Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

un limp sub 2700rpm si log-urile la cum arata in mare parte cred ca este geometria ancrasata....ti-am raspuns si la pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu ma gandesc inca sa umblu si la reglare tija. pana acum sunt foarte multumit de cum merge masina mai ales dupa ce am curatat turbina si am schimbat si ceva pe la injectoare.

oer total sunt multumit  si cred ca pe perioada asta de iarna o sa o las asa si nu o sa mai fac nimic in afara de a verifica masele de la ea, mai ales ca am avut cateva eroori si sper sa fie doar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, am constatat ca ai restrictionat primirea de PM-uri de la mine (nu stiu motivul).

Am citit vechile noastre discutii si am vrut sa continui dialogul.

In orice caz, in Aprilie, dupa ce am trecut prin analiza amanuntita a log-urilor, ai exclus MAF si concluzia finala era ca geometria/tija este ancrasata.

 

Cu noile log-uri (postul de mai sus) se pare ca s-a verificat diagnosticul anterior, acum BS11 la cald este evident mai prost fata de cel la rece.

Am logat si canalul 8...

Pana la urma mecanicul VAG de care pomeneam atunci pe topic a gresit si tu ai avut dreptate.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 download si nimeni nu spune nimic........ daca nu va faceti curaj sa incercati o interpretare nu veti avea in veci curajul de a incerca..

 

 

Bs 003    250 /450 mg/ str   deci EGR  functioneaza corect.

 

Bs 011   valorile  turbo Dec foarte stabile de la ciclu la ciclu, deci geometria nu este ancrasata, valorile  Con. foarte instabile de la ciclu la ciclu : deci o problema la comanda geometriei controleaza tot de la pompa de vacuum pana la actuator, vacuum , masa de la N75 etc.

 

Log 003, 010, 011   valoarea MAF la 3000 rpm in WOT = 730 mg/str  deci MAF de schimbat,  deviatiile liniei pres masurat pot veni de la problema de comanda geometrie si MAF uzat.

 

Dupa ce rezolvi revina cu loguri noi.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

Bs 003    250 /450 mg/ str   deci EGR  functioneaza corect.

 

Bs 011   valorile  turbo Dec foarte stabile de la ciclu la ciclu, deci geometria nu este ancrasata, valorile  Con. foarte instabile de la ciclu la ciclu : deci o problema la comanda geometriei controleaza tot de la pompa de vacuum pana la actuator, vacuum , masa de la N75 etc.

 

Log 003, 010, 011   valoarea MAF la 3000 rpm in WOT = 730 mg/str  deci MAF de schimbat,  deviatiile liniei pres masurat pot veni de la problema de comanda geometrie si MAF uzat.

 

Dupa ce rezolvi revina cu loguri noi.

 

Bafta!

sa inteleg ca interpretarea mi se adreseaza, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da vwrxy,

comentariile iti sunt adresate tie.

m-am uitat la logurile mai vechi ale tale, ce ai facut in ultimul timp la motor?

 

Dolfin,

Deoarece  in multe cazuri nu se vede corect intre MAF si  geometrie ancrasata prefer verificarea  geometriei, ceea ce nu costa nimic, si apoi MAF ul.

Din pacate ti-ai facut un loc pe lista mea de ignor deoarece am ajuns la concluzia ca discutia se blocase...  ce sa faci nici mecanicul tau nu este perfect nici eu.... de aceeea am incercat in timp sa explic cat mai detaliat pe aici in speranta ca se vor implica cat mai multi... dar din pacate nu sunt multi care sunt gata sa ajute , chiar si cu riscul de a gresi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens? Nimic. E vreo schimbare in rau?  A, am schimbat pompa tandem, daca are vreo importanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vwxy,

 

Este pe o parte o schimbare in directia bine dar in acelasi moment motorul a mai imbatranit de aceea apare si o schimbare in rau.

 

Dupa cum am spus verifica instalatia de vacumm cu vacuumetru de la pompa tandem  pana la actuatorul turbo deoarece ceva in comanda electro-pneumatica nu functioneaza corect, si apoi clarifica cu MAF ul.

