Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Verifica furtunul care duce de la N75 la filtrul de aer sa nu fie infundat.

 

Cand s-a demontat turbo pentru curatare, s-a verificat/schimbat actuatorul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc amandurora pentru raspunsul prompt oferit.

In ceea ce priveste LOG-ul, nu l-am facut eu ci un "amic". de asemenea el l-a si transformat. Voi apela iarasi la el pentru un nou LOG, sperand ca de aceasta data sa fie mai concludent.

 

In ceea ce priveste demontarea si curatarea turbosuflantei, totul s-a desfasurat intr-un service autorizat de catre un mecanic autorizat, eu nefiind prezent. Dupa aceasta operatiune masina a functionat in parametri normali timp de aproximativ 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un EGR blocat deschis, sau care nu inchide corect si face recirculare nonstop iti poate afuma geometria in 3 luni fara probleme.

 

de aceea BS urile   sa vedem ce face EGRul , Geometria turbo, cum e reglat turbo...si mai vedem apoi, furtunul ce zice Dementor e o pista buna, pierderile de vacuum rezolvate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problem...Grosse problem: Dupa 335 mii Km, turbina si-a pus miinile pe piept si si-a dat obstescul sfarsit rupand axul...Ba mai mult, pentru ca a avut un mariaj foarte fericit in tot acest timp cu motorul s-a gandit sa moara pe aceasi perna asa ca printr-un concurs unic de imprejurari nefericite a limbat si motorul printr-o blocare de toata frumusetea.  Nu dau detalii, ca se apuca iar astia de dosarele X..cert este ca sunt in cautarea unei variante de motor complect (inclusiv turbo) mai putin poate injectoarele PD. Vreau motor complect cu toate pe el nu vreau sa m-apuc de umblat pe la rectificari, strunjiri, hornuiri sau descantece...sa-l pun sus cu minim de interventie, cel mult injectoare si capac la culbutori..:).

 

So, intrebare pentru colegii cunoscatori: Merge un motor AVF de 131CP pe masina mea? Si ma refer doar la pozitionare motor si subansambluri conexiuni racorduri,etc, ca in rest motorul e oarecum identic cu al meu, exceptand turbina cred ca mai mare si injectoarele...Ma gandesc la imbinarea cu cutia mea , esapament, radiatoare etc sa nu fie diferente si sa trebuiasca sa o compilez ca pe Frankestein ca sa functioneze cat de cat... ca am gasit un motor avf si daca e totul ok il iau. Binenteles vreau sa iau si ECU sa nu mai fie nevoie de resoftare la al meu..sau credeti ca se poate face al meu relativ usor fara sa-l implic jumatate din programatorii de la Bosch si cateva miini bune de euro..?

 

Astept parerile voastre intelepte sa vad cum procedez, ca daca de Pasti m-am incaltzat eu acuma de Rusalii vreau s-o incalt pe ea (masina) :)

 

Toate cele bune,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log-ul nu il vad,.. dar injectorul cu -1.5 nu are nimic - el compenseaza - daca ai valoare mare pozitiva, atunci e o problema.

 

filmeaza si tu cand scoate fum, sa vedem despre ce e vb - altfel, poate sa fie de la regenerare.

 

Nu e aranjat in pagina ca nu imi iasa, de aceea l-am pus in forma bruta in speranta ca cei mai priceputi ca mine sa ma poata ajuta. Am sa fac si filmarea, dar acuma sa faca din nou fiindca dupa ce revine turatia la normal nu mai scoate acel fum albastrui, doar cand este aproape de 1000 de turatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RO VW - da, merg si cele de 131 cp, de pe Passat - ca se se potriveasca la galerii, etc - tubulaturile mai trebuie schimbate, montezi injectoarele tale, ramane ECU al tau... nu ai nicio modificare de facut, din acest punct de vedere.

