Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Geometria pare OK, dar eu cred ca ai o problema si la surubul de stop, pt. ca pe turbo ON ai presiunea prea mare (la tine ar trebui sa fie undeva pe la 1110-1140 mbar). S-a umblat la reglajele turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte aveam o valoare mai mare, turbo ON 1224 si OFF 958.8. Eu doar am lungit tija cu o tura, neumbland la surubul acela mic de M3. Inainte imi facea suprapresiune mai mare la WOT. Daca zici ca trebuie sa fie valoarea de 1110-1140 o sa mai lungesc tija cu o tura sau doua. Corect?

Modificat de vladinsky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tu esti sigur ca acele 2 pete de vopsea sunt originale de fabrica? Ori oare crezi ca din 2001 pana acum nu a umblat nimeni la turbo....ptr mine este cam greu de crezut  si VCDS ul nu minte.

ok! Si atunci unde  sa umblu ca sa o reglez cum ar trebui,cum procedez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladinsky

In loc sa te chinui sa postezi logul mai bine da egr ul jos curata bine  degripeaza axa verifica sa deschida usor si sa inchida complet, garnituri noi si remonteaza-l  si ai rezolvat problema.

 

ia uite ce face EGR cand e deschis:

 

Lasa turbo in pace, si daca nu ai stare cu turbo demonteaza parghia si fa putina gomnastica cu parghia geometriei cu motorul turat, dar sa nu te atinci de reglaje momentat, dupa ce pui la punct EGR vedem daca mai incape o lungire de tija dar pana atunci nimic.

 

ytza

am postat o explicatie cum se face , si sunt sigur ca se poatriveste si la alte modele, asta vara am reglat dupa acelasi principiu un T4 cu un motor de 2.5 tdi si a functionat perfect, citeste si daca crezi ca poti aplica ceeea ce scrie incearca  daca nu adreseazate cuiva care stie mai bine despre ce e vorba.

 

Un alt lucru care ar putea fi este actuatorul dupa 10 ani membrana nu isi mai face treaba cum trebuie si inlocuirea actuatorului cu unul nou poate face minuni.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, axa EGR-ului a fost curatata, crede-ma. Dar uleiul care mi l-a dat pe cele doua gauri in scurt timp dupa curatare ma duce cu gandul ca membrana EGR-ului pierde vaccum. Nu am aparatul necesar pentru a verifica etanseitatea.
Tija actuatorului am lungit-o la decizia ta, deoarece in urma cu aproximativ un an mi-ai recomandat acest lucru. Turbo a fost curatat fizic, dar chiar nu era nevoie, deoarece geometria mergea foarte bine. Totusi am zis sa fac si treaba asta, deoarece am intrat de 2-3 ori in limp mode.
Din valorile citite de la BS 003 observ ca sunt anomalii si vreau sa te intreb daca pot sa anulez EGR-ul fizic(cu tabla) si care ar fi efectele secundare. Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anomaliile ce se vad in grafic cand EGR ul este deschis pot veni de la o axa gripata sau de la comanda defectuoasa a  egr-ului si aici suspectul ar fi N18.

 

Cand un EGR incepe sa scapa ulei, este un EGR de inlocuit!!  acel ulei nu are nimic de a vedea cu membrana EGR, acel ulei vine din tubulatura turbo, sunt infiltratii de ulei de la compresorul turbo si aburii de ulei din carter, deci acel ulei este oarecum "normal" intr-o anumita cantitate, problema apare atunci cand ghidajul axei EGR se decalibreaza in timp, uzura normala, si incepe sa scape presiunea din tubulatura si de aici aparitia uleiului negru pe la cele 2 gauri de aerisire.

 

Suspendarea EGR ului iti  inchide recircularea, deci datorita functionarii anormale a valvei, fie ca e de la faptul ca e gripata ori ca N18 comanda gresit deschiderea valvei, in motor intra prea multe gaze de esapament si asta aduce mersul neregulat la relanti, lipsa de putere in demaraj etc, deci prin suspendarea fizica nu vei mai avea probleme de mers neregulat sau lipsa de putere in demaraj dar!! prin suspendarea EGR ului mecanic nu vei rezolva problema cu pierderea de presiune pe la gaurile de aerisire si infiltratia de ulei ars, pierderea de presiune este oarecum mica   deci poate trece cu vederea, infiltratia de ulei se poate rezolva cu 2 furtune in asa fel ca uleiul ars sa curga sub masina.

