Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

In afara faptului ca Maf-ul e obosit si ca turbo face un spike de suprapresiune cam mare, totul pare ok.

Vorba doctorului "spune ce te doare" ca sa stim din ce unghi privim problema. Eventual daca e o problema semnalata, sa ne specifici daca ai soft pe masina sau nu.

Salut. Mașină am cumpărat-o recent. Nu cred ca are soft pe ea dar nici nu mi-a spus vânzătorul ceva despre asta.

Am făcut acest log deoarece mașină consuma cam mult adică cam 7-8 la suta de km în condițiile în care merg predominant afara cu viteza intre 90 120 dar acum nu știu ce sa zic.

Ieri am dat și bara de fata jos și am observat ca intercooler este plin de ulei și praf... Eu știam ca circula aer prin el e normal sa aibă și ulei? Oricum cred ca trebuie schimbat. Și în legătură cu erg-ul eu unu am scos furtunul acolo unde e valva zi am pornit motorul Valva la mine sta pe deschis când e motorul oprit și nu se observa vreo mișcare pana nu opresc motorul, indiferent de ce fac iar când închid motorul se închide acea valva și revine pe poziția deschis. Va mulțumesc aștept și eu păreri

post-135364-0-83856200-1399109886_thumb.

Modificat de Justkta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca"amatorii de reglaje"umbla la surubul de stop atunci...nu mai reglam turbina?

Off topic.

Rune e wekend deci..nu te enerva.

Zi frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Justkta

 

Este indreptatita parerea lui Demontor sa incepi cu suspectarea MAFului, deoare la MAF sunt 2 chetii care se abat de la normal si anume, MAful specific sistematic in toate cele 4 loguri are o cadere la 845  asta da de banuit ca este o problema de alimentare a MAF ului ori chiar o problema direct la MAF. A doua chestie care nu este ok este valoarea masurata/actuala a MAF ului cand motorul trece de 300 rpm , valoare care trebuie sa fie mai mare de 850-900.

 

Si in general cand MAF ul arata rau EGR ul si Turbo Intercooler nu arata mai bine.

 

Deci cu alte cuvinte este foarte posibil ca numai cu schimbarea MAF ului sa nu rupi norii apoi, deoarece rezutate bune abtii atunci cand  faci o revizie/curatare generala.

 

Deci lista completa suna cam asa MAF, EGR, Tubulatura,MAP,  Intercooler, Turbo-geometria, Esapament (sa nu fie infundat catalizatorul)

 

Unele dintre aceste componente se pot curata , verifica si refolosi fara problema, altele trebuie inlocuite, aici pe forum gasesti explicatii ptr toate.

 

@romy

 

nu am voie ca tre sa pun laminat in camera fetei...

 

Tu cred ca esti cem mai indreptatit sa spui ceva la adresa " In schimb cu lungimea tijei va puteti juca."  ca ai trecut de curand prin acest malaxor al reglarii turboului......

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

Da ai dreptate Rune,numai cine nu incearca sa o regleze poate sa faca afirmatii de genul"nu umblati la surubul de limitare".

Spor la munca Sorin.

Zi frumoasa tuturor si...daca trebuie sa umblati la surubul de limitare faceti o fara grija dar...responsabil,iar cu ajutorul vdcs o sa reusiti cu siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru raspunsuri , am sa incerc sa vad ce ii fac daca are sau nu rost sa investesc in ea.... acum nu stiu cu turbo geometria si egr-ul  si intercoolerul (adica cam ce pica la un tdi ..) e mai nasol ... din cate stiu eu sunt destul de scumpe plus ca din testele cu vag com nici injectoarele nu stau prea bine.... oricum va multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Justkta vezi si avansul injectiei cum  este....si la mn am consumul cam maricel, dupa diagnoza am gasit MAF obosit si avans mare fluctua intre 1,7-2,2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o parere

Deci sa ramanem la o parere bazata pe acest log fara a sti ce masina este in spate, deoarece la un motor V6 blocurile de masurare in VCDS  pot fi dispuse altfel ca la 1.9 / 2.0 tdi .

 

Dupa cum se vede in log nici presiunea turbo actual/masurat si nici MAF ul actual /masurat  nu ajung valoarea specifica, motive pot fi multe, dar daca tu spui ca ai schimbat MAF ul si ai curatat turbo lista se scurteaza.

 

MAful este nou sau SH?

 

Turbo a fost curatat de tine sau de un atelier specializat?  a fost verificat si actuatorrul ?  a fost verificat N75?