 

pe pot ajuta daca vrei - detalii pe PM.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am un golf 4 1.9 tdi alh .motorul nu trage. banuiesc ceva la turbina am pus aici erorile si un log in mers.poate ma ajuta cineva care stie interpretarea.

attachicon.gifmama.xls

attachicon.giftest1.xls

attachicon.giftest2.xls

attachicon.giftest3.xls

attachicon.giferori.txt

Verifica firele de laN75, verifica electrovalva sau schimb-o  cu alta buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

promisesem in topicul " probleme cu turbina" ca revin cu log-uri si impresii dupa ce schimb debitmetrul de aer, bosch original de pe masina cu unul nou pierburg. asadar nu sunt schimbari majore. maf specific a ramas neschimbat adica tot 840 a ramas in loc de 850 cat e normal sa arate la avf. dar maf-ul actual pe log-uri da vallori foarte bune. o sa prezint patru log-uri: 2 pe treapta 3 si 4 cu pedala la podea(kick down) si alte doua log-uri cu tr 3 si treapta 4 cu pedala apasata maxim 84 % ....sa vedeti si voi ce diferente de valori si timp apar. eu dupa cateva vad geometria variabila a turbine lucreaza foarte frumos, dar tot nu inteleg de ce apar diferentele astea. astept sfaturi/propuneri/ pareri/

Book1 trapta 3 debt nou prbrg.xls

Book1 treapta 4 debt nou prbrg.xls

Book1 treapta 3 pedala 74.1 rezultate may bune.xls

Book1 treapta 4 pedala 80 rezultate may bune.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut.

Mă poate ajuta cineva cu o interpretare de log?

1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation

               P0299 -- 000 -- Control Range Not Reached - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100000

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 10

                    Mileage: 118069 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.05.22

                    Time: 11:39:00

             Freeze Frame:

                    RPM: 2645 /min

                    Speed: 66.0 km/h

                    Absolute Pres.: 2346.0 mbar

                    Absolute Pres.: 1326.0 mbar

                    Temperature: 38.7°C

                    Mass Air / Rev.: 585.0 mg/str

                    Lambda: 11.0 %

Readiness: 1 1 0 0 0”

 

Poate fi de la actuator (mi-a verificat un prieten mecanic furtunele si geometria variabila, si zice că sunt ok)?

Mulțumesc

 

turbina nu atinge presiunea ceruta de catre edc,daca zici ca ai verificat furtunele si vnt-ul iti mai ramane va verifici n75 si actuatorul,dar mai mult ca sigur ai membrana actuatorului sparta boala lor la CBAB mai ales daca ai peste 170.000 km pica pe capete asa ca nu mai omora masina sa faci alt log ca ai detalile necesare in frame:

Presiunea specifica = 2340mbar

Presiunea actuala = 1326mbar

nu mai merge cu ea asa ca o sa infunzi si dpf-ul si acolo sunt alti bani alta distractie,asa ca verifica ce ti-am zis mai sus si cauta pe cineva care se pricepe sa iti schimbe actuatorul/capsula cu senzorul de pozitie ptr ca exista o procedura anume.....dar sigur nu mai ai si o eroare de genul position sensor g581 for turbocharger sau ceva legat de g581... 

 

 

Multumesc pt raspuns, voi verifica actuatorul.

Nu mai am nici o alta eroare pe scanarea VCDS (s-a aprins doar lampa de avertizare a instalatiei de evacuare a gazelor, dupa ce mi-a dat eroarea a 2-a oara).

Masina are doar cca 118.000km si in prezent pare ca merge normal, in oras pot sa o accelerez si la 3-4000 de turatii fara sa-mi dea eroare si sa intre in limp mode. Da eroarea doar cand este suprasolicitata mai mult, pe autostrada (dupa 20-30 de minute de mers cu peste 120km/h) sau in pante mai accentuate (imediat), si dispare cand o repornesc.

Sper sa nu se fi stricat si DPF-ul, deocamdata nu-mi apare nici o atentionare in bord.

Mi-a demontat amicul meu mecanic turbina, a curatat-o, si luni o va duce si la o verificare pe banc, ca sa vada exact ce are.

Sper sa se rezolve (banuiesc ca verificarea pe banc da cel putin aceleasi rezultate/ informatii ca in situatia in care as fi efectuat log-urile in mers si as fi demontat turbina ulterior).

