Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Multumesc @Rune. Am sa incerc azi si postez iar. Sa inteleg ca trebuie schimbat MAF-ul si curatata geometria variabila. Apropo, turbina e schimbata in 2012 la reprezentanta Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum a spus si Lupo mai sus debimetrul la 3024 rpm iti arata o valoare masurata sub 700 mg/str deci asta semnifica clar ca inlocuirea lui este de mult timp necesara, deci nu este o chestie care s-a petrecut acum cateva saptamani....de ce nu l-au inlocuit odata cu inlocuirea turboului....

 

Pe alta parte de la schimbarea turboului a trecut deja un an jumatate doi deci timp in care chiar si un turbo nou cu un MAF uzat se poate ancrasa fara nici o problema, de aceea si sfatul urmator a lui Lupu sa verifici eventual sa curati geometria turbo este foarte bun.

 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

De curând am achizitionat si eu un Passat B6 an 2010, 2.0 CR 170 Cp cod motor CBBB

 

Masina merge destul de bine, insa am tendinta sa cred ca cei 170 cp nu-si fac pe deplin treaba, asa incat m-am hotarat sa-i fac un log cu VCDS-ul pe blocurile 03, 10 si 11.

 

V-as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta si pe mine cu interpretarea acestuia si cu cateva pareri/sfaturi.

 

Multumesc!

 

 

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei - in linii mari, par valori acceptabile. A fost schimbat actuatorul turbinei ? cati km are masina.

 

dodoloi, vezi logul lui andrei, asa trebuia facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile sunt facute in Measuring blocks in stationare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul se face pe blocurile 003, 010 si 011.... in mers, treapta 3, de la 2000 la 4000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt promptitudine

Masina are 169000km reali, verificati in reprezentanta si da, capsula vacuumatica a turbinei a fost inlocuita de cateva zile

Am asistat personal la procedura si a fost realizata asa cum trebuie (0.760 V /3.30...3.90)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo a explicat mai sus cu totul altceva. In mers am facut loguri de unde a reiesit Maf obosit si geometrie murdara. MAF-ul l-am schimbat acum 5 minute cu unul nou Bosch. Simptomele nu au disparut in totalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai schimbat MAFul fă o nouă serie de loguri, adică log în MERS şi BS003 si 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat de curatat geometria variabila care spre surprinderea mea era foaarte curata. avea doar niste funingine care se ducea foarte usor. capsula vacuumatica pare sa fie ok, furtune ok, MAF nou. Urmeaza sa fac iar unlog in treapta a-3-a si a-4-a. Cum sunt logurile bs 003 si 0011 ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta si pe mine cu interpretarea acestuia si cu cateva pareri/sfaturi.

 

Multumesc!

 

Interpretare o poti intelege singur din grafic..

Pareri:  actuatorul reglat  ca p__a   sau cum se spune prin garaje in Ro cum trebuie (0.760 V /3.30...3.90)

Sfaturi  mergi la Bucuresti la valentin daca vrei sa ai o masina cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS 003 nu se poate spune nimic pt că este prea scurt, lasă vreo câteva cicluri de on-off

post-40889-0-53348200-1413295375_thumb.j

BS011 turbina pare ok

post-40889-0-82407800-1413295408_thumb.j

Logul pe BS 004 nu este concludent pentru motoarele PD, el este util pentru diagnosticarea solenoidului de reglare a avansului la motoarele cu pompă VEP.

La vechiul log mi s-au părut dubioase zig-zag-urile pe care le face presiunea şi pe care le-am pus pe seama unei geometrii ancrasate

post-40889-0-92660500-1413295481_thumb.j

Dar având în vedere că Duty cycle stă destul de constant ar putea avea şi alte cauze cum ar fi scăpări de vacuum sau un N75 care nu mai este în parametri

Verifică furtunaşele de vacuum şi repetă log-urile (3-10-11, 003, 011) să vedem ce s-a îmbunătăţit după schimbarea MAF.

