Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut.la postul 6440 imi spune cineva daca este corecta verificarea avansului? Din cate am vazut eu acolo pate cam mare turatia motorului la relanti.oare de la relanti mare sau avans marit sa creasca la consum? Rune tu ce zici...este corecta verificarea avansului? Relantiul e bun? Am consum 0.8 la relanti (altii imi spun ca ar trebui sa am 0.5) iar l drum intins la viteza constanta 95km/h am 5,7%, pe langa toate astea o mica pirdere de putere.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ markhu

 

La un AXR  deci un E3  Edc 15 avansul trebuie sa fie intre  +0.6  si  -0.6    de preferat negativ ...dar depinde si de starea motorului asta ar putea fi motivul ptr consumul la relanti.

 

Compesarea injectoarelor, valorile trebuies sa fie cat mai apropiate intre ele , si cat mai apropiate de 0 , iar suma celor 4 valori cat mai aproape de zero,  in cazul tau suma celor  4 valori  este undeva  intre -0.37 si -0.43  deci in total se injecteaza ceva mai putin decat normal, aici poate  fi de vina orice ce reduce cantitatea de aer ce intra in motor , in momentul cand valoarea e pe pozitiv   deci motorul are nevoie de mai mult poate fi vorba de o pierdere de putere datorata unei probleme de  compresie.

 

Logul in mers,  logul scurt  perfect, locul lung are o cadere de presiune la mijloc, dar in acelasi timp ai si o deviatie in MAF ul specific scade la 845 ??? bizar poate ti atremurat piciorul,  dar ce e mai neplacut este caderea mafului masurat sub cel specifica  dupa ce motorul trece de 3000 rpm, si un MAF  cu acest comportament poate fi considerat uzat , si poate fi motivul unui consum minimal creescut  in mers  deci nu are de a face cu valoarea consumului la relanti, so poate fi responsabil si ptr lipsa de putere.

 

Incerca sa inlocuiesti maful si refa logul sa cedem cum arata cu un maf bun.

 

Ups acum i-am dat drumu Lupo, daca esti dragut le poti muta  sry.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

din punctul meu de vedere turbo este ok cu toate ca presiunea actuala nu este chiar liniara cu presiunea ceruta nu vad sa existe nici un over/underboost intradevar undeva la 4200rpm presiunea actuala creste cu 0.2B fata de presiunea ceruta dar nimic de speriat,ce pot spune o forja in treapta a 2 4500rpm mai curata un pic turbina si valorile or sa fie aproape liniare

 

 la maf e un pic mai greu de interpretat ptr ca ai turatia in partea dreapta era mai ok daca era jos dar merge si asa .... maf-ul necesita o curatare daca nu se rezolva cu curatarea cred ca trebuie inlocuit.....dar inainte de inlocuirea debimetrului de verificat/curatat egr-ul ptr ca un egr care nu lucreaza cum trebuie poate afecta valoarea debimetrului

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva daca e ceva in neregula cu masina din profil? Logurile sunt facute in treapta a 3a si a 4a, de la ~2000 pana la peste 4000. Banuiesc un debitmetru cam obosit, masina are un consum cam mare, plus ca mi se pare cam lesinata, desi are stage 1 facut.

Multumesc anticipat pentru ajutor celor care-l vor interpreta :)

loguri.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ok, am sa fac un log si de la 1400-1500rpm.

 

Si daca tot pui VCDS ul pe masina fa si BS 003  si BS 011  ca nu stii de unde sare iepurele.

 

Nu sunt  asa bun la facut preturi, dar ce ar fi mai scump din toate ce pot duce la asa ceva ar fi sa dai turbo jos ptr o curatare.

 

 

Pana am timp de un log "corect" (probabil maine), am facut BS 003 si 011, si atasez rezultatele. Negative deviation absent de data asta..

Mi se par totusi suspecte valorile care au iesit acum la BS..

post-23572-0-17550100-1398777523_thumb.j

post-23572-0-04394000-1398777534_thumb.j

post-23572-0-56830300-1398777543_thumb.j

post-23572-0-35866200-1398777552_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 He he hei Aviatorule dar tu ma spargi incetul cu incetul , acum o dai pe VS Scope ??? ai cum va si K Data Scope / K performance / K Power??

