Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Asa cu globul de cristal  cred ca tija e reglata prea scurt.

 

Daca nu ai posibilitate de VCDS lungeste tija cu o tura si testeaza daca mai intra in limp Mode.

 

Daca ai posibilitate de VCDS un BS 011 si un log in mers 003, 010,011  ar aduce mai multe informatii.

Are un prieten VCDS, nu prea stiu cum sa fac log in mers, un link pe privat daca poti sa imi dai si sa imi spui cum sa il fac si zilele astea o sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune    Deci teoria cu 850 mg/str imediat cum apesi acceleratia cam pica

 

Este greu sa demonstrezi acest lucru daca nu ai o anumita cantitate de loguri, eu mi-am creat pe google drive o arhiva de loguri.

Asa ca iti postez mai jos cateva loguri in mers de la motoare cu EDC 16, unde poti vedea un comportament diferit (corect) fata de ceea ce apare la motorul tau.

Criteriile ptr a selecta aceste loguri a fost sa fie de la un motor cu EDC 16 , lucru care il recunosti dupa ceria EDC ului ( sus stanga) si comportamentul  EGR ului ( inchis la WOT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te ajuta cu ceva log-urile in format xls il pun si pe al meu aici:

 

LOG 1.9TDI BJB.xls

 

PS: Tu imi arati acolo doar 2.0 TDI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

La masina din semnatura am facut azi niste log-uri, mai mult din curiozitate pt. ca zic eu, masina merge bine si in ultimii 80k km nu s-a umblat la nimic.

Daca ma uit pe BS 003 as zice MAF-ul la schimbat, dar log-ul in mers parca arata ca MAF-ul ar fi bun.

Eu gresesc in interpretare? 

 

Orice observatie este binevenita

 

Multumesc,

3LOG-01-003-010-011-2704.xls

4LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bs 003 spune ceva despre functionalitatea EGR-ului si despre rata  de recirculare a gazelor, si incazul tau la EGR  deschis valoare este sub 250 mg/str ceea ce spune clar ca recirculare este mai mare decat normal

MAF-ul se vede la logul in mers , si anume valaorea MAF masurat nu trebuie sa cada sub valoare MAF specific cand motorul trece de 3000 rpm la WOT, lucru explicat n ori pe acest forum.

BS 011 spune ceva despre: functionare geometriei turbo ,  comanda electro-pneumatica, si cele 2 reglajele  turbo.

Valoarea Turbo OFF , in BS 011 , daca este mai mica de 950-980 mbar, semnifica ca presiunea intre motor si turbo este mai mare decat normal, fata de presiunea dintre turbo si motor  acest lucru ducand la cresterea ratei de recirculare.

Deci in cazul tau turbo nu este reglat corect si acest lucru duce la accelerarea depunerilor de calamina in EGR si turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune multumesc de observatii.

 

Este clar ca la mine presiunea la TURBO OFF este ai mica decat 950 mbar. Care ar putea fi cauza? Pierdere de vacum sau tija reglata incorect? Sau altceva?

 

Mersi inca odata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut Dolfin,

 

Scuza-mi viteza dar daca ar fi sa spun cum merge asi putea formula " ca cizma"

 

Vor sari multi si vor spune ca MAF-ul e varza (sau cum altul spunea ca e muci ..nu stiu ce vrea sa spuna) si intradevar valoarea MAF masurat cade urat tare sub  valoarea specificata dar!! atentie ce face si turbo si vei vedea ca valoara masurata e foarte scazuta.

 

 Verifica geometria turbo sa nu fie blocata , nu costa nimic, o poti face cu un Log BS 011 ori prin demontarea tijei si verificarea la mana, dupa ce ai certitudinea ca geometria este perfect libera si comanda turbo functioneaza corect atunci putem suspecta MAF ul pana atunci concentreazate asupra geometriei.

Bafta

 

Am revenit cu log pentru BS 03 si 11, precum si log de la 1.500rot/min pe 03,10,11.

 

Te rog Rune uita-te pe noile date si exprima-ti o parere.

Pare destul de complicat.

attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

attachicon.gifLOG-01-011-xxx-xxx.xls

attachicon.gifLOG-01-003-xxx-xxx.xls

 

 

 

@Dolfin,

 

Frumos!  vrei sa fii in rand cu cei buni.

 

LA grafice trebuie sa mai vb putin cum poti face  sa ai scala cu turatia motorului in dreapta.

 

Ptr BS 003 si 011 gasesti ceva explicatii in postarea # 6490, ambele fiin destul de ok,  la 003 ai ambele valoari  scazute  dar  sa spunem ok , la 011  se vede o anumita intarziere  dar nu justifica totul.

