Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

danneata84,

 

ambele sunt de dat jos si curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt informatii. asta aveam de gand sa fac cat de curand, desi am verificat egr ul acum cateva luni si nu avea depuneri de speriat. ultima curatare a fost in mai 2012

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au probleme cu MAF-ul la 1.6 tdi, solutia este schimbarea filtrului de aer cu unul original. Am fost la o reprezentanta Skoda din Cehia cu probleme la MAF si prima intrebare care mi-au pus-o a fost daca am filtru de aer original. Era Bosch, nu era original. Mi-au schimbat filtrul si de 10 mii de km n-a mai aparut erorarea. Cei de la Skoda din Cluj au vrut sa-mi schimbe senzorul si cost vreo 800-900 RON fara manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, imi poate citi cineva acest log?

 

MAF fara nici cel mai mic dubiu

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am si eu un audi a6 cu motor 1.9 tdi avf, am avut o problema la geometria variabila agata si baga presiune prea mare. am reconditionat turbina si acum presiunea e prea mica pana pe la 3000 rotatii, daca reuseste sa treaca de 3000 fuge de rupe. astept pareri va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fără un log în mers greu de spus.

Caută pe cineva cu o interfaţă, citeşte aici

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

Suplimentar pentru a avea o imagine cât mai completă, mai fă un log pe loc, timp de vreo 2 minute, în Basic settings grupul 003 şi unul în Basic settings grupul 011

 

Apoi postează aici logurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata cu un alt debitmetru ,dupa ce am verificat intercoler si nu avea nimic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim ca ne-ai anuntat ca in final ai rezolvat problema. De curios, MAF-ul acesta este nou? Spuneai ca ai mai incercat cu 2 SH si se comporta la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci o invatatura pentru cei ce sustin ca un MAF SH  poate fi bun!  Munca pe care ai depus-o sa verifici tot, face sigur mai mult decat un maf nou.

 

Multumim de feedback!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici cele noi nu sunt fail proof... dar sansa sa fie defect unul nou este mult mai mica!

@R E G unde ai reconditionat turbina? A fost facuta profi sau doar "spalata"...Ca am mai auzit de reconditionari d-astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Debitmetru compatibil si fabricat de o companie cunoscuta - Bosch, Pierburg, etc.... nu am gasit sa fie defect de nou.

 

SH-uri care erau mai proaste decat cele de pe masina.... de multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

 

Am si eu o eroare pe modulul engine la un seat 2.0 BKD. 

Ma poate ajuta cineva? Mentionez ca am scanat masina pentru ca a intrat in limp mode si eram curios ce apare.

 

16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    RPM: 2772 /min
                    Torque: 254.0 Nm
                    Speed: 88.0 km/h
                    Load: 54.5 %
                    Voltage: 14.14 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2040.0 mbar
                    Absolute Pres.: 2509.2 mbar
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit foarte multe informatii despre codul de eroare in sine. un log cred ca pot face daca imi explica cineva cum se face exact. nu am reusit sa inteleg procedura :) Si cred ca trebuie sa ma si ajute cineva.

 

Ma gandeam ca poate Torque: 254.0 Nm e un fel de anomalie (masina ar trebui sa aiba 320 NM, sau macar 300 la turatia aia).

Turbina fluiera la turatii joase dar nu are nici un milimetru de joc in nici o directie, ca am verificat asta la un service. (Am fost acolo ca sa vad de ce apare ulei EGR uneori si mecanicul a zis ca nu e de la turbina ci ca e uzura in motor si ca trebuie refacut).

Pareri? Masina merge super, relantiul e constant, accelereaza bine, doar la pornirea de pe loc simot un usor tremurat si trebuie accelerata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai explicit decat e scrisa pe topic, nu cred ca poate sa iti explice cineva...doar daca o face altcineva in locul tau.

 

In legatura cu ce Torque ai vazut tu, vorba aia, lasa lumea asa cum e ca e bine, nu iti stresa creierasul. 

