Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Din ce se vede în primele două poze, după părerea mea,  reiese că MAF şi EGR sunt OK.

Eu cred că nu la MAF este problema (faptul că se manifestă la fel cu mufa scoasă/băgată se datorează cred că faptului că motorul nu are fizic presiune cât trebuie)

Ca să verifici partea de turbină eu zic să separi problema în două: partea de vacuum şi partea de acţionare.

Scoţi furtunul de vacuum din actuator, pui un furtun în loc şi simulezi vacuumul cu o pompă de vacuum (cred că merge să tragi şi cu gura). În timpul ăsta să ai vagcom-ul pe grupul 11(să dai să facă log ca să poţi analiza după aia) şi pui pe cineva să ţină accelerat la 1400 rpm. După ce tragi aer până se acţionează actuatorul la maximum, dacă nu ai pompă ţii limba lipită de furtun vreo 10 secunde şi astfel vezi şi dacă ţine vacuum capsula, apoi îi dai drumul. Practic simulezi ceea ce făcea vagcom-ul în grupul 11 în Basic settings. Faci de câteva ori chestia asta şi după aia analizezi logul. Dacă diferenţele de presiune măsurată este de minim 80 mbari atunci problema  este pe traseul pompa tandem-furtunuri-N75. Dacă este tot aşa mică cum a fost în pozele precedente, atunci problema se învârte la actuator (defecţiune, reglaj)-geometrie.

 

Poza a 3-a nu se prea pune pentru că este pe loc măsurarea. Valorile specificate de vagcom se referă la logul în mers

 

Menţionez că ce ţi-am povestit mai sus nu se bazează pe vreo experienţă personală în domeniu ci pe compilarea informaţiilor citite pe unde s-a putut :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De ceva vreme am si eu un pitic pe al meu agregat(Seat Altea 2005 2.0 TDI BKD)...adica la accelerari bruste(cu pedala la fund) scoate un fum de zici ca-i tractor.Fenomenul se manifesta de vreo 2 luni,dar intre timp am facut si revizia(ulei+filtre) si tot asa face.

In seara asta am facut 2 loguri si 2 printscreen-uri la injectoare.Ma puteti dumeri daca se poate observa ceva din acestea?

 

 

Va multumesc si o saptamana usoara!

Loguri.zip

Modificat de Dominic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Injectoarele si logurile arata bine. 

Referitor la fum incearca sa schimbi furnizorul de motorina. Baga ceva mai bun, gen Efix sau Evo...si vezi daca dispare fumul.

Depinde si de fum ce culoare are. Daca e negru atunci poate e sarit vreun furtun de la locul lui, ori e spart ,ori crapat etc. Desi in loguri nu se vede nimic in neregula.

Daca e fum alb atunci posibil ca turbina sa iti "manance" ulei si il baga spre admisie unde amestecat cu motorina iese fum alb. Trebuie verificat axul turbinei daca are joc. Daca are joc mare atunci trebuie inlocuita/reconditionata turbina. E periculos sa umbli cu ea asa deoarece se poate rupe axul si e bai mare atunci.

Per total pt fum negru verifica tot circuitul de furtunuri  sa nu fie iesite, sparte,etc. Verifica si intercoolerul sa nu fie  spart.

              pt fum alb: verifica axul turbinei sa nu aiba joc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv

Merci ! Actuatorul tine vacuum. O sa-l dau jos si o sa misc cu mana tija de la VNT. Ma gandeam la debitmeteu pt ca dicteaza cantitatea de motorina. Corect?Ca idee uite ce zice tipul asta:http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/low-power-fix-TDI.htm. O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi logic Log-ul se face in sarcina uite ce spune Ross-Tech :

 

B003,0,Exhaust Gas Recirculation (EGR)
; Ignition ON, Engine ON (Idling)
; Activate Basic Setting
; Press and Hold both Brake and Gas Pedal (Test only MAF and EGR 3500 RPM)
; Exhaust Gas Recirculation (EGR) is alternately switched on and off
; The Deviation between "EGR on" and "EGR" off must at least 100.0 mg/Str.

B003,1,Engine Speed,(G28),Specification (Idle): 770...870 RPM\nSpecification (Basic Setting): 1350...1450 RPM
B003,2,MAF,(spec.)
B003,3,MAF,(actual),Specification (EGR inactive): 410.0...640.0 mg/Str.\nSpecification (EGR active): 100.0...400.0 mg/Str.\nDeviation (EGR active/inactive): min. 100.0 mg/Str.
B003,4,EGR,Duty Cycle,Specification (EGR inactive): 0.0...10.0 %\nSpecification (EGR active): 19.0...40.0 %
;

 

B011,0,Charge Pressure Control
; Ignition ON, Engine ON (Idling)
; Activate Basic Setting
; Press and Hold both Brake Pedal and Gas Pedal
; Charge Pressure Control is alternately switched on and off
; The Deviation between "active" and "inactive" must at least be 80.0 mbar

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand, la drum lung, cand accelerez mai brusc si trec de 3000 de rpm, imi intra masina in limp mode. Bineinteles, trebuie sa opresc, sa iau contactul si sa repornesc si merge bine pana data viitoare. I-am facut ieri un log in mers, pe care il atasez aici, poate stie cineva sa-l interpreteze. Care ar putea fi problema?

