Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Va salut .

Am si eu o intrebare : Am un Passat B6 CBBB 125 kw manuala ,iar astazi am avut ocazia sa merg cu o Skoda Superb cu acelasi motor doar ca era DSG .

Dupa ce am mers cu ea mi s-a parut ca a mea nu trage asa bine ca cealalta  Nu am nici o eroare in bord, fum nu scoate,motorul merge rotund . Maine urmeaza sa fac un log in mers ,dar ma gandeam ca s-a mai confruntat cineva cu aceasta pb.

Mentionez ca trebuie sa ii schimb filtrele deoarece abia am cumparat-o si vad ca are aproape 30.000 de la ultima revizie (Olanda) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Astazi mi-am facut si eu un set de loguri in mers si va rog frumos sa ma ajutati cu interpretarea lor.

Masina este passat b6 motor cbab 140 cai cu DSG.

Logurile au fost facute in treapta a 3-a. 

 

Multumesc.

LOG-01-003-004-013.xls

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca ai ceva probleme cu MAF-ul, masoara mai putin decat trebuie ... Cati km are masina ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 134 k km iar filtrul de aer nu a fost schimbat de 20k km.(cei de la service au recomandat la 30k) sa fie oare problema la filtrul de aer? 

In alta ordine de idei, de ceva vreme, masina a inceput sa consume cam mult la relanti, si anume intre 0.8-0.9 l/h in Drive si 0.7-0.8 in N .

 

LE: Ce parere aveti de EGR? Merita o curatare ? Este ok sa fie la 100% atunci cand motorul este in sarcina? 

Modificat de tonyzg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ... Daca te uiti atent pe la 2200 de rpm valoarea actuala este buna (pentru presiuna pe care o creeaza turbina) ceea ce era desul de greu daca aveai filtru de aer restrictionat. Dupa aceea presiunea creste, dar valoarea masurata de aer care intra in motor scade, ceea ce nu e ok. 

 

LE: De asemenea si tu ai acea rampa la MAF-ul specific (ca si la mine la 1.9 TDI) care inca nu stim exact de ce e generata, la mine cel putin MAF-ul sigur e obosit. Oricum am vazut ca lumea zice ca maf-ul e consumabil si tine in jur de 150 000 km. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@tonyzg

parerea mea este ca valorile debimetrului par sa fie ok,in prima faza schimba filtrul de aer 20k este un pic cam mult ptr. praful din Buc. mai ales ca filtrul probabil nu a fost dat jos sa vezi cum arata ca sa iti faci o impresie eu filtrul de aer il schimb anual la revizie,da fabricantul zice ca la 30k se schimba dar nu in Buc. unde lasi masina in parcare o zi si a doua zi dimineata gasesti praful de 2 degete pe ea..... iar debimetrul il poti curata cu spray special ptr. debimetru   

dupa schimbare filtru si curatare maf fa un log pe 3-8-11 sa vedem cum arata 

 

@adrian001

nu vad ca debimetrul sa fie obosit...............in nici un log nu scade sub 850mg/str - 3000rpm........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din moment ce motorul e 2.0 TDI asta inseamna ca trebuie sa intre mai mult aer decat la 1.9 TDI, nu crezi ? ... mai mult aer => mai multa putere (bine in conditiile in care se injecteaza si mai mult carburant). Regula aia cu 850 mg/str tine la 1.9 TDI cu presiuni stock in turbina ... 

 

PS: Nu vezi ca motorul se asteapta sa vada 1100 mg/str de aer, ceea ce e normal tinand cont de boost-ul pe care il da turbina si de capacitatea cilindrica. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @Tony,

 

Valoarea ciclului N18 este normal sa fie la un e5 100% la WOT deoarece semnifica ca EGR ul este inchis, lucru obligatoriu la wot.