 

Din tot ceea ce vad in acest log  cel mai suspect ptr mine este  comportamentul  actuatorului si al N75, deci cu alte cuvinte  comanda  turboului.

 

p.s.  daca faci loguri in mers sa le faci, te rog, de la 1500  nu de la 2200 rpm.

 

Ar fi de ajutor daca ai putea face si alte loguri si anume BS 003, BS011, Log in mers 001 003 008 , log in mers 003, 008, 011.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

Rune,la el este clar ca turbo nu face presiunea necesara si cred ca din cauza unui furtun de vacum bagat in alta parte decat trebuie,cred ca cel care a curatat turbo a incurcat traseul furtunelor de vacum,ptr. ca mie greu sa cred inainte de a da turbo jos nu a verificat elementele asociate turbinei gen actuator,electrovalve,furtune s.a.m.d. daca sunt ok sau nu, dar nu este exclus sa fie vreun furtun sarit gen furtun intercooler sau membrana capsulei vacumatice fisurata/sparta....cred ca in prima faza ar trebui sa verifice conexiunea furtunelor de vacum daca este conform cu diagrama de mai jos,furtun intercoler,capsula turbo,electrovalva N75 si bineinteles sa posteze un log conform cerintelor tale de mai sus. 

A6 2.5 Hose connection diagram for charge pressure control.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Vali,

 

Asi putea spune ca logul are anumiite asemanari cu logul de la Tiguanul TDI CR  cu  ascuatorul defect.

 

NU vreau sa spun ca actuatorul e de vina, dar sigur ceva la comanda electropneumatica a turboului nu este in ordine, de aceea trebuie verificat sistemul de vacuum si toate celelante componente implicate in comanda turbo.

 

Duminica placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

Salut Sorin,

da aduce un pic cu Tiguanul dar acum nu vreau sa zic ca cel care a dat turbo jos a fost atat de .... incat sa nu verifice actuatorul si dasta tind catre furtune conectate gresit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat vacuumurile si sunt noi puse si la locul lor , turbo este curatat de alt cuneva dar i-am scos siguranta de la  actuator si se misca foarte bn ,maf este sch cu unul sh celalalt nu indica mai mult de 340 cam asa , n75 am inlocuit intre ele cel de la egr lam pus pe turbo ,este acelasi cod , fiind cutie automata si prima pe mana mea nu stiu cum se comporta una normala  :D  dar daca apas acceleratia la maxim schimba in treapta inferioara si se tureaza pana pe la 4500si nu mai schimba trebuie sa slabesc un pic acceleratia si schimba  , de la un service a spus ca poate fi pompa , la pornire scoate un fum negru si dimineata porneste cam greu masina e din 2000 si are in bord 140000 dar cu vcds nu se conecteaza sa ii vad daca is reali . cum se facce un log pe pompa de injectie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

most wanted

salut ! am si eu un vw golf 4 cod motor ajm si la 140-150 km/h face limp , adica da sa traga si apoi pa turbina , daca nu opresc si repornesc motorul nu mai intra turbina deloc . pe testetr nu apare nici o eroare a turbinei sau la motor . are idee cineva ce se intampla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

asa la ghici..unde este cireasa de pe tort nu cred ca o nimerim....incearca sa faci un log...posteaza-l... si dupa aceea vedem ce si cum...ca asa dam in carti precum vrajitoarele 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

La o scurta inspectie a traseului de vacuum, am gasit ceva urme de ulei pe furtune, si valva unisens avea ceva ulei negru in ea. 

Cum ar putea ajunge ulei pe traseu ? Ce pot face ca sa fie totul curat ? 

 

Masina este cea din semnatura, Leon 2001 1.9TDI AHF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar cam trebui sa schimbi pompa tandem. Datorita uzurii, trage ulei in camera de vacuum.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

@ most wanted

cand iti iei limp nu opri motoru. pui repede testeru pe ea si vezi ce eroare ti-a stocat. ca daca il opresti si o pornesti eroare dispare de cele mai multe ori si nu gasesti nimic salvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ti-a spus asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

o spun din propria experienta! eu cand imi luam limp de la turbina la fel pateam. plecam dimineata cu ea luam limp. seara cand ma intoarceam casa puneam testeru pe ea si nu gaseam nimic. si intr-o dimineata am luat testeru cu mine, am "provocat-o" de am luat limp, am tras pe dreapta fara sa opresc motoru pus tester >gasit eroare (charge pressure positive deviation) . pe care nu am sters-o cu testeru. opresc motoru, il pornesc si intru din nou, stiind ca nu am sters eroarea si ca ea ar trebui sa ramana stocata! . . dar surpriza disparuse! poate ca ti se pare ciudat, dar asa e . . pana nu te convingi nu crezi ;)

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

cand se face test pe basic settings motorul se tureaza singur pana pe la 1400 rpm? asa am citit pe undeva pe forum si am vazut in logurile postate 

eu am facut 2 loguri pe canalele 003 si 011 si turatia a ramas pe relanti

unde gresesc?

