Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

 

Salut am si eu o nedumerire. In treapta a 4 si a 3 imi dardie in podea cand motorul e subturat dupa 2400rpm... trepidatile dispar si nu trage normal motorul.

Asta e logul meu facut in mers e ceva in neregula? 

 

 

Eu cred ca masina are soft modificat, presiunea cat si MAF specific sunt ridicate mult , iar vibratiile vin probabil de la turbo care lucreaza in zona de "surge". Ce inseamna? Pe scurt rezonanta in turbo, = defectare prematura turbo.

 

@OFF

 

In ultima vreme avem numai loguri de la masini tunate, geometrii blocate nu mai sunt? O sa moara mecanicii de foame :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce a facut log pe 13 si nu pe 11. 13 e pt compensari la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor revin si eu noutati despre masina mea care de cateva luni imi scotea fum negru si nu mai tragea.cu toate ca schimbasem maf ul map ul si egr ul.in cele din urma am dus o la mecanic si mia gasit uzura la axul cu came si tacheti.cred ca se cheama.factura se ridica cam la 1400 de euro in franta.inca nu am luat masina asa ca o sa va tin la curent.deci fumul negru poate veni si de la uzura axului cu came.sper sa ajute patania mea....merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Darie,

 

poate esti mai explicit cu curatatul parghiei geometriei, eu sper ca este vorba de beblocarea geometriei ori curatarea geometriei.

 

Deci in acest moment daca tu ai certitudinea ca geometria turbo functioneaza fara sa agate in acest moment putem sa spunem ceva despre MAF, si ceea ce este de spus s-a spus de multe ori pe aici , asa ca ai putea fi tu acela care interpreteaza valoarea MAF masurata.

 

Ptr a te ajuta eu iti postez logul 5  pus in grafic:

 

 

Succes!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali dar cum asi putea compara un  AUY EDC 15 E3 cu un  BRB EDC 16  E 4 ori5??

 

amandoua merg cu motorina  dar liniile specifice la MAF sunt total diferite si la BRB  valoareea la WOT de 1100  este de serie deci poti astepta o valoare peste fara nici o discutie  dar la EDC 15 valoarea de serie eeste 850 si pana la 1250 e putin exagerat sau chiar mai mult decat putin.

 

Deci daca vrei sa compari cu ceva spune, ca am un duium de loguri de EDC 15  AUY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,m-am exprimat poate gresit comparativ,daca la AUY exista soft capraresc peak overboost-ul de ce nu l-a marit asta nu inteleg eu...necomparativ care este parerea ta despre log-ul la BRB .

WOT la BRB  cred ca este  1000 si la BRD este 1100

intradevar ai dreptate nu putin exagerat foarte exagerat este jumatate din valoare dar nu pot intelege asta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul de la BRB este de serie, si intre timp au invatat si cei de la VW de la tuneri ca ridicarea lniei MAF specific inainte de a ajunge la 3000 rpm este o masura interesanta dar e de serie nu e tuning.

Care este sensul acestei masuri nu vreau sa ma pronunt deoarece nu am o informatie certa.

 

Uite un log de 03L 906 022 QD care este un EDC 16 care are acelasi caracteristici ca BRB-ul, dar trebuie precizat ca nu toate  masinile cu EDC 16 au acest comportament la MAf  specific!

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva log-uri facute in seara asta dupa ce am reusit sa curat parghia geometriei.

 

Eu cred ca mai ai niste blocaje, poate tija actuatorului, pentru ca ajunge la spike dupa 2000rpm, si sunt multe loguri unde deja la 1900 si putin peste deja avem spike-ul de presiune, scade cam incet (cca. 2 sec.), si nu mai poate ridica dupa aceea presiunea la cea specificata (aici pot fi si scapari de vacuum). Poate ca MAF-ul este la a doua tinerete, dar pana cand nu ai macar presiunea specificata, poate fi costisitor sa zici  "MAF-ul la schimbat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere despre cele doua log-uri. Mi se pare mie sau geometria e putin murdara. EGR e schimbat acum 3 ani, MAF nicioadata(in 11 ani), turbo schimbat nou acum 6 ani (125 k)

BS003_OLI.xls

BS011_OLI.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Atasez si eu un log, cand aveti timp... sa va uitati si pe el.

De mentionat... EGR schimbat, MAF schimbat, intercoler spalat atat la interior cat si exterior.

 

Multumesc anticipat.

Cu respecte maxime,

Marius.

LOG-01-003-010-011-22213233.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc rau, dar nu e nici perfect. Se vede ca MAF-ul e bun, despre EGR si mai amanuntit despre turbo ne-am putea exprima daca ai fi pus si un BS003 si 011. 

De curiozitate, la tija turbo s-a umblat din ceea ce stii tu? Si vacumul la intrarea in actuator a fost verificat/masurat? Dar fa si cele 2 loguri si o sa ghicim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere despre cele doua log-uri. Mi se pare mie sau geometria e putin murdara. EGR e schimbat acum 3 ani, MAF nicioadata(in 11 ani), turbo schimbat nou acum 6 ani (125 k)

 

LA BS 003   valorile ar fi cam 250 / 450, la tine se vad ambele putin scazute, o explicatie ar fi MAF ul de 11 ani , o alta ar fi tubul dintre debimetru si compresor nu e etans perfect si trage aer fals, depuneri in galerie ce stranguleaza fluxul de aer spre motor.

