarea, acelasi simptom,  am ajuns acasa dupa un drum de 60km  si cand  am intrat in parcare cu ambreiaju calcat si franat usurel  s-a aprins  spirala galbena si  workshop:)

 

astazi am scanat si aceasta este eroarea :

 

Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 019 AC    HW: 03L 907 309 F
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  5874
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 6CD722324F2BFA7E58B-8039
1 Fault Found:
 
009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 
               P2563 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 159887 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2055.14.04
                    Time: 01:30:04
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 828 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 13.22 V
                    Temperature: 138.0°C
                    Lambda: -3.9 %
                    Bin. Bits: 00001110
                    Voltage: 1.064 V
 
 
Readiness: 0 0 0 0 0 
 
reatasez logurile cerute sa fie la un loc  (logurile sunt facute  zilele trecute  fara sa fi  aparut eroarea)
 
ce e de facut? cu ce sa incep ?    mentionez, nu simt nimic diferit la comportamentul masinii, la fel ca si pana acum totul.
 
 
P.S ammai gasit si codul asta de eroare:
 
1 Fault Found:
9481988 - Air Quality Sensor 
          B10AF 04 [008] - Internal System Fault
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 97
                    Mileage: 159656 km
                    Date: 2055.14.01
                    Time: 18:16:59

LOG-01-003-xxx-xx3x.xls

LOG-01-011-xxx-xx2x.xls

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Am facut azi un log, dupa un drum de 100 km. Simt ca trage putin mai bine masina acum, asa ca postez aici log-ul facut  pt ca eu nu reusesc sa il pun in grafic. 

Daca doreste cineva sa ma ajute, ii multumesc!

 

 

LOGK-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Astazi am schimbat actuatorul, dar cred ca mai trebuie sa micsorez putin presiunea la minim. Pe la 3500 rpm in viteza a 4-a am luat iarasi limp mode, ma gandesc ca ar putea sa fie n75-ul. Oricum dupa ce am schimbat actuatorul nu mai aud acel sunet de forfecare cand schimb viteza. Turbina a fost curatata in luna ianuarie. O sa atasez un log in BS facut astazi deupa ce am schimbat actuatorul si am facut o tura cu apa la 90°C: http://www.filedropper.com/log-01-011-xxx-xxx_2, si urmatorul BS e de 3 zile cu apa la vreo 50°C inainte de a schimba actuatorul:http://www.filedropper.com/log-01-011-xxx-xxx_3 , urmatorul este logul in mers : http://www.filedropper.com/log-01-003-010-011.   Ciudat a fost ca, dupa ce am montat noul actuator in BS nu se shimba presiunea pana ce nu l-am acelerat de vreo cateva ori si era diferenta de numai 100 si ceva  de mbar, numai dupa un test de drum cu turbo fierbinte diferenta era de vreo 170mbar, nu stiu din ce cauza.     Astept pareri.

 

                Multumesc!

Modificat de damagedanny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am facut azi un log, dupa un drum de 100 km. Simt ca trage putin mai bine masina acum, asa ca postez aici log-ul facut pt ca eu nu reusesc sa il pun in grafic.

Daca doreste cineva sa ma ajute, ii multumesc!

LOG-01-003-010-011.xls

Nu stiu ce probleme ai avut dar logul e bn .turbina corecteaza bn.maf-ul e ok,citeste mai mult si dupa 3000rpm

Salutare tuturor!

Astazi am schimbat actuatorul, dar cred ca mai trebuie sa micsorez putin presiunea la minim. Pe la 3500 rpm in viteza a 4-a am luat iarasi limp mode, ma gandesc ca ar putea sa fie n75-ul. Oricum dupa ce am schimbat actuatorul nu mai aud acel sunet de forfecare cand schimb viteza. Turbina a fost curatata in luna ianuarie. O sa atasez un log in BS facut astazi deupa ce am schimbat actuatorul si am facut o tura cu apa la 90°C: http://www.filedropper.com/log-01-011-xxx-xxx_2, si urmatorul BS e de 3 zile cu apa la vreo 50°C inainte de a schimba actuatorul:http://www.filedropper.com/log-01-011-xxx-xxx_3, urmatorul este logul in mers : http://www.filedropper.com/log-01-003-010-011. Ciudat a fost ca, dupa ce am montat noul actuator in BS nu se shimba presiunea pana ce nu l-am acelerat de vreo cateva ori si era diferenta de numai 100 si ceva de mbar, numai dupa un test de drum cu turbo fierbinte diferenta era de vreo 170mbar, nu stiu din ce cauza. Astept pareri.