 

Daca te decizi  sa suspenzi ER ul cel mai bine este sa il suspenzi cu o garnitura plina pe care sa o montezi la prima imbinare intre turbo si teava ce duce la EGR motorul tau E* nu stocheaza eroare!!, dar trebuie sa fii constient ca pe timpul iernii motorul se va incazi mai greu   deoarece pe conducta de recirculare este un racitor ptr gazele recirculate si el accelereaza incalzirea antigelului, de aceea cand suspenzi EGR ul racitorul nu mai incalzeste partial antigelul.

 

Cel mai indicat ar fi sa il schimbi astfel vei rezolva toate problemele de recomandat este unul nou, dar daca nu tine punca poti incerca cu un SH dar daca vezi ca are ulei negru la gaurile de aerisire este identic cu al tau...cel mai bine este sa te intelegi cu vanzatorul si daca scapa sa il duci inapoi.

 

Efectele secundare dupa suspendarea EGR ului sunt destul de reduse, si daca intrebi pe forum sunt multi care  au EGR ul suspendat si nu a explodat nici un motor  dar analizeaza corect ce aduce in cazul tau suspendarea.

 

Turbo are putin overboost si  un mic underboost, deci se vede ca geometria nu lucraza perfect dar destul de acceptabil  si daca te uiti la alte loguri pe aici poti fi foarte fericit, cum am spus o gimnastica la geometrie nu sar trica.

Este posibil  ca inlocuirea actuatorului sa aduca o oarecare ameliorare in comportamentul turbo deoarece un actuator dupa 10 ani de functionare.....nu mai lucreaza ca in prima zi deoarece membrana inbatraneste, arcul de taseaza si de aceea vezi ca dupa ani de functionare reglajul este original dar valorile ON/OFF nu mai corespund, dar in cazul tau arata inca destul de bine asa ca nu-ti face ganduri.

In general Limpurile apar la intrarea in iarna datorita frigului care intareste cauciucul membranei actuatorului acestea fiind primele semne de batranete ale actuatorului, de aceea iarna cand e frig pana motorul se incalzeste bine, si actuatorul nu e lipit de motor deci dureaza mai mult pana se incalzeste,  deci evita accelerarile bruste in faza de incalzire deoarece iei imediat limp, cu toate ca geometria este perfect curata si turbo reglat bine, si limpul vine de la timpul de reactiie lent al actuatorului datorita frigului.

Ptr a intelege exact ce a adus lungirea tijei trebuie un log inainte si unul dupa si comparand aceste 2 loguri vei vedea clar diferenta.

 

Te cred ca EGR ul a fost curatat dar trebuie sa intelegi ca deoarece ghidajul este decalibrat trece aerul din tubulatura printre axa valvei si ghidaj  dar trec si gaze de recirculare care contin calamina si astfel se formeaza acea pasta neagra care blocheaza axa, deci curatarea este o masura care tine o perioada scurta de timp.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns si de timpul alocat descrierii exacte a functionarii EGR-ului si efectele anularii acestuia. Eu am EGR-ul fara instalatia de incalzire a antigelului, dar tot nu scap fara 450lei nou. O sa fac un efort si o sa il schimb cu unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu interpretarea a doua log-uri?

 

Multumesc!

 

 

Cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune...poti fi mai explicit te rog...masinile merg foarte bine...apropo amandoua sunt "tunate"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt jetta am postat acum cca 3 ani cand masina avea 100.000km un log.....si atunci imi zicea un coleg ca "probabil agata ori geometria ori tija actuatorului "....acum am aproape 170.000 KM...si masina merge perfect. Nu am schimbat absolut nmk la masina...am comparat cele 2 log-uri si diferentele sunt foarte mici intre un log si altul.