 

Ce pot sa zic, mai citeste de vreo 5 ori si sigur trebuie sa o intelegi, copiaza postul pe laptop si incearca pas cu pas. Nu sunt arogant, dar habar n-am cum sa explic...mai...explicit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

 

 

Salut Dolfin,

 

Scuza-mi viteza dar daca ar fi sa spun cum merge asi putea formula " ca cizma"

 

Vor sari multi si vor spune ca MAF-ul e varza (sau cum altul spunea ca e muci ..nu stiu ce vrea sa spuna) si intradevar valoarea MAF masurat cade urat tare sub  valoarea specificata dar!! atentie ce face si turbo si vei vedea ca valoara masurata e foarte scazuta.

 

 Verifica geometria turbo sa nu fie blocata , nu costa nimic, o poti face cu un Log BS 011 ori prin demontarea tijei si verificarea la mana, dupa ce ai certitudinea ca geometria este perfect libera si comanda turbo functioneaza corect atunci putem suspecta MAF ul pana atunci concentreazate asupra geometriei.

Bafta

 

Am revenit cu log pentru BS 03 si 11, precum si log de la 1.500rot/min pe 03,10,11.

 

Te rog Rune uita-te pe noile date si exprima-ti o parere.

Pare destul de complicat.

attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

attachicon.gifLOG-01-011-xxx-xxx.xls

attachicon.gifLOG-01-003-xxx-xxx.xls

 

 

 

@Dolfin,

 

Frumos!  vrei sa fii in rand cu cei buni.

 

LA grafice trebuie sa mai vb putin cum poti face  sa ai scala cu turatia motorului in dreapta.

 

Ptr BS 003 si 011 gasesti ceva explicatii in postarea # 6490, ambele fiin destul de ok,  la 003 ai ambele valoari  scazute  dar  sa spunem ok , la 011  se vede o anumita intarziere  dar nu justifica totul.

 

Cel mai relevant este logul in mers, si foarte interesant este randul  31 unde:

 

3045 PRM  /  850 mg/str MAF specific / 725 mg/str MAF masurat /  2040 mbar  pres Turbo specific / 1625 mbar  pres Turbo masurat / 39.5 %  cyclu N75

 

Eu asi spune  MAF , deoarece geometria nu pare asa de blocata ,  de aceea daca ai posibilitatea inlocuieste MAF ul cu unul garantat bun si refa acest log cu maful schimbat.

 

Bafta

 

 

Am revenit cu un log 03-08-11 pentru Rune.

attachicon.gifLOG-003-008-011.xls

 

Please comment.

 

 

Intre timp am mers mai departe cu verificarea geometriei la turbina.

 

Sinusoida a fost explicata prin actionarea pneumatica si comanda ei care vine de la senzorul de presiune.

La WOT ECU comanda presiune maxima de la turbina, este un delay pana tija este actionata, de asemenea un delay pana senzorul de presiune inregistreaza valoarea presiunii si o transmite la ECU care decide sa o scada

Inteleg ca la CR-uri pozitia tijei actuatorului este citita de un senzor electric (actionarea ramane pneumatica) astfel ECU reuseste sa proceseze si sa niveleze mult mai usor graficul dintre cerere si actual, ceva ce n-o sa se intample niciodata la PD-uri.

 

Valoarea de aproximativ 1,5s (uzual pana in 2s) din momentul WOT si pana ce turbina ajuge la presiunea ceruta am inteles ca este perfect in norme data fiind acceleratia electronica si actionarea vacuumatica.

 

De asemenea (sper ca am retinut corect) daca trec mai mult de 5s si presiunea turbinei nu poate fi scazuta sub cerere automat se intra in avarie (limp mode).

La mine timpul de reactie este de 1s, ceea ce este in regula.

 

Valoarea de 2520mBar in overboost este normala, arata ca functioneaza foarte bine.

Am inteles ca sunt unele care trec de 2600mBar, valoare de la care senzorul de presiune nu mai inregistreaza.

