Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

vovcic

maf-ul e putin obosit. la 3000rpm ar trebui sa aiba o valoare de 850 sau peste.

eu as incerca o proba cu un alt debitmetru de aer.

turbo urmeaza in schimb cat de cat valoarea specificata, deci nu cred ca e problema cu el.

nu am experienta celorlalti de aici, dar reproduc si eu ce am citit in cele 388 de pagini ca sa le dau un ragaz celorlalti, sa nu se repete.

ii rog in schimb sa ma corecteze daca gresec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dodopasat ai vazut bine dar.....

da valoarea maf masurata nu este ce trebuie,bine ar fi fost daca vedeam in log valoarea ciclului de lucru al egr-ului care la tine este ziua si luna si de aici puteam deduce daca egr-ul inchide cum trebuie dar cel mai ok ar fi sa faci un log pe bs 3 si 11...ptr. ca daca ai un egr colmatat care nu inchide cum trebuie valoarea maf-ului este cea pe care o ai acum si o sa schimbi maf-ul degeaba si problema ramane...verifica in prima faza egr-ul

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

De cateva zile masina mea nu mai are forta de 131 cp .Azi i-am facut un LOG in mers si as vrea sa stiu parerea specialistilor care ar putea sa fie problema de nu trage :) .Nu ma lasa sa atasez format xls.Am facut log in treapa 3 si treapta 4.

post-34423-0-18352100-1414957873_thumb.j

Modificat de DomaniG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DomaniG

s-ar putea ca si ceilalti de aici sa iti spuna ca nu e ok facut log-ul.

apasa pedala pana la fund. 100% in treapta a 3-a de la 1700 la 4000 de ture.


Am tot citit si eu topicul asta pe forum. Am citit destul de mult, am invatat multe, dar cred ca am uitat si mai multe.

Dupa o asa lectie, am facut si un rezumat. Va rog sa ma corectati. SIGUR va fi cazul. Stiu ca sunt locuri unde gresesc, dar promit sa invat din aceste greseli, cu ajutorul corecturii voastre.

 

1. Valorile BS011  trebuie sa fie: turbo ON  1100-1150 mbar  si turbo OFF 950-980 mbar.
- tot la BS011 daca presiunea urca in trepte maricele inseamna ca geometria agata, necesita curatare.
- daca presiunea nu e constanta odata ce a atins maximul inseamna ca exista pierdere de vacuum, necesita verificare circuit/membrana acuator.

 

2. Valorile BS003   250-300 valoarea "mica" si 450 valoarea "mare".
- graficul trebuie sa aiba un "joc" cat mai activ. daca zig-zag-urile sunt mari si intarziate, tija egr-ului agata.
- daca valoarea "mica" e sub 250 inseamna ca sunt recirculate prea multe gaze, fapt care duce la o aprindere slaba. e prea putin aer curat intrat in motor si de aici o putere scazuta a aprinderii.

 

3. MAF-ul trebuie sa aiba o valoare de peste 850 la 3000rpm.
daca nu e atinsa valoarea asta, inseamna ca ori egr-ul este murdar, ori maf-ul este obosit. daca situatia nu se imbunatateste dupa curatarea fiecaruia, se cere schimbarea.

 

4. Log-ul in mers. (aici inca cercetez)
- valoarea "actuala" trebuie sa urmeze valoare specificata dupa un boost de 100mbar si sa nu aiba underboost.
- daca presiunea nu ajunge la cea specificata, exista pierdere de vacuum sau tija acuatorului e blocata.
- daca presiunea este prea mare, geometria este blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat merg sa refac log-ul .De data asta sper sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog sa se stearga postul de mai sus deoarece nu vreau sa fie considerat "spam" .

 

De data asta atasez un log facut ca la carte .

post-34423-0-33887300-1415014653_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar ti-e frica sa calci pedala la podea? Intr-a treia urca cam pana la 110-120. Ar fi bine sa-l faci ca lumea ca se pare ca ai ceva probleme, dar dintr-un log partial nu se poate pronunta nimeni. Si incarca fisierul in excel nu numai o poza, pe asta nu se poate face grafic. Si daca tot umbli cu laptopul pe acolo sa faci si un BS003 si 011, daca-ti faci tema complet eventual rasare si solutia, altfel......