 

Am sa il dau la cel care mi-a facut chiptunning-ul sa vad ce zice...oricum...MERCI ....mare domn...mare caracter  :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RUNE

 

Salutari, 

Pana la urma am schimbat MAF ul cu unul original nou Bosch, se simte diferenta. Atasez si  BS003 si BS011. 

Intrebarea mea e de ce intre EGR ON si OFF sunt valorile asa mici si iregulate? Pe turbina cum stau?

 

Mersi

LOG-01-003.xls

LOG-01-011.xls

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR blocat pe închis.

Cauze posibile:

  • membrana spartă: scoţi furtunul din EGR şi tragi cu gura cu ajutorul unui alt furtun, dacă nu rămâne limba lipită este clară situaţia
  • lipsă vacuum: de verificat furtunaşele şi traseul de vacuum.
  • dacă nici una din ele nu este atunci probabil că EGR este blocat: se scoate de pe maşină şi se curăţă

Când sunt scăpări de vacuum şi frânarea are de suferit.

Am întâlnit zilele trecute o situaţie identică pe un AXR şi avea membrana spartă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in logul BS 003 se vede clar ca EGR ul este suspendat, deci cand ai EGR ul suspendat mecanic BS 003  nu mai spune nimic, dar linia " orizontala " la EGR este mereu in zig zag( nu ca la  Bs 011)  deci normal, la un EGR activ cu cat zig-Zagurile sunt mai mari semnifica ca axa valvei este gripata.

 

In logul Bs 011  se observa anumite mici deviatii care pot veni, de la comanda turbo ( N75, actuator) deci cei ce comanda  sau poate veni de la cine executa adica geometria poate sa aiba ceva depuneri care in momentul cand turbo se incalzeste si se dilata vanele  freaca /agata putin, lucru care se observa in logul BS011 daca te uiti la diferenta dintre cicluri, deci momentan in zona verde dar procesul ancrasare a geometriei a inceput.

 

 

Ptr evaluarea corecta a MAF ului log in mers  si daca te uiti in postarea #7551  vei intelege cum se evaluaza valoarea MAF masurata.

In primele ore dupa schimbarea MAF ului poate nu este asa de sesizabila, doar daca aveai un MAF mort de tot, dar in tim vei remarca o imbunatatire a consumului, o imbunatatire la demaraj etc deoarece EDC ul stocheaza continuu ultimele date in vederea  maririi vitezei de calculare  de aceea dureaza un timp pana ultimele date stocate vor fi cu valori de la noul MAF.

Scuze Lupo eram la telefon si nu am obs ca ai postat

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara,atasez cateva log uri la masina din semnatura,dupa schimbarea axei cu came,,;;daca aveti timp sa aruncati o privire,,,merci mult

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stima si respect. Rog pe cineva, dornic sa ajute, a interpreta logurile atasate. Masina e o Skoda Superb 2003 AVB 101 cai + chip (chip facut de fostul proprietar). Masina de ieri a inceput sa aiba un pic de lag si trage in valuri (nu prea mari) cand nu trage, scoate fum negru.Multumesc anticipat. Nu pot atasa fisiere CSV, nu stiu de ce. Daca ma poate ajuta cineva cum sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post gresit

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere MAF la pensie şi geometrie murdară.

Pentru mai multă siguranţă fă şi două loguri în Basic settings grupurile 003 şi 011 să vedem şi EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum sa fac in basic settings.. pentru logurile de mai sus am selectat canalele 03 - 10- 11. Precizez inca o data ca are chip, nu stiu in ce fel a fost facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intri mai întâi în Basic settings şi apoi selectezi canalul 003, apeşi GO sau ON, în funcţie de cum ai interfaţa şi dai să facă log cum  ai făcut şi în mers. Laşi cam un minut şi apoi repeţi operaţiunea pentru canalul 011. Vezi că s-a mai discutat în urmă despre asta.

Chiar dacă are chip trebuie să meargă, dar asta o să se vadă mai clar în logurile din Basic settings şi apoi vedem variantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!