Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

in cazul in care va loviti de o problema simpla dar care mie mi-a dat multe batai de cap, iata problema pe care o semnalam:

"probleme: nu pot regla in niciun fel valoarea turbo off, schimbat turbina si ma confrunt cu aceeasi problema desi pe masina anterioara turbina functiona normal(nu am schimbat initial actuatorul , facand acest lucru anterior...culmea e ca valoarea turbo off atat la turbina veche cat si la cea montata recent era aceeasi in jur de 1146 si nu am putut face nimic pt a scadea aceasta valoare), Rune stie mai bine problema cu care ma confrunt(apropo am verificat daca senzorul de temperatura g2/62 da informatii eronate...difernta intre ce imi indica era de 1,5 grade)urmeaza sa urmaresc cantitatea injectata la rece (sincer nu stiu exact in ce grup trebuie sa ma uit...o informatie in acest sens m-ar ajuta)...probabil transformarea fisierelor din csv in xls nu este cea mai buna , dar atat m-am priceput, scuze!"

 

Rezolvare: schimbat senzor map de pe tubulatura de plastic (masura eronat presiunea , avand o marja de eroare de aprox 250mbari) acum turbina mea are pe off-970 si pe on 1146...Mii de multumiri userului Eexcalade,(un om de nota  maxima)  cel ce a gasit buba!

Modificat de skipy 75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari!

Senzorul de presiune intercooler se verifica doar cu contactul pus si trebuie sa indice presiunea atmosferica din zona respectiva,aprox 979mbar :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se afla senzorul presiune intercooler?este aceasi piesa cu MAP senzor?Se poate curata cu ceva,e exemplu wd 40?

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Gaby, este vorba despre MAP. Se poate curata cu alcool izopropilic dar mai usor este de verificat cum zicea Eexcalade.

post-106939-0-23824800-1427131915_thumb.

Modificat de Rdn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine MAP-ul pe log indica pe off 958,8,iar pe on 1152,6,deci o diferenta de 193,8 mbar.Posibil sa citeasca eronat chiar daca nu da eroare pe vag-com?Se poate curata cu wd 40?

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaby, lasa logul, la postul #8944 colegul Eexcalade a descris cum se verifica iar eu cu un post inainte am atasat o poza sa vezi exact cum trebuie...mai mult de atat nu ai nevoie.

 

Diferenta de 193 mbar din log nu este neaparat din cauza MAP-ului care citeste eronat, mai degraba provine de la reglajul turbinei.

Modificat de Rdn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor! sunt nou pe forum...detin un passat 1.9 tdi avb 101cp,si simt ca nu imi trage bine masina ....dupa ce am schimbat debitmetru aer,intercooler,tubulatura nu are pierderi am schimbat toate urtunele de vacum si tot nu imi trage bine si am rugaminte sa ma ajutati cu interpretarea logului meu . va multumesc!

post-149166-0-60554200-1427143108_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ...si nou nu second

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Electrovalva n75 cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan in loc de n75 am le-am inversat cu n18 ...pt ca n18 e nou si e pierburg...asta am facuto acu 3-4luni. a si am anulat egr cu o biluta si tabla sa conducta agr. daca spui ca n75 e problema cumpar .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE daca cumva te-ai uitat cateva posturi in urma ai putea sa-mi spui parerea ta te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gigimg04 1249.5 mg/str la motor de 101cp ? Cred ca pierburg-urile astea in carcasa de bosch sunt niste porcarii care furnizeaza date false. Pune un maf bosch,bun,si refa log-ul

La tine N75 are acelasi cod cu N18 ???

kenzo Bajbai...ai avut parerea mea la pagina 446 post 8914 .Cauta in zona ta pe cineva priceput sa te ajute .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc! maine ii duc inapoi debitmetru ,sper sa il schimbe...ca nici doua saptamani nu are!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE stiu ca ai zis ca problema ar fi alta dar toata lumea imi spune de tija actuatorului. Dar ok am sa incerc cu un alt MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

momentan in loc de n75 am le-am inversat cu n18 ...pt ca n18 e nou si e pierburg...asta am facuto acu 3-4luni. a si am anulat egr cu o biluta si tabla sa conducta agr. daca spui ca n75 e problema cumpar .

Nu mai inversa n18 cu n75 caci nu e acelasi lucru, chiar daca arata la fel, ele functioneaza diferit ( ecu le comanda cu impulsuri electrice bine definite iar cele 2 electrovalve difera ca constructie din punct de vedere al electronicii).Multi zic ca sunt la fel, dar nu e asa.

Ideal ar fi sa incerci cu unul de proba inainte sa il cumperi. Sa ceri imprumut daca ai de la cine pt o proba.

Ciclul n75 urca prea brusc si nu e nevoie n conditiile in care presiunea actuala e apropiata de cea specified. Undeva tija din interiorul n75 se blocheaza iar ecu crede ca e la maxim datorita campului magnetic furnizat sub forma electrica si astfel n75 nu reuseste sa traga de geometrie.