 

EGR ul  ambele valori sunt scazute deci e  ceva  sistematic ce influenteaza ambele valori identic,  filtru de aer , aer fals intre  debimetru si turbo ( unde intra tubul de la filtru in turbo are o garnitura Oring de cauciuc verifica sa nu traga aer fals) dar sa spunem  acceptabil.

 

Turbo nu misca nimic,Deci a sarit iepurele  , Turbo ON , Turbo OFF nimic aceiasi presiune de 948mbar  deci se vede clar ca  vacuumul reuseste sa traga geometria in pozitia OFF  dar nu mai reuseste sa ii dea drumu.

 

Cand motorul e oprit   geometria sta in pozitia ON  adica  tija iesita la maxim, cand pornesti  actuatorul trage tija la maxim in pozitia OFF    Deci asta este primul lucru de controlat.

 

Apoi pui  in BS 011 si  parghia geometriei trebuie sa miste de la in capat la altul al cursei, e vorba de 1 cm.

 

LA tine nu e problema de vacuum ,  problema e ca nu poate da drumu  vacuumului, deci verifica furtunul ce duce la filtru de aer sa nu fie obturat.

 

Un alt motiv poate fi arcul din interiorul actuatorului , poate fi rupt si atuncu  geometria nu mai  se intoarce in pozitia turbo ON.

 

Si roagate, aprinde o lumanare , sa nu fie ceva rupt  la geometria variabila!!!

 

Eroarea cu Negativ deviation o stocheaza numai in mers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica eu am geometrie variabila la BNM-ul meu? Eu stiam ca doar la BNV e variabila, BNM e mai low-cost :P

Ma duc acum sa cercetez traseele respective, sa vedem poate scap usor. Cat despre scope.. daca vcds avea optiunea asta, am zis ca e mai relevant si mai usor de uitat pe un grafic decat pe un log (in cazul BS).

Multumesc mult de ajutor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc anticipat pentru ajutor celor care-l vor interpreta :)

In primul rand mersi ca ai avut bunul simti sa spui ca e cu tuning, sa stie omul despre ce e vorba.

 

Eu nu ma stiu la a interpreta motoare cu tuning, dar putem incerca, si din log se vede ca maf   dupa 3000 rpm  este peste 850 -900  deci nu ai cum sa spui ca e rau!

Turbo masurat urmareste turbo specificat deci ok .

 

Deci din aceste 2 loguri nu reiese ceva care sa iti justifice lipsa de putere...poate ca te.ai obisnuit si e timpul sa treci la stage 2!!

 

Daca vrei sa mai  cautam dupa alte probleme, fa alte loguri  de exemplu BS 003, BS 011,   si niste loguri in mers dar te rog sa pleci de la 1500 in WOT nu de la 2000 !! si logeaza 003,010, 011  sa vad ca incepi de la 1500.

 

Si ca sa ma conving de alte chestii poti  face alte loguri cu urmatoarele canale;  001, 003, 008  / 001, 003, 004  /   003, 008,  011 ,  si  un 007, 008, 011  dar asta nu ca log in mers ci o plimbare la drum intins 80 km/h , 5-10 min de log  dar sa notezi ce penperatura era afara in acel moment.

 

Poate sare ceva in ochi daca tu spui ca lipseste ceva, si daca totul este ok atunci e clar ca te.ai obisnuit cu stage 1  si tre sa treci la 2

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, din nou, pentru ajutor! Voi face alte loguri si le voi pune aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum arata o turbina inainte de curatare si capsula sparta  si  cum arata o turbina dupa curatare si schimbarea capsulei conform ELSA

post-99404-0-23460700-1398809325_thumb.p

post-99404-0-01295700-1398809353_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Valentin,

 

Doua grafice care spun mai mult decat 1000 de cuvinte, impresionanta precizia reglarii valorilor masurata in functie de cele specifice

Marcant este comportamentul liniei MAf specific la 3000 rpm, dupa cum se vede si inginerii VW invata de la tuneri.

