Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Zolak am postat logurile ca sa fie analizate, da sunt o persoana foarte incapatanata, si am si de ce sa fiu, deoarece masina vine tocmai de la mecanic, care a facut si aceste loguri, si vi tu si imi zici ca la 3000 rpm masina era in suprapresiune ca-mi agata turbina si eu i-am dat 4000 rpm in a3a cu pedala la podea si n-a luat nici un limp nici n-a zis mac, nici lipsa de putere si eram si 4 oameni in masina.- nici vorba de aproape de limp. Insa daca voi doi ziceti ca am probleme am sa incerc sa le remediez.

 

MAF-ul stiam ca este vechi, doar e stantat pe el 2004, insa valorile date pe el nu-s asa de rele incat sa nu mai pot sa circul cu masina o perioada (a ca el nu funtioneaza 100% asta e altceva, dar de aici pana sa zici ca e defect e cale lunga).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a zis nimeni ca maf-ul tau este defect. SI al doilea log nu e facut cu pedala 100% pana la 4000. Nu stiu de ce te bati cu pumnul in piept ca e pana la 4000 ca eu vad ca este de la 1932 pana la 2814 rpm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman

in primul rand primul log este cel bun si nu al doilea cum ai zis tu sa se uite ptr. ca al doilea log este facut exact cum zice Planetara....ca sa nu te mai enervezi si incapatanezi pe aici parerea mea proprie si personala este ca logul arata destul de bine si nu cred ca ai putea sa ii faci ceva momentan sa arate mai bine...poate pe viitor sa ii schimbi maf-ul in rest las-o asa cum e ptr. ca nu are rost sa te legi la cap daca nu te doare....nu stiu ce au vazut colegii dar la mine graficul arata cam asa 

post-99404-0-02184700-1415129924_thumb.j

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, multumesc.

 

Am exagerat, dar am specificat politicos sa analizeze logul nr 2, pt ca primul log este facut inainte sa se faca ceva la masina, si al 2lea este facuta dupa multe operatii (curatat egr/debimetru/verificat actuator/turbina).

 

 

eu deja vazusem aceste grafice, si stiam ca face o mica suprapresiune cand ii dau talpa (ca pe graficul tau, dar nimic alarmant) de aceea m-am batut cu pumnul in piept ca nu am probleme majore, nu trebuie verificat nimic. Nu am nimic cu nimeni, e foarte util un topic de acest gen, insa mi se pare ca unii exagereaza in interpretarea rezultatelor, cum sa fiu aproape de limp? de curiozitate am dat jos de pe forum de pe paginile anterioare niste loguri, ca sa vad si eu alte rezultate sa am cu ce sa compar.

 

Sau hai sa o luam altfel, domnule Rune sa spunem ca imi schimb maine debimetru si iau unul nou Boch, care vor fi diferentele?  ca in loc de 830 mg o sa-mi bage 850mg? 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Sau hai sa o luam altfel, domnule Rune sa spunem ca imi schimb maine debimetru si iau unul nou Boch, care vor fi diferentele?  ca in loc de 830 mg o sa-mi bage 850mg? 

Un MAf care masoara ( nu impinge) 850 la 3000 rpm este un MAF SH.

 

Ptr mine este egal ceea ce vei face, ai cerut o parere ti-am dat-o, ce vei face si cum vei fi influentat mai departe de alte pareri sau garajisti...ma lasa rece...nu pot sta dadaca in spatele fiecaruia caruia i se nazareste ca e mai bun decat un inginer de la vw..........ai 389 de pagini in care probleme identice cu a ta au fost dezbatute de n ori.

Ti am explicat si mai spun inca o data  zig zagul vine de la  geometrie ancrasata ori de la debimetru , dar  geometria se testeaza cu turbo fierbinte  si mai mult nu mai am chef.

 

Voi va incapatanati sa faceci din rahat bici si asteptati sa pocneasca  ei bine asteptati.

 

Ma acuzi ca am fost superficial si nu m-am uitat la toate logurile tale, ei bine altii ma acuza ca sunt prea exigent.....fratilor aveti informatii cu duiumul aici pe forum cu care se poate construi o masina de la A la Z si diagnostica de la A la Z   ca nu aveti chef sa cititi si asteptati raspunsul mereu in ultima postare....pardon  atunci nu aveti nici cel mai mic drept sa invinuiti pe cineva ptr ceva, eu nu am salariu de la Dragos, o fac din placere si daca nu iti place moaca mea sau parerile mele  foloseste butonul ignore...

