Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

gctinvalentin

deci se pare ca problema ta este chiar turbina - vnt-ul agata....sau foarte putin probabil  sa ai vacum prea mic pe comanda actuatorului - membrana actuatorului sparta sau vreun furtun de vacum fisurat dar cum am zis mai sus asta este putin probabil la cum se genereaza eroarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, problema mea este consumul exagerat de mare urban - 9l/100. extraurban e rezonabil 4,1 - 4,3 l/100 desi se poate si mai bine.

 

nu am erori la diagnoza.

 

am facut diferite loguri in mers si am ales cateva care arata niste valori suspect de constante la Throttle position senzor. practic nu am vazut nicodata valorea zero au 100 cum am observat in logurile altor colegi e pe forum. ce poate sa fie ? 

 

logul e facut pe obd II pentru ca am o clona si nu activeaza meas. blocks pentru a putea alege canalele standard pentru log

 

 

LOG-treapta 3 si trapta 4.xls

LOG-plecare de pe loc.xls

LOG-relanti.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu doua loguri daca ma puteti ajuta cu interpretarea lor. masina are un usor lag in accelerare intre 1800-2100rpm. Nu intra in limp mode. pe plaja respectiva se aude ca si cum ar exista o pierdere de aer

 

Log 2-3-4-5 poate un log mai bine facut

LOG 12.5.xls

LOGazi.xls

LOG-2-3-4-5.xls

Modificat de striker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu de ce, dar sunt amestecate casutele tale, in log.....

 

incearca cu un alt debitmetru de proba si vezi cum se misca....

 

logurile sa le faci pe 003, 010 si 011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut microsoft office si am facut conversia in xls cu altceva, debitmetru e Pierburg nou are o saptamina de cind l-am schimbat, o sa refac conversia si postez iar ultimul log.

LOG-2-3-4-5 refacute coloanele.xls

 

Turbina nu e cea originala din cite stiu e pentru 101CP. Intre 1800-2100 se aude un fisit ca si cum as pierde aer. De turbina ce parere aveti?

 

Modificat de striker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles.... incearca sa le aranjezi un pic, ca imi fug ochii pe coloane si nu le pot intelege...compara..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 incearca sa le aranjezi un pic, ca imi fug ochii pe coloane si nu le pot intelege...compara..

 

poate te ajuta expunerea in grafic.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un Bs 011 mai lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. Passatul din dotare trage greu rau motorul si pe scan pe motor nu am nimic. De la ce poate fi ?!!??

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu poti avea asa:

  • lipsa vacum din cauza furtunelor de vacum, N75, pompa tandem
  • actuator blocat sau cu membrana sparta
  • geometrie blocata rau de tot (mai putin probabil)

Deci incepe sa verifici daca ai vacum la actuator, daca nu ai vezi furtune si N75.

Daca ai ->  vezi daca se misca tija actuatorului cca. 1-1,5 cm, daca nu probabil actuator blocat rau de tot si/sau membrana sparta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, nu vad log-ul tau dar la B55

 

 

 

  • lipsa vacum din cauza furtunelor de vacum, N75, pompa tandem
  • actuator blocat sau cu membrana sparta
  • geometrie blocata rau de tot (mai putin probabil)

 

as merge pe prima varianta - mergi pe linia de vacuum - vezi daca nu ajunge vacuum la actuator.... caz in care te duci pe circuil si vezi daca pleaca il electrovalve din pompa tandem.... si unde se opreste.

 

incearca sa faci alt log si da-mi pe mail.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, Florin,

 

Atat timp cat logul este facut in Limp Mode nu poti spune daca motorul a intrat in Limp Mode datorita suprapresiunii sau datorita sub presiunii.

 

De aceea nu mai omora masina cu loguri in mers, sau daca tii neaparat incerca sa prinzi in log  ce se petrece inainte de intrarea in Limp Mode.

 

Cel mai simplu in cazul tau ar fi un Basic Setings 011 si astfel poti stii exact ce e cu turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma ajutati va rog cu o interpretare la urmatorul log ? in accelerare blana scoate fum albastrui, trage bine dar scoate fum si sta accelerata la 1000, iar cand nu mai sta turata nu mai scoate nici fum, intr-un post mai vechi Al Bundy scpunea ca ar putea fi de la regenerarea FP, dar e normal sa scoata si fum excesiv ? la injectorul 2 an -1.51, restul sunt aproape de 0, poate fi o cauza ?