LOG-01-003-010-011.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo e problema, imbacsita. Trebuie data jos si curatata, refacuta geometria. N75 lucra din greu sa te scape de suprapresiune....

Pana faci curatarea turbo nu forta si nu te baga in depasiri riscante ca iti intra in limp cand ti-e lumea mai draga si risti mult. Sa resetezi limp-ul poti sa-l faci si in mers (fara sa tragi pe dreapta si sa opresti complect) dar la viteze relativ mici, iei si repui contactul rapid sa nu ramai cu volanul blocat ca iesi dupa hribe in decor... :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur ai geometria variabila blocata pe deschis cum ți-am scris și pe celălalt topic, ai o presiune prea mare în turbină și e și constantă, e clar că vanele geometriei sunt blocate pe "deschis". Vanele pot fii blocate cel mai probabil din cauză că este îmbâcsită geometria, vanele pot fii și deformate și în acest caz e nevoie si de o rectificare, nu se rezolvă cu geometria doar curățată, sau cel mai bine schimbată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Multumesc pentru raspuns. O sa caut prin zona pe cineva priceput sa faca operatiunea (curatare turbina si inlocuire mecanism).

Modificat de florin1780
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara. am nevoie de ajutorul vostru, sa imi ziceti care e pb..neavand nici un specialist cu o siguranta in diagnosticarea pb, limp mode, 100%, am decis sa imi iau debitmetru nou.

 

totusi am facut si un tester, nu stiu cum sa il atasez, daca ma puteti ajuta si aici e ok...dupa ce il modific in exel ramane salvat tot ca csv.

logul e in treapta a 3 a si pe la 3300 am simtit o scadere de putere.

va rog sa imi ziceti daca va dati seama cam pe unde ar fi problema,,

multumesc anticipat.

post-105026-0-66634500-1375909456_thumb.

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu turbina..are 15000 km si sub 2300 nu are putere masina deloc..parca ar fi SDI .de cand am schimbato noua  asa e.nu a fost nici second nici rectificata ci noua nouta:) am incercat reglaje ale actuatorului dar degeaba:) ma gandesc sa fie cumva surubelul STOP prea strans si sa nu mearga geometria pana in capat?ca nu stiu ce fel de mecanici au fost aia si ce meserie stiu. astept pareri:) mai jos am atasat si log*ul dar am uitat sa dau stop ca era si circulatie:p prima parte e wot de la 1200-4100 rpm.

LOG-01-011-003-020.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima greseala ca ai umblat la reglajul turbinei.

 

a doua greseala ca nu te-ai dus la cineva priceput

 

parerea mea sa mai faci logul odata, cu 3,10 si 11

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu turbina..are 15000 km si sub 2300 nu are putere masina deloc..parca ar fi SDI .de cand am schimbato noua  asa e.nu a fost nici second nici rectificata ci noua nouta:) am incercat reglaje ale actuatorului dar degeaba:) ma gandesc sa fie cumva surubelul STOP prea strans si sa nu mearga geometria pana in capat?ca nu stiu ce fel de mecanici au fost aia si ce meserie stiu. astept pareri:) mai jos am atasat si log*ul dar am uitat sa dau stop ca era si circulatie:p prima parte e wot de la 1200-4100 rpm.

Vezi aici cum se regleaza acel surub de stop de la turbina.Si tot aici vezi in grup 11 basic settings daca ai diferenta de presiune ( ON-OFF) intre 80 si 250 mbar

Tot din grup 11 basic settings poti vedea daca lucreaza actuatorul.ON-OFF = trage-impinge

http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/turbo-response-adjustment-tdi.htm

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si la basic sittings si este diferenta de presiune insa nu stiu daca atat:) o sa verific.stiu sigur ca e diferenta si am vazut cum merge actuatorul jos maxim pana in surubel la on si revine sus la off .in legatura cu reglajul turbinei chiar daca strangeam sau desfaceam surubul de reglaj al geometriei rezultatul tot asa era tot dupa 2300 simteam ca trage:) eventual luam limp dupa 3000 dar am reglat la loc actuatorul.aa si am observat ca la relanti presiunea ceruta e 1050 mb si actuala e 960mb


si mersi mult pt link:) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica in basic settings grup 11 daca ai la 1407 rpm diferenta intre 80 si 250 mbar.Un motor care trage bine are diferenta de aprox 150 mbar.Vezi si daca intre on si off se intareste furtunul de la intrecooler-egr.