 

 

@dodo

 

esti pe drumul cel bun, cu cateva completari la pct.3 si anume:

 

MAF-ul il judeci dupa ce turbo functioneaza OK, ca daca ai presiune prea mica si maf-ul va arata mai putin, iar la o presiune uriasa (gen 2,8 bar) maf-ul poate arata bine dar la presiunea specificata sa masoare mai putin. Totodata daca ai maf mic poti avea si pierderi pe tubulatura turbo sau IC. Nu trebuie uitat nici faptul ca EGR poate sa fie infundat si din cauza desprinderii clapetei de shutoff de pe ax (caz concret patit de cineva si descris pe acest topic acum cca. 1 luna) si avea maf-ul mic. Deci dupa ce ai prins logica functionarii ramane sa judeci fiecare caz in parte, reteta nu exista.

 

 

@vovcic

 

verifica/curata EGR, uitat-e si in admisie sa nu fie foarte infundat, dar foarte probabil MAF-ul e la PENSIE

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala era la podea.Turbina a intrat in limp mode si am renuntat.O sa curat turbina + EGR + Admisia.

Nu ma lasa sa uploadez .xls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa gasesc drum si timp pt log-uri.

Si Logul in mers si BS-urile sunt facute cu saiba de micsorare debit EGR pusa.

 

Pt motorul de 2.0 TDI PD 140cp, overboostul trebuie sa fie urmat de underboost sau nu? Pe site-ul de la VCDS am gasit un "model" cu aceleasi miscari de presiune (overboost, underboost).

LOG.xls

egr cu garnitura speciala.xls

turbo 011 egr cu saiba.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Valorile BS011  trebuie sa fie: turbo ON  1100-1150 mbar  si turbo OFF 950-980 mbar.

- tot la BS011 daca presiunea urca in trepte maricele inseamna ca geometria agata, necesita curatare.

- daca presiunea nu e constanta odata ce a atins maximul inseamna ca exista pierdere de vacuum, necesita verificare circuit/membrana acuator.

 

2. Valorile BS003   250-300 valoarea "mica" si 450 valoarea "mare".

- graficul trebuie sa aiba un "joc" cat mai activ. daca zig-zag-urile sunt mari si intarziate, tija egr-ului agata.

- daca valoarea "mica" e sub 250 inseamna ca sunt recirculate prea multe gaze, fapt care duce la o aprindere slaba. e prea putin aer curat intrat in motor si de aici o putere scazuta a aprinderii.

 

3. MAF-ul trebuie sa aiba o valoare de peste 850 la 3000rpm.

daca nu e atinsa valoarea asta, inseamna ca ori egr-ul este murdar, ori maf-ul este obosit. daca situatia nu se imbunatateste dupa curatarea fiecaruia, se cere schimbarea.

 

4. Log-ul in mers. (aici inca cercetez)

- valoarea "actuala" trebuie sa urmeze valoare specificata dupa un boost de 100mbar si sa nu aiba underboost.

- daca presiunea nu ajunge la cea specificata, exista pierdere de vacuum sau tija acuatorului e blocata.

- daca presiunea este prea mare, geometria este blocata.

 1. Daca geometria agata se vede in liniile orizontale din partea de jos a graficului, acolo unde geometria este deschisa deci la valoarea mica , deoarece forta arcului nu are indeajunsa putere sa deschida geometria, deci variatii  ale liniilor orizontale din partea de jos spun ceva despre o geometrie ancrasata.

Liniile orizontale din partea da sus  este asa cum ai inteles = probleme pe partea electro pneumatica.

Diferenta dintre cele 2 presiuni trebuie sa fie la motor rece de 150 mbar si la motor cald 180 mbar.