 

Mai jos iti postez  un print screen cu graficele , facute de tine, de la cele 2 loguri, si te intreb pentru ce ai dat banii la garaj??  ca sa vii apoi sa arunci cu noroi in mine?  mi-ai dat mie cumva vreun  leu ptr ca am pierdut ceva timp ptr tine? sau mi-ai adresat un multumesc?

 

 

Atunci domnule deenman controleaza-te deoarece  cel mai important lucru pe un forum este  Respectul  chiar daca suntem online si nu ne vom intalni niciodata.

 

Si inca o intrebare : Daca tu te stii asa de bine cu aceste lucruri de ce ne mai intrebi, de ce ai nevoie de parearea unora ca noi?...doar asa informativ  dar nu trebuie sa raspunzi

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Atasez un log la o masina care pare a fi fara turbina. Suspectez probleme la vacuum, dar astept si parerea voastra.

 

Multumesc anticipat.attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

 

Buna seara Mishu.

Daca te uiti la comportamentul presiunii turbo masurate vei constata ca  geometrie reuseste sa tina valorea destul de apropiata de cea specifica dar valoarea masurata la debimetru sta constant in jurul valorii 550 mg/str, deci in acest caz este sigur  debimetru.

 

Daca ar fi fost asa cum tu banuiesti ai fi avut si presiunea masurata  mult mai jos decat cea specifica si ai fi avut stocata o valore  Negativ Deviation.

 

Ptr a te convinge inainte de a cumpara un debimetru apeleaza la un coleg cu o masina identica si inlocuieste debimetru ptr o proba.

 

Cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fiu iar sanctionat ca am postat unde nu trebuie!!!

 

am o mare dilema: pe langa golful 5 de il am acuma,am mai cumparat inca un model identic...adica: ambele masini au 1896 cm, TDI,105 CP,BKC,fabricatie 2005,acelasi consum inafara,de 4,5l/100km,trapa,culoare neagra,nu scoate fum alb niciuna...problema este: la masina veche cand bag piciorul in acceleratie la fund....cum trece de 2000 de ture,parca devine racheta,ma baga in scaun fie ca  e in treapta 1,2 sau 3 pe cand la asta de am luat-o acuma nu are acest demaraj de il are a veche si in plus nu a prins mai mult de 180 km/ora pe cand la aia veche a luat 215 km...maxim ! La ambele am intrat cu VCDS pe engine la basic setings-011 si am facut testul actuatorului,acela cu 1400 rpm:presiunea la turbo a iesit la fel,m-am uitat la tija actuatorului si culiseaza perfect la ambele in timpul testului.La masina veche am cutie cu 5 trepte iar la asta noua am cu 6 trepte.Am schimbat cutiile intre ele+kit-ul de ambreiaj,EGR,tot sistemul de vacum,debimetru,pompa tandem,senzorul de masoara presiunea turbinei pe tubulatura, si tot la fel de lenesa esta asta cumparata recent.Ce sa fie?

PS: masina veche are 250.000 km si a fost masina de scoala de soferi si turbina fluiera iar asta luata recent are 190.000 km si nu a fost masina de scoala si nu fluiera turbina.

Am facut log in mers la ambele masin pe care le-am atasat aici.

Astept un raspuns clar si bine gandit de la un coleg forumist.Multumesc.

post-53712-0-77201000-1415168420_thumb.j

post-53712-0-12240000-1415168426_thumb.j

Modificat de invatacel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul 7771 am scris multumesc, dar mai scriu odata, multumesc tuturor fara pic de ironie. Cand imi gasesc putin timp am sa avansez in depistarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ invatacel.

 

Ti-ai pus intrebarea daca nu cumva, cel care merge bine, nu are o modificare de soft?   daca te uiti la valorile presiunii specificate exista o diferenta , cel bun cere o presiune de 2126.6 mbar  si cel  care merge mai rau cere numai o presiune de  2040 mbar.

