Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Zolak,

intamplarea ta este destul de importanta ptr diagnoscticare dar din pacate v a trece neobservata.

Si eu sunt de parere ca BS urile se fac cand vii de la drum si motorul este bine incalzit...dar crezi ca asculta cineva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta constatare de genul asteia am facut si eu..... Diferenta intre turbo on/off in bs11 va fi mai mare cu aprox 30-40 de mbar in cazul unei turbine incinse bine de tot, mai exact dupa rulare cu viteze permise prin germanica :) , dupa care in 1-2 minute de functionare normala sau relanti(probabil se mai raceste turbo) revine la valoarea setata 180-190 mbar, asta in cazul meu. Presupun ca tot despre dilatare este vorba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. As dori si eu niste pareri avizate pentru logurile atasate.Imi dau si eu seama ca ceva nu este chiar ok asa cum a confirmat si Zolak caruia ii multumesc pentru amabilitate si efort.

1.xls

2.xls

3.xls

4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zolak a fost dragut cu tine ! Eu ti-asi fi spus ca nu e deloc OK

 

MAF,EGR, Turbo,   stiu vei spune daca cum ca MAF ul scoate peste 850 la WOT,  si iti voi raspunde  da ai perfecta dreptate dar el scoate valoarea peste 850 deoarece turbo este mai turat din cauza geometriei ancrasate si de asta trage aer mai mult.

 

Lasand glumele incepe prin deblocarea geometriei, in cazul tau cel mai sfant este  demontarea si curatarea, dar ai grija nu umbla la reglaje  ca vei plange.... mai cunoastem ceva cazuri, apoi  EGR  curatat  si deblocata pe cat de bine se poate axa daca are scapari de ulei pe la gaurile de aerisire numai unul nou rezolva problema, apoi ptr siguranta da jos intercoolerul si  baga in el ceva soda caustica  sau ceva ce inlatura depunerile de ulei .

Dupa ce ai rezolvat aceste 3 chestii poti reface logul in mers, si daca valoarea maf este mai mare de 850 la peste 3000 rpm inseamna ca MAF ul e bun ...ceea ce nu prea cred dar merita incercat sa lasi MAF ul la urma.

 

Deblocarea geometriei cu WD 40  sau alte solutii minune intra la pierdere de timp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg si iti multumesc pentru promptitudine. eu unul n-as fi zis ca si Maf-ul ar putea fi probema.duty cycle indica o problema cu geometria. acum stau si ma gandesc daca nu cumva are dea face si softul.am sa iau legatura cu persoana care a facut remaparea sa-l intreb cam ce a facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutre, am si eu o problema cu un Audi A6 2.0 TDI al unui coleg de servici, de doua zile ne chinuim si nu ii dam de cap.

Problema se manifesta in felul urmator masina se acelereaza greu si scoate foarte mult fum, iar motorul face un zgomot ciudat cateodata ca si cum ar fi un carait.

Am verificat vacumul la actuator este -0.9 , capsula nu este sparta tine vacuum in ea dar turbo nu lucreaza, poate fi de la debitmetru? 

 

Erorirele gasite pe testar sunt urmatoarele.

 

16618 - Boost Pressure Regulation

            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)

             Freeze Frame:

                    RPM: 4095 /min

                    Torque: 238.0 Nm

                    Speed: 93.0 km/h

                    Load: 100.0 %

                    Voltage: 13.83 V

                    Bin. Bits: 00101000

                    Absolute Pres.: 2193.0 mbar

                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

 

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70)

            P0101 - 000 - Implausible Signal

             Freeze Frame:

                    RPM: 1680 /min

                    Torque: 0.0 Nm

                    Speed: 53.0 km/h

                    Temperature: 35.1°C

                    (no units): 44.4

                    (no units): 2.01

                    Temperature: 81.9

 

 

 

 

LOG-01-003-010-011 Treapta a III a.xls

LOG-01-003-xxx-xxx egr.xls

Log.xls

Modificat de nyky85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR care nu mai închide bine şi ai o recirculare prea mare (în log-ul 003 valoarea indicată de debitmetru cu EGR off este cam mică).

Turbo blocat (se vede în logul 011 şi în logul în mers că ar trebui să intre în limp mode după ce presiunea creşte brusc de la prea puţin la prea mult).

Prin urmare ai aer puţin şi gaze recirculate multe, rezultatul este fum, lipsă putere, zgomot anormal al motorului.

Despre MAF poţi spune ceva după ce remediezi problema turbinei şi EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce, probabil din cauza ca era in limp, EGR nu este comandat la maxim ON/OFF, diferentele dintre procente sunt f. mici 0 si 29.6. Sper ca nu are softul modificat. Asta odata. 

Doi la mana, incearca masina fara mufa de la MAF si s-ar putea sa mearga mai bine. dar oricum dupa eroare se pare ca MAF-ul trebuie schimbat. Si iar dupa eroare se pare ca geometria sau actuatorul turbo (sau ambele) se blocheaza. Si incearca sa pui logul in mers in format Excel, eu nu l-am putut deschide ca tabel nici cu extensia .csv nici cu .xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ceva timp postam aici un log cu passat-ul lui babacu' ce intra in limp mode din cauza lui N75. L-am schimbat azi (deh, criza de timp si chef) si see pare ca face la fel ....la 3000 taie turbo si fum negru după mașină. Pusa pe test acum am primit negative deviation ca în poza din ataș. Furtunele de vaccum sunt ok, actuatorul este ok caci atunci când e rece masina rupe asfaltul ....ma gândesc ca geometria turbo agata când se încălzește. Ce ma sfătuiți si la cine rezolv turbo ?!?!?

