Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

inca ceva...mentionez ca urmeaza sa fac schimburile de ulei si de filtre peste  1000km actual am 9000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat azi la treaba cu temperatura si cea de la G62 este indentica cu cea pe care o am in intrumesnts pe VAG-COM. Oare asta e regimul optim de functionare al motorului meu, 85 de grade celsius? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam pe acolo.Termostatul la masina ta deschide la 87 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad Post , rog un moderator sa stearga!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

, dupa ochiul meu de amator totul mi se pare a fi ok.

attachicon.gif1.9TDI BJB Log.jpg

 

In momentul cand incepi logul valoarea MAF specific trebuie sa urce imediat la valoarea 850 mg/str, de ce la tine dureaza 10 masuratori pana ajunge la 850 trebuie vazut deoarece nu este un comportament normal.

Verifica cablurile  ce duc la MAF , verifica contactele de la stecherul MAF, verifica MAF ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aici un log nou facut de fistax(multumesc) cine isi mai poate da cu parerea,va rog sa o faceti.multumesc.mentionez ca acolo sunt loguri de la 3 masini diferite...ultimul este al meu Acela de pe 20.04.2014.

OK am inteles ca logul tau este ultimul adica cel mai lung.

 

Se pare ca la tine este o problema la debimetru din doua motive:

1, linia MAF specifica are cateva caderi la 845 mg/str  ceea ce ar putea fi un contact defectuos la cablurile MAF ului.

2, valoarea MAF masurat  cade sub valoarea MAF specific cand motorul trece de 3000 rpm, deci acesta este un indicator ca MAF ul e dus.

 

Ti am pus logurile in grafic in stanga ai MAF ul si dreapta Turbo, scala din stanga arata valoarea MAF respectiv Press TUrbo  si scala din dreapta arata turatia motorului .

Daca te uiti atent la 3000 rpm apare problema la MAF si la Turbo, deci problema ta este MAF ul.

Incepe cu verificarea cablurilor, eventual verifica /curata cu spray kontact stecherul MAF  daca nu se imbunatateste ( cel mai corect poti vedea intr-un log nou dupa verificare/curatare) chestia urmatoare este inlocuirea MAF ului.

 

Unghiul de sincronizare cat mai aproape de 0 ptr AXR  si compensarea injectoarelor pare ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu un LOG pentru masina din semnatura,

 

am neviue de parerea colegilor care stiu ffbine sa citeasca aceste LOG-uri. masina este loata de curand..... dar nu i-mi place cum trage si are un consum maricel. ceea ce ma deranjeaza, este ciclul EGR la 100% accelaratie care e duce undeva in 100,6%...!!!.

 

Va multumesc pentru ajutor si indrumari

LOG.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Bogdane!

 

nice log, dar cum se face ca stii sa le prelucrezi corect logurile, cel putin dupa gustul meu, dar nu reusesti sa le interpretezi ??

 

Deci  ceea ce se intampla la 3000rpm cu tubo nu se datoreaza MAF ului deoarece valoarea MAF masurata la trecerea de 3000 rpm ramane stabila.

 

Zig-Zag-ul ce apare la  linia turbo masurat poate fi cauzata de 2 chestii una fiind un MAF defectuos  a doua fiind o geometrie ancrasata/blocata ( clar am putea pune sub semnul intrebarii si comanda turbo....)

 

Deci MAF ul e bun deci ce mai ramane??

 

Un alt lucru care intareste acesta  banuiala ca geometria nu merge corect, este ciclul N75  comportamentul corect fiind astfel  pleaca de la 80%   la overboost  scade pana la 20%   apoi se stabileste intre 40-60%, ceea ce la tine nu e chiar asa.

 

Deci concentreazate asupra geometriei.

 

In loc sa iti faci ganduri desprea valoarea 100.6% mai bine te-ai gandi cum ai putea folosi la diagnostic  logurile in Basic Setings 003 si 011  care spun foarte mult despre functionarea EGR ului si a Turboului  fara a fi nevoie sa ologesti motorul la WOT.

 

PS.

Si atentie la logul ptr tr a-4-a  ai inversat rpm cu turbo masurat ...dar astea sunt fleacuri cine stie intelege perfect.

Si inca ceva in logul tr a-4-a  ai undeva o mica deviere la valoarea pedalei de acceleratie, ai scapat putin pedala  sau ai o problema cu potentiometrul pedalei de acceleratie??

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lerci Rune, nu mai stiu exact ce s-a intamplat acolo, eram in trafic cu sotia in dreapta, nu mai stiu daca a fost o ezitare sau alt ceva, o sa "verific".

 

in WE o sa misc usor de actuatorul turbinei sa vad ce se intampla, si o sa fac si BS pe 03 si 11.

 

merci de sfaturi, revin dupa verificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ceva ce nu functioneaza in parametrii?

Salut Dolfin,

 

Scuza-mi viteza dar daca ar fi sa spun cum merge asi putea formula " ca cizma"

 

Vor sari multi si vor spune ca MAF-ul e varza (sau cum altul spunea ca e muci ..nu stiu ce vrea sa spuna) si intradevar valoarea MAF masurat cade urat tare sub  valoarea specificata dar!! atentie ce face si turbo si vei vedea ca valoara masurata e foarte scazuta.

