Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Aici numai EEXCALADE te poate lamuri, dupa ce se lamureste mai intai cu a lui :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept parerile oricui iar lui ESCALADE ii multumesc pt.tot efortul/rabdarea de pana acum,si nu in ultimul rand vreau sa i mai multumesc unui coleg de pe forum(stie el).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceleasi valori le-am avut si eu............. cel mai probabil este sparta membrana la capsula de vacuum de pe turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca daca trag cu gura pe furtunas actuatorul se misca(deci membrana putin probabil sa fie)dar cum spuneam cu motorul pornit nu,acum nu mi ramane decat sa verific vaccumul pe pompa si sa mi schimb debitmetrul cu unul de imprum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut,pun si eu un log sa-mi spuneti cum vi se pare.Masina are 350 000km si cu aerul pornit mi se pare foarte lenta pana [..........} parca ar agata putin pe la 2500 rpm(se simte ca o plafonare pana trec de turatia asta).Sper ca am reusit sa ma fac inteles.Multumesc frumos!

 

Citeste postul meu, (nr.4856) si verifica mai intai circuitul de vacuum. Chiar daca pot parea perfecte, furtunashele ce transfera vacuum-ul pot avea scapari (cazul meu) si de aici tot felul de chestii ciudate iar pe fond o lipsa de putere constanta pe toata plaja accelerarii sau cu intermitente. Schimba toate aceste furtunuri (se poate cumpara nou, la metru) sau taie din ele daca sunt suficient de lungi pentru ca zona de cuplare furtun cu  N75 sau furtun cu actuator turbo sa fie cat mai stransa, mai "virgina" si sa nu scape vacuum, sa prinda aer fals pe acolo, nu te lasa furat de aparentze care ar indica ca conexiunea este perfecta iar furtunul arata impecabil. Caldura-frig-umezeala-imbatranire, toate astea slabesc elasticitatea cauciucului din furtunuri si chiar daca-s ok la vedere ele pot fi deteriorate.

Daca este posibil si un mic colier ajuta. Eu am pus cleme "arici", de plastic pe care le-am strans bine.

Rezultatele pot fi uimitoare.. :)

 

Nu stiu cum sa-ti multumesc,mi-am redescoperit masina,am schimbat furtunasele de vacuum si iata rezultatele:

LOG-01-003-010-011.new.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca daca trag cu gura pe furtunas actuatorul se misca(deci membrana putin probabil sa fie)dar cum spuneam cu motorul pornit nu,acum nu mi ramane decat sa verific vaccumul pe pompa si sa mi schimb debitmetrul cu unul de imprum

 

Încearcă şi cu alt debitmetru dar eu cred că problema este în zona turbină-actuator-furtunuri vacuum-N75-pompa vacuum. Debitmetrul dă informaţii ECU despre cantatea de aer care intră în motor pentru ca acestă să ştie cum dozează combustibilul. Nu prea cred că poate influenţa măsurarea presiunii. În schimb dacă presiunea este mică, debitmetrul poate raporta valori scăzute (este logic: dacă presiunea este mică automat este mai mică cantatea de aer "înghesuită" în motor). 

@fff

Bine că ai rezolvat problema, dar nu înţeleg o chestie la logul tău. Cum  ai reuşit cu acceleraţia la blană (se vede acolo 100 tot timpul) să scazi turaţia de la 3276 la 1470?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]

Nu stiu cum sa-ti multumesc,mi-am redescoperit masina,am schimbat furtunasele de vacuum si iata rezultatele:

 

 

:icon_confused: Ma bucur ca ai rezolvat problema atat de simplu (ca la mine) si nu a fost necesar sa "reinventezi roata" sau sa demontezi turbo ori alte operatii anevoioase si uneori costisitoare. Bafta!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat de facut dispozitivul de verificarea tubulaturii si a intercoolerului.Ramane doar sa il montez ,sa bag 2 bari pe instalatie si sa dau cu apa pe la imbinari.

