Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Motorul este 1.9 tdi 55 kw BSU, alte erori nu apar, a fost testat la mai multe service-uri, cu aparate de diagnoza diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci problema cred ca e la pompa tandem. Verifica presiunea sau desfa-o si vezi ce minuni gasesti acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu "datul in nas" la turatii peste 3500, era scoasa intr-o parte aceasta mufa. Stie cumva ce reprezinta aceasta? blocul de valve cumva?

 

Da, pe acolo pierdeai vacuum iar ECU nu mai era capabil sa-ti controleze turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curăţat contactele de la mufa EGR (la AXR are clapeta acţionată cu motoraş)

Poate aia de shut off. egr este vacuumatic.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci problema cred ca e la pompa tandem. Verifica presiunea sau desfa-o si vezi ce minuni gasesti acolo.

 

Presiunea de alimentare se verifica tot in VCDS sau prin alta metoda?Astazi m-am uitat la pompa tandem si se vede o mica scurgere de ulei, intre ea si chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curăţat contactele de la mufa EGR (la AXR are clapeta acţionată cu motoraş)

Poate aia de shut off. egr este vacuumatic.

Sent from my  using Tapatalk.

Aşa este nu m-am uitat prea atent :D

Care ar putea fi totuşi cauza erorii cu pricina?

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=2170102

Aici zice că N18 sau EGR defect. N18 a fost schimbat cu unul bun şi tot aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu un log pentru colegii care stiu sa interpreteze asa ceva, cu rugamintea de a-mi spune daca ceva nu e in neregula sau daca functioneaza cat de cat bine motorul meu :( . Dupa vreo 50000km masina mi-a intrat IAR in limp mode (positive deviation) si log-ul a fost facut dupa repornire.

post-98753-0-90044800-1374784692_thumb.j

post-98753-0-13458700-1374784759_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, dupa mai multe operatii pe la chiulasa. supape, ax came, culbutori, turbina, tot nu simt masina sa traga cum ar trebui, si am si ceva fum alb-albastrui atat la relanti cat si in mers (ulei nu consuma). Masina este Bora 1.9 TDI 150cp + soft. Ma poate ajuta cineva cu o interpretare.

Multumesc frumos.

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de K.I.D.U.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kidu

Cred ca e ceva in neregula cu EGR.

In rest din cate vad toatea ar fi ok.

Ori e ceva de soft ori supapa egr nu inchide/deschide.

Parerea mea :))  .  Log-ul nu incepe de la relanti sa se vada cum merge si egr sau debitmetru

Vladinsky

Probabil iti agata geometria reglabila de la turbina sau acuatorul e mai ruginit si se misca mai greu.

si nu iti descarca presiunea cand tebuie. De aceea e positive, adica presiune mare mult timp.

Verifica geometria si acuatorul vacumatic.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K merci, maine o sa ii pun un surub in cap sa vedem cum e cu el anulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mi se mai pare putin ciudat presiunea  la turbina. Parca se misca cam greu.

Ori nu e regalt acuatorul vacumatic ori nu merge bine acuatorul ori vacuum mai slab in turatii mai mici.

Egr apare inchis tot timpul, asa ca verificarea ta cu blocare furtun nu cred ca ajuta prea mult. Mai repede verifica celelalte de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog parerea voastra :

Limp mode doar la 100-120 km/h viteza a6a

Eroare:

000665 - Boost Pressure Regulation

               P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent

Motor 2.0 TDI PD .Masina cand trage de rupe/cand doarme.Nu sunt alte erori.

Tanks!

 

Limp LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil membrana capsulei vacuumatice perforata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am gandit si eu dupa ce am verificat toate furtunasele,EGR,...etc. Problema e de unde iau un actuator??? Si ce marca??? Garrett nu a facut piese de schimb pentru turbina GT1646V.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Eu am gasit o data la reconditionari-turbine.ro la 300 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru turbina garrett gt1646v am gasit si ansamblul central si actuator marca garrett desi am sunat la garrett (fabrica e la bucuresti) si au spus clar ca pt tipul asta de turbina nu se fac piese de schimb.Acelas lucru mi-au spus si cei de la http://www.turbos-hoet.com/ro/ . Ce echivalent sa caut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,pun si eu un log sa-mi spuneti cum vi se pare.Masina are 350 000km si cu aerul pornit mi se pare foarte lenta pana in 2000rpm ,debitmetrul este Pierburg nou.Un lucru ciudat care l-am observat :am scos furtunul de la actuator si am testat  un actuator nou, insa cand se retrage tija are un moment in care ii da drumul si revine imediat ca si cand ar pierde vacuum pt.  o fractiune de secunda .Am incercat cu alt N75 crezand ca de acolo este problema dar tot asa face.Ati mai intalnit asa ceva?In limp mode nu-mi intra decat la altitudine pe Transalpina,Transfagarasan in rest nu intra, doar parca ar agata putin pe la 2500 rpm(se simte ca o plafonare pana trec de turatia asta).Sper ca am reusit sa ma fac inteles.Multumesc frumos!

