Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Pe tot timpul accelerarii egr este deschis 100% desi ar trebui sa fie 4,8%

Turbina nu reuseste sa faca presiunea necesara iar debitmetru nu reuseste sa ajunga la valoarea ceruta.

Ceva e ciudat ca egr sta deschis mereu si automat gazele din evacuare nu mai invart turbina suficient, turbina nu mai aspira  .........

Un output test ai incercat ?

Asa ai putea verifica daca lucreaza egr, geometria la turbina ......

Banuiesc ca tot pe la debitmetru ar trebui sa mai sapi :) Cum spune un coleg mai sus, daca era debitmetru bun atunci trebuia sa se cunoasca ceva cand mergeai cu mufa scoasa.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare că la tipul ăsta de motor, la EGR arată invers procentele alea, adică 100 arată că este închis.


Nu ştiu dacă merge la modelul ăsta  dar încearcă următoarea chestie: intră în Basic settings, acolo în grupul 3 (dacă este disponibila verificarea EGR ar trebui să se tureze motorul la 1400 rpm) dă-i să facă log şi pune-l aici. Fă chestia asta şi în grupul 11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut output test pe EGR(N18) si functioneaza.Geometria functioneaza.N75 lucreaza.V157 lucreaza.In label file de la VCDS la group 003 scrie : 003,4,Exhaust Gas,Recirc. Duty Cycle,Specification (Idle): 20.0...70.0 %\nSpecification (Full Load): 90.0...100.0 %

 

Pe tot timpul accelerarii egr este deschis 100% desi ar trebui sa fie 4,8%

Turbina nu reuseste sa faca presiunea necesara iar debitmetru nu reuseste sa ajunga la valoarea ceruta.

Ceva e ciudat ca egr sta deschis mereu si automat gazele din evacuare nu mai invart turbina suficient, turbina nu mai aspira  .........

Un output test ai incercat ?

Asa ai putea verifica daca lucreaza egr, geometria la turbina ......

Banuiesc ca tot pe la debitmetru ar trebui sa mai sapi :) Cum spune un coleg mai sus, daca era debitmetru bun atunci trebuia sa se cunoasca ceva cand mergeai cu mufa scoasa.


Mi se pare că la tipul ăsta de motor, la EGR arată invers procentele alea, adică 100 arată că este închis.


Nu ştiu dacă merge la modelul ăsta  dar încearcă următoarea chestie: intră în Basic settings, acolo în grupul 3 (dacă este disponibila verificarea EGR ar trebui să se tureze motorul la 1400 rpm) dă-i să facă log şi pune-l aici. Fă chestia asta şi în grupul 11.

Uite de la group 011.O sa fac si la group 003 .

E ceva intermitent care nu da eroare ,(e ceva ce nu e strcat ,dar nu e in parametri normali )deoarece masina are peroade cand merge foarte bine,in special cand e mai racoare afara.

Merci tuturor.

post-74110-0-03795300-1375517959_thumb.j

post-74110-0-40867200-1375517974_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat daca capsula tine vacuumul asa cum ti-am spus si pe celalalt topic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.Tine vacuum si cu gura,trage geometria cand pornesc si impinge la accelerare in relanti.Am cautat sa schimb actuatorul dar dupa ce am sunat la VW,si la distribuitorul Garrett am aflat ca nu s-au facut piese de schimb pt acest model de turbina.Nici la alti furnizori (uk si germania nu china) de piese de schimb pt turbine nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede în poze mi se pare prea mică diferenţa de presiune între geometrie total închisă şi geometrie total deschisă. Nu ştiu exact cât trebuie să fie la modelul tău, dar la un AXR trebuie să fie minim 80 mbari, maximum 250 mbari.

Despre cauze (ţinând cont şi de eroarea care o ai), mai mult decât scrie pe site-ul ross tech nu ştiu să-ţi spun.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede în poze mi se pare prea mică diferenţa de presiune între geometrie total închisă şi geometrie total deschisă. Nu ştiu exact cât trebuie să fie la modelul tău, dar la un AXR trebuie să fie minim 80 mbari, maximum 250 mbari.

