Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Incearca pana la 250, Actuatorul e reglat din fabrica? Fa log 3.10.11 si vezi daca e nevoie sa scurtezi sau sa lungesti tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit sa  maresti diferenta de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desurubat de tot surubelul de stop...nu merge mai mult de 1120 mbar..tot e bine fata de 980 cat era la inceput:d.

..dar daca strang tija actuatorului...nu o sa am cumva limp ?ca acuma am presiune chiar un pic mai mare decat cere dupa 2500rmp..am 2.56 bar si cere 2.5..sau ceva de genu


aa si despre actuator...poi a fost schimbata turbina...dar nu stiu sa fi schimbata sau nu actuatorul:) dar daca a fost schimbata turbina ma gandesc ca l*au reglat dupa actuala turbina ciudat este faptul ca acuma cu viteza 1 daca dau wot pana in 3500 merge de parca nu ar cupla turbina deloc:o..inainnte de reglaj era mai rapid

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca nou utilizator de TDi sunt putin cam speriat de cate probleme sunt cu turbina egr actuatoarele debitmetrele etc...

Am si eu problema cu lipsa puterii si nu stiu incotro s-o iau... :) 

Nu am mai avut tracoras pana acum ci doar japoneze care niciodata nu mi-au facut probleme :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp mode iei daca ai diferenta de 400-500 mbar in plus sau in minus fata de valoarea pe care o cere ECU (Boost Pressure (Specified) )

Scurteaza tija 1-2 ture de la piulita reglabila si vezi cum se comporta.Sau lungeste tija .


luck33ro 

Bine ai venit in club! 

Traim in Romania si....

Fa log la grupurile 3,10,11.Daca nu ai vcds suna un prieten. :icon_bounce:

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fac asta maine daca am timp...Dar totusi ramane o intrebare..ecu nu regleaza singur geometria?dc ar mai trebui ajustata din surubul de la actuator ca doar el oricum cand e prea mare presiune elibereaza actuatorul si cand e prea mica il trage nu?

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic da,dar practic el are o harta (in functie de valorile maf si alte componente)dupa care dirijeaza N75 care cu ajutorul vacuumului controleaza actuatorul.In el exista un arc si o membrana care se degradeaza in timp. De aceea el se regleaza si fizic.

Nu stiu exact sa-ti explic,dar sigur se regleaza si sigur acest actuator influenteaza performantele motorului.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun:) deci maine o sa scurtez tija sa vedem daca influenteaza ceva...daca nu..atunci refac tot  cum a fost:) si o sa merg la cineva care se ocupa cu astea:) poate problema sa fie din harta...nu  stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie la Bucuresti de un prieten care sa nu fie in concediu ...  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviulatis & @eexcalade

Ma scuzati ca intervin in schimbul vostru de pareri :icon_confused:  dar parerea mea este ca la tija actuatorului de la turbo N-AI CE CAUTA SA REGLEZI. Asta este reglata pe banc in fabrica si odata ce-l manevrezi patzesti ca si cu carburatoarele de Oltcit: numa mecanicul raiului il mai face cum a fost :dry:

Limp-ul si slaba tractiune/putere are alte cauze, tija aia nu se deregleaza singura sau se uzeaza ceva la turbo incat sa trebuiasca ajustata. Ori circuitul de vacuum nu merge cum trebuie (scapa pe undeva vaxuum) ori N75 merge aiurea sau greoi ori turbo agatza pentru ca este imbacsita. Mai pot fi si alte cauze binenteles dar cam astea sunt in top. Cum am mai scris int-un post, aveam si eu "leneveli" a motorului la anumite turatii si asta pentru ca pierdeam vacuum pe la furtunase. La turatii mari aveam putere pentru ca vacuumul era mai mare (datorita turatiei) dar la turatii pana in 2500 imi venea sa ma dau jos sa o imping...pentru ca la aceste turatii mici debitul vacuumului era mai mic plus ce scapa pe la imbinari furtunuri ajungea prea putin prin N75 sa-mi traga tija actuatorului de la turbo..si fara vacuum eram ca fara izmene la polul nord. Dupa ce am schimbat toate furtunasele si le-am asigurat cu coliere masina mea ma baga in scaun si noroc ca nu fac prostii la demaraje ca ar trebuii sa schimb planetarele la un an... :dry: 

Ca idee, am 328mii facuti cu ea si inafara de curatat turbo nu i-am facut nimik. Revizii la timp, motorina de la astia seriosi (nu  motorina in canistre umplute din groapa nu stiu cui).