Asta este părerea mea, s-ar putea să nu fie aşa, mai aşteaptă şi altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am apucat sa fac logurile, dar am iesit in trafic cu alte treburi si mi se pare dubioasa. Are momente cand trage bine si momente cand scoate fum negru-alb-albastrui ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul  BS 011  este necesar ptr evaluarea EGR ului,  se face la 1400 rpm

 

Logul BS 011  este necesar ptr evaluarea geometriei, actuator, N75, se face la 1400 rpm

 

Logul in mers 003, 010, 011 este necesar ptr evaluarea MAF, ului, Turbo, MAP,potentiometru pedala acceleratie etc. se face in mers de la 1500 rpm la 3500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, reglajul actuatorului a fost facut in reprezentanta vw - ploiesti, de unde a fost comandata si montata capsula vacuumatica, reglaj care s-a facut respectand procedura standard si nu prin "garaje". Nu inteleg ce s-a gresit, daca poti fi mai explicit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac 2 Loguri in mers in treapta a-3-a si doua basic setting pe 003 si 011. Masina tot haotic merge... Are un Lag anormal pe care acum cateva zile nu il avea. cand apas acceleratia mai brusc are lag si apoi incepe sa traga cumva si sa scoata fum. M-am uitat in timp ce mergeam la measuring - MAF , si cand are Lagul ala MAF-ul parca tinde sa citeasca intarziat... nu stiu cum sa explic.

LOG TREAPTA 3.xls

LOG 2 TREAPTA 3.XLS

Bs003..XLS

bs011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce ai facut, dar ceva nu ai facut bine.

 

Prima data, geometria nu merge bine, ai luat limp (sau erai aproape de limp). Poate fi si din cauza capsulei de vacum, nu neaparat VNT-ul.

 

Desi presiunea e f. mare, MAF-ul masoara putin. Deci ori ai probleme de contacte electrice la MAF, ori trage aer fals dupa filtru si inainte de turbina (pe furtunul acela gros). La EGR OFF ai mai putin de 450mg/str, dar asta poate fi tot din cauza aerului fals pomenit anterior.

 

In concluzie, mai verifica pe acolo ca e clar ca masina e cam lesinata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urata treaba. Am sa ma mai uit maine... Nu cred ca trage aer fals pe undeva.. N75 nu poate fi de vina dat fiind presiunea aia asa mare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu trage aer fals e problema de MAF(chiar daca e nou) sau conexiuni electrice.

 

Legat de presiune, daca esti convins ca geometria ai montat-o corect, nu agata, si nici tija la iesirea din capsula nu se agata sau nu se misca cu dificultate, mai verifica la N75 daca stutul sau furtunul pe unde primeste aer din atmosfera nu sunt infundate. Si mai poti sa faci o incercare montand N18 (de la EGR) provizoriu in locul lui N75 si sa faci un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria e montata corect, nu agata, tija actuatorului face cursa completa fara dificultate- cand am fat bs011 m-am uitat la cursa actuatorului si misca fara probleme. Ramane de verificat n75 si conexiunile electrice. Poate sa aiba de a face cu EGRul care cam scuipa ulei cam mult afara ? Trebuie schimbat si asta cat de curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU confunda cele 2 probleme.

 

1. MAF, ar putea avea legatura cu EGR dar in cazul tau eu nu cred sa aiba.

 

2. Presiune mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai ciudat mi se pare că în toate situaţiile MAF-ul arată mai puţin decât ar trebui, şi la logul în mers unde ai suprapresiune la greu şi la logul BS 003.

Cauze posibile:

  • ceva obturat pe la admisie, filtru de aer îmbâcsit
  • aer fals după debitmetru
  • gaze recirculate prea multe, aici nu numai EGR poate fi de vină ci şi un catalizator mai înfundat

Deşi nu cred că este de la EGR scoate-l din ecuaţie prin anulare cu o şaibă plină.

Poate că este ceva şi de la chip defectuos, dar dacă ştii că a mers bine mai înainte îl scoatem şi pe ăsta din problemă.

Debitmetrul sigur este de care trebuie (n-ar fi o noutate să-ţi dea de la magazi o piesă nepotrivită)? Eventual pune codul aici să verificăm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAFul e Bosch original(110euro de la TROST), am comparat cele 2 coduri si sunt identice cu cel vechi de pe masina. Filtrul de aer nu are mai mult de 3000 de km. Maine am sa verific aerul fals daca e prezent intre turbo si debitmetru.. ceea ce nu cred, ca am demontat azi furtunul si nu am vazut nimic.. daca era catalizatorul nu mai iesea fumul in spate asa vizibil, ma gandesc ca era mai gatuit. Poate sa fie un MAF defect de nou ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt promptitudine

Masina are 169000km reali, verificati in reprezentanta si da, capsula vacuumatica a turbinei a fost inlocuita de cateva zile

Am asistat personal la procedura si a fost realizata asa cum trebuie (0.760 V /3.30...3.90)

Postează un log pe bs120
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!