Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@dumy1961 nu are nicio treaba actuatorul cu racordul flexibil. La tine scapa vacuum pe undeva. Verifica furtunele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut . Va rog sa ma ajutati in interpretarea log-ului atasat . Ca simptome  : masina nu mai trage de jos , scoate fum negru  . De la inceput am mers pe ideea ca imi pierde aer prin furtune,  am gasit un furtun intepat, l-am inlocuit , dar dupa cum se poate observa si din log-uri turbina face presiunea ceruta foarte tarziu . Am fost si am pus-o pe rampa si mi s-a zis ca este joc in tija de la geometrie . Ma indoiesc putin de priceperea baietilor de la acel service, si tind sa cred ca pe undeva pierd aer . Dar daca au dreptate, intrebarea este daca se repara sau trebuie schimbata turbina . Masina este un 1.9 TDI cu turbo VNT 17 si soft de la tcm . Va multumesc anticipat .

Ai si presiune prea mare si prea mica.Cred ca iti agata geometria sau actuatorul merge in trepte.Fumul poate fi de la lagarele uzate de la axul turbinei...

 

Fum alb da, dar nu inteleg la ce plastic te referi ca ar putea produce fum negru.

 

 

Ma refeream la tubulatura de plastic crapata din imaginile de mai sus.

 

Fum negru = prea multa motorina in amestecul din camera de ardere, cauzele din care in cilindru nu ajunge suficient aer sau motorina in exces sunt multiple dar in nici un caz nu vom avea fum negru evacuat, de la "tubulatura de plastic crapata din imaginile de mai sus" si nici de la lagarele uzate.

 

@vlad-saw

 

In schimb, dupa studierea log-ului sunt de acord cu probleme la geometrie variabila/actionare geometrie. In caz ca restul componentelor turbinei sunt ok si nu exista joc excesiv la axul turbinei problema s-ar rezolva cu inlocuire geometrie variabila/actionare geometrie, depinde care dintre defecte se depisteaza. Cu siguranta nu pierzi aer pt ca dupa 2400 de ture ai presiune in turbina, inca chiar prea mare si pentru prea mult timp.

 

Sunt colegi aici care sunt mult mai experimentati in interpretare si poate arunca si ei un ochi si o parere referitor la log-ul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am facut un nou log la masina ca trage tare greu si se aude si un huruit la accelerare .poate ma putetti ajuta.Va multumesc

LOG-01-003-010-0111.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am terminat de facut dispozitivul de verificarea tubulaturii si a intercoolerului.Ramane doar sa il montez ,sa bag 2 bari pe instalatie si sa dau cu apa pe la imbinari.

 

Culmea e ca daca trag cu gura pe furtunas actuatorul se misca(deci membrana putin probabil sa fie)dar cum spuneam cu motorul pornit nu,acum nu mi ramane decat sa verific vaccumul pe pompa si sa mi schimb debitmetrul cu unul de imprum

Cu gura poti vedea doar daca tija se trage sau daca membrana e sparta.Daca membrana e fisurata,sau daca tija lucreaza fara intreruperi, poti vedea doar cu un manometru.

 

Sper ca le-ai deconectat de pe motor, pentru ca in manual exista o atentionare de a nu se depasi 0,5 bari la verificarea sistemului, pentru ca se poate deteriora motorul. Cred eu, sistemul de recirculare a gazelor de carter. Aia 2 bari cum i-ai bagat? Sper ca nu direct din compresor.

 

Uite ceva similar la $65 plus transportul, dar asta are regulator de presiune.

 

DSC03874_vi.jpg

 

Salut! Am vrut sa bag 2 bari (valoarea indicata de senzorul MAP)dar fiind furtunul crapat acul de la manometru nu s-a ridicat deloc.Dupa ce am rezolvat cu furtunul crapat am bagat 1 bar in timp ce ma uitam la valoarea MAP din vcds.Am avut grija ca in vcds sa nu depasesc 2500mbar.Asta deoarece un manometru la 20 ron nu are precizie.Presiunea a fost pusa de la intrare in turbina pana la intrare in EGR.Motorul fiind deconectat de la tubulatura.

Presiunea a fost bagata printr-o valva de la o janta cu un manometru de umflat rotile.Se vede in imagini.

E bun si cel din imaginea ta ,dar vezi sa aiba diametrul adecvat ca sa il poti conecta etans la tubulatura.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca il pot scoate sub  65$ pe dimensiunile dorite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EExcalade in tubulatura turbo nu sunt 2500 mbar !! deci din acesti 2500 tre sa scazi presiunea atmosferica de unde te afli,  deci valoarea o ai cred in MWB 10 .  alta chestie pe care trebuie sa o ai in calcul este ca daca incluzi si turbo la verificarea presiunii viscogarniturile de la axa sunt eficiente numai cand turbo se invarte si este alimentat cu ulei, fara acestea la nivelul turboului scapa presiunea cand voi face testul de presiune.

EGR daca e ceva uzat  scapa presiunea pe linga axa valvei , aici ma refer la EGR urile care deja dau ulei negru pe gaura de aerisire a membranei.

