Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut! Dupa curatarea turbinei,egr si admisie revin cu loguri in bs 003 si 011 facute la relanti(daca este bine sau trebuie la o alta turatie) la 90 grade.motorul este 1.9 asv 110cp.cum se prezinta turbina si egr?multumesc

LOG-bs-003-xxx-xxx.xls

LOG-bs-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut de o saptamana am si eu o problema cu un vw bora 1,9 ,115 cai cod ajm,am facut un test si imi da eroarea asta 17958-p1550-11-00 daca ma poate ajuta cineva,va rog.


Am facut si un log in mers dar nu stiu sa-l atasez.

Modificat de cyyobyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni nu este?

Chiar nu avem si noi dreptul la sfarsit de saptamana!

 

 A scuze tu de fapt ai platit un abonament la VW forum si trebuie sa ti se raspunda imediat...

 

Va rog frumos in numele VWForum sa ne scuzati intarzierea raspunsului...

 

Aici aveti raspunsul la intrebarea/problema Dvs.  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17958/P1550/005456

 

Cu placere!  Si un placut sfarsit de saptamana in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e bai Lupo, las ca explicatia cu calcularea ratei de recirculare  e bine sa ramana.

Inainte de a te apuca sa tragi de masina, si asa merge ca cizma, cel mai corect este sa verifici EGR ul si Turbo cu ajutorul BS urilor unde nu trebuie sa omori motorul, si daca BS ies bine atunci apelezi la Logul in mers ptr a vedea restul

 

......Si reglezi surubul limitator si lungimea tijei asa cum trebuie, sau aproximativ  dar in nici un caz nu 1200 / 1400 mbar   ca nu e avion.

@Ikks

 

Deci  in primul rand trebuie sa atuci turbo in parametri normali, am inteles ca masina asa ai cumparat-o, se vede clar din loguri ca masina este tunata intr-un mod ieftin.

 

Reglajele turboului sunt departe de adevar, cel mai corect este sa aduci cat de cat reglajele la normal, explicatia cum se fac aceste reglaje exista aici pe forum, reglajul este destul de simplu dar cere rabdare multa...

Dupa ce vei  reduce presiunile la  la turbo  garantat v a scadea si rata recircularii si motorul nu se va mai ineca cu gaze arse  ce intra in recirculare excesiv.

 

1, regleaza turbo ( nu este exclus sa fie  si geometria ancrasata... asa ca i a in calcul si o demontare curatare)

2, curata EGR ul si  verifica ca axa sa fie degripata.

3, Loguri noi.

 

Bafta

 

Revin.

 

Am fost azi la colegul EEXCALADE de la Bacau. Mi-a reglat avansul, a refacut reglajele la injectoare (toate erau peste 360 de grade). Compensatiile injectoarelor au scazut DRASTIC. Inainte unul avea 1.2-1.3, acum toate au ~0.2. Am trecut apoi la verificat turbo, iar in urma verificarilor, Catalin a concluzionat ca nimic nu a fost atins pe masina si totul e in starea originala, nu a fost nevoie sa umblam la reglajele turbinei. Mai mult, actuatorul pare sa faca cursa lunga si fara blocaje. Dubios a fost ca la ralanti, cu actuatorul actionat cu pistol de vacuum, valoarea ramanea aceeasi, 1150 mbar. Am oprit motorul si, valoarea citita e iar 1150, deci problema pare sa fie de la senzorul de presiune pe admisie care e decalibrat.

 

Alte probleme - EGR-ul 'scuipa' ulei bine de tot, urmeaza inlocuit.

 

Am dat comanda deja de senzorul de presiune, revin luni dupa montaj. Ca idee de pret, am cerut OEM si mi s-a dat un pret de 78 lei.

 

Catalin, daca citesti pe aici, mersi inca odata pentru ajutor. Si mersi si colegilor din topic pentru sfaturi.

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu am vrut sa te supăr (rune)dar nu stiu ca naiba sa-i mai fac ,merge ca o dacie,de pornit lor este usor ,am schimbat senzorul map si intercularul ca era spart dar tot degeaba,am văzut azi ca sub turbina unde âi baga ulei pierde ulei si furtunul ala cu insertie metalica este strangulat oare sa piardă presiune pe acolo,scuze încă odată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chestie de suparat dar daca tot ai un cod de oroare este simplu sa intri pe website la Ross Tech si sa iti faci deja o prima idee despre eroarea respectiva, apoi sa cauti  ceva aici pe forum caci sunt informatii slava domnului, si daca nu ajungi la o concluzie poti cere parerea colegilor de pe forum.

Unii cred ca poate cineva are o obligatie pe aici , ei bine nu este asa  aici  baietii o fac din placere si pasiune, si daca observi sunt unii care de la un timp se retrag, deoarece multi asteapta prea mura in gura, si acest lucru este o pierdere ptr toti.