 


Culmea e ca daca trag cu gura pe furtunas actuatorul se misca(deci membrana putin probabil sa fie)dar cum spuneam cu motorul pornit nu,acum nu mi ramane decat sa verific vaccumul pe pompa si sa mi schimb debitmetrul cu unul de imprum

Cu gura poti vedea doar daca tija se trage sau daca membrana e sparta.Daca membrana e fisurata,sau daca tija lucreaza fara intreruperi, poti vedea doar cu un manometru.

post-74110-0-34974500-1377252861_thumb.j

post-74110-0-60911000-1377252911_thumb.j

post-74110-0-39418700-1377252967_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmatoarea operatie va fi sa schimb toate furtunasele si apoi mai vad oricum un debitmetru de schimb o sa pun(asta pt linistea mea)si sa mi rezolv cu gatul la pompa de vaccum care se misca(posibil pierdere de vaccum pe acolo).

Si inca ceva dupa log.puse de mine si dupa spusele colegilor in turatii joase nu am presiune in schimb dupa 2300 ture merge ok,dar cum sunt atatia"cuminciori" pe aici nu cred ca nu am sa o rezolv si eu binenteles si cu ajutorul vostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat de facut dispozitivul de verificarea tubulaturii si a intercoolerului.Ramane doar sa il montez ,sa bag 2 bari pe instalatie si sa dau cu apa pe la imbinari.

 

pacat ca esti asa departe......

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mine nu e departe si cum ajung la BC.il sun(sper sa nu se supere pt.deranj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Va rog sa ma ajutati in interpretarea log-ului atasat . Ca simptome  : masina nu mai trage de jos , scoate fum negru  . De la inceput am mers pe ideea ca imi pierde aer prin furtune,  am gasit un furtun intepat, l-am inlocuit , dar dupa cum se poate observa si din log-uri turbina face presiunea ceruta foarte tarziu . Am fost si am pus-o pe rampa si mi s-a zis ca este joc in tija de la geometrie . Ma indoiesc putin de priceperea baietilor de la acel service, si tind sa cred ca pe undeva pierd aer . Dar daca au dreptate, intrebarea este daca se repara sau trebuie schimbata turbina . Masina este un 1.9 TDI cu turbo VNT 17 si soft de la tcm . Va multumesc anticipat .

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de vlad-saw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

 

@fff

Bine că ai rezolvat problema, dar nu înţeleg o chestie la logul tău. Cum  ai reuşit cu acceleraţia la blană (se vede acolo 100 tot timpul) să scazi turaţia de la 3276 la 1470?

 

:icon_confused: Logul era mult mai lung si l-am editat eu in Excel,am sters ce nu era edificator si s-au unit doua accelerari din momente diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PROBLEMA PRESIUNE REZOLVATA!

Dispozitivele pentru verificarea presiunii merita toti banii.Problema era teava de dupa turbina .Avea o fisura  sub furtunul de cauciuc.(cel rosu din imagini). Am bagat presiune si instalatia tinea  ZERO bari.Am pus imagini.

Teava costa 484 ron la prima mana.Se poate si lipi cu solutii speciale.

Pentru probleme imposibile gasiti nr meu la profil.

Tin sa-i multumesc pt sprijinul acordat colegului nostru lupo_bv

post-74110-0-58996400-1377266527_thumb.j

post-74110-0-16404200-1377266635_thumb.j

post-74110-0-17734600-1377266724_thumb.j

post-74110-0-06563600-1377266779_thumb.j

post-74110-0-58943600-1377266847_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru postarea solutiei !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitări pentru iniţiativă şi pentru postarea soluţiei :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Va rog sa ma ajutati in interpretarea log-ului atasat . Ca simptome  : masina nu mai trage de jos , scoate fum negru  . De la inceput am mers pe ideea ca imi pierde aer prin furtune,  am gasit un furtun intepat, l-am inlocuit , dar dupa cum se poate observa si din log-uri turbina face presiunea ceruta foarte tarziu . Am fost si am pus-o pe rampa si mi s-a zis ca este joc in tija de la geometrie . Ma indoiesc putin de priceperea baietilor de la acel service, si tind sa cred ca pe undeva pierd aer . Dar daca au dreptate, intrebarea este daca se repara sau trebuie schimbata turbina . Masina este un 1.9 TDI cu turbo VNT 17 si soft de la tcm . Va multumesc anticipat .

