Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

MAF nu aş crede să fie defect de nou fiind totuşi o firmă bună.

Restricţiile pe evacuare dau fum negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, reglajul actuatorului a fost facut in reprezentanta vw - ploiesti, de unde a fost comandata si montata capsula vacuumatica, reglaj care s-a facut respectand procedura standard si nu prin "garaje". Nu inteleg ce s-a gresit, daca poti fi mai explicit..

 

Raman la ceea ce am spus, fara nici cea mai mica schimbare!

 

Dca ai inteles catusi de putin de ce se face un log in mers ar trebui sa stii ca linia presiunii masurate trebuie sa urmareasca linia presiunii specificate atat la turbo cat si la MAF, pagini in urma sun postate multe aalte grafice de la diferite masini  compara putin graficul de la logul tau cu ceea ce gasesti pe forum si vei ajunge  la  concluzia la care am ajuns si eu.

 

Din partea mea irice cuvant in plus este de prisos...

 

Vezi ca a aparut Valentin i-a legatura cu el  ca e pacat sa mergi cu masina in acest hal...

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Am facut un log facut in mers, treapta 3, BS 011 si am pus si graficul rezultat. Poate ma ajuta cineva. Mi se pare ciudat cum arata linia rosie (specified boost pressure).

Motorul este 2.0 TDI CR 140 CP (cred ca apare in semnatura - asta e primul meu post pe forum).

Ideea este ca am avut un accident in urma caruia am avut sifonate capota si aripa, nefiind atins nimic la motor. De atunci motorul nu mai are vlaga deloc. Sa fie doar o coincidenta ?!

Nu scoate fum, nu am martori aprinsi in bord, nu am erori in scan cu VCDS, insa miroase urat a motorina la teava de esapament (inainte nu mirosea asa).

Revin maine cu log-uri mai detaliate daca ma puteti ajuta. Cu ce grupuri trebuie sa fac log in mers ? Dar de pe loc ?

Merci!

 

Log group 11.xls

post-142726-0-01410500-1413319043_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreiCJP

Așa ar trebui sa arate si la tine graficul

Scuze ca am postat de 2 ori

post-99404-14133193161831_thumb.png

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dodoloi

 

Ia legatura cu romtaxy, e din Radauti, te poate ajuta mai mult ca sigur.

 

In primul rand in momentul cand ai ajuns cu MAFul atat de uzat , cum a fost in cazul tau, acest lucru are urmari, problema ta se compune din 4 chestii, MAF , EGR, Intercooler, Turbo, deci MAF si Turbo sunt dupa tine OK, deci trebuie sa rezolvi cu  intercoolerul si EGR ul.

EGRul scapa ulei, un motiv in plus ptr a spune ca la tine sunt toate 4 cu probleme, deci la EGR ai 2 posibilitati suspendat mecanic ori cumparat unul nou.

Intercoolerul se verifica citind temperatura pe canalul 007 in mers constant la 100 km/h  daca temp este mai ridicata cu 10 °C decat temp aerului atunci intercoolerul este infundat/incarcat.

Clar mai pot fi si alte chestii implicate ( precum avans etc etc care unul ca romtaxy le poate depista rapid, decat sa te invarti in cerc pe aici pe forum, foarte important ar fi de masurat  valoarea vacuum dupa pompa tandem si apoi la actuatorul turbo.

 

In Graficele postate de Lupo se vede la EGR  ca recircularea este undeva la 60% ceea ce este mult ptr un E3 unde trebuie sa fie maxim de 40%, apoi la BS 011 se vede in primul ciclu ca  turbo  ajuge corect in timp la  pres maxima, dar in urmatoarele cicluri  ajunge greoi la prsiunea maxima  deci clar lipseste ceva vacuum.

 

Mai departe imi pare rau eu nu ma ocup cu diagnostic la masinile cu tuning dar considera acesta poatare ca un multumesc deoarece ai avut bunul simt  sa specifici de la bun inceput ca masina are tuning

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin zice bine ce zice, încearcă ce ti-am zis mai sus un bs120 și ca sa te convingi singur cam așa ar trebui sa arate si graficul tău ca ăsta de mai jos

În sfârșit a câștigat și Romania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dlmix,

 

daca asi fi un arogant sau o gaura de f__d ti-ai spune de pe ce planeta ai venit?

 

dar vad ca est proaspat pe aici si de aceea te rog frumos incerca sa citesti putin cum se face un log ce tipuri de loguri trebuie etc, gasesti informatii mai mult decat la discretie numai ca trebuie sa pui si tu umarul putin..potential ai sigur deoarece ai reusit sa postazi un log pe forum in .xls  si in grafic.

 

Succes!