 

 

In ceea ce priveste EGR care reactioneaza foarte bine dar graficul este putin franjurat pe inchidere sunt doua motive concomitente, primul este ca pompa de vacuum este cu piston si nu rotativa, astfel vacuum-ul este creat intermitent iar sensorul de pozitie este prea sensibil si nu mediaza valorile instantanee.

In concluzie si EGR functioneaza foarte bine.

 

 

Deocamdata m-am linistit in ceea ce priveste turbina, MAF.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu raman in continuare la parereaa ca un turbo ce la initierea WOT ului face un overboost mai mare de 100 mbar este un turbo reglat incorect.

 

Am observat tendinta unor useri sa sustina ca un overboost de 500 mbar  este ceva ok, mai mult orice overboost urmat de un underboost este un comportament incorect.

 

In acest moment nu imi ramane decat sa spun OK e pe banii vostri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Masina are acelasi comportament de la inceput, am discutat si graficele vechi Dyno de la 8.000Km (le-am atasat si pe forum).

Acum are 80.000Km

Cu cat overboost-ul este mai mare cu atat "liniarizarea" lui este mai dificila dupa aceea.

Un overboost mai mic da posibilitatea unei reglari liniare rapide.

De asemenea am inteles ca un overboost mare in conditiile in care tija se misca fara probleme si este reglata bine arata ca turbina este buna, problema este ca nu poate fi controlata foarte exact de catre ECU din cauzele descrise mai sus.

 

Cuplul din grafic nu are legatura cu cuplul de la roata si este o valoare calculata.

VCDS nu stie ce cutie de viteze ai si nu tine cont de pierderile de cuplu din ea (Dyno mi-a zis adevarul de la roata). 

 

Turbina arata bine, nu scapa ulei.

In intercooler nu este ulei, galeriile sunt uscate, dar asta este meritul uleiului Red Line.

 

In acest moment interventia la turbina, demontare/verificare are un cost care nu se justifica.

La remontare turbina trebuie schimbate suruburile de la subcadru, stranse din nou la cuplu, refacuta geometria rotilor, la care se adauga si manopera aferenta.

Daca insist sa verific turbina (imperativ) am primit recomandarea sa mai fac si altceva la masina, (ex. bucse, amortizoare, etc) pentru a amortiza costurile asociate aratate mai sus.

Nu este cazul in acest moment.

 

O tin sub observatie.

Va citesc si pe voi, sunt atent la nuante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este masina ta, decizia ta, ce pot spune e ca ar trebui sa ai MARE grija la sursele din care te informezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Asertiunile de mai sus nu sunt corecte?

Cum am spus, sunt atent la nuante.

 

Sursa este destul de buna, cu training-uri la VW. 

 

Aveti o recomandare pentru verificare turbina in Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Revin si eu cu o problema la Vw golf 4 1.9 ALH 2001. Cand merg cu ea, de la treapta a treia daca o accelerez brusc, pe la 2800-2900 nu mai trage si nu se duce mai tare in treapta a3a de 3600 RPM. In treapta a4a nu trece de 3000 RPM. Daca opresc motorul si pornesc isi revine, iar dupa aprox 1 min-2 cu pedala calcata la maxim iar ii "taie duhul". Am facut niste log-uri in mers. Ca eroare imi da:

 

 

17964 - Control de supra-incarcare
P1556 - 35-10 - deviatie negativa - intermitent

 

Log-urile le-am uploadat pe un site extern deoarece nu imi permite vwforum sa uploadez fisiere CSV.

 

http://speedy.sh/PDAFD/LOG-Golf-4-297900-Trage-Treapta-3.CSV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina ta nu reuseste sa faca presiunea necesara daca eroarea este cu negativ.

Trebuie sa le iei la mana pe rand.

Verifica daca ai vaccum la acuatorul vaccumatic, daca supapa vaccumatica lucreaza sau poate chiar geometria in turbina e blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

P1556 - 35-10 - deviatie negativa - intermitent

 

 

 

 

Limpul l-ai luat la 2500 mbar, deci negativ deviation????? mai gandeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!