Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Valoarea specifica este ce dicteaza ECU , si ce dicteaza ECU e sfant

 

Dupa comportamentul  actuatoarelor EGR si Turbo motorul tau  are un EDC 16 , dar daca are an de fabricatie 2004  e totul posibil, dar daca ai fi decupat logul in asa fel ca seria EDC sa raman iti puteam spune exact daca e EDC 16  asa iti spun numai 99% ca e EDC 16

 

1,9l 8V p/d 105 PS EDC16

 

Audi A3 8P A4 8E
Skoda Octavia 1Z, Roomster 5J
Seat Altea 5P1, Ibiza, Leon 1P1,Toledo 3 5P2
VW Caddy3 2K/ Golf5 1k1 Plus 5M1 / Passat 3C

 

BKC/ BJB/ BLS/ BXE

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E EDC16 sigur, dar motorul este doar EU3 compliant la fel de sigur. 

 

Component: R4 1,9L EDC 0000SG  6250

 

BKC,BLS,BXE sunt EU4, stiu sigur ca au cateva modificari fizice spre deosebire de BJB si intelesesem (nu stiu sigur) ca si cateva modificari software diferite de BJB. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CODE (PS)   Displacement   Valves          CR               Bore x Stroke                  ECU                   Injectors       Power(KW)      Turbo

 

BDK (75)              2.0                8              18.5:1        81.0mm x 95.5mm        Bosch EDC16           Bosch                55                N/A

 

BXF (90)              1.9                 8             19.0:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16            Bosch                66             Turbo

 

BRU (90)              1.9                 8             19.0:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16            Bosch                66             Turbo

 

BJB (105)             1.9                 8             19.0:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16            Bosch                77            GT1749V

 

BKC (105)            1.9                 8             19.0:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16            Bosch                77            GT1749V

 

BXE (105)            1.9                 8             18.5:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16             Bosch               77            GT1749V

 

BLS (105)            1.9                 8             18.5:1        79.5mm x 95.5mm        Bosch EDC16             Bosch               77               KKK

 

AZV (136)            2.0                16            18.5:1        81.0mm x 95.5mm        Bosch EDC16             Bosch             100           GT1646V

 

BKD (140)           2.0                16            18.5:1        81.0mm x 95.5mm        Bosch EDC16             Bosch              103          GT1749VA

 

BMN (170)          2.0                16             18.5:1        81.0mm x 95.5mm            Seimens                 Peizo                125          GT1749VC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si legat de tabelul lui Valentin de mai sus, la mine turbina e Borg Warner si nu Garret cum e in tabel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepand cu 1 Ian 2006  sunt toate E4  ,dar daca masina a fost  fabricata/vanduta  intre 1 ian 2005  si 1 ian 2006 poate fi E3 cum zici tu

 

uite aici sursa

 

Dar haide-ti sa lasam spatiul liber ptr cei ce au o problema cu un log

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Se poate o parere legata de logurile de mai jos ? Unde scade turatia am schimbat a 4-a.Deci nu este decat a 3-a facuta corect de la 2000 la 4000 rpm.

Ca si probleme acuzate - daca ii dau talpa la fund parca nici nu am turbina.Are un delay fantastic si nu se simte deloc ca ar accelera  cum trebuie.Daca o calc - dar  nu la fund raspunsul este mult mai bun si chiar se simte si turbina.O sa mai incerc sa mai fac un log complet la urmatoarea iesire dar poate am noroc sa se vada si in asta problema.

Multumesc.

 

LOG-01-001-008-020.xls

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate o parere legata de logurile de mai jos ?

 DE ce ai logat MWB 008 ?  cine te-a invatat sa il logezi?  stii cumva sa il si interpretezi?

 

Eu personal asi incepe prin inlocuirea MAF ului.

 

Daca poti  fa si  2 loguri Basic Setings 003  si 011  sa stim mai exact ce e cu EGR ul si cu Turbo.

 

Comportamentul  presiunii Turbo masurat , in cazul tau,  este specifica unui MAF defectuos ori geometrie blocata..deci trebuie sa mai sapam, cel mai clar in acest moment este ca ai o limitare la injectie!!