 

Adrian a mirosit bine precum ca MAF ul e cam de schimbat, eu am un log de la un Passat identic ca motor si valoarea mafului masurat la 3000 rpm este de 1035, deci in cazul tau valoarea la 3000 este 955mg/str, cam mica la tine deci cam miroase a MAF, dar pana nu verificam si altele eu zic sa nu cumperi inca un MAF nou deci rabdare

 

@ adrian001  ptr obsesia ta maful specific aici am un exemplu excelent, in logul pe care il am , tot de la kebab rampa, obsesia vietii tale nu exista,  deja la prima valoare a pedalei de 100% maf ul specific arata o valoare de 900 , la 1600 rpm deja trece de 1000 mgstr si la 3100 rpm  se ridica la valoarea maxima de 1100 comportament specific e5, edc 17.

 

Pe langa MAF mai este suspect si comportamentul turboului la intrarea in WOT are un laag cam marisor, de aceea  pun un semn de intrebare si la geometria turbo ori actuator.

 

 

Ptr a putea clarifica mai bine despre ce este vorba am nevoie de cunoscutele loguri Basic Setings 003  si 011 , apoi un log in mers unde sa loghezi canalele 001 , 003, 008, si daca ai  vreo iesire in urmatoarele zile i-a VCDS ul cu tine  si la mers constant 80 100 Km/h  ma intereseaza temperatura afisata in canal 007 / 3 , precum si temperatura mediului afisata de climatronic in acel moment.

 

Kebaburile astea au o slabiciune la actuatorul turbo, printre altele, dar in Bucuresti aveti noroc ca este un Valentin care stie sa regleze  actuatorul ca la carte, este pe aici un log postat de el dupa  inlocuirea actuatorului si reglarea lui, o frumusete de log...

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ot:cei care au probleme in facerea unui bs la ALH este din cauza ca interfetele(mai ales clonele) folosesc lbl file de la AGR. Acesta fiind cu westgate. Se Accelerează manual la 1400(nu peste) si se poate face bs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Tony - verifica actuatorul intai.....in basic set - vezi diferentele de presiune, ca sa stim daca lucreaza sau nu....

 

al meu mi-a cedat saptamana trecuta (aceelasi motor ca al tau) - l-am schimbat cu altul nou, l-am reglat - acum totul e ok.

 

este boala lor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Ot:cei care au probleme in facerea unui bs la ALH este din cauza ca interfetele(mai ales clonele) folosesc lbl file de la AGR. Acesta fiind cu westgate. Se Accelerează manual la 1400(nu peste) si se poate face bs.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsurile prompte si la obiect.

 

Fiind nou in manuirea VCDS-ului, va rog sa imi spuneti cum anume fac aceste loguri de basic settings? Intru in measuring blocks, setez 003 si 011 si apoi dau switch to basic settings si fac log in mers sau la relanti? Aceasta operatiune o sa faca si modificari/ recalibrari sau doar va afisa valori mai exacte? 

 

Florin: tie ce simptome ti-a cauzat acest actuator? Poate indentific astfel de simptome si la masina mea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tony

 

Actuatorul  este comandat pneumatic( vacuum) si controlat electric, in timp apare o desincronizare intre  aceste 2 lucruri.

 

La BS  motorul vine accelerat de VCDS la 1407 rpm.

 

Ia legatura cu gctinvalentin deoarece el stie exact cum se poate controla functionalitatea actuatorului, si daca nu merge in parametri poate corecta/regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

 

 

Florin: tie ce simptome ti-a cauzat acest actuator? Poate indentific astfel de simptome si la masina mea. 

 

nu mai tragea bine, in sarcina ..... 

 

valorile le afiseaza VCDS-ul, cand se acceseaza campul respectiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am facut si restul de loguri, cele 2 basic settings si cel in mers cu 001-003-008.

Legat de mersul cu 80-100, am pus masina pe cruise la 90km/h si temperatura afisata in canalul 007/3 era de 30.6 C iar afara erau 23 C. Astept parerile voastre

 

Multumesc!

LOG-01-003-basic-settings.xls

LOG-01-011-basic-settings.xls

LOG-01-001-003-0082.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 EGR OK, Limitare injectie la WOT  negativ,  Geometria turbo ?