 

La BS 011   daca redusi scala de la 900 la 1200 vei vedea ciclurile mai  corect si vei observa diferente intre cicluri ceea ce cam miroase a  geometrie ancrasata , dar  in acest caz eu nu asi face mai mult decat o deblocare, adica actuator jos geometria frecata cu motorul pornit, deci nici o schimbare de reglaje absolut nimic.

 

Per total ptr a nii cu care te lauzi  logurile arata destul de bine, o curatenie de la cap la coada o aduce din nou la linia normala de plutire si iti v a aduce in viitor o economie. ptr MAf exista o posibilitate sa il faci sa masoare o valoare putin mai inalta , dar nu il face nou!!

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul e pe lista. Geometria mi s-a parut si mie un pic murdara, pentru ca in ultima vreme am mers mult in oras. Am observat ca isi cam da drumul cat de cat daca fac drumuri mai lungi ,si mai sportiv. Dar rezultatul nu dureaza prea mult. O sa incerc o duc la "gimnastica" cum au zic colegii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai rau este ptr geometrie mersul pe autoastrada la viteza constanta , cruise control, deoarece geometria misca foarte putin.

Un alt lucru care ajuta  trebuie sa incerci sa mergi cat mai putin in sarcina partiala sub 3000 rpm deoarece astfel ai deschis EGR ul la maxim si gazele recirculate....

Ceva gimnastica si vaselina de cupru in jurul parghiei acolo unde intra in turbo  deoarece de la condens mai ales iarna se formeaza intre axul parghiei si peretele turbo rugina  si apoi blocarea geometriei este programata, asta fiind moartea masinilor care stau mult in parcare.

Datorita mafului uzat amestecul este mai bogat si depunerile mai pronuntate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam ca e invers, intra aer in motor, MAF masoara mai putin, si ECU dozeaza motorina mai putin,desi aer a intrat destul,  deci un amestec mai sarac. Gresesc undeva? Scapari la tubulatura nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi amintesc bine raportul  este de 14.5 :1  pentru diesel  dar trebuie sa fii sigur ca are o anumita toleranta , deci limitatorul nu va intra in functiune perfect cand a scazut la 14:1.

.Clar este asa cum banuiesti si tu in momenttul cand spre motor exista ceva ce  duce la limitarea cantitatii de aer sau la masurarea gresita a cantitatii de aer in acest moment  amestecul este  bogat si de aici fumul negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, acum, la mine nu sunt probleme prea mari, adica nu scoate fum, de tras trage, dar a tras si mai bine, consumul mai maricel, dar acceptabil. Sunt convins ca lucrurile se vor schimba dupa ce schimb MAF-ul si ora de fitness. Ca si fapt divers, din toamna trecuta si pana in primavera asta, am mers cu conducta care aduce gazele de de pe galerie(inainte de turbo) la EGR, fisurata. Nu scotea zgomot, dar mirosea a gaze. De mers a mers foarte bine atunci, si nu am facut nici un log, dar dupa schimbarea conductei, a devenit(brusc) mai puturoasa. Aici cred ca se recircula mai mult gazelle decat ar trebui, si ma gandesc ori la un blocaj la turbo ori pe catalizator si sa faca sa creasca presiunea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr tine in acest caz cel mai recomandat ar fi o garnitura cu gaura de 10mm, deci nu e suspendare de EGR este numai o reducere a ratei de recirculare o masura legala si folosita si de reprezentanta VW de aceea gasesti acesta  garnitura  pe original la reprezentanta, am vazut pe aici pe forum seria garniturii.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, multam fain de raspuns. Deocamdata nu am mai facut alte loguri pt bs 3 si 11, dar dupa ce voi face o curatire a turbinei voi mai face o serie completa.

 

Va salut cu respect,

Marius - yo8rku.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la EGR, la un moment dat ma gandeam sa fac sa imi anulez EGR cand temp motorului ajunge la 90. De implementat se poate im mai multe moduri, inseriere de releu comandat de la modulul ventilatoare, pe circ care comanda electrovalva EGR, sau o alta electrovalva inseriata pe circ vacum, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa va povestesc o experienta personala legata de functionarea turbo si dilatatia termica.

O cunostinta m-a rugat sa-i facem niste loguri. Am facut cu motorul la 90 de grade BS011 si BS003 dupa care ne-am mai dus cu masina cca. 3 km pana pe centura. Deci am zice ca motorul era bine incalzit.

Am facut un log si chiar ma minunam ce bine i-a reglat mecanicul actuatorul care-i fusese schimbat. La intoarcere zic hai sa mai facem inca un log, si cu cel de-al doilea am fost la un pas de limp, adica dupa ce turbo s-a incins la primul log, la al doilea deja dadea semne clare de blocaj. E drept ca si in BS011 se vad acele fluctuatii de presiune la capat de cursa, deci este clar ca doar un log facut in cine stie ce conditii nu spune NIMIC. 

Sugerez la toti ca daca vor o parere cat de cat apropiata de realitate sa aiba in vedere invatamintele care se pot trage din experienta descrisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am avut discutia asta cu colegul @romytaxy, a facut in 2 zile 2 loguri, iar rezultatele erau mult diferite. Cu toate astea masina merge perfect, iar log-urile arata tare dubios. Nu degeaba i se spune interpretare...

 

Oricum, personal consider ca treaba cu log-ul e putin over-rated si din 2 BS, se pot culege mai multe informatii decat din chinuirea masinii cu log-ul.

 

Repet, opinie personala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!