LOG-01-003-xxx-xxx.txt

LOG-01-011-xxx-xxx.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am pus un debitmetru de pe un passat si da aceleasi valori mici nu mai mari de 400 si la passat merge perfect , 

am observat ca la accelerare tija actuatorului de la turbo nu coboara ci urca un pic si numa pe dezaccelerare coboara pentru o perioada foarte scurta de timp maine am sa schimb electrovalva de la turbo

  salutare 

LOG-01-001-003-008 a3.txt

LOG-01-003-008-011 a3a.txt

LOG-01-003-xxx-xxx.txt

LOG-01-011-xxx-xxx.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Catalino84,

 

Logurile in mers cu 008 sunt excelente, Logurile BS  nu sunt bune deoarece au fost facute la relanti, normal ele se fac la 1400 rpm la un motor 1.9  2.0 tdi  daca acesta regula este valabila si la V6 nu stiu.

 

Deja in logul 01.003.008  se vede foarte clar ca ai o limitare la injectie, valoarea cantitatii injectate fiind data de limitatorul de fum, asta inseamna ca  motorul tau nu primeste indeajuns aer, deci nu ma leg de MAF deoarece l-ai schimbat, aici nu stiu cat de corect este sa testezi cu unul de Passat....nici o idee dar daca numarul pe MAF corespunde ...e ok

 

Deci trebuie sa cauti orice ce poate opri aerul sa intre in motor, aici pe forum a fost un caz nefericit cand un mecanic a uitat o bucata de carpa, cu care infundase tubul turbo sa nu intre mizerie, si astfel a fost tras.

 

Deci de la filtru pana la galeria de admisie controlezi totul!!!

 

Un alt motiv din care aerul nu ajunge in motor poate fi un tub spart intre compresorul turbo si galeria de admisie.

 

Deci ori undeva este obturat ori undeva este spart astfel ca in motor nu ajunge cantitatea de aer necesara.

 

O atentie deosebita trebuie sa o dai intercoolerului.

 

Dupa ce ai verificat totul mm cu mm  refaci logul in mers 001, 003, 008


sal

cand se face test pe basic settings motorul se tureaza singur pana pe la 1400 rpm? asa am citit pe undeva pe forum si am vazut in logurile postate 

eu am facut 2 loguri pe canalele 003 si 011 si turatia a ramas pe relanti

unde gresesc?

Ai citit corec din pacate un Log BS  la relanti nu aduce nimic ptr a diagnostica functionalitatea EGR si a Turboului.

 

Sigur ceva mai inainte am postat un videoclip cum se face BS.

Cand nu folosesti o interfata originala, sau masina e mai veche poate aparea acesta problema, daca nu gasesti o alta solutie poti bloca acceleratia cu ceva la 1400 rpm, si gur variaza putin turatia dar logul se poate interpreta.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci rune   am sa ferific intercolerul si am sa cumpar alt debitmetru ,cu mufa scoasa i-mi apare valoare predeterminata de 549 parca ,log bs atat sa accelerat ,???? trebuia sa il accelerez eu ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea limitare la injectie poate aparea  cum am spus datorita oricarui lucru care impiedica/face ca aerul sa intre in motor, deci poate fi ceva infundat  sau ceva  spar, dar in acelasi timp poate fi si un MAF care sa trimita la EDC un semnal fals( fara a inregistra eroare) deci daca crezi ca MAF ul nu e bun sau nu prezinta garantie  trebuie inlocuit cu unul bun specific acestui tip de motor.

 

LA 1.9, 2.0 tdi logurile BS se fac la 1400  adica o ideea inainte de a intra turbo, care este turatia specifica ptr efectuare logurilor BS  la un motor V6 nu stiu...

 

La unele modele, ori cand interfata nu este orig  apar probleme la efectuarea BS urilor, si accelerarea "manuala" este o solutie.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!