 

In cazul tau conform erorii stocate problema vine de la comanda turbo, ei bine aici trebuie sa controlezi/verifici/inlocuiesti  pompa vacuum, N75, furtune vacuum, actuator turbo, geometria turbo, senzor MAP si sunt lucruri care se repeta zi de zi  de aceea sa raspunzi ptr fiecare user care pune aceasi intrebare nu este o placere, mai mult ca nu am nici o ideea cat de descurci cu mecanica si cat esti de dispus sa faci... De aceea poate ca ar fi mai bine sa te adresezi lui Excalade, ai o ora pana la Bacau si cu masina in fata si experienta lui se poate rezolva problema mult mai simplu dacat sa te  chinui si sa inlocuiesti  jumatate din piesele de pe langa motor.

 

Furtunul sertizat de sub turbo este returul uleiului ce unge turbo, la montare daca nu esti atent se poate rasuci si blocheaza returul de ulei  astfel marea parte din uleiul ce intra in turbo  va intra in partea esapamentului, fum albastru la discretie...

 

Daca vrei sa ai intr-o zi o masina buna apeleaza la cineva care cunoaste bine acest tip de motor si cu mici interventii poti economisi o groaza de nervi si bani dati aiurea pe piese care le banuiesti ca sunt stricate.

 

Ia exemplu de la IKKS  eu dupa logurile lui eram sigur ca era mult mai grav si daca citesti vei intelege ca era un nimic care ducea totul in eroare, deci diagnoza cu masina in fata este cu mult mai exacta decat diagnoza la distanta.

 

Bafta si Duminica placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am dat comanda deja de senzorul de presiune, revin luni dupa montaj. Ca idee de pret, am cerut OEM si mi s-a dat un pret de 78 lei.

Cu pacere Adi. Supe pret! Eu pt codul la G31  ( 038906051C ) am gasit OE 220 ron si Bosch la 195 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! o curtare de turbina in botosani la un mecanic bun cunoasteti??? pentru un passat din 2000 ATJ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montat senzor nou. Masina se comporta la fel - cu motorul pornit si senzorul SCOS de pe admisie, valoarea citita e de aproximativ 1160mbar. M-am uitat peste codurile senzorului vechi de pe masina (038906051B) si cel nou (l-am cumparat dupa cod, deci e acelasi), corelat cu informatia data de Catalin mai sus (038906051C) rezulta ca masina mea are senzorul prost. Putin Google si am aflat ca cel cu B e senzorul de AVB care citeste maxim 2.5Bar, cel cu C citeste pana in 3Bar si e pentru AWX,AVF. Banuiesc ca senzorii nu sunt compatibili intre ei.

 

Daca poate cineva sa-mi confirme ar fi perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel cu B este pentru AVB, cel cu C pentru AVF, AWX. Asta dupa ETKA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

038906051C e codul corect pt AFV 82 kw   . 038906051B e pt AVB de 74 kw. Poate de asta e pretul asa mic

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, revin cu logurile de pe BS 003 si 011 si cateva screen-uri, problema era ca am oscilatii ale turatiei la relanti si in mers. In Basic Settings am avut disponibile doar canalele 003 si 011.

Va multumesc.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

post-39034-0-59773300-1412012432_thumb.j

post-39034-0-32807000-1412012435_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul este OK,  EGR ul lucreaza corect, intercooler 27°C   cred ca afara erau ceva intre 15-20 °C   deci Ok, Singur lucru  care nu este placut este comportamentul geometriei turbo unde se vad niste mici deviatii care pot veni ori de la probleme in comanda electro pneumatica a geometriei  ori de la geometria putin ancrasata dar acest lucru nu se remarca prin fluctuatii ale motorului la relanti.

 

Motoarele cu B in fata   deci  motoarele Euro 4  sunt renumite prin axe cu came deteriorate din cauza ungerii proaste, deci o alta pista ar fi demontarea capacului chiuloasei si verificarea axei cu came si a tachetilor, deoarece o axa uzata duce la admisia si evacuarea incorecta si se poate manifesta printr-un relanti neregulat..

 

Mai poti incerca inlocuirea MAF ului , dar ca sa nu dai banii pe el incearca de la un coleg de pe forum ce are o masina identica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, afara erau 16 grade.

Am avut mai de mult o eroare pe MAF, dar dupa ce l-am curatat nu a mai dat. Apoi am incercat sa merg cu mufa de la MAF deconectata, motorul nu mai avea viata de loc, dar oscilatiile tot erau. Nu e asta nu test bun sa stiu daca MAF-ul e de vina? sa merg cu mufa deconectata?

Am scos capacul de la chiulasa mai de mult, dar axele nu prezentau urme mari de uzura.

Multumesc.

Modificat de razvan87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mergi cu mufa deconectata EDC da o valoare constanta ptr MAF (550 mg/str)  deci aceiasi valoare ca atunci cand intra in modul de protectie,  deci daca poti inlocuieste MAF ul ptr o proba cu unul bun , este cred cel mai relevant test.

Dupa toate povestite de tine MAF ul e destul de uzat  deci nu este exclus sa fie de la MAF.