 

Apoi  da o privire la ultima coloana, la primul log  valoarea incepe cu 76%  si scade treptat pana la  4.8%   deci prima vista sa spunem ca geometria turbo misca dar 4.8 %  este valarea la care motorul intra in limp mode, deci 3 valori consecutive de 4.8 si EDC ul activeaza deja modul de protectie...cu alte cuvinte in viitorul apropiat vei avea surprize cu el.

 

Daca te uiti la al doilea log si il compari cu primul deja de la inceput se vede ca este mai lung, deci clar  masina merge mai rau, dar poate tine si de executia logului  daca te uiti bine primul  e plecat de la 1800 rpm  al doilea de la 1900 rpm  deci clar pot fi diferente de executie dar sunt absolut sigur si diferente intre comportamentul motoarelor.

Mie imi sare cel mai tare in ochi comportamentul "control duty cycle"  si daca te uiti la al doilea  log  vei vedea  ca prima valore este de 39%  si ultima valoare este de 30%  si intre  se ridica la 42%  deci ptr mine un indiciu destul de clar ca, cursa parghiei geometriei este  destul de limitata datorita  depunerilor de calamina ori alte defectiuni.

Cu placere!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc "Rune" de raspuns.cand am facut acele loguri,le-am mai repetat inca o data....le atasez.Se poate sa fie modificare de soft,dar cum aflu?Vineri am programare sa schimb turbinele intre ele.Oare sa schimb si catalizatorul? o fii infundat la asta de e mai lenesa?mai ma gandesc sa schimb si ECU intre ele.ce zici?

post-53712-0-72854000-1415193023_thumb.j

post-53712-0-62605400-1415193028_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa vezi daca ecu a fost flash-uit intri pe engine la advance id si iti arata daca a fost sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@invatacel

 

1000% are soft masina al carui log l-ai pus primul, daca zici ca ambele au aceeasi motorizare. asculta-l pe rune in ceea ce priveste geometria.

 

pare un soft de bun simt. ca sa te convingi mai poti face un log si pe grupul 8. acolo se gaseste cantitatea de motorina injectata sau cuplul cerut/ dezvoltat de motor. numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc "Rune" de raspuns.cand am facut acele loguri,le-am mai repetat inca o data....le atasez.Se poate sa fie modificare de soft,dar cum aflu?Vineri am programare sa schimb turbinele intre ele.Oare sa schimb si catalizatorul? o fii infundat la asta de e mai lenesa?mai ma gandesc sa schimb si ECU intre ele.ce zici?

 

de ce vrei sa schimbi intre ele turbinele, si mai ales de ce ai schimbat si cutiile intre ele? doar pentru a vedea unde este diferenta pentru care una trage

mai bine?

 

sau vrei sa faci din doua una care sa iti convina tie mai mult si de cealalta sa scapi....

 

mi se par cheltuieli maricele inexplicabile doar pentru a vedea de ce una trage mai bine...

 

oricum motivul pentru care una este mai fasneata este cel pe care l-am spus mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Am o VW BORA 1.9 AJM ( cu power box) la care am curatat turbina de 2 ori si am schimbat senzor MAF. Tin sa precizez ca axul turbinei nu are joc. In ultimele zile iar a inceput sa intre in limp mode.Chiar nu mai stiu ce sa fac.Va atasez cateva log-uri facute poate ma puteti ajuta si pe mine.

 Va multumesc.

LOG-01-003-010-011 (1).xls

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzacanel,pentru mine e foarte deranjant ca o masina scoala de soferi,hamalita de nu stiu cati incepatori si cu 250.000 de km sa traga mai bine ca una cu 190.000 km.Nu vreau sa scap de niciuna,aia veche o folosesc eu iar asta noua i-am facut-o cadou sotiei.Montare-demontare-schimbare piese, nu ma costa nimic caci am un prieten care mi le face gratis la service-ul lui,bine-inteles si eu il ajut in alte probleme.In plus daca voi depista "buba" o voi posta aici GRATIS,nu am sa cer nici un ban asa cum mi s-a cerut mie de catre un "coleg" ca sa imi spuna clar ce are.Cu ajutorul vostru sper sa depistam ca sa afle si altii care (poate) vor fii in situatia mea.Cum spunea ceva mai sus Mihai (Pronet) sa verific daca e umblat la soft in engine-advanced id....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urc si eu un log si BS EGR+ turbo. Va multumesc.