 

Cel mai relevant este logul in mers, si foarte interesant este randul  31 unde:

 

3045 PRM  /  850 mg/str MAF specific / 725 mg/str MAF masurat /  2040 mbar  pres Turbo specific / 1625 mbar  pres Turbo masurat / 39.5 %  cyclu N75

 

Eu asi spune  MAF , deoarece geometria nu pare asa de blocata ,  de aceea daca ai posibilitatea inlocuieste MAF ul cu unul garantat bun si refa acest log cu maful schimbat.

 

Bafta

 

 

Am revenit cu un log 03-08-11 pentru Rune.

LOG-003-008-011.xls

 

Please comment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Please comment.

 

No coment!!  mai clar decat iti poti imagina ai PM

Este clar ca la mine presiunea la TURBO OFF este ai mica decat 950 mbar. Care ar putea fi cauza? Pierdere de vacum sau tija reglata incorect? Sau altceva?

 

Turbo OFF este dat de surubul de reglaj ( surubul de pe corpul turbo cu contrapiulita)

Turbo ON este dat de lungimea tijei.

Aceste valori pot fi eronate datorita unui reglaj incorect sau datorita unei geometrii care agata.

Deci inainte de a umbla la aceste 2 reglaje este esential de a fi 100% sigur ca geometria nu agata.

 

Deci controleaza geometria, prin desfacerea tijei, deoarece la mana simti perfect daca agata sau nu ( de preferat cu turbo cald)  apoi  dupa ce ai certitudinea ca geometria este perfect libera refa logul BS 011 si putem evalua inca o data valorile ON/OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Scrie si ce ai facut la masina ca sa stie lumea ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log in viteza a 3-a pe canalele 03-08-11 pentru a verifica o ipoteza a lui Rune, ipoteza despre care a scris cateva pagini in urma.

 

Din multitudinea de log-uri facute, toate cu functia Turbo activata, se observa inconsistenta in valorile turatiei motorului pe canale diferite dar la acelasi moment, ceea ce insemana ca este si o inconsistenta in achizitia datelor, de asemenea pentru corectitudine ar trebui sa existe undeva o mediere a valorilor instantanee.

 

Ma refer la masinile cu CAN Bus pana in 2010, care nu folosesc UDS.

A facut cineva log-uri pe o masina cu UDS pe CAN Bus?

 

O sa fac eu, dar pana atunci poate apar si alte date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pentru a intelege fenomenul, as vrea sa ma lamuriti.

S-a emis ipoteza ca este posibil sa am geometrie care agata. 

Din cate am inteles eu, o geometrie care agata, nu face cursa completa, adica la OFF nu deschide vanele complet, deci ramane presiune prea mare, la ON nu inchide vanele complet deci nu poate urca presiunea pana unde trebuie. OK?

La mine pe OFF (din BS 011) presiunea este prea mica, deci ori se deschid vanele prea mult la capat de cursa, si atunci vorbim de reglajul din surub, ori exista pierderi de presiune pe tubulatura, intercoler adica intre turbo si EGR. 

Gresesc in logica?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin!

 

Inverseaza On cu OFF

 

OFF=inchis   On = deschis

 

Turbo OFF = vacuum maxim= parghia lipita de surub reglaj= 950_980 Mbar= pozitia in care turbo sta la relanti

 

Turbo ON= vacuum minim= parghia la capatul opus surubului reglaj= 1150 mbar= pozitia in care  geometria sta in mers constant

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am sa fac un log si de la 1400-1500rpm.

O sa si verific sa nu foe vreo problema de vacuum, dar poate fi asa ceva, avand in vedere ca masina ocazional intra in "starea" asta? Adica eu o conduc si normal si fortat, si foarte rar (de 3 ori intr-o luna pana acum) a patit asta.

Oricum, logul atasat are la sfarsitul documentului masuratorile de la 1500rpm, dar doar pentru cazul cu pierdere de putere. Cum am zis, o sa fac altul cu ea sanatoasa de la aceeasi turatie, sa fie mai elocvent. Sa imi fac griji cu privire la gravitatea/costul problemei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am sa fac un log si de la 1400-1500rpm.

 

Si daca tot pui VCDS ul pe masina fa si BS 003  si BS 011  ca nu stii de unde sare iepurele.

 

Nu sunt  asa bun la facut preturi, dar ce ar fi mai scump din toate ce pot duce la asa ceva ar fi sa dai turbo jos ptr o curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indraznesc sa mai vin si eu cu un set de loguri... cand aveti mai mult timp la dispozitie, aruncati un ochi si pe ale mele.

 

Multumesc anticipat!

log_excel.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indraznesc sa mai vin si eu cu un set de loguri...

 

La tine Senty e si MAF ul dus si geometria la turbo blocata.