 

Chiar speram Vali sa pui logul asta care arata piz_a, rupe gura la multi mecanici  " de reprezentanta".....si alti specialisti...

poate andrei a postat logul de inaintea schimbarii actuatorului.....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin, nu postez de pe pc și am cam zăpăcit posturile pe aici, dar la urma urmei cine vrea sa le înțeleagă le înțelege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune si @Lupo. Multumesc pentru ajutor. Deocamdata sunt in Viena si de asta nu pot apela la nici un baiat din tara. Saptamana viitoare sper sa fiu in tara pentru 3 saptamani si am sa va fac o vizita tuturor daca e cazul :) Sper sa ajung cu ea in tara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canalul BS 120 este un canal special ptr a verifica reglajul si daca valorile sunt in parametrii specificatii in caietul de sarcinii...in logul postat de  tine nici macar pe aproape nu esti.Valorile din logul tau trebuie sa arate cam asa sau sa varieze 0.65-0.85v si respectiv 3.30-3.90v abia atunci poti spune ca ai un reglaj corect.

Si ca sa te convingi poti face un BS 11 si inca un BS 120 si compari datele cu astea care le scriu mai jos.

Valorile pe care le reglez la majoritate masinilor sunt urmatoarele:

– 0,760V=turbo off=vaccum max. 0,760mbar=surub opritor=960mbar
– 3,70V=turbo on=fara vacuum=capatul opus=1150mbar

Asa trebuie sa arate si la tine atat valorile cat si graficul postat aseara,acum eu nu stiu poate faci tu ceva gresit sau ai umblat la tija ptr ca imi vine greu sa cred ca cei de la reprzentanta nu sunt in stare sa regleze un actuator cum trebuie unde beneficieaza de toata documentatia si instrumentele necesare posibile si imposibile ptr gama VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma intorc la reprezentanta, n-am modificat niciun reglaj, ei s-au ocupat de tot, desi cand am plecat de acolo valorile erau cele specificate de tine. E posibil sa se deregleze?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 E posibil sa se deregleze?!

 

Da daca au uitat sa blocheze  reglajul tijei

 

Asa este cel mai corect!  inainte de a atinge ceva mergi la ei si apoi daca te vor convinge ca sunt varza actioneaza mai departe.

 

Fa copie si la logul tau si la logul postat de Valentin, si incepe discutia cu Ing garajului nu cu mecanicii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, asa o sa fac. Copiile erau deja pregatite. O sa revin cu un log dupa remediere.

Multumesc pt informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IUHUUUU, a inviat motorul meu :icon_thumleft: . Azi m-am apucat sa controlez una alta la masina, am schimbat un oring de la un furtun turbo ce intra in intercooler, am verificat furtunele de vacuum si toate sunt ok daaar am zis sa dau si EGRul jos. Surprizaaa, clapeta de shut off era rupta si obtura 80% din cantitatea de aer ce intra in motor. Am inlaturat clapeta rupta am curatat galeria de admisie care se cam murdarise de cand nu mergea masina cum trebuie si am montat totul la loc pana maine cand imi vine EGR-ul nou. Masina se comporta exemplar deocamdata :D 

Apropo am schimbat azi si lichidul de frana care era cam maro :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi noi ţi-am spus că e călugăr, dar tu nimic, batman, batman :D . Acum cred că ai şi un debitmetru de rezervă.

Sfat: fă nişte loguri pe 3-10-11, BS 003 şi 011 ca să le ai ca reper altă dată. Neapărat înlocuieşte EGR pentru că acea clapetă salvează motorul de la distrugere în cazul în care o ia pe ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egrul e comandat deja. Debitmetrul l-am dat alora cand mi-au adus cel nou. Intr-adevar era admisia obturata dar comic cum s-au dat toate peste cap :) Multumesc inca o data baieti pentru tot :D fiti binecuvantati :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo,

 

Stai linistit ca nu a dat banii degeaba pe debimetru deoarece daca te uiti in ce hal a fost EGR eu bag mana in foc ca debimetrul era cu mult inaintea EGR ul terminat.

Fenomenul incepe mereu cu deteriorarea senzorului de la debimetru  apoi se incarca EGR si se termina cu ancrasarea geometriei, in cazul cand depunerile in EGR duc la blocarea clapetei shut off e ca la tine la SDI  creste rata recircularii lucru ce accelereaza procesul.

In  graficul postat de tine  se vede in BS003 ca rata recircularii este undeva la 60%   ceea ce ptr un E3 este mult  si acest lucru vine ori de la turbo, geometrie blocata , ori de la egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa precizez ca axul calpetei shut off nu e rupt, doar saiba rotunda s-a rupt din cele trei 'nituri' si s-a desprins blocandu-se obturand debitul de aer. 


Baieti daca nu e prea mult mai postez un Log pe 003-010-011 si bs003-bs011. E vorba de un Audi A4 b5 1.9 TDI AJM an 2001. Masina a fost condusa subturat o buna bucata de timp, vedem ce va iesi. Multumesc. 


bs003 a4.xls

bs011 a4.xls

Loog a4.xls

Modificat de dodoloi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are soft modificat?