Multumesc!

Pai e logic ca era diferenta mica cand era turbo rece.de aia noi precuzam ca inainte de bs turbi sa fie fierbinte.se dilata piesele geometriei si devine mai etansa/eficienta.

Tre sa mai lungesti tuja pana turbo off scade la o val aprox cu pres atm(cea de pe gr 010). Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pt raspuns.

Am avut probleme si cu turbina si cu vacuum-ul. Cu ajutorul acestui forum am reusit sa remediez problemele.

Dar in grafic ai reușit sa il pui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Hai ca a reaparut eroarea, acelasi simptom, am ajuns acasa dupa un drum de 60km si cand am intrat in parcare cu ambreiaju calcat si franat usurel s-a aprins spirala galbena si workshop:)

astazi am scanat si aceasta este eroarea :

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 019 AC HW: 03L 907 309 F

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 5874

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 6CD722324F2BFA7E58B-8039

1 Fault Found:

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit

P2563 - 000 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 159887 km

Time Indication: 0

Date: 2055.14.04

Time: 01:30:04

Freeze Frame:

RPM: 828 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 13.22 V

Temperature: 138.0°C

Lambda: -3.9 %

Bin. Bits: 00001110

Voltage: 1.064 V

Readiness: 0 0 0 0 0

reatasez logurile cerute sa fie la un loc (logurile sunt facute zilele trecute fara sa fi aparut eroarea)

ce e de facut? cu ce sa incep ? mentionez, nu simt nimic diferit la comportamentul masinii, la fel ca si pana acum totul.

P.S ammai gasit si codul asta de eroare:

1 Fault Found:

9481988 - Air Quality Sensor

B10AF 04 [008] - Internal System Fault

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 97

Mileage: 159656 km

Date: 2055.14.01

Time: 18:16:59

Din log e ok.

Din bs011 ai cam avea ceva pe partea electropneumatica.si pare ca si la geometrie(ajunge greu/in trepte la pres minima/turbo off).

O verificare la mana a geometeiei

Mulțumesc pt raspuns.

Am avut probleme si cu turbina si cu vacuum-ul. Cu ajutorul acestui forum am reusit sa remediez problemele.

Dar in grafic ai reușit sa il pui?

Intru de pe telefon in acest moment.cauta pe net "log analizer" si le pune singur in grafic.

Ma bag la somn,maine de dim am o turbina de ASV de dat jos si curatat geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din log e ok.

Din bs011 ai cam avea ceva pe partea electropneumatica.si pare ca si la geometrie(ajunge greu/in trepte la pres minima/turbo off).

O verificare la mana a geometeiei

 

Salut,  ce inseamna partea electropneumatica?   si un indiciu cu m verific geometria la mana?  trebuie sa trag de ceva tije pe acolo sau trebuie demontata turbina?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

 Am decis sa schimb EGR-ul pentru ca cel vechi, desi nu foarte murdar (vezi poze), dadea foarte mult ulei afara si cu el masina se mai ineca intre 1800-2200RPM. De proba, am scos vacuumul si l-am infundat cu un surub. Brusc, masina nu se mai ineca, era foarte vioaie, raspuns instant la pedala. Am mers asa cateva luni, fara sa simt macar odata ca masina se ineaca.

Azi am apucat sa-l schimb. Am luat wahler, si ca sa fie treaba buna buna am curatat toata admisia - dat jos furtune, admisie, curatat tot frumos. Montez EGR-ul nou si surpriza, masina se comporta la fel cum se comporta cu cel vechi - adica pare putin sugrumata si uneori da in nas pana in 2300-2400 RPM, accelatia nu mai e la fel de prompta - pare turbolag (nu exagerat).