Problemele mari au rezolvari simple: daca debitmetrul e ok, turbo curatat, circuitul de vacuum bun, N75 lucra ok, atunci trebuie sa mearga, mama ei de masina :icon_confused: si nu cred ca trebuie modificate tije actuatoare si harti din ECU, ca faci din masina storcator de fructe...Parerea mea, vorba celebrului Vacaroiu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

luck33ro 

Bine ai venit in club! 

Traim in Romania si....

Fa log la grupurile 3,10,11.Daca nu ai vcds suna un prieten. :icon_bounce:

Deci gasesc pe cineva mai cu experienta in vaccumat Tdiuri, disponibil astazi, sa ma ajute? :beerchug:

Modificat de luck33ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu stiu pe nimeni la Bucuresti cu VCDS.Citeste cateva pagini in urma si ai sa gasesti baieti chiar priceputi care fac diagnoze in orasul tau.Succes!


RO-VW 

Sunt de acord cu tine.Dar uite ca omul a pus turbina noua,reglata pe banc din fabrica si mergea mai rau decat cu cea veche ,cu aceleasi furtunase de vacuum.Clar ca pierderea de vacum poate insemna pierdere de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent, un amic si-a cumparat un passat de prin 2000-2001 si primul lucru a fost (pentru ca era lenesa putin si primea si limp din cand in cand) sa duca turbo la curatat si refacut geometria. Ba a mai schimbat si axul la ea ca avea joc. Dupa remontarea turbinei nou reconditionata masina se comporta la fel. A incercat de toate: debitmetre, furtunuri, actuatoare, N75 da nu-i dadea de cap. L-am sfatuit sa mearga la un "profesor" in ale TDI-ului (si care a lucrat in reprezentantza de cand a venit TDI-ul in Romania) Crezi ca m-a ascultat? a incercat el singur, apoi impreuna cu niste amici chibitzi  sa regleze si repare tot felul p'acolo si care isi dadeau cu parerea ca ce si cum trebuie rezolvat, dar fara succes. A ales apoi sa mearga la un "service" de asta de garaj unde aia i-au zis niste vrajeli ca e crapata, fisurata chiulasa, ca un injector PD e varza..si inca cateva probleme. Inainte de a ajunge acolo i-am facut eu personal o scanare cu VAG si injectoarele erau super, fara probleme. Clar, l-au vazut ca e "clopotar" in ale motorului si au vrut sa-l faca de niste bani frumosi pe spinarea lui. Pana la urma, dupa ce a dat un sac de bani, a stat fara masina vreo 2 saptamani, a mers la cine l-am trimis si dupa masa avea masina in stare perfecta..si nici n-a dat nu stiu ce bani.

Concluzie: daca te pricepi cat de cat si poti repara anumite chestii e foarte bine, dar cand simti ca te depaseste sau nu-i dai de cap..gata, mergi la "doctor" specialist, ca altfel ajungi la proverbul cu lenesul mult alearga si scumpul mult pagubeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori daca nu  ai acest ''doctor specialist'' ,si dupa ce bati 2 -5 service-uri,ajungi sa pui mana pe vcds si sa cauti singur rezolvarea.Eu mi-am facut 11 ani toate reparatiile la reprezentante,pana am vazut la mercedes iasi ,cum a scapat pe jos baia de ulei de la cutie si la receptie mi-a arata un tip de ulei si in cutie au pus alt tip de ulei....etc.La un A8 "mecanicii" ma puneau sa cumpar pompa de injectie noua ca la rece,doar la prima cheie pornea greu.Atunci mi-am luat vcds si am gasit avansul dereglat.L-am reglat si mergea impecabil.Concluzia e ca majoritatea service-urilor nu pierd timpul sa caute rezolvari la probleme mai complicate.Vorba lui Badea: traim in romania si asta ne ocupa tot timpul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu stiu pe nimeni la Bucuresti cu VCDS.Citeste cateva pagini in urma si ai sa gasesti baieti chiar priceputi care fac diagnoze in orasul tau.Succes!

