Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

...Nu mai da WOT mai jos de 1700/1800 rpm

 

De ce sa nu faca asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca apar niste vibratii in majoritatea componentelor in miscare ale motorului(arbore cotit,axe cu came,etc),si mai ales are de suferit si axul turbinei,fenomenul "surge"

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as prea fi de acord.

Este normal sa nu faci WOT de la turatia de relanti, dar de pe la 1100-1200 deja masina urca liniar in ture.

 

Si mai este o problema mai mare, este influentat si log-ul, intr-un fel iese graficul cu WOT de la 1.100, intr-un fel de la 1.500 si altfel de la 1.700.

 

Am observat la mine, varful de overboost-ul este mai mare daca incep cu WOT la 1.500, este atenuat daca incep de la 1200 si mai atenuat de la 1.700, de aceea ca baza de comparatie pe toate le fac de la 1300-1400.

 

Deci, fiecare user ar trebui sa precizeze de la ce turatie a inceput WOT.

 

Care ar fi explicatia celor experimentate de mine mai sus?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

nu pre e bine ptr. ca intervine fenomenul de surge <turatie vs cuplu>  si la urma urmei turbina are o plaja de turatie o zona de lucru ca sa ii zic asa

dolfin am raspuns amndoi in acelasi timp si ai primit rasunsul la ambele intrebari....

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre un PD aici, la CR daca dau WOT de la 1100 trepideaza tot motorul, sunt de acord cu voi, asta inainte de surge care apare pe la ~1300 si dureaza ~1s.

 

La PD asa zisul surge il simt daca plec cu WOT de la 1.100 de ture, si golul de putere tine ~1,5s.

Geometria turbinei nici nu este actionata la turatia asta, de ce ar fi o solicitare pe ea.

Motorul nu are aer, ECU stie ca nu poate sa actioneze geometria, deci reduce cantitatea de motorina injectata.

Corect?

 

Noi vorbim de conditii de test, pentru ca este evident, in regim de exploatare nu facem asa ceva, WOT de la turatii joase.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@dolfin

indiferent de ce sistem de injectie este orice tdi are un lag si un surge....surge-ul  apare cand esti intr-o treapta superioara la o turatie mica si tu esti cu pedala de acceleratie blana gen ex. log-urile tale tr.3 - 110rpm - wot sau urca o panta cu a 3-4 unde tu ai o turatie apropiata ralantiului si dai blana si vezi ce se intampla 

 

<deci reduce cantitatea de motorina injectata>

nu o reduce ci o mareste ptr. ca ecu in functie de cum este pedala de acceleratie adica 100% are o harta specifica ptr. cantitatea injectata,durata injectiei si inceputul injectiei  cu alte cuvinte tu cand accelerezi brusc la  turatie mica turbina nu are timpul necesar sa evacueze gazele iar motorul se ineaca si depune mai mult efort si binenteles mai mult combustibil si pe langa asta scurtezi si viata turbinei din cauza ca nu reuseste sa se roteasca suficent de repede ca sa iasa gazele de esapament...asa ca una peste alta nu este recomandabil atat in log cat si in regim de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin Da tu WOT la masina ta de la ce turatie vrei si hai sa revenim la subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE, tu ai recomandat WOT de la 1700-1800, unde, dupa experienta personala, overboost-ul este atenuat fata de WOT de la 1500. 

Intrebarea mea, de ce variaza graficele 3-10-11 in functie de turatia la care se da WOT este legitima si se incadreaza in subiectul topicului.

Raspunsurile pot fi oarecum logice, timp de raspuns mai scurt al turbinei pentru ca este in zona de turatii in care probabil ca inertia este mai mica? Sau?

 

Insa am impresia ca asa ne furam palaria singuri.

 

Referitor la surge, ECU injecteaza motorina pe baza hartii de injectie dar si pe baza altor conditii care trebuie indeplinite, nu cred ca trebuie sa facem atat caz de el. 

La un motor in regula fenomenul surge este rapid controlat din injectie (daca apare, pentru ca dupa unii care modifica harti ECU nici macar nu se ajunge acolo pentru ca se ia in considerare o anumita latenta a turbinei), de unde si golul de putere resimtit.

 

 

Revin in final cu intrebarea, de ce ar trebui sa incepem logul de la 1700-1800?

Rune recomanda, si practica general valabila la PD (de pe forumuri), sa se faca WOT de la 1500.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu Dolfin, recomandarea este ca logul in mers sa fie facut pe plaja de turatii 1500-4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut prieteni! de ceva timp masina mea [golf 4 ajm] nu vrea sa mai traga... atasez un log in mers.. tin sa mentionez ca in a4a nu se tureaza mai mult de 3500rpm..nu stiu ce sa ma mai fac cu ea :(

LOG a3a.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, exploatarea de zi cu zi se face astfel dar in cazul logului in mers se face exceptie pentru a avea valori cat mai corecte. Este doar parerea mea, fiecare procedeaza cum crede ca e sanatos si corect...

 

Dnygl94, schimba MAF-ul!

Modificat de Rdn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la articol...cred ca nici autorul nu-si explica exact fenomenul.