Fa un log in mers de la 1700 la 3500 rpm,treptele 3 si 4,cu acceleratia 100% apasata, la grupurile 3,10,11 si vezi ce zic colegii mai experimentati.

Problema cu presiunea scazuta la turatii pana in 2500/3000 rpm o am si eu.Te tin la curent daca gasesc rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am verificat:) la basic sitting cum e pe myturbodiesel: :) rezultat? off 936 mb on 985:)


deci e destul de clara de unde e problema:) suspectam eu asta..din moment ce cu turbina veche si uzata tragea mult mai bn sub 2000..si cu asta noua noutza  nicicum nu reuseam sa fac nimica cu ea sub 2200-2300


o sa revin cu detalii de schimbare dupa procedura:d

multumesc mult pentru indicatii:)!! aa uitasem sa spun:) am inversat si valvele n18 cu n78 parca..alea negre responsabile cu vacuumul pt geometrie egr si alte chestii:) rezultatul fiind la acel moment acelasi:) acuma o sa destrang surubelul un pic:)

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici senzorul care masoara presiunea ,tot basic ,11,on/off , scoate furtunul care intra in egr si incearca sa obturezi aerul ( cu palma) cand e  ON si vezi daca creste presiunea peste 1000 mbar.Mai verifica si filtrul de aer,si nu in ultimul rand toata tubulatura de la turbina,intercooler,egr sa nu scape pe undeva. Teoretic cu turbina noua ar trebui sa traga mai bine nu mai rau.


E posibil sa se faca o adaptare dupa ce se monteaza turbina noua???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi dupa cum ai vazut presiune e destula:) dupa 2300 am presiune de 2500mb:) problema era sub 2300..si daca turez motorul pana la 3500 sa zic se umfla furtunele de numa.intercooleru e frontal ca la motoarele 2 tdi..din ala mare si am verificat dar nu sufla..ca daca ar sufla ar trebuie sa nu am presiune destula nici dupa 2300..dar dupa 2300 pana dupa 4000 tot 2.5 bari baga:)

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ca la mine.Lipsa presiune pana la 2500/3000 rpm.La turatii mari totul ok.

Da actuatorul jos,si da cu mana de tija geometriei (on si off) si vezi daca obtii diferenta de presiune in basic,11, la 1407 rpm.Asa poti regla surubul de stop de pe turbina.Eu am desfiletat surubul de tot si am infiletat usor (cu tija de la geometrie trasa)pana cand mi-a indicat presiunea cea mai mare care nu a depasit 979 mbar.

Cred ca problema e din alta parte,de la alimentare,presiune motorina...etc.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi dai cod de motor iti dau schema de racordare a furtunurilor de vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reglat si surubelu:) dar tot asa..postez si un log cod motor e ARL si furtunele vacuum leam verificat :) tot de la cineva de pe forum am schema

dupa reglare.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai curatat egr-ul de curand? Caut solutii.Daca aflu ceva interesant te anunt!

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

egr am anulat dupa ce l*am curatat...acuma am 1126 mb la basic sittings si parca e mai bn..acuma sigur aud turbina ca intra mai repede..deci acuma am diferenta de 180_190 mb intre on si off la basic sittings..curios totusi ca fratimiu la passat de 116 cp are vreo 260 diferenta:) dar e nervos rau..:) nu am simtit lag deloc nici chiar la 1500rpm:)am destrans surubelu de stop aproape de tot poate as mai putea 3-4 filete si nu si*ar mai avea rolu.:)


am curatat egr dar iam scos furtunasu de vacuum:)) nu isi mai face rolu.mi se pare k merge mai bn motoru..si recircularea gazelor arse....sa zicem ca nu is cel mai infocat fan grean peace:)cat despre basic sittings acuma am diferenta de 180-190 mb dintre on-off fata de 60-70 mb ce aveam inainte:) ciudat faptu ca fratimiu are passat 116 cp si are diferenta de 270mb :) dar trage perfect de la 1400 rpm:) fara pic de lag pe toata plaja de ture:).surubelu de stop lam desfiletat destul..inca 3-4 filete si nu isi mai are rolu de *surubel de stop* :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema era surubul de stop ?

Maxim e 250mbar ,ca alfel dai in limp mode de la presiune prea mare

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu simt o imbunatatire extraordinara chiar dupa reglaj:) nu stiu despre limp..dupa cum spuneam fratimiu are off 958 mb si on 1230mb:) si nu are limp si nici nu o avut niciodata poate ar trebui sa incerc sa destrang de tot sa vedem asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!