 

2. valorile  250/450 mg/str se refera la un motor E3 cu EDC 15 unde recircularea poate fi maxim 40%, deci se calculeaza cu regula de 3 simple  adica 450.....100%  250.....X  unde  X = (250x100)/450    deci X = 55.5    asa ca prin MAF trec 55.5 mg/str   deci recircularea este de 44.5 mg/str  in acest caz recircularea este putin mai mare decat 40% asta semnificand ori ca MAF ul masoara prea putin  ori ca  recircularea este intradevar  ceva peste datorita unei  geometrii ancrasata EGR  murdar/gripat etc etc.

La motoarele  E 4 si 5  recircularea  poate ajunge pana la 60%  de aceea  vei observa alte valori decat 250/450 mg/str  dar asta este deja alta discutie.

 

3. varianta simpla este 3000 rpm min 850mg/str  dar.... trebuie indeplinite anumite conditii precum:

  • filtru de motorina.
  • filtru de aer.
  • intercooler.
  • etanseitatea tubulaturii turbo.
  • etanseitatea instalatiei vacumm.
  • etanseitatea tubului dintre MAF si compresorul turbo ( aer fals).
  • cantitatea gazelor din carterul motorului-->epuratoruldeulei-->compresie deci starea motorului.
  • EGR functional.
  • functionalitatea  turboului ( mai exact a geometriei)
  • etansietatea esapamentului--> catalizator --> filtru de particule
  • etc etc etc

Deci motorul trebuie sa fie intr-o stare buna de functionare ......  deci daca tu ai deja o lipsa de putere  se poate diagnostica MAF ul corect???

De aceea eu sunt de parere ca dupa 150000 km este mai ieftin de a schimba MAFul decat de a-l diagnostica...

 

 4. ok!  dar gandestete ca si un EGR  care inchide intarziat poate pune umarul la marirea overbostului  si influentarea negative a managementului motorului in prima faza a WOT ului( turbo laag), de aceea   daca tu faci logul de la 2000 rpm  nu vei vedea ce face EGR de aceea este recomandat ca inainte de a pleca in WOT sa lasi motorul in sarcina partiala , mers constant la 1500 rpm, deoarece in acest moment EGR ul deschide complet, si apoi sa  apesi pedala, astfel vei putea sa evaluezi in log si timpul de inchidere a EGR ului.

 

Succes in continuare! esti pe drumul cel bun.

 

 overboostul trebuie sa fie urmat de underboost sau nu?

 

Nu!  underboostul indica o intarziere in timpul de reactie al corectiei presiunii masurate  deci cu alte cuvinte geometria ( ca e datorita unei ancrasari ori o problema in comanda electro pneumatica ori o problema de masurare...) nu reuseste in timp util sa corecteze presiunea masurata ptr a tine pasul cu presiunea specificata.

 

Logurile pe care tu le  gasesti postate pe forum sunt in general de la masini cu probleme!!! deci nu le folosi ca referinta!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii.

Am notat si retinut.

Voi aduna in continuare ideile ca dupa un timp sa le postez aici ca un rezumat.

 

In ceea ce priveste logul meu, va trebui sa curat si turbo...dar odata cu curatenia de primavara. am un overboost ceva mai mare acum de cand am bagat garnitura aia si e urmat de underboost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dodo a venit iarna daca inca nu ai realizat, afara temperatura a incepus sa scada sub 0°C, membrana actuatorului este din cauciuc si devine sigur mai rigida dacat vara cand e cald.

 

Asa ca nu trebuie exagerat, pregatestete ptr la primavara, iarna acesta sigur motorul tau o v-a trece fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar ti-e frica sa calci pedala la podea? Intr-a treia urca cam pana la 110-120. Ar fi bine sa-l faci ca lumea ca se pare ca ai ceva probleme, dar dintr-un log partial nu se poate pronunta nimeni. Si incarca fisierul in excel nu numai o poza, pe asta nu se poate face grafic. Si daca tot umbli cu laptopul pe acolo sa faci si un BS003 si 011, daca-ti faci tema complet eventual rasare si solutia, altfel......