EGR ul il poti suspenda de galeria de admisie punand o bucata de camera de bicicleta intre ele ( tric invatat de la "asap")

 

Deci una peste alta cred ca cel mai indicat este sa testezi tubulatura pe segmente

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am mai spus,am facut  presiune pana la 2500 mbar,valoare citita din VCDS de la senzorul MAP ,engine,group 11,Boost Pressure Actual.Manometru e doar pt a putea urmari daca presiunea scade sau se mentine.

Cu anularea EGR-ului nu sunt de acord.Asa anulam si DPF si catalizator si arbori de echilibrare ,etc....si ne intoarcem la dacia 1300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la suspendare EGR ului numai pentru a il testa,  de altfel nici nu poti porni motorul asa.

 

Eu ma refeream sa il separi de galeria de admisie acolo onde este oringul de cauciuc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am facut un nou log la masina ca trage tare greu si se aude si un huruit la accelerare .poate ma putetti ajuta.Va multumesc

 

in primul rand, verifica jocul care il ai la axul turbinei.

daca ai joc mare in ax, trebuie sa reconditionezi/inlocuiesti turbina.

 

 

in al doilea rand, ai suprapresiune la greu. Daca nu ai umblat pe la actuator, atunci trebuie data jos turbina si curatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am facut un nou log la masina ca trage tare greu si se aude si un huruit la accelerare .poate ma putetti ajuta.Va multumesc

Ti-am aranjat LOG-ul poate iti mai da cineva o parere.Dupa cate stiu eu pare ca debitmetru e putin prafuit,dar e ok.In rest ai suprapresiune.Nu ai luat Limp Mode?Sigur ai geometria variabila imbacsita si tija merge greu.Scoate actuatorul (fara sa il dereglezi) si misca de tija geometriei.Ar trebui sa mearga foarte usor.Daca merge greu ,da la baza tijei cu un degripant/lubrefiant.Asa poate reusesti sa o faci sa mai mearga un timp.Dar indicat ar fi o curatare sau schimbarea geometriei,asta si in functie de km masinii.Succes!

dedthlove LOG-01-003-010-0111.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la suspendare EGR ului numai pentru a il testa,  de altfel nici nu poti porni motorul asa.

 

Eu ma refeream sa il separi de galeria de admisie acolo onde este oringul de cauciuc .

Am trecut peste EGR. Am facut curatare,verificare,output test cu el in mana etc.Nu am pic de scurgeri sau umezeli ,de nici un fel.Am facut si test cu mufa scoasa atunci cand sta inchis. Problema era de la o teava crapata pe suprafata care intra in furtunul cara iese din turbina.Merci de sfaturi.   :icon_thumleft:

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log in mers pt. ca putin masina merge sacadat la turatie constanta, in rest e tot ok trage bine, relanti ok.....

Primele 2 sunt in vit. 3 iar ultimul in viteza 4

Ce parere aveti? Mersi

 

Thursday,17,March,2013,23:10:43:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110207


                Address 01: Engine  (038 906 019 CJ)

23:10:27 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
  882 /min  Engine speed 820-900
  250.0 mg/str  MAF (specified) 230-420
  264.6 mg/str  MAF (actual) 230-420
  69.7 %  EGR duty cycle 10-95%

23:10:27 Group 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
  240.1 mg/str  MAF 850-1050
  989.4 mbar  Atmos. pressure sensor -f96-
  1050.6 mbar  Intake air press. 2000-2200
  0.0 %  Throttle 100%

23:10:27 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
  924 /min  Engine speed 2850-3150
  1009.8 mbar  Spec. intake press. 2000-2150
  1091.4 mbar  Actual intake press. 2000-2200
  19.9 %  D.cycle MAP 40-95%
Thursday,17,March,2011,23:22:25:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110207


   
                  Address 01: Engine  (038 906 019 CJ)

23:22:42 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
  2877 /min  Engine speed 820-900
  255.0 mg/str  MAF (specified) 230-420
  602.7 mg/str  MAF (actual) 230-420
  4.8 %  EGR duty cycle 10-95%

23:22:42 Group 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load)
  788.9 mg/str  MAF 850-1050
  989.4 mbar  Atmos. pressure sensor -f96-
  2019.6 mbar  Intake air press. 2000-2200
  39.2 %  Throttle 100%

23:22:42 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
  3654 /min  Engine speed 2850-3150
  1213.8 mbar  Spec. intake press. 2000-2150
  1744.2 mbar  Actual intake press. 2000-2200
  39.8 %  D.cycle MAP 40-95%
Thursday,17,March,2013,23:26:24:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110207


                Address 01: Engine  (038 906 019 CJ)

23:25:59 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
  1008 /min  Engine speed 820-900
  250.0 mg/str  MAF (specified) 230-420
  347.9 mg/str  MAF (actual) 230-420
  61.4 %  EGR duty cycle 10-95%

23:25:59 Group 010: Air system (4th gear - 3000rpm - full load)
  509.6 mg/str  MAF 850-1050
  989.4 mbar  Atmos. pressure sensor -f96-
  1336.2 mbar  Intake air press. 2000-2200
  0.0 %  Throttle 100%