 

In atasament ai graficul Logului BS 011 unde se vede destul de clar ca valorile mari au variatii destul de accentuate si acest lucru nu are de a vedea cu o geometrie ancrasata ci are ceva cu probleme la comanda electro pneumatica a geometriei, e greu de spus de la distanta daca este pompa de vacuum care nu furnizeaza indeajuns, ori un N75 care nu mai inchide corect, o masa oxidata la N75 , furtune cu scapari de vacuul, membrana actuatorului perforata etc.

 

Incepe cu verificarea atenta a instalatiei vacuum, cel mai corect este cu ajutorul unui vacuumetru, ai schimbat pompa tandem si sunt sigur ca nu ai pus una noua  deci poate fi buna partea ptr alimentarea cu motorina  dar poate avea probleme pe partea pompei de vacuum....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin,

Deoarece  in multe cazuri nu se vede corect intre MAF si  geometrie ancrasata prefer verificarea  geometriei, ceea ce nu costa nimic, si apoi MAF ul...

 

Trebuie sa mai spun un aspect, motorul tragea foarte bine pana am luat limp.

Dupa aceea, dupa restart, masina trage dar nu este ca inainte, este o idee mai moale si tractiunea mai liniara.

Practic a functionat totul foarte bine pana la momentul t0, iar de la t0+n motorul si-a scazut perceptibil puterea/cuplul desi n-am mai luat limp.

 

Nu stiu daca asta se poate explica prin vreun buffer al ECU care pana nu se repopuleaza cu valori noi tine motorul mai limitat.

Este deja o saptamana de la limp si masina nu si-a revenit la capabilitatile dinainte de t0.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect!

Acum vreo doua luni, am schimbat MAF-ul, ca era ajuns la batranete.

Un alt pas pe viitor este sa fac o curatire de turbina (multumesc Rune), totusi pana atunci va solicit atentia cu 2 loguri bs003 si bs011. Din bs011 am observat si eu ca geometria agata la "comutare", iar din bs003 vad ca lucreaza ok, doar egr-ul a fost schimat acum vreo 2 ani.

Problema ce am observat-o, in special cand pornesc motorul si e rece, si e si mai rece afara... pana se mai incalzeste motorul, la ralanty am o fluctuatie de turatie destul de evidenta, parca ar da sa se inece. Daca accelerez de cateva ori si motorul se mai incalzeste... fenomenul dispare si turatia ramane in parametri normali.

Personal cred ca e ceva legat si de egr, dar nu sunt sigur, asa ca va cer o parere. Citisem pe aci de faza cu saiba cu gaura de 10mm, dar recunosc  ca nu am mai urmarit cu atentie firul si am cam pierdut.

 

No, cand aveti timp, aruncati o privire si pe problema mea.

Multam fain!

 

Fisierele atasate necesita schimbarea extensiei .txt in .xlsx

LOG-01-003-xxx-xxx77777.txt

LOG-01-011-xxx-xxx777.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin

 

Daca urmaresti postarile din urma vei realiza ca odata cu venirea frigului se inmultesc si poatarile cu Limp mode Pozitiv deviation, ori  turbo scoate un sunet suspect ( unii ii spun surge  ceea ce nu e chiar asa) la decelerare dupa o acceleratie brusca.

 

Problema fiind membrana actuatorului care la rece devine mai rigida si in momentul cand EDC da comanda de reducere a presiunii , respectiv  vacuumul scade, dar deoarece membrana este mai rigida  arcul actuatorului nu reuseste sa  traga  in timp util geometria din zuna de atac.

 

Deci in principiu un fenomen absolut normal, poate putin mai accentuat la un actuator mai vechi ori poate putin mai accentuat la o tija reglata prea scurt.