 

 

@dodo

 

esti pe drumul cel bun, cu cateva completari la pct.3 si anume:

 

MAF-ul il judeci dupa ce turbo functioneaza OK, ca daca ai presiune prea mica si maf-ul va arata mai putin, iar la o presiune uriasa (gen 2,8 bar) maf-ul poate arata bine dar la presiunea specificata sa masoare mai putin. Totodata daca ai maf mic poti avea si pierderi pe tubulatura turbo sau IC. Nu trebuie uitat nici faptul ca EGR poate sa fie infundat si din cauza desprinderii clapetei de shutoff de pe ax (caz concret patit de cineva si descris pe acest topic acum cca. 1 luna) si avea maf-ul mic. Deci dupa ce ai prins logica functionarii ramane sa judeci fiecare caz in parte, reteta nu exista.

 

 

@vovcic

 

verifica/curata EGR, uitat-e si in admisie sa nu fie foarte infundat, dar foarte probabil MAF-ul e la PENSIE

Pana la urma am reusit sa uploadez in fomat excel

Log treapta 3.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul ăsta nu este concludent, fă ce ţi-a zis zolak mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca se ia doar primul fisier,  inainte sa interpretati ceva sa va uitati si peste al 2 lea, pt ca nu sunt deloc la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deenman

eu asi incepe cu verificarea geometriei turbo, adica verificarea  valorii vacuumului la intrarea in actuator, verificarea geometriei sa nu fie ancrasata, verificarea senzorului MAP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine cont doar de al 2 lea log, al 2 lea log este dupa curatarea debimetrului, iar la turbina am o foarte usoara suprapresiune si cam atat. pt asta nici nu imi bat capul, am dreptate? Debimetrul e din 2004 si inca mai duce.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zig zagul la linia presiunii masurate vine de la 2 lucruri  unul fiind geometria si altul MAF ul, si cel mai simplu este sa te asiguri ca geometria functioneaza corect ( nu costa nimic) si apoi nu ramane decat MAF ul.

Daca citesti postarile mele mai vechi vei intelege ca eu am o alta parere despre MAF si despre curatarea MAF ului, dar daca tu consideri ca un MAF din 2004 mai prezinta garantie...mie nu imi mai ramne prea mult de spus.

 

Seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te-am intrebat daca te-ai uitat pe logul al 2 lea, pt ca primul este facut inainte sa se faca ceva la masina. In al 2 lea log s-a verificat geometria de la turbina/actuatorul si a fost uns, si tot in al 2 lea a fost dat jos maf-ul si curatat cu spray. Mi s-a spus ca pe viitor sa-l schimb, dar nu e ceva urgent pt ca inca functioneaza decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine cont doar de al 2 lea log, al 2 lea log este dupa curatarea debimetrului, iar la turbina am o foarte usoara suprapresiune si cam atat. pt asta nici nu imi bat capul, am dreptate? Debimetrul e din 2004 si inca mai duce.

 

Sa nu te sperii cand o sa iei limp, ca nu esti departe. Crezi ca daca dupa 3000 rpm ai dat drumul la acceleratie nu ai blocaje? Ba da, uitat-e in graficul marit si gandeste-te cam unde ar fi presiunea actuala la o turatie de 4000.

 

post-135315-0-10648700-1415121704_thumb.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde vezi tu ca am dat drumu la pedala la 3000 ture? ca eu vad 4000 ture, si nu voi ziceati acum 2 pagini ca la valori de + - 100mbar nu incepi sa-i faci nimic?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitat-e la time stamp 34.92 si urmatoarele din cel de-al doilea log. Te apropii de 4000 cu pedala la 68%.

 

Mult succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Atasez un log la o masina care pare a fi fara turbina. Suspectez probleme la vacuum, dar astept si parerea voastra.

 

Multumesc anticipat.LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai zis din ce an e masina, dar pare sa fie ceva probleme la MAF (adica mort de-a binelea), sau probleme de contact electric la MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!