Despre cauze (ţinând cont şi de eroarea care o ai), mai mult decât scrie pe site-ul ross tech nu ştiu să-ţi spun.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Exact! Diferenta trebuie sa fie minim 80 bari.Dar nu as umbla la limitatorul de la geometrie inainte sa fiu sigur de alte componente gen debitmetru,actuator...etc.Uite un link interesant: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/turbo-response-adjustment-tdi.htm

A curatat cineva debitmetrul cu spray pt componente electronice ? S-au vazut rezultate? A cedat ulterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La log-ul meu am 1000 si 1015  mg/str ,(Exaust Gas recirculat.actual) cu acceleratia 100% ,doar la 3150 rpm si 3339 rpm.Nu trebuia sa am 1000-1100  mg/str cu acc. 100% si la 2000/2500 rpm? Merci!

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul are un varistor, o rezistenta autoreglabila la temperatura ambianta si in functie de fluxul de aer ce trece prin debitmetru isi modifica valoarea, valoare care mai departe este convertita si transmisa la BC.  Problema debitmetrelor este ca desi filtrul de aer opreste praful, totusi mici particule microscopice ajung pe aceasta rezitenta, varistor si cu timpul formeaza o crusta care impiedica contactul direct cu fluxul de aer si de aici valori eronate transmise de debitmetru.

Curatarea aceste rezistente este aproape imposibila daca nu chiar imposibila: am incercat si eu personal (si le am cu electronica, nu-s clopotar) au incercat si altii cu tot felul de solventi si lichide speciale si alt alte metode.dar n-au reusit. Asa este conceput ca sa nu poata fi reparat sa cumperi altul nou..:)

Ideea e ca ca dupa ce incerci sa-l cureti este ca la aia ce au cancer dupa tratamentul cu  citostatice: adica mor imediat :) Un soi de "ori la bal ori la spital" ..aici e doar la spital (morga). Ia un debitmetru nou si nu ai treaba cativa ani cu el mai ales daca schimbi mai des filtrul de aer, avand in vedere in ce tara "sahariana" traim, cu praf peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns.Am citit ceva topic-uri si cam toti care au curatat MAF , au sfarsit prin inlocuire .Masina are 240 mii km si maf-ul este 2006.Intrebarea mea este :poate din cauza maf-ului motorul sa traga uneori mult mai bine?

 

Debitmetrul are un varistor, o rezistenta autoreglabila la temperatura ambianta si in functie de fluxul de aer ce trece prin debitmetru isi modifica valoarea, valoare care mai departe este convertita si transmisa la BC.  Problema debitmetrelor este ca desi filtrul de aer opreste praful, totusi mici particule microscopice ajung pe aceasta rezitenta, varistor si cu timpul formeaza o crusta care impiedica contactul direct cu fluxul de aer si de aici valori eronate transmise de debitmetru.

Curatarea aceste rezistente este aproape imposibila daca nu chiar imposibila: am incercat si eu personal (si le am cu electronica, nu-s clopotar) au incercat si altii cu tot felul de solventi si lichide speciale si alt alte metode.dar n-au reusit. Asa este conceput ca sa nu poata fi reparat sa cumperi altul nou.. :)

Ideea e ca ca dupa ce incerci sa-l cureti este ca la aia ce au cancer dupa tratamentul cu  citostatice: adica mor imediat :) Un soi de "ori la bal ori la spital" ..aici e doar la spital (morga). Ia un debitmetru nou si nu ai treaba cativa ani cu el mai ales daca schimbi mai des filtrul de aer, avand in vedere in ce tara "sahariana" traim, cu praf peste tot.


Ce se poate intampla daca la un motor 2.0 tdi PD pun un maf de 1.9 tdi PD ??? Sau de la 2.0 tdi PD la 2.0 tdi CR ??? Codurile difera.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Tatal meu are un Passat b5.5 1.9tdi 101 si de o saptamana are pierderi de putere(ECU ii taie turbine). Am efectuat un log in mers in treapta a 3-a insa nu ma prea pricep la interpretara valorilor. Va multumesc!

tr3.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Mi se pare că la tipul ăsta de motor, la EGR arată invers procentele alea, adică 100 arată că este închis.

Nu ştiu dacă merge la modelul ăsta  dar încearcă următoarea chestie: intră în Basic settings, acolo în grupul 3 (dacă este disponibila verificarea EGR ar trebui să se tureze motorul la 1400 rpm) dă-i să facă log şi pune-l aici. Fă chestia asta şi în grupul 11.