23:25:59 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
  1134 /min  Engine speed 2850-3150
  1020.0 mbar  Spec. intake press. 2000-2150
  1224.0 mbar  Actual intake press. 2000-2200
  21.1 %  D.cycle MAP 40-95%
 

Modificat de Tevez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca odata

 

240.1 mg/str  MAF 850-1050

 

788.9 mg/str  MAF 850-1050

 

509.6 mg/str  MAF 850-1050

 

stanga valorile ce le ai  in dreapta ce ar trebui sa ai

 

Trebuie tu sa vezi ce nu merge la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si o problema imi tot aparea eroarea:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation 

            P1557 - 35-10 -  -  - Intermittent

 Dupa care am schimbat senzorul de presiune, si inca continua sa apara aceiasi eroare,am facut si eu un log la masina, din semnatura, problema e ca nu e facut in mers (nu am avut pe cineva sa ma ajute )are vreo relevanta? Trebuie facut neaparat in mers?

 Am modificat ms, EEXCALADE !

Log 01.xls

Log 02.xls

Modificat de sor_in
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(

Modificat de sor_in
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu reusesc sa decriptez ceva.Uite cum trebuie sa arate un LOG. Treptele a3a si a4a de la 1800 rpm la 3500 rpm cu pedala 100% apasata.Motorul la temperatura 90 grade.

MODEL LOG-01-003-010-011 -.xls

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nd_via

@Rune

 

Nu e bine facut logul? Asa cum e in link am facut si l-a salvat in notepad

Inteleg ca e o problema cu maf-ul (debitmetru) dar nu am eroare......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Impuritatile care trec prin filtru, umezeala, aburii de ulei care se ridica cand opresti motorul sunt chestii care deterioreaza senzorul debimetrului in timp.

 

Masina ca total este un obiect consumabil  uleiul se schimba la 15000 cauciucul la 50000  etc etc etc si undeva candva vine si vremea debimetrului, acesta "uzura" a debimetrului se produce in timp de aceea in momentul cand se remarca ca o pierdere de putere a motorului este deja tarziu, si nu de putine ori problema este cautata in alta parte.

 

Logul in mers nu este chiar bun daca te uiti pe forum vei gasi explicatia destul de detailata dar ptr a diagnostica grob debimetru ajunge sa dai o privire in MWB 010.

 

Cel mai ieftin  debimetru vazut de mine costa in jur de 25 Euro asa ca e mai simplu sa il schimbi decat sa mergi la mai multi ptr a il diagnostica.

 

O alta solutie este sa incerci cu unul de la un coleg care e sigur bun.

 

Un log facut corect ar da mai multe informatii despre motor

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....am facut si eu un log la masina, din semnatura, problema e ca nu e facut in mers (nu am avut pe cineva sa ma ajute )are vreo relevanta?
 

 

Asa cum spuneau si ceilalti colegi trebuie fact logo-ul in mers. Cat despre faptul ca nu avea cine sa te ajute: alege un drum mai putin circulat eventual si la o ora cu circulatie slaba in zona, pregateste-ti laptopul pe scaunul din dreapta, pe cele trei grupuri

ii dai "save" si apoi atata poti sa-ti iei ochii de la drum cat sa dai un "enter" pe "start" (start log) chiar daca esti putin sub turatia necesara efectuarii log-ului, dar sa fii in treapta a 3-a) iar dupa ce dai start log poti sa-i dai imediat WOT (maxim acceleratie) si dupa ce ai ajuns la 4 mii si ceva ture (daca nu iei limp intre timp) ai timp sa te opresti in siguranta si sa dai "stop" (stop log), ca ce era important s-a salvat...

Asa nu ai nevoie de nimeni sa te ajute, iti poti face singur logo-ul. Nu merge pe drumuri circulate intens ca cu a 3-a, la 4000 ture ajungi pe la 105-110km/h si te risti. Sigur ai prin zona vreo centura sau drum fara circulatie mare si drept cat de cat...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ai probleme la pedala de acceleraţie nu trebuie să umbli deloc la calculator în timpul mersului. Îi dai să facă log când eşti pe loc şi îi dai stop când te-ai oprit. Chiar dacă este mai lung logul se va vedea când ai dat  WOT după procentul de 100 (de asta am zis că trebuie să fii sigur că nu ai probleme cu pedala, în caz contrar aici vor apărea valori care te vor induce în eroare) din grupul 010.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajutati si pe mine cu LOG-ul atasat? Problema este ca nu trage cum a tras de la ralanti pana in 1700-1800 rpm. Trebuie sa-i dau "sprituri" la pornire si manevre de intoarcere daca nu se ineaca. Ca concluzie: lipsa de putere sub 1800 rpm.

 

Mersi. 

Log 27082013.xls

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina intra abia dupa 1800 RPM, deci ce zici tu nu are treaba cu turbina ... mai ales ca zici ca tre sa-i dai sprituri. E posibil sa fie ceva pe alimentare la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Turbina "intra" odata cu pornirea motorului. 

@msanyix logul arata bine. Verifica alimentarea: pompa de motorina din rezervor,pompa tandem, injectoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!