Ai si presiune prea mare si prea mica.Cred ca iti agata geometria sau actuatorul merge in trepte.Fumul poate fi de la lagarele uzate de la axul turbinei.Scoate furtunele de la partea de aluminiu si vezi cat ulei ai.Ar trebui sa fie ulei dar nu foarte mult.Misca cu degetul  axul  elicie sa vezi cat joc are.

lupo_bv Merci! :icon_thumleft:  :icon_bounce:

Concluzie: Presiunea si vacuumul nu se masoara cu gura ci cu manometru.

Costuri:

-manometru 10 ron

-furtun silicon 20 ron (200ron/ml)

-bara plina de aluminiu (de pe stoc, dar destul de scumpa)

-prelucrare strung 30-50 ron/ora (atelierul nostru)

 

Cred ca e o problema des intalnita deoarece plasticul nu poate tine ritmul metalului la dilatare si contractare.(cald/rece)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum negru de la lagarele uzate de la axul turbinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum alb?

In functie de lagarul (lagarele uzate)  uzat  uleiul o poate lua pe evacuare dar si pe admisie.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum alb da, dar nu inteleg la ce plastic te referi ca ar putea produce fum negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la tubulatura de plastic crapata din imaginile de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

         Am un SEAT LEON 1.9 TDI, MOTOR ASV.81 kw 110 CP

                  Incerc sa fiu cat mai succint cu putinta. Acum aproximativ 6 luni mi-am schimbat interiorul la turbina(mi-a ramas doar carcasa veche), curatat galerie, egr, schimbat actuator turbo (nou), inlocuit debitmetru. Dupa aceasta operatiune, motorul si-a recapatat "zvacul" pe care il pierduse la fostul proprietar. Ca idee precizez ca era relativ rece afara cand am facut aceasta operatiune, iar ulterior am patit de aprox.8 ori sa intre in limp mode . Precizez ca de cand au venit temperaturile mai ridicate nu am mai intampinat acest fenomen(limp mode). In orice caz, trecand peste aceasta mica paranteza. 

Ieri (23.08.2013) i-am schimbat racordul flexibil de la esapament, cel vechi fiind desprins aproape complet. Dupa aceasta schimbare, realizez ca turbina, nu mai intra ca inainte la aproxx 1900 rpm, ci mai degraba pe la 2500-2700 rpm. Eu presupun ca intampin aceasta pr deoarece in momentul cand am schimbat turbina si actuatorul turbo acum 6 luni, actuatorul a fost reglat in functie de racordul flexibil (rupt/desprins) vechi, iar acum cu cel nou trebuie o noua reglare la actuator.Presupun ca de cand cu noua turbina si fumul negru este mai proeminent.

Atasez si un Log, facut aseara, pentru o mai buna intelegere a ceea ce se intampla. Sper ca cineva ma poate ilumina in aceasta problema.

Multumesc anticipat.

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de dumy1961
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat de facut dispozitivul de verificarea tubulaturii si a intercoolerului.Ramane doar sa il montez ,sa bag 2 bari pe instalatie si sa dau cu apa pe la imbinari.

 

Culmea e ca daca trag cu gura pe furtunas actuatorul se misca(deci membrana putin probabil sa fie)dar cum spuneam cu motorul pornit nu,acum nu mi ramane decat sa verific vaccumul pe pompa si sa mi schimb debitmetrul cu unul de imprum

Cu gura poti vedea doar daca tija se trage sau daca membrana e sparta.Daca membrana e fisurata,sau daca tija lucreaza fara intreruperi, poti vedea doar cu un manometru.

 

Sper ca le-ai deconectat de pe motor, pentru ca in manual exista o atentionare de a nu se depasi 0,5 bari la verificarea sistemului, pentru ca se poate deteriora motorul. Cred eu, sistemul de recirculare a gazelor de carter. Aia 2 bari cum i-ai bagat? Sper ca nu direct din compresor.

 

Uite ceva similar la $65 plus transportul, dar asta are regulator de presiune.

 

DSC03874_vi.jpg

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!