 

Am facut un log scurt pe BS03. Indrumati-va spre alte loguri, verificari, probe. Multumesc 

post-26780-0-61661700-1428685467_thumb.j

post-26780-0-86334000-1428685469_thumb.j

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din log e ok.

Din bs011 ai cam avea ceva pe partea electropneumatica.si pare ca si la geometrie(ajunge greu/in trepte la pres minima/turbo off).

O verificare la mana a geometeiei

Salut, ce inseamna partea electropneumatica? si un indiciu cu m verific geometria la mana? trebuie sa trag de ceva tije pe acolo sau trebuie demontata turbina?

Din log e ok.

Din bs011 ai cam avea ceva pe partea electropneumatica.si pare ca si la geometrie(ajunge greu/in trepte la pres minima/turbo off).

O verificare la mana a geometeiei

Salut, ce inseamna partea electropneumatica? si un indiciu cu m verific geometria la mana? trebuie sa trag de ceva tije pe acolo sau trebuie demontata turbina?

Electropneum=n75,furtune,actuator,si pompa vacuum.

La mana= demontat actuatorul de pe turbo si tras cu mana de parghia ce ramane pe turbo.nu tre sa dai jos turbo d p masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

 Am decis sa schimb EGR-ul pentru ca cel vechi, desi nu foarte murdar (vezi poze), dadea foarte mult ulei afara si cu el masina se mai ineca intre 1800-2200RPM. De proba, am scos vacuumul si l-am infundat cu un surub. Brusc, masina nu se mai ineca, era foarte vioaie, raspuns instant la pedala. Am mers asa cateva luni, fara sa simt macar odata ca masina se ineaca.

Azi am apucat sa-l schimb. Am luat wahler, si ca sa fie treaba buna buna am curatat toata admisia - dat jos furtune, admisie, curatat tot frumos. Montez EGR-ul nou si surpriza, masina se comporta la fel cum se comporta cu cel vechi - adica pare putin sugrumata si uneori da in nas pana in 2300-2400 RPM, accelatia nu mai e la fel de prompta - pare turbolag (nu exagerat).

 

Am facut un log scurt pe BS03. Indrumati-va spre alte loguri, verificari, probe. Multumesc 

Ai cumva soft la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum trage, nu as crede. Nu stiu ce a facut fostul proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceasta problema o am si eu. Dupa rempare am probleme cu EGR, imi da in nas de 2-3 ori pe la 2000 de ture. Scot furtunasul de la EGR si nu mai face. Se observa in BS 03 o valoare mare la EGR off ceea ce cred eu este ca e din cauza resoftarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ma ajuta cineva la intrepretare unui log in mers .Passatul intra in limp mode la urcare.

Primul log e incorect- se face cu pedala 100% apasata (o vezi pe canalul 010),dar din ce vad acolo ai overboost.!

Logul in tr4 ai underboost si iei limp.

Deci

Overboost= geometrie,furtune incorect conectate(vacuum permanent),n75 sa scape permanent.

Underboost=lipsa vacuum(furtun spart,n75blocat pe inchis,pompa vacuum).

Repeta logurile si fa cu pedala 100% apasata.

Apoi ca tot e turbo incins bn,faci si un bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi trebuie sa iau pe cineva cu mine logul l am facut singur si de aia si l am facut in coborire pentrutru ca in urcare intra in limp si nu mai urca la 4000 de rotatii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara, am și eu o problemă de câteva luni la care nu reușim să îi dăm de cap, și anume o suprapresiune în turbină dar numai în sarcină, gen 3400 rpm în tr.4, urcând o rampă. La mers normal, presiunea cerută și cea actuală merg frumos mână în mână, mașina trage ca întotdeauna și la rece și la cald, nu scoate fum, nu trepidează, pornește ușor, însă când încep să o forjez puțin, presiunea din turbină începe să urce liniar, mult mai mult decât trebuie, iar finalul e întotdeauna un limp mode. Am urmărit de câteva ori valorile "live", dar nu s-a salvat niciun log, ceea ce știu sigur că în momentul intrării în limp mode presiunea cerută era de aprox. 2500, iar cea reală aproape de 3000. Repet, la condus normal, în turații mai mici, valorile din cele două coloane se urmăresc frumos una pe alta. Poate e doar o impresie, dar cred că intră în limp în momentul în care las accelerația.