 

Multumesc de ajutor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat partial - adica interpretat nimic serios momentan - mici erori de calculator. Mai vedem in timp ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ro -vw stiu ce zici si iti acord dreptate dar am verificat cam tot ce se poate verifica:) si culmea ca problema asta e doar cu turbina noua:) vacuum face ca am dat pe output tests si trage tija pana in capat si sta acolo pana o lasa fara ezitari sau miscari sacadate:) n75 am schimbat cu n18 si rezultatul exact acelasi:) iar furtune intercooler nu cred sa fie fisurate ca as simti o lipsa de putere indiferent de turatii si eventual fum negru..ceea ce lipsesc.la tine tragea actuatorul pana in capat chiar daca aveai probleme vacuum?acuma am reglat totul cum a fost inainte pt ca umbland la surubelul stop si dupe ce l*am desfacut cu treapta 1 nu simteam nimica numa dupa 3500!! si uneori cu 1 dadeam blana de la 1500 si urca usor pana in 3500 si se oprea acolo parca ar fi fost limitat:) nu stiu ce sa mai fac alceva. totusi o sa merg la cineva care se pricepe pt ca eu m*am saturat de reparari dupa ureche si fara rezultat:)

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un test de compresie ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei nu papa ..dupa 2500 dupa cum ziceam trage f bine:) ..problema e ca nu am presiunee sub 2400 cat cere:) e tot cu 350-400 mb sub cerinta . problema eu o vad din presiunea turbinei:) nu stiu ce ar putea avea :) culmea e ca uneori chiar si la 1800 in panta dupa ce am mers cu el la 1800 si dau wot cateodata trage perfect:)dar demaraj de pe loc..nu vrea nicicum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa mai elimini o cauza  imprumuta un debitmetru si fa o proba.

Zilele astea imi fac un dispozitiv cu manometru ca sa pot verifica sub presiune toata tubulatura si intercoolerul.

Vezi :http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/boost-leak-tester-DIY-check.htm

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ro -vw stiu ce zici si iti acord dreptate dar am verificat cam tot ce se poate verifica:) si culmea ca problema asta e doar cu turbina noua:)

 

Apropo, turbina noua este exact acelasi tip cu cea veche? acelasi cod? ca am auzit pe la unii ca si-ar fi montat turbina cu debit mai mare (de pe la Audy sau alt VW) sau ceva de genul asta (chiar daca se potrivea si parea identica cu originala) aveau probleme de raspuns la turbo...

 

Daca n-ai vre-un "doctor" pentru ea p'acolo da o fuga la Cluj...sunt doi baieti aici cu service proprii si toata lumea care vrea sa scape de probleme cu masina p'aici ii cauta..si nu le pare rau. Ideea e ca tre sa dai un tel pentru programare mai intai ca-i plin la ei tot timpul...iar profesionalismul si preturile sunt super ok. fara vrajeli si jecmaneala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Pe caldurile astea, am probleme cu clima si mi se pare ca si masina nu prea mai trage ca inainte. Consumul parca a mai crescut putin...

Am facut niste loguri azi in mers, maf+turbo atat cu clima pornita cat si cu ea oprita.Nu stiu daca influenteaza in vreun fel.

Am mai atasat si un log cu valorile temperaturilor+injectoare. Injectoarele au valori intre -1 si +1. E in regula ?

Am observat ca temperatura combustibilului urca pana la 73 grade. Este OK ?

Dupa parerea mea turbina pare sa fie ok dar maf-ul pare putin obosit.

Daca gresesc va rog sa ma corectati.

Astept si o parere mai avizata.

O zi buna

maf turbo cu clima.xls

maf turbo fara clima.xls

temp+injectoare.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune 979.2 mbar cu motorul oprit ???

E normal???

La voi cum e???

 

post-74110-0-68296500-1376499462_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!