 

 Verifica geometria turbo sa nu fie blocata , nu costa nimic, o poti face cu un Log BS 011 ori prin demontarea tijei si verificarea la mana, dupa ce ai certitudinea ca geometria este perfect libera si comanda turbo functioneaza corect atunci putem suspecta MAF ul pana atunci concentreazate asupra geometriei.

Bafta

in WE o sa misc usor de actuatorul turbinei sa vad ce se intampla, si o sa fac si BS pe 03 si 11.

 

MIscatul incetisor la mana, fara demontarea tijei de pe parghia geometriei, este irelevant!!!  deci cu alte cuvinte ai garantia mea ca nu vei simti o geometrie blocata.

 

Un test cu o seringa de 50 ml cuplata la actuator face indeajuns  vacuum ptr a misca geometria de la un capat la altul, si daca nu reusesti sa tragi cu siringa geometria de la in capat la altul e clar ca e blocata, deci acesta posibilitate e o idee mai relevanta decat trasul cu mana,  mai relevant este testul BS 011 unde se vede destul de clar o geometrie blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log in Basic Settings pe 011?

Deja este facut in respectivul log.

 

Sa conteze faptul ca am inceput logul de la 1.000 de ture?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad logul BS 011 poate ai avut in gand sa il pui si ti-a scapat. BS 011 este un test unde mototul vine accelerat la 1407 rpm si actuatorul turbo face cicluri inchis/deschis

 

Plecare de la 1000 rpm ar putea  mari putin laguul la inceputul logului, dar problema in cazul tau este zig-zagul pe care presiunea turbo masurata il face fata de presiunea specifica.

 

Eu cand fac logul in mers schimb pana la a 4 a   activez inregistrarea, apoi tin cateva secunde bune la 1500 rpm motorul constant (sarcina partiala ca EGR ul sa deschida) lucru care il poti vedea in coloana 4 din MWB 3 , apoi brusc accelerez la maxim si tin accelerat pana la 3500 -4000 rpm, save si  bun e.

 

Uite cum face Turbo tau

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log-ul l-am facut in treapta 3-a, asa inteleg ca se practica.

 

Fisierul postat este prelucrat de utilitarul de la VCDS, acum il anexez pe cel sursa.

LOG-01-003-010-011-test2.zip

 

Functionarea turbinei sinusoidal se simte si in masina daca plec cu WOT de la 1.000rot/min, daca plec de la 1.500 senzatia este ca trage liniar.

 

Masina nu are soft, de fapt am incercat niste mape de la Voinea dar am pus-o inapoi pe cea originala din varii motive, unul dintre ele fiind aceasta sinusoida care se observa si pe graficul Dyno.

 

Pe Dyno cu mapa originala graficul putere/cuplu iesea la 10.000Km aproape ca-n pliante, cu plecare de la 1.500rot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, ce ai prezentat tu aici este un log in mers in MB... (Measuring Blocks)

 

Colegul Rune ti-a spus clar sa faci un log in BS  (Basic Settings)  pe canalul 011   Sunt TOTAL diferite.

In BS 011 masina sta pe loc

Modificat de Cristi_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un ochi pe aici

 

si se poate inregistra ca un log in mers, 003 e ptr MAF/EGR  si 011 e ptr turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad unde e problema. Valoarea MAF actuala (masurata) creste foarte repede la peste 850 si dupa cum se vede creste o data cu presiunea generata de turbo, dupa cum este si firesc. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11.5 sec (masurat cu GPS).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze am dat pe langa stergeti va rog daca este posibil.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca a gresit topicul... nu vad legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

, dupa ochiul meu de amator totul mi se pare a fi ok.

attachicon.gif1.9TDI BJB Log.jpg

 

In momentul cand incepi logul valoarea MAF specific trebuie sa urce imediat la valoarea 850 mg/str, de ce la tine dureaza 10 masuratori pana ajunge la 850 trebuie vazut deoarece nu este un comportament normal.

Verifica cablurile  ce duc la MAF , verifica contactele de la stecherul MAF, verifica MAF ul.

 

 

 

Nu vad unde e problema. Valoarea MAF actuala (masurata) creste foarte repede la peste 850 si dupa cum se vede creste o data cu presiunea generata de turbo, dupa cum este si firesc. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11.5 sec (masurat cu GPS).

 

Da, cred ca a fost eu confuzie pe aici. Eu ii raspunsem lui Rune la postul de mai sus. El cred ca se uitase la alt log sau ceva gen :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A tu esti   nu nu e nici o confuzie  valaorea MAF specific trebuie sa fie imediat dupa ce ai pus pedala la podea la valoare de 850 mg/str si nu trebuie sa  dureze 10 sec.

 

Dar daca tu nu crezi asa ceva atunci ai un motor mai special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut la ce te referi tu :). Poate nu am inteles eu bine, dar pentru mine valoarea specificata reprezinta ce se astepta ECU sa "vada" sau sa faca, adica e o setare programata in el. Sa inteleg ca nu e asa.

 

PS: Apropo 1.9 TDI BJB e motor EU3 spre deosebire de celelalte motoare 1.9 TDI din aceeasi generatie (BXE, ...) care sunt EU4.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!