Exact. La Passat B6 ciclul n18 de la egr si n75 de la turbina se contorizeaza invers fata de modele mai vechi. La 100% e inchis si 4,8 e deschis.

Merci de raspuns.Am citit ceva topic-uri si cam toti care au curatat MAF , au sfarsit prin inlocuire .Masina are 240 mii km si maf-ul este 2006.Intrebarea mea este :poate din cauza maf-ului motorul sa traga uneori mult mai bine?

 

Debitmetrul are un varistor, o rezistenta autoreglabila la temperatura ambianta si in functie de fluxul de aer ce trece prin debitmetru isi modifica valoarea, valoare care mai departe este convertita si transmisa la BC.  Problema debitmetrelor este ca desi filtrul de aer opreste praful, totusi mici particule microscopice ajung pe aceasta rezitenta, varistor si cu timpul formeaza o crusta care impiedica contactul direct cu fluxul de aer si de aici valori eronate transmise de debitmetru.

Curatarea aceste rezistente este aproape imposibila daca nu chiar imposibila: am incercat si eu personal (si le am cu electronica, nu-s clopotar) au incercat si altii cu tot felul de solventi si lichide speciale si alt alte metode.dar n-au reusit. Asa este conceput ca sa nu poata fi reparat sa cumperi altul nou.. :)

Ideea e ca ca dupa ce incerci sa-l cureti este ca la aia ce au cancer dupa tratamentul cu  citostatice: adica mor imediat :) Un soi de "ori la bal ori la spital" ..aici e doar la spital (morga). Ia un debitmetru nou si nu ai treaba cativa ani cu el mai ales daca schimbi mai des filtrul de aer, avand in vedere in ce tara "sahariana" traim, cu praf peste tot.

Ce se poate intampla daca la un motor 2.0 tdi PD pun un maf de 1.9 tdi PD ??? Sau de la 2.0 tdi PD la 2.0 tdi CR ??? Codurile difera.

Daca nu ai nici o problema cu firele, contacte, etc de la debitmetru atunci e clar ca debitmetrul e dus odata ce merge la fel si mufa si fara mufa bagata. Poti incerca sa il cureti cu alcool tehnic izopropilic dar slabe sanse sa-si revina....si chiar isi va reveni o va face pt putin timp, ajungi  tot la schimbarea lui. 

Daca pui debitmetru de 2.0 chiar daca are alt cod sigur vei simti o diferenta fata de mufa scoasa din al tau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firele,contactele,mufa sunt ok.Cand scot mufa imi apare eroare si spira in bord.Doar ca nu e nici o diferenta la mers cu si fara MAF.

O sa incerc cu alt MAF,dupa trec la curatare si apoi imi comand unul nou bosch. Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Logul de mai sus e facut cu mufa bagata, asa-i? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.cu mufa bagata


Cu pedala 100% nu trebuia sa am la maf actual (de la 1700rpm la 4500rpm) 800.0...1100.0 mg/Str.??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Tocmai m-am uitat pe logul tau si nu cred ca debitmetrul e dus. Mai degraba lipsa de vacuum sau actuator spart ori reglat prost.

Idee e ca turbina se incarca foarte greu, adica trage f slab masina in turatii mici, de aici si valorea mica a debitmetrului. Odata ce presiunea incepe sa urce isi revine si debitmetrul. La 3300 rpm aveai valoarea de 1000 mg/str ceea e foarte bine. 

Din cate vad masina de abia pe 3000 rpm incepe sa traga bine. Pana atunci e lenesa. N75 nu are putere sa traga de geometrie din lipsa vacuumului.

Referitor la actuator, e posibil sa fie spart chiar daca tu poti tine cu gura. Poate sa aiba o gaurica foarte mica si sa scape pe acolo. La limba nu se simte. Un actuator se verifica cel mai bine cu un manometru. Trebuie sa tina constant vacuumul in el fara nici o pierdere timp indelungat.

Eu zic sa verifici furtunasele de vacuum, stutul de la pompa tandem si tot ce tine de vacuum. E posibil sa fie  obosit si n75. 


Buna ziua. Tatal meu are un Passat b5.5 1.9tdi 101 si de o saptamana are pierderi de putere(ECU ii taie turbine). Am efectuat un log in mers in treapta a 3-a insa nu ma prea pricep la interpretara valorilor. Va multumesc!