LOG-01-003-010-011ajmac.zip

Modificat de fff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina si debitmetrul sunt cam puturoase.

Cred ca ar trebui sa verifici tot ce inseamna comanda geometrie reglabila la turbina.

Furtune vacuum, acuatorul vacumatic de la turbina si geometria reglabila.

Daca sunt toate ok atunci e posibil ca debitmetru sa nu fie bun, desi am citit ca e nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,pun si eu un log sa-mi spuneti cum vi se pare.Masina are 350 000km si cu aerul pornit mi se pare foarte lenta pana [..........} parca ar agata putin pe la 2500 rpm(se simte ca o plafonare pana trec de turatia asta).Sper ca am reusit sa ma fac inteles.Multumesc frumos!

 

Citeste postul meu, (nr.4856) si verifica mai intai circuitul de vacuum. Chiar daca pot parea perfecte, furtunashele ce transfera vacuum-ul pot avea scapari (cazul meu) si de aici tot felul de chestii ciudate iar pe fond o lipsa de putere constanta pe toata plaja accelerarii sau cu intermitente. Schimba toate aceste furtunuri (se poate cumpara nou, la metru) sau taie din ele daca sunt suficient de lungi pentru ca zona de cuplare furtun cu  N75 sau furtun cu actuator turbo sa fie cat mai stransa, mai "virgina" si sa nu scape vacuum, sa prinda aer fals pe acolo, nu te lasa furat de aparentze care ar indica ca conexiunea este perfecta iar furtunul arata impecabil. Caldura-frig-umezeala-imbatranire, toate astea slabesc elasticitatea cauciucului din furtunuri si chiar daca-s ok la vedere ele pot fi deteriorate.

Daca este posibil si un mic colier ajuta. Eu am pus cleme "arici", de plastic pe care le-am strans bine.

Rezultatele pot fi uimitoare..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se mai  poate verifica debitmetru??? Motorul trage exact la fel cu mufa pusa sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt.raspunsuri.Furtunasele le-am schimbat acum un an , m-am uitat astazi si  sunt deja fisurate ,o sa cumpar unele siliconice .Debitmetrul nu stiu ce sa zic ,am mai auzit de cazuri in care nu erau ok chiar daca erau noi,in special Pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se mai  poate verifica debitmetru??? Motorul trage exact la fel cu mufa pusa sau nu.

cu ajutorul unui coleg care are acelasi cod de debitmetru :) schimbati repede doar capacele de la filtru de aer fara a mai desface suruburile de la debitmetru.

asta in cazul in care nu aveti cheia speciala pentru suruburile de la debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cheie de desfacut suruburile de la debitmetru dar nu am coleg decat cu motor 2.0 CR an 2010 si nu cred ca se potriveste.Alta modalitate de a verifica cu VCDS nu este? Sau e destul de clar ca e pref atata timp cat cu sau fara el masina functioneaza la fel ? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci un test in mers ca sa vezi valorile la MAF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cheie de desfacut suruburile de la debitmetru dar nu am coleg decat cu motor 2.0 CR an 2010 si nu cred ca se potriveste.Alta modalitate de a verifica cu VCDS nu este? Sau e destul de clar ca e pref atata timp cat cu sau fara el masina functioneaza la fel ? Merci!

 

Daca nu se observa nici o diferenta cu sau fara debitmetru atunci 99% acesta "joaca in alta liga", adica e dus. Ar mai ramane (putin probabil) 1% sa ai un fir intrerupt la mufa debitmetrului sau pe traseu. O cunostinta era in pragul internarii la spitalul de nebuni dupa ce niste soareci de la un conteiner de gunoi din apropiere isi facusera un domeniu intreg prin motorul lui si ii roasera izolatia pe unele fire. Arata bordul lui ca un pom de Craciun si masina indica orice inafara de ce era normal. Cei de pe la service-uri au ajuns sa-l trimita si la exorcizare, ca nu-i puteau da de cap, pana cand a prins un chirias de asta rozator la ventilator si l-a facut terci p'acolo...abia apoi au dedus si gasit problema.

 

Incearca cu un alt debitmetru de la passat sau Audy daca ai la indemana si care se potriveste la mufe, chiar daca valorile n-au sa fie exact cele din manual totusi o sa observi diferenta. Odata mie mi-au testat debitmetrul prin inlocuire temporara cu altul, asa nemontat in filtru doar atasat provizoriu, asa de test si era de la ceva model de Audy...imediat s-a vazut diferenta, dupa care am comandat unul pe cod si gata problema (desi cu ala montat temporar, de Audy, parca aveam vreo 200 cai sub capota...:)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!