 

PS . scuze dar nu imi iasa aranjarea in pagina...nu stiu de ce

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de ghitaTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log-ul nu il vad,.. dar injectorul cu -1.5 nu are nimic - el compenseaza - daca ai valoare mare pozitiva, atunci e o problema.

 

filmeaza si tu cand scoate fum, sa vedem despre ce e vb - altfel, poate sa fie de la regenerare.


Florin, Florin,

 

Atat timp cat logul este facut in Limp Mode nu poti spune daca motorul a intrat in Limp Mode datorita suprapresiunii sau datorita sub presiunii.

 

De aceea nu mai omora masina cu loguri in mers, sau daca tii neaparat incerca sa prinzi in log  ce se petrece inainte de intrarea in Limp Mode.

 

Cel mai simplu in cazul tau ar fi un Basic Setings 011 si astfel poti stii exact ce e cu turbo.

 

nu vad logul.... dar 

 

1. daca era masina in limp mode... iesea dupa pornire-oprire.

2. avea stocata eroare, pe Engine.

 

deci, masina nu trage, nu ca e in limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune & FLORIN, sa lamurim putin problema.

Masina lui DSF nu are nimic, am postat de pe contul lui dar masina in cauza este a tatalui meu. Passat B5.5 1.9 TDI AVF cu vreo 367.700 km (pe bord).

 

Problema a aparut acum doua zile cand s-a intors de la Baile Felix ca mosnegii ca il depaseau si Matizurile :D

 

Azi dimineata a mers ok vreo 5 km prin oras, i-am dat talpa, se infigea, apoi cand am iesit in afara si m-am dat nitel la ea, in treapta 3 a i-a taiat turbo pe la 3500 rot/min si asa a ramas pana la intoarcerea la birou de unde trag concluzia ca vaccum-ul este ok pana incepe sa se incalzeasca N75. Pedala de frana este moale deci pompa tandem este ok (a mai fost schimbata).

 

O sa verific preventiv si furtunasele de vaccum dar suspectez cel mai mult N75-ul.

 

Multumesc de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha

 

Ai geometria blocata sau arcul din interiorul actuatorului rupt ori N75 care nu deschide sa scada vacuumul, de aceea geometria sta continuu  cu valorea Cycle Duty 92.4%.

 

Basic Setings 011 si urmareste  daca tija actuatorului misca de la un capat al altul al cursei e vorba de 1 cm, dar la tine este blocata in pozitia turbo off  adica in pozitia unde este surubul de reglaj cu contrapiulita.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avusai acum un drum prin oras si are momente cand "rupe" pe treptele 1, 2, 3, momente cand taie turbo, iese fum negru dupa mine si raman doar 6 cai frumosi deci clar tija nu e blocata.

 

Din pacate ieri cand am facut log-ul nu a vrut de nici o culoare sa intre turbo, o mai incinsesem nitel inainte de log si de aceea am turbina inchisa.

 

Hmm.....dar stau eu acum si ma gandesc, oare nu o fi contact imperfect pe N75 ca prea merge bine cand e rece motorul si apoi cand se incinge e mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au fost si cazuri cand masa ptr electrovalva N75 era oxidata, deci poate fi o pista plauzibila.

 

Poti controla vizual  daca tija misca,  opresti motorul  geometria se duce in pozitia ON ( adica la un capat de cursa) apoi pui pe cineva sa pornesca motorul si tu te uiti la tija, imediat dupa pornirea motorului  parghia geometrie este dusa in partea opusa ( pozitia OFF), cursa fiind de cca 1 cm

 

Eu banuiesc un alt lucru, depunerile de calamina din capatul vanelor , datorita dilatarii materialelor cand motorul este rece vanele/geometria merge perfect dar mai tarziu cand  turbo se incalzeste si toate piesele in el se dilata si astfel datorita depunerilor din capul vanelor se blocheaza, acest fenomen il recunosti prin faptul ca la turbo rece geometria este perfecta, si la cald merge dreu si scoate un schartait parca ai freca doua bunati de carbune intre ele.

 

Acest lucru apare mai ales la masinile  cu care se merge batraneste sau drumuri lungi  pe autostrada cu cruise control.