 

mai jos iti postez logul de la motorul tau BS 011 si un log BS 011 de la un alt Passat cu aceiasi motorizare, Logul de comparare nu este de la o masina noua dar functioneaza o ideea mai bine decat a ta.

 

 

Am uitat de temperatura!  daca diferenta dintre temp tubulaturii  depaseste  temperatura mediului cu mai mult de 10 °C semnifica ca eficienta Intercoolerului este scazuta si e timpul de curatare ori inlocuire, deci in cazul tau arata bine.

 

Bafta!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune ma gandem astazi la smoke map (de care sunt putin obsedat) si am observat faptul ca, curba de la limitarea cuplului este sub cea de la limitarea smoke map-ului. Asta pentru mine inseamna ca limita de la smoke map nu are nici un efect pentru ca oricum valoarea IQ-ului este limitata de mapa de la torque limiter. Daca curba de la smoke map ar scadea sub cea de la torque limiter map atunci da, ar fi o limita de la smoke map care ar afecta aceleratia. Ce zici de asta ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici de asta ?

 

ce sa zic ? mai bine mai tarziu decat niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Mă poate ajuta cineva cu o interpretare de log?

1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation

               P0299 -- 000 -- Control Range Not Reached - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100000

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 10

                    Mileage: 118069 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.05.22

                    Time: 11:39:00

             Freeze Frame:

                    RPM: 2645 /min

                    Speed: 66.0 km/h

                    Absolute Pres.: 2346.0 mbar

                    Absolute Pres.: 1326.0 mbar

                    Temperature: 38.7°C

                    Mass Air / Rev.: 585.0 mg/str

                    Lambda: 11.0 %

Readiness: 1 1 0 0 0”

 

Poate fi de la actuator (mi-a verificat un prieten mecanic furtunele si geometria variabila, si zice că sunt ok)?

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu rugamintea sa-mi spuna si mie cineva ceva ca ma disperat masina asta,atasat un log facut,va rog din suflet ca ma doare capul de cateav luni si mecanici si interpretari.

 