Alex, schimba extensia fisierului .csv in ".xls" si il vei putea uploada pe forum. Din fisierul ala text ce l-ai atasat aici nu se intelege nimic. 

Sa arate exact ca la @EEXCALADE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus n75 de la passat 2010 si nici o diferenta.Am scos furtunul de la pompa de vacuum ,am pus degetul si nu prea trage ,la relanti.Vreau sa chimb actuatorul dar nu gasesc pt modelul asta de turbina.Ai vreo idee?


Ai desfacut pompa de vacuum? E vreo procedura de verificare? Exista kit de reparatie?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Si pompa de vacuum se poate verifica cu manometrul.

Din pacate pe partea de vacuum nu exista kit de reparatie. Din cate stiu, peretii interiori se uzeaza fapt ce duce la scaderea cantitatii vacuumului si nu se poate repara. Doar inlocuita pompa cu totul. 

Un alt simptom al lipsei vacuumului e intarirea pedalei de frana la franare. Adica se intareste foarte tare la apasarea franei si nu mai poti "pompa" la pedala. 

Sfatul meu e sa mergi la un mecanic/atelier unde sa iti masoare vacuumurile. La iesirea din pompa si actuatorul turbinei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspunsuri.Paradoxul este ca frana tine bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul facut de tine este pare facut in limp mode. Dupa ce opresti si repornesti motorul masina merge bine pana la un anumit moment (limp)? Fa un log sa se vada din ce cauza apare limp-ul (inainte de a intra ECU in avarie) ca sa-l poata interpreta colegii mai experimentati.

Modificat de Nd_via
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pompa de vacuum se poate verifica cu manometrul.

Din pacate pe partea de vacuum nu exista kit de reparatie. Din cate stiu, peretii interiori se uzeaza fapt ce duce la scaderea cantitatii vacuumului si nu se poate repara. Doar inlocuita pompa cu totul. 

Un alt simptom al lipsei vacuumului e intarirea pedalei de frana la franare. Adica se intareste foarte tare la apasarea franei si nu mai poti "pompa" la pedala. 

Sfatul meu e sa mergi la un mecanic/atelier unde sa iti masoare vacuumurile. La iesirea din pompa si actuatorul turbinei. 

uite ce am gasit :http://vwforum.ro/topic/51240-pompa-tandem-cu-probleme/page-15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trutan Darius

Buna ziua.

 

Am facut niste log-uri cu masina unui prieten, un audi a4 b5, 1,9 tdi AJM, va rog daca se poate sa aruncati un ochi si sa imi spuneti ce poate fi problema. Multumesc

Logs.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare că la tipul ăsta de motor, la EGR arată invers procentele alea, adică 100 arată că este închis.

Nu ştiu dacă merge la modelul ăsta  dar încearcă următoarea chestie: intră în Basic settings, acolo în grupul 3 (dacă este disponibila verificarea EGR ar trebui să se tureze motorul la 1400 rpm) dă-i să facă log şi pune-l aici. Fă chestia asta şi în grupul 11.

Salut! Uita-te te rog la grupul 3

Logul de mai sus e facut cu mufa bagata, asa-i? 

Cum e MAF-ul meu acum?

Uite ce zice VCDS :

003,1,Engine Speed,(G28),Specification (Idle): 770...870 RPM\nSpecification (Full Load): 2800...3200 RPM

003,2,EGR.,(spec.),Specification (idle): 200.0...280.0 mg/Str.\nSpecification (Full Load): 750.0...1300.0 mg/Str.

003,3,EGR.,(actual),Specification (Idle): 180.0...300.0 mg/Str.\nSpecification (Full Load): 900.0...1300.0 mg/Str.

003,4,EGR,Duty Cycle,Specification (Idle): 20.0...90.0 %\nSpecification (Full Load): 90.0...100.0 %

 

Merci!

Un MAF defect poate fi cauza presiunii slabe din turbina? 

post-74110-0-19011900-1375629875_thumb.j

post-74110-0-05688400-1375629883_thumb.j

post-74110-0-40952700-1375629980_thumb.j

post-74110-0-85092100-1375629990_thumb.j

post-74110-0-84068500-1375629999_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!