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era pb la geometri ar fi fost overboost in eroare-pozitive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepe cu controlul instalatiei de vacuum, de la stutul pompei tandem .........pana la membrana actuatorului  deci si tot ce este intre.

 

Apoi verifica ca parghia geometriei sa nu fie blocata in prima treime a cursei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Analizand dupa fumul negru, problema este ca se injecteaza prea multa motorina, in prea putin aer, motorina este dozata dupa cantitatea de aer masurata de MAF.Prin MAF trece mult aer, dar nu ajunge la motor. Eu as verifica tubulatura de dupa turbo, racorduri, tuburi, intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe cu verificarea  geometriei, si apoi mai departe cxand esti sigur ca geometria functioneaza corect putem vorbi de MAF, in log MAF ul are valoare mica dar poate fi cauza unei geometrii ce nu functioneaza in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica si daca ai vacum suficient la actuator

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri, problema sa rezolvat prin inlocuirea EGR-uli. Clapeta care inchide gazele se invartea pe ax si ramanea deschisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

verifica tubulatura de la turbo, furtunele groase, intercooler-ul - sa nu prezinte urme de ulei pe exteriorul sau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am o deviatie pozitiva de toata frumusetea .Va rog daca  poate cineva sa ma ajute cu o interpretare a unui log in mers si doua BS.Debitmetru schimbat(nou), furtunele verificate si furtunasele schimbate.Multumesc anticipat ptr ajutor.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Log in mers.xls

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fistic,

 

inverseaza N75 cu N18  si verifica geometria sa nu fie blocata.

 

Ai ceva modificari in soft de nu intra in Limp Mode ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am o deviatie pozitiva de toata frumusetea .Va rog daca  poate cineva sa ma ajute cu o interpretare a unui log in mers si doua BS.Debitmetru schimbat(nou), furtunele verificate si furtunasele schimbate.Multumesc anticipat ptr ajutor.

 

Foarte ciudat, turatia creste-scade, timp f. mare de la 1700 la 3000 de rpm. Sigur nu este logul "aranjat"? Nu intra in limp (sau cel putin nu spui), overboost urias, ce sa-ti spuna lumea? Pune soft stock si curata turbina sau doar vrei sa ne dai teme de dezbatut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e stock. N-am spus de limp ptr ca am crezut ca reiese din log.(am luat limp relativ repede) Timpul lung se datoreaza faptului ca am tinut pedala apasata si in limp o perioada de vreme. As fi dorit o colerare a logului  si cu BS 3 si BS 11. Credema ca am trecut de virsta la care doar fac pe curiosu. Chiar am dorit sa stiu daca trebuie sa curat geometria sau poate fi problema si de altundeva (N75...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pistay.

Pe celalalt topic"service in Cluj", ti am dat un sfat care...daca vrei il urmezi daca nu, nu.

Eu spun ca el este in masura sa te ajute in rest...cum spune si zolak doar ca eu modific putin" teme pt.acasa".

Zi frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am oscilatii ale turatiei la relanti cat si in mers pana la 3000 turatii/min dupa parca nu se mai observa oscilatiile. La recomandarea unui coleg am facut un log in mers, deoarece banui niste scapari de presiune. Va rog sa ma ajutati cu o parere. Multumesc.

LOG-treapta 3.xls

LOG-treapta 4.xls

post-39034-0-09210700-1411669392_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din logurile postate prima impresie ar fi  geometria deoarece: overboostul este cam mare ptr un E4, overboostul este urmat de un underboost ( vizibil mai bine in tr a 4 a).

In print screen se vede durata injectiei de 7.1 KW  ceea ce mi se pare o idee cam lunga durata injectiei, poate ar fi bine sa pui un print screen cu inceputul injectiei , durata injectiei  si unghiul de sincronizare.

La inceputul ambelor loguri se vede clar o intarziere a liniei presiunii masurate fata de cea specifica, un motiv ar putea fi  un EGR care inchide cu intarziere, deci un log BS 003 ar face lumina.

Cel mai ingrijorator lucru mi se pare valoarea MAF specifica  care nu reuseste sub nici o forma sa ajunga la 850, deci este vorba clar de o limitare la injectie, de ce? ...trebuie sapat.

 

Deci incerca sa faci logurile BS 003  si 011   apoi un print scrin cu unghiul de sincronizare, si mai este interesant de stiut starea intercoolerului, canalul 6 sau 7   mers la drum intins constant 100 Km/h  si citit temperatura la intake manifold comparata cu temperatura  mediului, si nu trebuie sa fie mai mult de 10 °C diferenta.

 

Dar nimic dintre ce se vede in log si print screen nu explica variatiile de turatie, un motiv ar putea fi EGR ul, deoarece um EGR  blocat deschis poate influenta relantiul  si dupa 3000 rpm EGR ul  trebuie sa fie mereu inchis....

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!