31 May 2014 12:41:14:55062 VCDS Version: Beta 12.10.3 Data version: 20130228                   1.9l EDC    G400SG  3349                                                         Group A: '010       Group B: '011       Group C: '003           Mass Air Flow Air Pressure Manifold Pressure Accel. Pedal Pos. Engine Speed Boost Boost Charge Pressure Engine Speed Air Mass Air Mass EGR Solenoid TIME (Actual) (F96) BARO (Actual) MAP (G71) Sensor 1 (G79) TIME (G28) Specified Actual (N75) Solenoid TIME (G28) Specified Actual (N18)   STAMP  mg/str  mbar  mbar  % STAMP  /min  mbar  mbar  % STAMP  /min  mg/str  mg/str  %   0.72 355 989.4 1009.8 0 0 903 999.6 1009.8 24.7 0.36 903 360 365 53.8   1.8 360 989.4 1009.8 0 1.08 903 999.6 1020 24.7 1.44 903 360 365 54.2   2.88 425 989.4 1030.2 0 2.16 1050 999.6 1009.8 24.7 2.52 1050 365 435 32.7   3.96 370 989.4 1020 0 3.24 924 999.6 1030.2 24.7 3.6 903 360 360 53.8   5.04 375 989.4 1020 0 4.32 903 999.6 1020 24.7 4.68 903 360 370 54.2   6.12 360 989.4 1020 0 5.4 903 999.6 1020 24.7 5.76 903 360 345 56.2   31 May 2014 12:49:35:55062 VCDS Version: Beta 12.10.3 Data version: 20130228                   1.9l EDC    G400SG  3349                                                         Group A: '010       Group B: '011       Group C: '003           Mass Air Flow Air Pressure Manifold Pressure Accel. Pedal Pos. Engine Speed Boost Boost Charge Pressure Engine Speed Air Mass Air Mass EGR Solenoid TIME (Actual) (F96) BARO (Actual) MAP (G71) Sensor 1 (G79) TIME (G28) Specified Actual (N75) Solenoid TIME (G28) Specified Actual (N18)   STAMP  mg/str  mbar  mbar  % STAMP  /min  mbar  mbar  % STAMP  /min  mg/str  mg/str  %   0.36 460 989.4 1040.4 0 0.74 903 999.6 1040.4 24.7 0 903 370 470 4.8   1.46 465 989.4 1040.4 0 1.82 1092 1009.8 1040.4 24.7 1.1 903 375 460 4.8   2.54 525 989.4 1101.6 33.3 2.9 987 1081.2 1122 24.7 2.18 1239 510 465 19.9   3.62 520 989.4 1142.4 42.7 3.98 1743 1275 1224 39 3.26 1071 630 480 19.9   4.7 745 989.4 1672.8 45.9 5.06 2667 1081.2 1815.6 94.4 4.34 2100 600 685 23.9   5.78 630 989.4 1326 53.3 6.14 1806 1764.6 1479 27.5 5.42 2289 365 300 79.7   6.87 940 989.4 2080.8 76.9 7.22 2541 1774.8 2274.6 80.5 6.5 2058 825 865 4.8   7.94 1005 989.4 2499 80.4 8.3 3318 1805.4 2509.2 94.4 7.58 2793 845 1000 4.8   9.03 845 989.4 2295 0 9.38 3024 1040.4 1785 52.2 8.66 3549 850 915 4.8   10.1 985 989.4 2223.6 79.2 10.46 2604 1907.4 2448 86.1 9.74 2394 775 905 19.9   11.18 1060 989.4 2570.4 82.4 11.54 2919 1876.8 2570.4 94.4 10.82 2709 850 1070 4.8   12.26 940 989.4 2407.2 76.9 12.62 3213 1713.6 2325.6 93.6 11.9 3024 850 980 4.8   13.34 890 989.4 2274.6 78 13.7 3486 1764.6 2315.4 94.4 12.98 3297 850 875 4.8   14.42 855 989.4 2305.2 62.4 14.8 3717 1591.2 2193 92 14.06 3570 850 890 4.8   15.52 840 989.4 2305.2 93.3 15.88 3948 1836 2346 94.4 15.16 3801 850 845 4.8   16.6 690 989.4 2029.8 73.3 16.96 4053 1642.2 1856.4 92.4 16.24 3990 850 820 4.8   17.68 630 989.4 1764.6 89.8 18.04 4095 1917.6 1734 92.4 17.32 4053 850 640 4.8   18.76 585 989.4 1642.2 99.6 19.12 4137 1897.2 1611.6 92.4 18.4 4095 850 605 4.8   19.84 570 989.4 1581 86.3 20.2 4158 1815.6 1581 92.4 19.48 4137 850 575 4.8   20.92 570 989.4 1570.8 80.4 21.28 4200 1734 1570.8 92.4 20.56 4179 850 570 4.8   22.02 560 989.4 1570.8 80.4 22.38 4221 1734 1570.8 92.4 21.66 4200 850 560 4.8   23.1 560 989.4 1570.8 100 23.46 4242 1887 1570.8 92.4 22.74 4242 850 560 4.8   24.18 560 989.4 1570.8 99.2 24.54 4263 1876.8 1570.8 92.4 23.82 4263 850 560 4.8   25.26 555 989.4 1570.8 100 25.62 4284 1856.4 1570.8 92.4 24.9 4284 850 560 4.8   26.34 560 989.4 1570.8 88.6 26.7 4305 1785 1581 92.4 25.98 4284 850 560 4.8   27.42 560 989.4 1581 86.7 27.78 4305 1774.8 1581 92.4 27.06 4305 850 555 4.8   28.51 560 989.4 1581 86.7 28.88 4326 1774.8 1581 92.4 28.15 4305 850 560 4.8   29.6 560 989.4 1581 83.9 29.96 4326 1754.4 1581 92.4 29.24 4326 850 560 4.8   30.68 550 989.4 1581 84.3 31.04 4326 1754.4 1581 92.4 30.32 4326 850 560 4.8   31.76 555 989.4 1581 84.3 32.12 4347 1754.4 1581 92.4 31.4 4347 850 555 4.8   32.84 560 989.4 1581 83.9 33.2 4347 1744.2 1581 92.4 32.48 4347 850 560 4.8   35.02 555 989.4 1581 82.7 35.38 4368 1723.8 1581 92.4 35.74 4368 850 555 4.8                                  