 

Deci daca vei testa cat de usor merge parghia geometrie sa o faci cu motorul cald.

 

Daca folosesti VCDS sa faci un BS 011 cu motorul rece  si apoi dupa ce motorul/turbo este bine incalzit  repeti logul BS011  si apoi le compari .

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pune si eroarea stocata....

 

Ionut, indeferent a cui e masina, verificarile sunt aceeleasi... :icon_thumleft:

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin

 

dsf spune : Passatul din dotare trage greu rau motorul si pe scan pe motor nu am nimic.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh ...ziceam asa ca sa nu credeti ca masina lui DSF e rabla :))) iarăsi acum la 17:00 drumul spre casă a fost turboooo !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Detin un Passat 1.9 TDI din anul 2000, motor AJM.
Dupa doar cateva luni de la cumpararea masinii, am constatat cateva LIMP MODE-uri. La oprirea si repornirea masinii, totul revenea la normal.
In urma unei vizite la un mecanic, acesta a constatat ca senzorul de temperatura trebuie inlocuit (temperatura nu trecea de 60 de grade) si de asemenea si EGR-ul (din care curgea ulei).

Dupa inlocuirea pieselor mentionate mai sus, problema cu LIMP MODE a persistat. Dupa o noua vizita la acelasi mecanic, acesta a constatat ca trebuie demontata si curatata turbina. Zis si facut.
Timp de 3 luni problema parea ca se rezolvase. Totul pana intr-o zi cand am resimtit un nou LIMP MODE. Am vizitat din nou mecanicul cu pricina care mi-a afirmat ca turbina trebuie curatata din nou deoarece PROBABIL eu merg subturat, sau nu bag motorina "de calitate". Dupa numeroase certuri pe aceasta tema am renuntat la acest mecanic si m-am prezentat cu masina la un altul. Acesta a constatat ca, capetii unor furtune sunt uzate, le-a desprins, le-a taiat si a pus totul la loc.
Din pacate problema tot nu se rezolvase.

Intr-o zi ca oricare alta am constatat ca turbina nu mai functioneaza deloc, masina tragand foarte greu. O noua vizita la mecanic a rezolvat problema. Acesta a curatat senzorul de presiune de la turbo. Motorul a inceput sa mearga bine din nou, dar LIMP MODE-urile nu au disparut.
de asemenea, consumul a crescut undeva cu 2%. De aici am constatat ca problema ar putea fi de la debitmetru. Astazi, cu ajutorul unui amic, am reusit sa fac un LOG in mers exact in timpul acestor LIMP MODE-uri. Doua LIMP-uri consecutive: unul in viteza a 3-a la 2800 de rotatii si al 2-lea in viteza a 4-a tot in jurul turatiei de 2800.
Va rog sa ma ajutati cu interpretarea acestor log-uri, si daca este posibil sa ma sfatuiti ce sa fac, inainte sa o iau razna.

Tin sa mai precizez ca la stutul pompei de vacuum este un mic joc.

Va multumesc anticipat!

 

 

log1.xls

log2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bodolik,

 

vcds ul tau este o clona cam slabuta ori faci niste greseli la transformarea din cvs in Xcel

 

Este cam dificil de a spune asa dupa aceste 2 loguri cam ce are, cert este ca se vede clar in ultima coloana ca mototul intra in limp mode deoarece 4 valori consecutive de 94.5% = limp mode.

 

Despre debimetru inca nu poti spune nimic deoarece geometria blocata a turboului supratureaza motorul si  normal ca trage mai mult aer, si maful defect se recunoaste daca dupa 3000 rpm valoarea actuala scade sub cea specificata dar datorita supraturarii motorului este imposibil de spus ceva asupra mafului momentan.

 

Fa  2 loguri BS 003 si 011 sa vedem ce spune EGR ul si Turbo si apoi vedem mai departe.

 

Daca vei cauta prin postarile mai vechi vei gasi multe informatii desprea cum se face corect un log, cum se transforma din cvs in xls etc etc.

 

Consumul crescut are o legatura cu un debimetru vechi dar nu cumpara debimetru pana nu ai clar, si citeste ceva despre cum se poate debloca geometria turbo fara a demonta turbo, este o masura de scurta durata dar ajunge ptr a diagnostica.

 

Pierderea de vacuum la stutul pompei trebuie rezolvata!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!