Buna Andrei

 

am inspectat logurile, te-ai balbait putin la postarea logului BS 011

 

Egr  cere o curatare, verifica si cablurile de la MAF deoarece are o cadere la 845  linia specifica poate e un contact slabit ceva.

 

Presiunea masurata face un mic underboost, nimic grav in principiu dar nu cred ca vine de la geometrie deoarece la inceputul  Wotului , acolo unde majoritatea  fac  overboost, a ta are o corectie de invidiat...parca nici nu ar fi un EDC 15.

 

In principiu MAF ul pare bun dar daca geometria merge brici  atunci nu ramane decat MAF ul de suspectat, poate e cablajul poate e MAF ul  eventual o proba cu un alt MAF poate spune ceva cine stie.

Singurul lucru de criticat sunt valorile EGR , ai cumva garnitura cu gaura de 10 mm?

 

Bafta

 

( ce facem cu cine votam?)

invatacel  poate ca te complici prea mult si iti faci obligatii pre mari, de ce nu te rezumi prin a demonta turbo de pe cea ce merge mai rau  sa il curati bine si sa il remontezi pe aceiasi masina, poate ca e numai turbo ce are geometria ceva ancrasata, si apoi cu o singura miscare ai 2 masini bune la investitie minima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu votez cu Klaus Iohannis :D .

 

@Rune acum e ok log-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mikaela Pkx

 

Acum sa nu spui ca tu esti cea din poza ca imediat vin pana la Arad ( sa curat turbina bine inteles)

 

Lasand gluma la o parte  cand ai curatat turbina ultima data?

 

Acum trebuie sa dispar   dar cand revin ma uit la logurile tale si a lui domani si va spun parerea mea.

 

Sorry  dar  am ordine precise ptr cumparaturi.....revin

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domn Sorin. In primul rand tin sa va multumesc pentru atentia acordata. Ai sa ma certi dar am "reconditionat" maf-ul, dar tot o sa-l inlocuiesc. Promit. Turbina tin sa precizez ca e originala a masinii si de cand e la mine, nu a fost umblat la ea. Mentionez ca nu am luat limp niciodata din cauza geometriei. Legat de EGR, am incercat cu garnitura cu gaura de 10 mm dar nu mi-a placut ca se incalzea mult mai greu motorul si cum stau intr-un oras mic ma dezavantaja. Am schimbat de curand toate furtunasele de vacuum cu unele Gates cu insertie DAR sunt putin mai mici decat originalele. Din log-uri se observa ca mi-ar influenta furtunasele ceva in rau? Inca o data multumesc si toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu votez cu Klaus Iohannis :D .

 

@Rune acum e ok log-ul ?

Logurile sunt reusite  si prima impresie ma duce cu gandul la geometrie ancrasata deoarece BS 011 arata variabilitati mari la  linia orizontala de la 980 mbar, dar si EGR ul arata valorile mici  ceva sub 250 mg/str.

 

Daca ai tim  suspenda EGR ul cu o garnitura plina si  evalueaza comportamentul masinii cu EGR ul suspendat, apoi vorbim mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

 

in primavara am curatat turbina

Modificat de Mikaela Pkx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana viitoare o sa dau jos turbina + EGR + admisie.Le voi curata pe toate .

In timpul log-ului am primit 1 limp mode dar la al 2-lea log nu a mai intrat.Chiar la intoarcere spre casa i-am dat pana in 5000 ture si nu a intrat in limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E Andrei stii cum e cu MAF ul, dar eu stui foarte bine cum e acasa asa ca nu pot spune absolut nimic, ai incercat sa dai o gaura suplimentara in MAF ? eu am probat inainte de a schimba MAFul  si am fost uimit de ce aduce o mica gaurica.

 

Dar cu garnitura  la EGR se comporta mai bine ?

 

In mare  arata destul de frumos multi si-ar dori  un log ca al tau....


@Rune

 

in primavara am curatat turbina

 

Mi   6 luni cateodata este mult ptr un motor cu tuning.... stii bine cred ca tuning inseamna exces de motorina  si acest lucru semnifica depuneri mai  mari/rapide ce calamina.

Revin cu  analizarea logurilor, putina rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!