 

S-a verificat geometria și actuatorul, ambele merg frumos, fac cursă completă, nu pare să fie de-acolo problema. S-a schimbat N75, nu e de-acolo, s-au verificat furtunele, intercoolerul, nu se pierde presiune nicăieri, MAF-ul are câteva deviații dar mecanicul spune că nu e motiv de îngrijorare, mai ales că diferențele încep să apară odată cu suprasolicitarea motorului. S-a anulat EGR-ul pt un test, parcă intra mai repede in limp. Ba chiar am reparat complet și tobele, deoarece erau sparte puțin, mecanicul spunea că lipsa contrapresiunii poate da turbina peste cap. Ok, am reparat și tobele la service specializat, nicio schimbare. Pompa de vacuum avea ștuțul rupt parțial, l-am lipit cu poxipol, nicio schimbare.

 

Singura idee care o mai are mecanicul este să schimbăm pompa de vacuum, desi ștuțul pare să nu aibe joc, problema e că pompa costă peste 1000 de lei și nu se mai poate returna, nu aș vrea să risc să schimb pompa doar așa pe ghicite. Mașina a stat în service 8 zile, timp în care s-au făcut mai multe lucrări pe această problemă, însă rezultatul a fost mereu același: limp mode in aceleasi conditii. (tr.4, 3200-3400 rpm, positive deviation).

 

Service-ul este unul particular, bine cotat, supradotat, totul este ultramodern. Motorul, un 1,9 TDI, ASZ cu remapare la stage 1 la TCM, km în bord 150.000, deși real e posibil să aibe mai mulți, deoarece mecanicul nu a putut accesa ECU (ceva cu EDC15-16), și spunea că asta e semn sigur că s-a umblat la km (eu personal nu cred, dar nu pot să exclud). Mașina am luat-o de pe forum la 4 ani/84.000 km, proveniență România, circulată în România, deci nu poate să aibe foarte mulți km mai mulți, în sensul că în mod sigur nu are km de genul 500.000.

 

Orice idee e binevenită, mulțumesc :)

 

Problema între timp s-a agravat, mașina intra instantaneu în limp mode cum acceleram în treptele 4-5-6, drept urmare m-am dus la un alt service si am demontat turbina. S-a constatat că actuatorul era complet blocat, "borcanul" era plin cu rugină. Geometria variabilă e curată și merge ușor, sunt ceva urme de ulei în galerie și în egr, dar nu sunt depuneri.

 

Axul turbinei are un joc măricel, dar nu au frecat palele în corpul turbinei. Mecanicul mi-a recomandat s-o trimitem la recondiționat, ceea ce am și făcut. Spunea că uzura e mică, nu este niciun pericol deocamdată, dar că tocmai din acest motiv ar trebui recondiționată acum, până nu ajungem la lucruri mai urâte.

 

Menționez că toate aceste operațiuni (mai puțin recondiționarea turbinei) le-am făcut și cu 6 ani în urmă (timp în care am parcurs 50.000 km, cam jumi-juma urban-extraurban. Momentan mașina are sub 160.000 km, zic eu reali...

 

Știu că povestea asta nu are mare legătură cu titlul topicului, dar m-am simțit dator să vă spun deznodământul problemei mele expusă aici cu ceva timp în urmă :)

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceasta problema o am si eu. Dupa rempare am probleme cu EGR, imi da in nas de 2-3 ori pe la 2000 de ture. Scot furtunasul de la EGR si nu mai face. Se observa in BS 03 o valoare mare la EGR off ceea ce cred eu este ca e din cauza resoftarii.

 

Nu stiu cum e la tine, dar la mine nu da in nas la talpa, ci la mers usor, la mers de oras, si doar in treptele inferioare. In treptele superioare, nu se simte decat o usoara sugrumare pana in 2500RPM, desi turbina face boost de pe la 1800RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine face in accelerare usoara cam pe la 2000 de ture. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.am sa fac altul cu ajutorul cuiva.

Modificat de bllaaaa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Pentru a elimina underboost-ul trebuie sa mai lungesc putin tija?

 

trebuie stransa tija inca vreo 2 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!