 

Turbo nu pare sa aiba probleme, dar si aici ca si la tine presiunea maxima in BS011 este peste limita, deja avand in vedere cazul tau, poti trage niste concluzii. Si MAF are valori mai mici la turatii de peste 3500, dar nu stiu daca nu cumva este influentat de micsorarea presiunii specificate.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 nu are soft modificat, uneori intre 1600 si 2000 are un Lag cam suparator. Eu suspectez geometria murdara, in bs011 mi se parea ca ajunge cam greut la valoarea specificata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se vad urme de geometrie care sa agate, 3-4 sec in BS 011 cam asta e, uitat-e la tine, parca aveai vreo 4,5 sec (daca mi-aduc bine aminte), mai repede problema de MAF obosit, ceva probleme de EGR sau obstructionare admisie ca in bs011 ai peste 1200 mbar si ar trebui max 1140 mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut log in mers si din Basic settings. Sunt atasate fisiere Excel cu motorul rece si cald si graficul corespunzator (la cald) facute in treapta a 3-a. Mai este atasat si un fisier text cu o scanare.

Mi s-a spus ca actuatorul de la turbina este de vina si ca are membrana sparta la capsula vacumatica.

LOG-01-003-010-011.xls este cel facut in mers.

Pareri?

 

Edit: Uitasem de eroarea asta pe care am primit-o cand am intrat in Basic Settings si am selectat EGR:

 

Control Module Part Number: 03L 906 022 R    HW: 03L 906 022 G
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  3887
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 00291 211 11492
                      VCID: 346D049057C5AEBE40B-8061
1 Fault Found:

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
               P2563 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 143445 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2060.14.03
                    Time: 21:14:07

             Freeze Frame:
                    RPM: 1403 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 13.83 V
                    Lambda: 36.3 %
                    Lambda: -3.2 %
                    Bin. Bits: 00001110
                    Voltage: 2.888 V


Readiness: 0 0 0 0 0

 

post-142726-0-31807400-1413402962_thumb.

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx - motor rece.xls

LOG-01-011-xxx-xxx - motor rece.xls

LOG-01-120-xxx-xxx - motor rece.xls

Log.txt

LOG-01-003-xxx-xxx - motor incalzit.xls

LOG-01-011-xxx-xxx - motor incalzit.xls

LOG-01-120-xxx-xxx - motor incalzit.xls

Modificat de djmix7388
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu mai avea  putere, cu pedala la blana abia atingea 100 km/h. Am pus VAG si a rezultat: 


 

Address 01: Engine       Labels: 038-906-018-AGR.lbl

Control Module Part Number: 038 906 018 ED

  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  2155

           Software Coding: 00002

            Work Shop Code: WSC 06403  

                      VCID: 5CBDE5D4CC3098E

1 Fault Found:

 

17958 - Charge Pressure 

            P1550 - 35-10 - Control Deviation - Intermittent 

 

Am citit topicul Limp Mod si alte doua referitoare la motoare ALH si LOG-uri in mers si m-am pus pe treaba. Am curatat EGR si verificat actuatorul (tine vacum) inlocuit furtunul de vacum care era cam imbatranit, verificat actuatorul turbinei (tine vacum) si am verficat miscarea tijei cu ajutorul unui furtun prin creare de vacum (cam 20 de cicluri), verificat electrovalva N75 conform procedurii aratata in topic [aici am ceva dubii in sensul ca nu tine vacum 100% la 2 din 10 incercari ( valva tinuta ca pe masina)], etansat cu poxilina stutul de iesire din pompa de vacum ( se misca si uneori tragea aer). Dupa toate acestea am fact LOG in mers (4 cicluri). Pe la 4000 rpm motorul intra in limp mod. Consider ca masina trage bine acum ajungand lejer la 160-170 km/h cu rezerva de acceleratie. Doresc o parere avizata asupra valorilor inregistrate pentu ca ele difera mult de ce am vazut eu in LOG-urile afisate de alti useri in topic.

Attached Files
Modificat de nedelea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dodoloi

Logul în mers nu este foarte concludent pentru că l-ai început pe la 2000 rpm. Apasă pedala la fund pe la 1500 rpm, mai ales că zici că lagul este între 1600-2000 rpm. În rest nu par a fi probleme din ce se vede la logul în mers dar la logurile în BS ceva este ciudat: cum s-a spus şi mai sus este cam mare presiunea maximă şi diferenţă prea mare între on/off la EGR, în special pe EGR on se vede că rata recirculării este cam mare. În sarcină totală cum este la log-ul în mers nu o să se observe nimic pt că EGR este închis, dar la sarcină parţială se percepe ca o lipsă de putere şi eventual ceva fum negru

 

@djmix7388

Îţi scapă vacuum pe undeva, ori ai o membrană spartă cum de altfel ţi s-a spus şi la service ori lipseşte vacuum-ul din alte cauze: furtunaş spart/sărit, pompa tandem. Verifică actuatorul de la turbină şi egr dacă ţin vacuum (scoţi furtunaşul de vacuum din actuator/EGR şi folosindu-te de un furtunaş nou faci vacuum cu gura, dacă rămâne limba lipită de furtnaş actuatorul/EGR este ok din punctul ăsta de vedere, adică nu au membrana spartă, dacă nu este clară problema). dacă membranele sunt ok verifică traseul de vacuum începând de la pompa tandem.

 

@nedelea

îţi intră în limp datorită suprapresiunii ceea ce ar indica o geometrie murdară. Revino cu un BS 003 şi 011 şi un log în mers începând de la 1500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!