Modificat de ct14ytr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

citeste doua posturi mai sus cum se editeaza si posteaza un log ,ca asa... nu intelege nimeni nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

Salut.

Mă poate ajuta cineva cu o interpretare de log?

1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation

               P0299 -- 000 -- Control Range Not Reached - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100000

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 10

                    Mileage: 118069 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2014.05.22

                    Time: 11:39:00

             Freeze Frame:

                    RPM: 2645 /min

                    Speed: 66.0 km/h

                    Absolute Pres.: 2346.0 mbar

                    Absolute Pres.: 1326.0 mbar

                    Temperature: 38.7°C

                    Mass Air / Rev.: 585.0 mg/str

                    Lambda: 11.0 %

Readiness: 1 1 0 0 0”

 

Poate fi de la actuator (mi-a verificat un prieten mecanic furtunele si geometria variabila, si zice că sunt ok)?

Mulțumesc

 

turbina nu atinge presiunea ceruta de catre edc,daca zici ca ai verificat furtunele si vnt-ul iti mai ramane va verifici n75 si actuatorul,dar mai mult ca sigur ai membrana actuatorului sparta boala lor la CBAB mai ales daca ai peste 170.000 km pica pe capete asa ca nu mai omora masina sa faci alt log ca ai detalile necesare in frame:

Presiunea specifica = 2340mbar

Presiunea actuala = 1326mbar

nu mai merge cu ea asa ca o sa infunzi si dpf-ul si acolo sunt alti bani alta distractie,asa ca verifica ce ti-am zis mai sus si cauta pe cineva care se pricepe sa iti schimbe actuatorul/capsula cu senzorul de pozitie ptr ca exista o procedura anume.....dar sigur nu mai ai si o eroare de genul position sensor g581 for turbocharger sau ceva legat de g581... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns, voi verifica actuatorul.

Nu mai am nici o alta eroare pe scanarea VCDS (s-a aprins doar lampa de avertizare a instalatiei de evacuare a gazelor, dupa ce mi-a dat eroarea a 2-a oara).

Masina are doar cca 118.000km si in prezent pare ca merge normal, in oras pot sa o accelerez si la 3-4000 de turatii fara sa-mi dea eroare si sa intre in limp mode. Da eroarea doar cand este suprasolicitata mai mult, pe autostrada (dupa 20-30 de minute de mers cu peste 120km/h) sau in pante mai accentuate (imediat), si dispare cand o repornesc.

Sper sa nu se fi stricat si DPF-ul, deocamdata nu-mi apare nici o atentionare in bord.

Mi-a demontat amicul meu mecanic turbina, a curatat-o, si luni o va duce si la o verificare pe banc, ca sa vada exact ce are.

Sper sa se rezolve (banuiesc ca verificarea pe banc da cel putin aceleasi rezultate/ informatii ca in situatia in care as fi efectuat log-urile in mers si as fi demontat turbina ulterior).

Voi reveni dupa ce mi-o face, cu log-uri in mers, poate ma ajutati cu interpretarea lor, sa identific preventiv daca mai sunt si alte probleme (care nu apar la scanare, dar poate apar la log), pt a le rezolva. (defectiunea asta mi-a aparut in strainatate, si a trebuit sa vin 700km cu ea asa, bine ca nu a fost ceva mai grav).

Multumesc din nou.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!