In el se defineste fenomenul de surge atunci cand compresorul livreaza mai mult aer pe admisia motorului si acesta nu-l poate prelua, dar noi vorbim de 1500rot/min la care geometria nici nu este actionata, deci de unde presiune in admisie?

Trebuie sa ai actuatorul defect sa ai fenomenul acesta la turatii mici.

Conditiile in care apare surge sunt definite clar de Garrett:

Surge is most commonly experienced when one of two situations exist.

The first and most damaging is surge under load. It can be an indication that your compressor is too large.

Surge is also commonly experienced when the throttle is quickly closed after boosting. This occurs because mass flow is drastically reduced as the throttle is closed, but the turbo is still spinning and generating boost. This immediately drives the operating point to the far left of the compressor map, right into surge.

Vali cand vorbea de surge se "uita" in partea cealalta, la turbina, care este antrenata de gazele de evacuare, considera ca un aport brusc de gaze de evacuare nu poate fi preluat imediat de turbina (prin cresterea rotatiei) si atunci apar eforturi in pale si ax.

Posibil dar controlabil, de altfel nici nu exista in documentatia Garrett o astfel de problema (sau n-am gasit eu).

Revin cu intrebarea, daca surge nu apare la 1500 ture, de ce sa facem logul de la 1700/1800?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rog o parere referitoare la urmatoarele loguri . masina intra in limp  mode
Boost Pressure Regulation
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
actuatorul e verificat ,furtunele la fel, egr schimbat

masina e cea din semnatura

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

alphonso cel mai probabil ai geometria murdara,necesita curatare...se vede si in log limpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l am vazut dar m am gandit sa nu se mai blocheze tija actuatorului eu l am verificat cu pompa de vacum ...parea ok...adica tinea vacum..sau sa nu fie n75...in graficul bs11 se vad niste zigzaguri dar foarte mici....totusi diferenta dintre presiunea ceruta si cea actuala este destul de mare dupa 2300rpm iar la mana geometria se misca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bs-urile arata bine, geometria la cald sa o verifici si trebuie sa se miste usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa refaci logul de la 1500 rot/min, poate va fi mai usor de identificat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tija la actuator se poate bloca daca are rugina inprejurul ei...altfel nu vad cum s ar bloca?cum ai verificat geometria ?ai dat jos actuatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! La sfatul colegului Exxcalade mut totul aici:

 

"

Salutare baieti! Acum cateva zile, pe parcursul unui drum de 300 km "mi-am luat" limp mode de vreo 4-5 ori numai in depasiri.... :(. Imi mai luasem vara trecuta o singura data pe autostrada la mers constant (din cate am inteles e acolo un punct critic al actuatorului....sau geva de genu') si eroarea de atunci era cea cu "overboost pressure....etc" - concluzie a agatat geometria.....bunnnn . In seara asta am pus vag-ul pe masina si surpriza....nu aveam eroarea de turbo stocata ci mai grav, la un injector....din cate vad eroarea e undeva in iarna (sau e data de stocare a primei aparute din 48...?) si atunci am simtit ca dupa pornire la -20 de grade a mers cateva secunde "in trei"...

 Poate fi vorba despre clasicul limp mode datorat turbinei sau pot avea in vedere inlocuirea injectorului nr.1?

Mentionez ca simptomele au fost: spirala galbena aprinsa - engine workshop- limitare putere la 2000 rpm - oprit/repornit - merge din nou bine

 

Calendarul ar fi cam asa :

Iulie 2014 - 130km/h - pe pilor - spirala aprinsa - limitare la 2000rpm -(eroare overboost presure ) pornit oprit merge brici pana in....

Septembrie 2014 - Identica situatia - NICIO EROARE stocata....

Martie 2015 - situatia expusa in primul post......

 

 

1 Fault Found:
17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)
            P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 48
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 182506 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.01.13
                    Time: 08:41:38

             Freeze Frame:
                    RPM: 832 /min
                    Text:     40    Nm            
                    Speed: 43.0 km/h
                    Load: 73.3 %
                    Text:  5.000    uF            
                    Text: 15.25    mJ             
                    Text:     11    mJ            
                    Raw, Form. N/A: 000 000 000  "

 

 

 

Mai jos va atasez log-ul facut in seara asta in mers! V-as ruga sa ma ajutati cu interpretarea lui daca puteti.

Ms anticipat!

LOG-001-011-013-mar.26.xls

Modificat de dragos1985
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu Dolfin, recomandarea este ca logul in mers sa fie facut pe plaja de turatii 1500-4000.

Deci ,o informatie oficiala ross-tech:

Air system part I: Turbo

Go to Engine Measuring Block 011

Start Logging the data

In a high gear (4th/5th) give full throttle from 1500-2000 rpm to 3500-4000 rpm

Find and Open the Log file in Windows Explorer

In Excel graph actual/requested boost -vs- rpm

On a stock vehicle, one should see a spike at 2.1 bar quickly regulated at 1.9 through the whole rpm range

www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Corect, exploatarea de zi cu zi se face astfel dar in cazul logului in mers se face exceptie pentru a avea valori cat mai corecte. Este doar parerea mea, fiecare procedeaza cum crede ca e sanatos si corect...

Dnygl94, schimba MAF-ul!

O conditie pt a evalua un maf este ca turbina sa bage cat trebuie,la el nu baga si de aceea maf citeste mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!