Voi reveni dupa ce mi-o face, cu log-uri in mers, poate ma ajutati cu interpretarea lor, sa identific preventiv daca mai sunt si alte probleme (care nu apar la scanare, dar poate apar la log), pt a le rezolva. (defectiunea asta mi-a aparut in strainatate, si a trebuit sa vin 700km cu ea asa, bine ca nu a fost ceva mai grav).

Multumesc din nou.

 

 

deci se pare ca problema ta este chiar turbina - vnt-ul agata....sau foarte putin probabil  sa ai vacum prea mic pe comanda actuatorului - membrana actuatorului sparta sau vreun furtun de vacum fisurat dar cum am zis mai sus asta este putin probabil la cum se genereaza eroarea

 

 

 

Am reparat atat actuatorul (avea membrana sparta - cred ca a fost inlocuit) cat si turbina (cica avea joc axial si trebuia reparata si ea - nu sunt foarte sigur ca trebuia, dar am acceptat totusi sa o refac - a fost reconditionata).

Atasez doua log-uri cu rugamintea de a va uita pe ele si de a-mi zice daca in prezent turbina functioneaza normal (teoretic a fost reglata pe banc, de catre firma care a reconditionat-o) si daca nu cumva dau semne de oboseala si alte piese (asta daca rezulta din log-uri).

Multumesc anticipat.

LOG treapta 3.xlsLOG treapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai logurile puse in grafic, liniile verzi, valorile actuale,  trebuie sa urmareasca liniile rosii, valorile specificate de edc.

 

 

Turbo are un laag dragut, se poate datora MAf-ului care la peste 3000 rpm are o valoare cam  scazuta, daca te uiti la graficul de la tr 3   e chiar scazut le la inceput la sfarsit, dar in acelasi timp laguul poate veni foarte bine si de la o tija reglata  incorect, de acea incerca sa faci un BS 011  sa vedem care sunt valorile turbo ON/OFF ptr a putea spune daca tija este corect sau nu reglata.

 

Daca tija este reglata corect  atunci e sigur MAF ul, poti face si invers adica schimband MAF ul sa vezi daca laagul se reduce.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai logurile puse in grafic, liniile verzi, valorile actuale,  trebuie sa urmareasca liniile rosii, valorile specificate de edc.

 

attachicon.gifJFK tr 3.pngattachicon.gifJFK tr4.png

 

Turbo are un laag dragut, se poate datora MAf-ului care la peste 3000 rpm are o valoare cam  scazuta, daca te uiti la graficul de la tr 3   e chiar scazut le la inceput la sfarsit, dar in acelasi timp laguul poate veni foarte bine si de la o tija reglata  incorect, de acea incerca sa faci un BS 011  sa vedem care sunt valorile turbo ON/OFF ptr a putea spune daca tija este corect sau nu reglata.

 

Daca tija este reglata corect  atunci e sigur MAF ul, poti face si invers adica schimband MAF ul sa vezi daca laagul se reduce.

 

Bafta

 

Multumesc. Este posibil ca un actuator nou sa aiba tija reglata incorect? Nu ar fi trebuit sa vada chestia asta cei care mi-au reconditionat turbina, ca tot de la ei am luat si actuatorul? (Banuiesc ca pe banc le-au testat impreuna, nu separat....)

Imi poti da mai multe detalii despre cum fac un BS 011 corect? (eventual un link - daca fac cu motorul cald sau rece, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JFK,

 

Uite aici un video cum se face BS 003 (maf)  si 011(turbo), mai mult aceste loguri se pot inregistra ca un log in mers si posta pe forum, dupa cate am inteles de la Valentin mai exista un alt canal , cred ca este vorba de canalul 120 in care se poate citi si valoarea potentiometrului ce controleaza miscarea tijei.

 

Este posibil ca un actuator nou sa aiba tija reglata incorect? 

Actuatorul nou nu vine cu tija reglata!!  ea se regleaza dupa montarea pe turbo deoarece exista diferente intre turbouri, deci nu poti spune ca exista o lungime standard fixa ptr toate actuatoarele, pe acest forum gasesti si informatiile necesare ptr reglarea lungimii tijei.