 

Comportamentul  N75 trebuie sa fie la WOT  la un EDC 15  astfel   se pleaca de la 19%   in urmatoarele 5 sec ajunge la 75-85% ( overboost)  apoi scade la  40 -50 %  ceea ce la tine nu este prea frumos  dar asta poate a avea si cu felul in care ai facut logul , el se face  de la 1500 la 3500  rpm  ceea ce la tine cam lipseste

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oki.O sa il fac corect la urmatoarea iesire si pt treapta 3 si 4.Grupurile  3 si 11 de la Basic settings in ce regim trebuie facute? Multumesc mult.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA BS se accelereaza motorul  la 1407 rpm  deci stai pe loc nu e log in mers.

 

da un ochi pe aici

 

Mai astept un raspuns     DE ce ai logat MWB 008 ?  cine te-a invatat sa il logezi?  stii cumva sa il si interpretezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oki.Am inteles.Cred ca le fac azi. Multumesc!

Legat de grupul 008 - eram pe drum cand am facut log-urile si nu mai stiam pe ce grupe trebuie facut.Am intrat putin pe forum chiar pe topicul asta si la primul post unde cineva indica unui "coleg" ce grupuri sa logheze ii spunea sa le bage si pe 001-008-020.Si am zis sa le fac si eu desi nu stiam despre ce este vorba.Nu am avut timp sa citesc aproape deloc si de-aia am facut si log-ul prost pentru ca bateria de la laptop nu tine prea mult (Se pare ca un log - doua :D).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e graba!

 

008 este cel mai destept canal ptr a identifica o limitare la injectie! clar daca stii cum sa il interpretezi, si in cazul tau ai o limitare...clar cauza trebuie cautata apoi  dar stii  ce sa cauti cel putin.

 

aici pe forum  se foloseste constelatia 003, 010, 011  unde rolul canalului 010 este de a avea garantia ca logul a fost facut la WOT, dar acelasi lucru vezi si in canalul 008  dar in plus in canalul 008 ai  cele 3 limitatoare  care iti dau o informatie daca ai limitare la injectie sau nu.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, am vesti proaste ptr tine

 

 

 BS 003 trebuie sa arate  250 mg/str  cu EGR deschis  si 450 mg/str la EGR inchis, la tine nu este asa  deci o curatare de EGR citeste pe poza explicatia !

 

 

BS011  trebuie sa arate la Turbo OFF o valoare de 950-980 mbar  si la Turbo ON o valoare in jurul la 1150 mbar , important fiind ca diferenta dintre turbo ON si OFF sa fie la motor cald de aprox 180 mbar.

 

In cazul tau  valorile se respecta cat de cat( deci tija a fost reglata corect) dar linia presiunii masurate este foarte instabila  ceea ce indica o geometrie ancrasata, deci  varianta cea mai corecta este turbo jos si curatare mecanica, verificarea actuatorului.

 

Personal  asi demonta turbo ptr o curatare, asi demonta EGR ptr al curata/verifica, eventual curatrea galeriei de admisie , curatarea tubulaturii turbo si a intecoolerului.

 

Cu alte cuvinte Tipic TDI

 

Scuze revin cu  o poza unde ai un BS 003 si un BS 011 de la o masina ce merge ceva mai bine ptr a putea compara cu ale tale ( turbo ON e putin cam mare la peste 1200 mbar...)

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am atasat si eu 3 loguri, BS pe canalele 3 si 11 si un log in mers 3-10-11.

In afara de debitmetrul care  e pe duca ce parere aveti de turbo si egr ?

Mentionez ca motorul era cald cand am facut BS si logul in mers.

La turbo off am valoarea de 980. La on nu ajunge la 1150 si au loc si ceva variatii de RPM.

Egr-ul pare ok. Nu iau limp dar parca nu mai ma baga in scaun ca inainte in treptele 3 si 4.

Sa fie strict problema de maf sau mai trebuie ajustat putin actuatorul turbinei ?

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iam8av,

 

in primul rand lasa tija in pace sau alte reglaje la turbo, sunt destul de simple dar daca nu stii cum, vei avea o problema mai tarziu, si la tine valorile Turbo ON OFF  sunt destul de ok deci lungima tijei este sigur  buna.