Acum masina ta trage bine 2-3 secunde la inceput....apoi se plafoneaza si trage greu, incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...imi cumpar un n75 nou...dar n75 influenteaza parametri cititi de maf? Sa stiu sa il schimb si sa imi iau bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...imi cumpar un n75 nou...dar n75 influenteaza parametri cititi de maf? Sa stiu sa il schimb si sa imi iau bosch

Nu influentaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si valorile la maf...nu sunt bune din cauza debitmetrului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Poate influenta prin intermediul senzorului MAP. Adica n75 nu reuseste sa corecteze presiunea, senzorul Map sesizeaza presiunea mare si ecu mareste valoarea Maf pentru a echilibra injectia si amestecul combustiei.

De aceea la 2200 mbar ai 1200 mg/str la debitmetru. Odata ce n75 va reusi sa corecteze presiunea ,aceasta va scadea la 1946 cat e specified si debitmetrul va scadea si el la 1100 mg/str ceea ce va fi in parametrii foarte buni.

Asta e parerea mea dupa interpretarea valorilor din log. E doar o teorie.

Aviz amatorilor: minimul si maximul valorilor specified sunt stabilite astfel incat Ecu sa poata "jongla" cu valorile pentru echilibrul combustiei si puterea dezvoltata. Altfel daca ar fi totul "batut in cuie" ar iesi o mare harababura in mersul motorului.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsurile date!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat si eu acum ceva timp cu Rune legat de MAF-uri.

Raspunsul lui Rune:

"Printre cate am citit pe forumurile germane exista o incompatibilitate intre MAF ul Pierburg si EGR ul Wahler, din pacate nu mai stiu exact unde este postare , ptr ati pune la dispozitie sursa, dar stiu ca mi-a ramas lipit pe creier acesta informatie, deoarece am cautat clarificari mai amanuntite si nu am gasit.

Stiu ca Bosch ul e o idee mai scump, dar eu personal nu ma risc, dar daca ai EGR Pierburg pe masina cred ca se pupa bine, daca ai Wahler sau alta marca nu risca, ca dai in bola logurilor de nici dracu nu mai reuseste sa le interpreteza.

Clar MAF ul rezista mai mult de 150 dar valoarea este scazuta si prosteste EDC ul si iti incarca EGr ul si turbo pana ajungi sa le schimbi, deci cred eu ca e mai ieftin un MAF la 150 mii decat o curatare de turbo la 180 mii.

Asa vad eu, asa am invatat de la nemti, daca altii vad altfel nu vreau sa ii contrazic, dar fa un calcul daca consumul creste cu un sfert de litru la suta, datorita MAF ului vechi, in cat timp platesti un MAF datorita cresterii consumului.

Pe alta parte Boschurile sunt mai rezistente decat pierburg deci treaba cu merele si perele..."

Pierburgul vine separat,il iei si il pui intr-o carcasa de bosch.de aici rezulta probleme.de ce ? Pt ca daca vrei sa cumperi un maf bosch,iti garantez ca nu gasesti doar senzor,ci cu tot cu tubulatura.deci fiecare senzor maf e optimizat pt o anumita carcasa.eu as merge pe bosch.asa vine si de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu Maf Pierburg o am si eu, am cautat sa cumpar carcasa de pierburg pt el dar spre uimirea mea carcasa originala Bosch de pe masina era fara "banut" exact ca cele de Pierburg.

Mario, astept cu nerabdare sursa pe care se bazeaza afirmatia ta deoarece am exact acea configuratie: maf Pierburg si egr Wahler, ambele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca ai suprapresiune. demonteaza actuatorul de pe turbo, si verifica cursa levierului de la geometrie. ar trebui sa aibe sus-jos un 1,5cm. daca are cursa mica inseamna ca ai geometria ancrasata, si trebuie demontata turbina si desfacuta ptr o curatare mecanica. eventual daca ai vcds poti sa faci si niste bs*11 si bs*3 sa vedem cum lucreaza si vacumurile si debitmetru dar si recircularea gazelor.

 

Salut

 

Am sa verific cum ajung acasa ca acum sunt la munca ....turbine a fost curatata acum 3 luni ,  .... Problema e ca de la  2000 rpm parca  se aude ca o suprapresiune ....

Cu vcds pe canalele  11 si 3  te referri la un print screen sau  ce sa fac mai exact ...scuze dar sunt incepator cu vsds-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrii pe Engine la Basic settings si apoi selectezi grupul 3 si apesi Log, lasi sa inregisteze aproximativ 1 minut dupa care apesi Done. La fel faci si pe grupul 11 pe urma.

Atentie, motorul trebuie sa fie bine incalzit inainte de a face aceste loguri. Pe urma le postezi aici in format xls sau csv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!