 

Testarile pe banc sunt foarte aproximative, si tecnica existenta astazi in Romania nu permite reglarea turbourilor ca de fabrica, clar sunt unii care reusesc sa faca si treaba buna dar sunt pusi in umbra de multi neseriosi.

 

Ptr a putea evalua actuatorul cu ajutorul BS 011 este indicat sa faci un BS imediat dupa pornirea motorului, deci cand inca actuatorul este rece, si apoi  cand vii de la un drum mai lung  sa faci si un BS 011 cand actuatorul /motrul este bine incalzit, deoarece mambrana este din cauciuc sigur v a fi vizibil in BS o diferenta intre testul la rece si cel la cald, daca diferenta este mare atunci poti spune ca actuatorul, sau mai bine spus membrana  este imbatranita.

Experienta arata ca la tdi E5  viata actuatorului este undeva de 150-200mii km, este foarte posibil ca si ma modelele mai vechi viata  actuatorului era la fel dar neavand monitorizarea electrica se remarca mai greu ca defect.

 

Bafta

 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rune.

Am facut si log-urile BS 03 si BS 011 (teoretic "la rece", dar practic motorul a apucat sa mearga 10-15 minute pana mi-am dat seama cum sa le fac astfel incat sa nu-mi mai dea eroare...).

Sunt ok, ofera date suplimentare, sau trebuie sa le refac/completez?

 

 

 

LOG BS 03.xls

LOG BS 011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In BS 003  se vede ca EGR ul este suspendat partial/modificat din soft deci in acest caz relevanta BS 003 este redusa.

 

In BS 011  nu se vede nici o miscare a geometriei dar asta nu vrea sa spuna ca e din vina turboului, avand in vedere ca este modelul 2009 este posibil sa existe un alt canal sinonim canalului BS 011  de aceea i-a legatura cu Valentin  deoarece el cunoaste exact cum se poate diagnostica  turbo la  modelele 2009.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@JohnJFK

 

Exact cum zice Rune ai un lag foarte dragut,se pare ca cine ti-a reglat actuatorul nu a facut chiar tocmai ce trebuie.Am aruncat un ochi pe log-urile si garaficele de mai sus si se pare ca nu arata tocmai bine o sa iti postez 2 grafice mai jos ca sa faci o comparatie cu graficul tau,primul este un reglaj aproape perfect si al doilea este un actuator defect-membrana sparta. 

 

post-99404-0-76169300-1402252622_thumb.p - cam asa ar trebui sa arata si la tine

 

post-99404-0-99297300-1402252622_thumb.p

 

Cum ti-am zis mai sus intr-un post anterior exista o procedura anume de reglare si multi mecanici ce fac,regleaza tija actuatorului nou dupa cel vechi,numara ei cate filete sunt pana la capatul de sus al tijei si asa il pun si pe cel nou si zic da domne l-am pus la fel cum era si cel vechi(probabil asa ti-a zis si tie sau chiar asa au facut) ptr. ca nu vad unde sa fie problema daca zici ca ai curatat turbo si ai schimbat actuatorul si bineinteles daca au procedat asa este total gresit.

 

Ca sa fi sigur ca reglajul este corect BS 120 tija se plimba de la un capat la altul iar valorile trebuie sa varieze 0.65-0.85V si respectiv 3.30-3.90 daca valorile sunt in parametrii inseamna ca totul este ok

 

BS 011 la tine ca sa fiu sincer nu stiu ce se intampla ca tija nu se misca deloc incearca sa faci din nou un log pe BS 011 si uitete la tija daca se misca de la un capat la altul....crezi ca exista ipoteza ca actuatorul sa nu fi fost schimbat intreb doar asa 

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@John JFK

 

Acum am vazut ceva ciudata uitandu-ma mai atent ....senzorul G79 nu vede cum trebuie pozitia pedalei de acceleratie in special in log-ul din tr3,dupa randul 20 turatia creste iar pozitia pedalei scade comparand timpul de raspuns de la randul 8 la 31 din log3 cu 4 este acelasi 9,11sec adica el arata 66,3 dar pedala este in podea un pic cam ciudat.