 

 Ceea ce la tine este vizibil in loguri este  un lucru foarte normal pe aici si anume faptul ca  valoare turbo masurata nu reuseste sa urmareasca valoarea specificata si acest lucru se intampla atunci cand comanda electropneumatica  nu functioneaza corect ( N75,  vacuum, furtune actuator) ori atunci cand geometria este ancrasata si incepe sa agate.

 

Un lucru foarte intalnit este blocare  geometriei  in apropierea  pozitia Turbo ON  si la tine in log BS 011 se vede ca valorile Turbo ON sunt foarte instabile.

 

Inainte de a da turbo jos ptr curatare incerca o operatie de deblocare a geometriei, e simplu ieftin si eficient, dar nu inlocuieste o demontare /curatare, dar cel putin te vei convinge ca acolo e problema si vei mai  castiga inca cateva luni pana reapare  fenomenul, timp in care te poti pregati ptr curatarea mecanica a turboului.

 

Informatii despre cum se face deblocare gasesti in postari mai vechi si nu cred ca are roast sa mai scriu inca odata...ma iau moderatorii la picioare, asa ca citeste  putin si sigur vei gasi toate informatiile necesare.

 

Un singur lucru mai repet nu uita sa ungi  parghia geometriei , acolo unde intra in turbo, cu  si numai cu vaselina de cupru  deoarece la multe masini rulate putin rugineste si astfel incepe blocarea geometriei.

 

Dupa ce ai  deblocat geometria  si linia turbo masurat in logul BS 011 iese fara  deviatii  atunci  vedem mai departe ce e cu EGR ul si MAf ul.

 

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valorile sunt aproape de cele normale dar valoarea on 190-200mg/str a EGR-ului este un pic cam mica dar poate fi din cauza debimetrului care nu este tocmai ok, poti incerca si o curatare a EGR-uli iar despre turbo se pare ca nu sa umblat nici la cuiul opritor si nici la reglajul tijei(aici un pic cu semnul intrebari) vedem dupa ce schimbi debimetrul si cureti egr-ul daca este necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asi incepe invers Valentin

 

In timp am observat ca la E4 EDC 16  cand turbo nu merge corect  valoarea MAF ului specific are un comportament suspect si banuies ca vine de la limitarea injectiei ptr a proteja  turbo.

 

daca pui logul  in mers in grafic   si logul BS 11 in grafic vei vedea ca geometria are o problema  serioasa.

 

valoarea  MAF ului in BS 003 este cum spui tu mai mica decat normal   dar poate fi exact din cauza limitarii injectiei ptr a proteja turbo, si la o limitare la injectie  este cred clar  ca si prin debimetriu v a trece mai putin aer.

 

Are si ceea ce spiu tu o logica nu contest nici o secunda, si e repede testata cu inlocuirea  debimetrului .

 

LA BS 003   cea mai importanta este valoare mare adica  acolo unde  EGR ul inchide  si la el se vede ca la inchiderea EGR ului valoarea urca instantaneu la valoarea de 450 mg/str si zimtii pe care ii face linia la valaorea EGR inchis sunt destul de mici, deci in concluzie  axa valvei EGR nu este gripata deoarece urcarea la 450 nu are curbura, si valva EGR inchide corect deoarece zimtii sunt destul de mici.

 

Deci cu alte cuvinte EGR ul merge destul de ok ca valorile 250 /450 nu sunt respectate  sunt alte cauze precum turbo care merge incorect si impinge mai multe gaze la recirculare, MAful care masoara mai putin de cat trebuie..uzura,  ori poate un filtru  de aer infundat  sau chiar o fisura in tubul dintre debimetru si compresorul turbo  adica aer fals, ori o galerie de admisie  colmatata sugrumata.