 

De aceea valoarea N75 trebuie sa fie undeva la 75-85%  in varful overboostului astfel incat sa aiba o toleranta de 10% ptr timpul de iarna in asa fel sa nu ajunga la 94%  unde intri in Limp Mode( valoarile sunt ptr EDC 15  motoare E3  dar se verifica si la E4)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pe baza recomandarilor facute de Rune, am deschis capota :D si am observat ca furtunul acela gros care iese din debitmetru, era scos. Nu stiu prin ce minune a scapat la ce colier are acolo, dar era scos. Am inlocuit debitmetrul cu unul Pierburg si am refacut logo-urile, pe care le postez aici. 

Va rog sa-mi recomandati ce mai urmeaza. Multumesc frumos!

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-02-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai cauta minuni din asta si pe la furtunele de vacum imbatranite si crapate si vei avea o masina super buna. In principiu ar trebui masurat vacumul la intrarea in actuator cu un vacumetru si sa ai cca. 760 mbar la relantiu. Verificat daca tine actuatorul vacum, cu o pompa de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut!

 

Am si eu o problema cu masina . Un passat 2004,  1,9 tdi AVF .

 

Luam limp in treapta 4 cand ajungeam la 3000 rot/min .

Azi am iesit pe centura cu  ea si am facut un log . In treapta 3  pana in 4000rot/min si eroare 17965 Charge Pressure Control P1557-35-10 Positive Deviation intermitent

 

Astasez un log si astept parerile vostre.Multumesc anticipat

log bun x.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragos 

 

Cred ca si la tine sunt ceva probleme la instalaria de vacum, tu probabil nu le sesizezi inca, pt. ca ai MAF-ul bun, dar in timp le vei observa. Vezi si ce i-am scris lui @vwrxy. Poate un BS011 ne-ar fi aratat ceva mai mult. Ca idee, s-a umblat cumva la tija actuatorului?

 

@Cosmin

 

La tine cred ca ori actuatorul ori geometria are blocaje serioase. Vezi in topic cum se verifica la mana, fara sa demontezi turbina, dar probabil tot vei ajunge si acolo.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, nu cred ca a umblat nimeni la acea tija.

cel putin din informatiile ce le am de la fostul proprietar si cei din service.


Oricum am de gind in viitorul apropiat sa desfac EGR, poate si turbina sa vad ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin_TDI

 

 mai umbla baietii cu tuning  dar tu intreci orice masura si bati orice record,  tu daca montezi o valva mecanica pe tubulatura turbo poti unfla rotile fara probleme.

 

extrem!! 2988 mbar waw

 

eu cred ca ar trebui sa inlocuiesti  intaii senzorul MAP deoarece aceste valori nu pot fi plauzibile, deci gandeste ca daca scazi 1000 mbar  continuii sa ramaii cu 2 bar, deci asta e presiune ptr un cauciuc  si tubulatura turbo nu rezista la asa ceva sub nici o forma.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin_TDI

 

 mai umbla baietii cu tuning  dar tu intreci orice masura si bati orice record,  tu daca montezi o valva mecanica pe tubulatura turbo poti unfla rotile fara probleme.

 Salut!

 

Asa mare e presiunea care o face? Nu ma pricep sa citesc imi pare rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar l-ai denumit bine <log bun> rar mai vedem asa ceva,acum sa presupunem ca map-ul este decalibrat si poate sa citeasca o presiune de aproape 3bar dar ar trebui sa mai ai si o alta eroare in afara de p1557...vorba lui sorin incearca cu alt senzor map dar cu siguranta ai blocata si geometria ptr. ca este inexplicabil cum de ai o presiune asa de mare incat sa te certi cu cei care fac tuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum am de gind in viitorul apropiat sa desfac EGR, poate si turbina sa vad ce e acolo.

Să desfaci turbina? Tu vrei să repari ce e bun sau ce e defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai avut dubii ref la tija actuatorului.

si ma gindeam sa curat turbina avind in vedere ca bate spre 200k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti pt ajutor Gctinvalentin si Rune. Marti ma duc cu ea la doctor pt curatare/schimbare.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!