 

Intre in contact cu EXCALADE sa iti puna turbo la punct, ca nu stiu pe nimeni la Vaslui , dar Bacaul nu e departe.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune Ai vazut ca la Dolfin valoarea MAF specificat este indentica cu ce am eu in log. Deci teoria cu 850 mg/str imediat cum apesi acceleratia cam pica la 1.9 TDI BJB/BXE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, multzam fain de raspuns. Despre MAF am vazut si eu ca nu am valoarea care trebuie la peste 3000, si urmeaza sa-l schimb. Parca ma bate un gand sa schimb si furtunele de vacum (prin metoda "unu scos, imediat e inlocuit", sa nu le incurc :)) ).

La capitolul turbo, ai dreptate... o curatire si sper sa fie totul ok. Deocamdata nu am probleme gen limp, atat ca si eu parca simt ca e mai puturoasa.

 

Ms fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cea mai sugura metoda!

Incepe cu turbo! daca cauti printr postari mai vechi vei gasi cum se face operatia de deblocare, e la fel de simpla ca schimbatul furtunelor! si in momentul cand ai certitudinea ca geometria este perfect libera refaci logurile si mai ne uitam inca o data sa vedem ce schimbare a adus la turbo si cum se comporta MAF ul cand stim ca turbo e bine deblocat.

 

Daca MAF ul are mai mult de 100-150 mii atunci e de schimbat, dar dupa deblocarea geometriei poate se mai imbunatateste valoarea masurata si mai tragi cu MAF ul o iarna.

 

Deblocarea geometriei nu costa bani, si daca ai rabdare da o spalatura si la intercooler ca face bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu ma prea am unde sa pun masina si sa ajung la acuatorul de turbo si sa-l gadil corespunzator, asa ca cei mai buni pasi pe care ii vad ar fi sa schimb maf-ul in primul rand, apoi furtunele de vacum, pe urma o vizita la cineva ce stie sa desfaca/curete turbina. Dupa asta cred ca pot avea un somn linistit :)). Masina are peste 250k, egr-ul e schimbat, iar la spalatul intercolerului m-am gandit si eu... sigur trebuie sa aiba si ceva mizerie/ulei prin el. De asta am facut si mai multe loguri pe mai multe canale, citisem pe aici cand spuneai ceva de verificarea temperaturii aerului inainte si dupa intercoler (parca asta era ideea, nu mai retin exact dar am retinut ca de aici iti poti da seama daca intercolerul nu-si face treaba bine sau nu).

 

Respecte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte corect cand dupa un anumit nr de km, si tu ii ai deja, sa faci o treaba completa , adica curatat turbo, curatat/verificat/schimbat EGR, inlocuit MAF, curatat tubulatura /intercooler, si apoi te poti bucura de masina in continuare multi km.

 

Parerea mea despre turbo este la fel , daca nu stii ce este de facut lasa pe cineva care cunoaste, e sigur mai scump dar si mai sigur, de aceea daca nu gasesti pe cineva serios la Vaslui mergi la EXCALADE, si daca esti dimineata la el seara te intorci bucuros acasa.

 

De aceea nu am scos un cuvant despre maf deoarece in logul BS 003 mirosea a EGR nou sau bine curatat.

 

Intercoolerul , e uita ca mai si citeste cineva... se verifica in canalul de masurare 007 campul 3 unde iti v-a arata o valoare in °C  e daca iesi la drum intins acesta valoare nu trebuie sa fie mai mai ridica ta decat temperatura mediului cu mai mult de 10°C, la oras la mers incet nu este important deoarece racirea intercoolerului este redusa la viteze mici.

 

Este de recomandat sa il lasi peste noapte plin cu benzina sa se imoaie bine  uleiul  ars, si sa il curati bine si la exterior printre lamelele de racire.

 

AXR este un motor minunat cu care poti face multi kilometri daca ii acorzi atentia necesara.

 

Cu placere!

 

P.S.  ptr o prima diagnosticare sunt indeajuns un BS 003, BS 011,  si un Log in mers 003.010.011   apoi in functie de ce iese poate mai trebuie  sau nu

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam fain de lamuriri, dap... salvasem postul legat de intercoler si temperatura din 007, dar nu am mai avut timp sa-l citesc si sa l diger cum trebuie. Acum cu mai multa "lumina" pot sa pun lucrurile mai bine cap la cap si sa inteleg unele aspecte.

 

Tnx, numai bine!

 

LE: a, adica zig-zag-ul ce-l vedeam eu pe BS3 inseamna ca e un EGR curat ce functioneaza ok. Acum da... judecand logic, daca nu ar fi acel zig-zag, ar insemna ca orice comanda data de ecu spre acuatorul egr-ului (via tubulatura de vacum), se "anuleaza" din cauza ca tija e blocata si nu raspunde prompt la comenzi.

 

Corect?

Modificat de Senty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Rog frumos pe toti colegii care in timp si-au adus o contributie la acest topic , deci au o anumita experienta la a interpreta un log, sa isi dea cine vrea o parere despre logul postat mai jos.

 

Multumesc frumos!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!