 

Daca ceva nu  ti se pare clar trecem pe PM si vorbim in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ai punctat la edc 16 cand turbo nu este ok intradevar valorile debimetrului si egr-ului o iau un pic pe aratura ca sa ii zic si incepe sa rapaie injectia...caz intalnit daca iti aduci aminte cand ti-am cerut ajutor la tiguanul cu care am avut eu probleme cu geometria....rapaia injectia din cauza turbinei...log-urile eu nu le-am pus momentan pe grafic si tind sa iti dau cea mai mare dreptate...eu am ales in prima faza varianta cea mai usoara si mai ieftina dar nu intodeauna se dovedeste chiar asa de buna....asa ca turbo jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul meu impuls a fost si la mine MAF ul cand am vazut ca valoarea la 3000  e pe aratura imediat mi-au sclipit ochii dar mi-am adus ca am luat niste suturi in cur de la unul din Botsei si am continuat ca ma uit mai departe pana am dat de geometrie.

Stii tu vorba aia ca orice sut in fund e un salt inainte ...la mine a functionat.

 

Seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsurile detaliate. Am sa continui cu deblocarea geometriei si revin cu alte loguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa LOG-oul de aici, revin cu logo in BS pe 003 si 011. Asa cum a precizar RUNE, cred ca agata intradevar Turbo, dar astept inca o data confirmarea.

 

va multumesc anticipat pentru interpretari si sfaturi.

EGR-Turbi-BS.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, tu ai postat doar BS 003, din care se observa ca MAF/EGR e in regula. Asteptam BS 011.

 

L.E.: Scuze, nu observasem. Da, are dreptate Rune, geometria agata. Daca te uiti la valoarea Turbo ON in primul ciclu are o valoare aproximativ liniara 1142 mbar, iar in al doilea ciclu spre jumatate, valoarea urca la 1152, semn ca agata. Acest fenomen e vizibil de altfel si la trecerea Turbo ON-OFF.

Modificat de Dementor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da sunt in sheet 2 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci  De-mentorul meu v-a confirmat destul de bine faptul ca geometria agata , orice comentar in plus este de prisos.

 

Dar asi vrea sa va fac atenti la anumite detalii, mai ales pe tine BogdanL,  deoarece daca stii sa prelucrezi atat de bine logurile ar fi pacat sa nu stii sa si le interpretezi.

 

Primul lucru fiind  BS 003 unde trebuie sa stii 2 lucruri 

  • linia verticala indica timpul de reactie al actuatorului, deci cu cat linia este mai dreapta( fara curbura) cu atat actuatorul actioneaza mai rapid   deci acest lucru se intampla cand: tija valvei EGR nu este deloc gripata si arcul din Actuatorul EGR este in perfecta stare de functionare ( adica nu tasat sau rupt)
  • "Linia" orizontala ( daca putem spune linie la acel zig-zag)  spune cat de eficienta este inchiderea valvei ERG  si ea este importanta numai la valoare de 450 mg/str unde valva EGR este inchisa.

 

un alt detaliu fin este sa urmaresti comportamentul dintre cicluri  daca vezi ca de la primul ciclu  si pana la ultimul apare o imbunatatire  atunci spune clar ca ceva ce blocheaza, in timp de la miscare isi da drumu de aici vine imbunatatirea.

 

Faptul ca atunci cand EGR ul este deschis ,  valoare mica 250 mg/str nu este respectata  sunt multe cauze:

 

  • daca e mai mica MAF uzat, filtru aer infundat, tub intre debimetru si compresor fisurat, turbo gresit reglat, turbo cu geometrie ancrasata, galerie admisir colmatata, EGR colmatat, catalizator infundat   etc etc
  • daca e mai mare MAf  defectuos, tubulatura intre compresor si motor fisurata, Turbo reglat incorect,  geometria turbo, si multe altele ce fac motorul sa se tureze mai mult decat necesar.

clar sunt constient ca mai sunt si altele de aceea nu sariti pe mine...

 

La BS 011  functioneaza plus/minus identic, deci trebuies  analizate liniile verticale si cele orizontale

 

si regula de baza ptr ca un turbo sa functioneze impecabil este  150 mbar diferenta la motor rece  si  180 mbar la motor bine incalzit.

 

M-am ferit Bogdane X2 ( intelegi D) intotdeauna sa  pun mai multe Mappe intr-un fisier .xcel  dau uite ca BL a facut-o, B 66 s-a prins, deci incepe sa functioneze incet incet .... se face echipa buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!