 

post-99404-0-70170700-1402257462_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin
carst razvan

 

Din ceea ce vad eu nu este un log realizat tocmai cum trebuie dar cert ai un overboost de toata frumusetea,asa ca in prima faza verifica cablajul senzorului MAP daca totul este ok schimba senzorul,verifica sa nu ai furtune de vacum conectate gresit sau strangulate,blocate,electrovalva N75 si vezi cum stai si cu geometria daca agata si acum intrebarea mea este ai umblat cumva  la reglajul tijei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

Multumesc pentru raspunsuri.

Actuatorul trebuia sa-mi fie reglat de firma care mi-a reconditionat turbina si mi-a vandut actuatorul nou, sau de catre mecanicul care le-a montat?

Sper ca actuatorul este nou (mi-au luat si o groaza de bani si mi l-au dat si pe cel vechi), insa nu exclud posibilitatea sa ma fi pacalit (credeam ca sunt firma serioasa, AVD TURBO SRL).

 

Sa inteleg ca si senzorul G79 face figuri?

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parerea aveti de urmatorul log ? Este un 1.9 TDI BKC la care MAF-ul este destul de obosit, dar intrebarea ar fi ce parere aveti in legatura cu tubina. 

 

Log 1.9TDI BKC.xls

 

PS: @Rune Deja incep sa fiu ferm convins ca rampa de la MAF-ul specific este normala si asa au vrut "designerii" :) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput sa faca valurile Dunarii linia turbo masurat, deci ori MAF ul ori geometria  ori ambele incerca sa verifici geometria dar cand turbo e bine incalzit.

 

PS: la motoarele astea castrate din neamul lui bxe te poti astepta la orice...data viitoare sa cumperi si tu o masina mai serioasa, ptr mine conteaza ca tu ai inteles 008-ul, ce au facut  meseriasii de la VW nu are importanta deoarece nu am in plan sa imi cumpar un BKC sau alti verisori de-ai lui.

 

Pa Pa

 

gctinvalentin   Vali dar ai vazut la  carst razvan  ciclul N75 ?  undeva intre randul 93...99 unde  se vede un wot are 4-5 valori consecutive de 94.5%   apoi  pedala la 0  si N75 la 24%, de ce naiba nu intra in Limp Mode?  ms la jfk! Pa Pa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- am verificat  + curatat senzorii specificati (N75,N18, cel de dupa filtrul de aer), mentionez ca am curatat de curand (~o luna) turbine si nu am umblat la reglajul tijei (de la turbina).

 

- atasez alte log-uri in mers

 

- intrebare: de ce presiunea specificata de ECU nu este urmarita mai fidel de catre turbina ??? (1.xls randul 24-48; 2.xls randul 40-51; )

1.xls

2.xls

3.xls

Modificat de carst razvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carst razvan ,

 

alte loguri in mers sunt la fel ca cele postate ultima oara si interpretarea lor e aproape de imposibil, citeste pe forum cum se face cu adevarat un log in mers, apoi fa unul bun si gata.

 

Un alt lucru discutat de n ori cand  valoarea masurata nu urmareste valoare specificata in 90% din cazuri este geometria ancrasata.

 

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poate sa ma ajute cineva pentru masina lui tata? T5, 2005, 2.5TDI 131cp. 260K km

 

Multumesc

 

Adresse 01: Moteur        Labels: 070-906-016-AXD.clb

   No. pièce Log: 070 906 016     Mat: 028 101 073 2

   Pièce: R5 2,5L EDC G000SG  5947  

   Révision: 12345678    No. de série: VWZ7Z0D0651475

   Codage: 0001072

   No. Atelier: WSC 02756 785 00200

   VCID: CD9BC54157BC9C76AFF-5140

 

1 Code défaut trouvé:

16618 -Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

            P0234 - 000 -  - Intermittent

             Capture:

                    Tr/min: 2835 /min

                    Couple: 346.0 Nm

                    Vitesse: 65.0 km/h

                    Charge: 89.8 %

                    Tension: 14.36 V

                    Bits: 00101000

                    Press. Absolue: 2070.6 mbar

                    Press. Absolue: 2590.8 mbar

 

Tests passés: 0 0 X X X 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16618 -Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

 

In majoritatea cazurilor geometria blocata, deci incepe cu verificarea geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!