Am gasit printre logurile mele un log aproape identic, nu este exclus sa fie acelasi, si ma intereseaza mai multe detalii despre acest model.

Banuiesc ca este o masina de ultima generatie cu un  motor TDI CR deoarece printre toate logurile TDI VEP  SI  PD nu am mai vazut o asemenea precizie la reglare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rune graficele sunt de la un Tiguan 2008 CBBA 1968ccm 125Kw si sunt facute pe data de 24.04.14 reglajul este relativ simplu daca respecti specificatile fabricantului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali ma refeream la precizia EDC/softului la regleaza presiunea masurata fata de cea specifica, ca si tu ai facut treaba buna ...no coment!

 

Deci VW a gresit total cand in 1998 au mizat pe  TDI PD, a fost o eroare totala si cred ca le e greu sa recunoasca....

 

Viitorul este TDI CR  altii au luat acesta hotarare de la inceput....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti? Debitmetru nou Pierburg, aproximativ 2 saptamani de functionare....

Sharan.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti? Debitmetru nou Pierburg, aproximativ 2 saptamani de functionare....

Debimetru e sigur nou te credem pe cuvant  numai ca motorul ti-a intrat in limp mode datorita unei probleme la turbo, ori ca e tija prea scurta , ori ca e geometria blocata, ori ca tuneru si-a batut joc putin de tine....

 

Tu nu ai remarci Limp Mode ul care  ti-a redus turbo dupa  a 9 a masuratoare????

.va rog daca aveti timpul util sa aruncati un ochi...va multumesc

Skipy !!!!!

 

Cine si-a batut joc de tine, cine a umblat in halul asta la reglajele turbo, e mana ta? sau vreun specialist de la coltul blocului?

Un turbo chiar asa nu am mai vazut...trimite.mi povestea  PM

 

Cu placere.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, povestea sta in felul urmator: http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-315#entry2340042

 

Pana sa pun acest Pierburg pe masina am avut un Bosch ce era lesinat, l-am curatat, merge bine, dar am zis sa cumpar un debitmetru nou - actualul Pierburg.

 

Daca te uiti pe cele 3 log-uri ai sa vezi cum lucra Bosch-ul inainte si dupa curatare si binenteles actualul Pierburg.

 

Cele 3 log-uri sunt facute in urma cu 3-4 saptamani, si turbina nu a luat atunci limp mode cu actualul Pierburg (ce a luat limp acum)

 

Daca ai timp te rog sa te uiti si pe cele 3 log-uri si astept o parere despre ele.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu Bosch murdar merge perfect pana la 3000 , la 3000 maf ul are 1205  dar apoi la 3465 motorul intra in Limp Mode

Cu Bosch curatat ai la 3000 rpm  980 maf actual  deci e mai mult ca perfect

Apoi ai in log pierburg nou ai la 3000 rpm 1020  mai perfect

Si cu logul postat mai inainte  ai  la 3000 rpm o valoare de 10200 la maf  dar la 3600 rpm  intra in  Limp mode ca cu Bosch ul murdar.

 

Deci  si Boschul si Pierburg sunt bune problema e alt undeva problema  pot fi cablurile de la MAF , ori e tuningul de 2,  lei ori e geometria ancrasata.....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe grafic se vede alb pe negru cum a picat turbo a picat si valoarea debimetrului clar problema nu este maf-ul limp-ul il ia ori din soft ori geometria agata,acum intrebarea e de cand ai soft si daca dupa soft se intampla problema mai poti verifica daca agata geometria

post-99404-0-28792200-1398891431_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Vali esti de ajutor

esti dragut  eu mai am unul pe PM cu reglatul surubului si a tijei  pe PM

 

 

Deci e clar la CAS ambele debimetre au acelasi comportament

 

Deci CAS   BS 003  sa vedem cei cu EGR ul si Un BS 011 sa vedem ce zice Turbo apoi mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reglat cum mi-ai zis Rune...iata noul log si astept sa-mi comunici urmatoarele miscari...multumescLOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!