 

Mai verifica si senzorul de temperatura al apei  dimineata inainte de a porni motorul senzorul de temperatura al apei trebuie sa arata  aproximativ aceaiasi temperatura cu  senzorul de temp de la climatronic si senzorul de la admisie.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se simte diferenta notabila - merge mai prost cu mufa de la MAF scoasa - atunci debitmetrul e ok. Oricum, un test cu altul, nu strica la nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai prost, adica motorul nu mai are vlaga, oscilatiile raman neschimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, 

 

O mica mare intrebare si rugaminte: E vreun coleg care are motor 1.9 TDI AVF, 130 CP cu un MAF bun, pt o proba, in Bucuresti? avand o discutie privata cu Rune a iesit ma masina ar fi softata, dandu-mi o valoare ciudata in log. Atasez 2 loguri: unul "bun" cu MAF ul actual si unu cu MAF ul defect. - va rog pareri

 

Ideea e acum ca pana in 3000 am impresia ca merge cam stransa de gat, dupa aceasta valoare e ok. Am schimbat cateva furtunase de vacuum, si de atunci e problema, iar cand opresc motorul, ASV ul nu sta tras2-3 sec, ci se inchide si apoi pare ca poierde vacum si se trage inapoi.

 

Momentan nu am masina la mine sa pot face BS urile, dar imediat ce imi revine in posesie le fac si le postez. 

 

Multumesc anticipat.

LOG-01-003-010-011_BAD_MAF.xls

LOG-01-003-010-011_GOOD_MAF.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEja diferenta este vizibila intre logul cu MAF ul rau si cel bunn si asta observi la valoarea MAF masurat in intervalele unde motorul este la WOT ( pedala 100%).

 

Privind dintr-un alt punct  pot spune ca valoarea continuua de 1240 la MAF masurat nu  tine de un comportament normal, si acest lucru poate veni ori din soft ori din modificari aduse MAF ului.

 

LA modificari aduse MAF ului  poate fi vorba despre o gaura suplimentara in carcasa senzorului MAF ori poate ceva electronic,  de aceea scoate senzorul  MAF din tubul de admisie si fa o inspectie pe toate partile  eventual niste poze si posteaza  sa vedem daca gasim ceva suspect.

 

La instalatia de vacuum exista o valva unisens si e bine de verificat acesta valva eventual curatat/schimbat.

 

Logul cu MAF ul bun arata destul de bine, singurul lucru care pot spune ca nu e perfect este inceputul unde se vede ca  valoarea masurata are o mica intarziere, deci putin laag, dar  restul este excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de clarificari. Spre sfarsitul saptamanii revin cu poze MAF + BS uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . 

Urmaresc cu drag posturile pe acest forum de ceva timp , de curand am facut un log in mers la masina mea Golf 4 1.9 tdi Alh 324000 km fabricatie 1999, din pacate nu mai merge ca atunci cand am achizitionat-o acum 4 ani . Observ ca senzorul MAP(g71) are niste valori foarte mari  , sa fie asta cauza cu intrarea turbinei mai tarziu . Ce pot spune este ca am inspectat senzorul si este acoperit de o pelicula de ulei , sa il curat cu alcool izopropilic sau direct schimbat? Masina are mici probleme la relantii si fluctueaza intre 850-903 rpm, iar pana se incalzeste motorul cand functioneaza la 850 tremura motorul si se simt vibratii in volan .(kitul ambreiaj schimbat acum 4000km, volant considerata ok de mecanic). Injectoarele par sa aiba valori in limita primele 3 pe minus in plaja 0.1-0.5 (desi am citit ca nu conteaza si ca pot fii uzate uniform ) iar al patrulea  +0.8 . Am urmarit traseul de admisie si am gasit niste probleme aveam furtunul pe care sta senzorul g71 fisurat , l-am schimbat .Apoi am gasit pierderi de vapori de ulei in dreptul epuratorului de gaze si am schimbat tot ansamblul cu furtun,valva bucsa noua si nu mai am pierderi . Aud un mic fasait ca de shut off valve in jurul 2000-2200 rpm suspectez ca ar putea fii supapa egr-ului(acea tulumba mica cu o membrana de cauciuc) . Masina consuma  mai mult decat arata pe computerul de bord cam 15-20% peste . La prima pornire masina o ia la prima cheie dar cand se incalzeste lichidul de racire porneste mai greu (4-5s) , am schimbat bateria , reconditionat electromotor prin schimbatul periilor si bucsilor, verificat alternator si incarca .14.2-14.3V, oare sa fie capul hidraulic din pompa sau acel injector 4 care are valoare cu plus (necesitand o reconditionare a tuturor injectoarelor ). Nu am luat vreodata limp mode in sarcina. Nu am umblat la turbina sau motor. Vreau sa o reduc la viata . :Driver:

LOG-01-003-010-011 log in mers.zip

Modificat de OnoBMM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecuatia are 4 necunoscute: MAF, EGR. Intercooler, Turbo

 

mai jos ai logul pus in grafic, unde se vede destul de clar ce are.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!