Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

si a fost reglat cf procedurii ?

 

da, debitmetrul pare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu stiu. Am cumparat masina cu el schimbat (am factura, etc - reparatia facuta la skoda). Se poate regla si in afara reprezentantei actuatorul?

 

Acum, sincer, nu imi dau seama daca s-a schimbat ceva in comportamentul masinii de cand am cumparat-o. E posibil sa fi avut aceleasi valori chiar dupa schimbarea actuatorului (anul trecut), doar ca acum am facut log in mers si mi-a "sarit" in ochi ca nu e in regula ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, revin cu un log la rece pentru temperatura combustibilului, valorile de corectie la injectoare si egr

problema este ca pana se incalzeste motorul (spre 90 grade coolant, 60 aprox fuel) are mici poticneli in sarcina. "da in nas" cum s-ar zice

cand este motorul rece este normal sa fie uneori la relanti valori asa mari la corectiile injectoarelor? gen 2-3-4?

cand se incalzeste vad ca isi revine

combustibilul nu ar trebui sa junga mai repejor la temperatura mai mare?

merci

attachicon.giflog.xls

nimeni nu are o parere?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile injectoarelor sunt ok, din ce ştiu se măsoară la ralanti şi cu apa la 90 grade.

Temperatura combustibilului este ok, nu întotdeauna se încălzeşte la fel de repede, depinde de mai mulţi factori. Una este să mergi în 3000 rpm constant şi alta să stai pe loc, chiar dacă o mai accelerezi.

Nu cred că este de aici datul în nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si eu stiu ca se masoara cu motorul cald, cand se incalzeste sunt ok

dar cand e rece am momente cand sunt cam mari, si ma gandesc sa nu fie ceva?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai citit stiam ca atunci cand corectia injectoarelor depaseste +-2,8 acestea nu mai functioneaza si banuiesc ca ar fi o explicatie pentru mersul neregulat. E doar o parere, colegii cu experienta pot da cu siguranta alte explicatii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat acum mai atent şi am văzut că ai câteva momente cu corecţii mult prea mari. Ar putea fi o cauză, dar cel mai bine fă un log în mers şi alege grupurile care permit vizualizarea corecţiilor, turaţiei şi vitezei să vezi dacă datul în nas coincide cu valorile depăşite ale injectoarelor. Pe loc este greu să-ţi dai seama.

Eventual foloseşte nişte aditiv pentru curăţarea injectoarelor, poate-şi revin.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu te supăra, dar mergi subturat rău, uneori aproape că nu-ţi dai seama după log dacă mergi sau stai pe loc. Din ce am văzut acolo este eveniment când treci de 2000 rpm, nici eu cu SDI-ul meu nu merg aşa.

Una peste alta s-ar putea ca de la injectoare să fie şuturile pt. că dacă te uiţi atent când cresc peste o limită compensaţiile se observă cum şi turaţia are o scădere.

.Eu zic aşa: pune nişte aditiv pentru curăţarea injectoarelor (atenţie să pui cantitatea indicată să nu exagerezi, din ce am mai citit şi încercat ar fi bun Power Service) şi dă-i ceva talpă în afara oraşului, iar în oraş până se încălzeşte schimbă prin 2500, iar după aia prin 3000 sau peste, iar când mergi ţine-o acolo pe aproape de 2000. În funcţie de sarcină dacă nu sunt solicitări poţi să o laşi şi la turaţii mai mici, dar cu grijă să nu accelerezi brusc.

Dacă mai faci log pentru problema asta prinde şi un grup unde se citeşte viteza maşinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sunt turatii mici pentru ca mergeam bara la bara :)

am mers si in afara, mai mult de 1000km de cand am luat-o, si turata si nimic. cand se incalzeste valorile sunt ok, pana in 0,2 parca. toate injectoarele sunt schimbate in ultimii 2 ani, curios e ca inj 4 l-am schimbat chiar eu la service la alto syncro si asta pare sa faca cel mai urat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Injectoarele lucreaza diferit atat la cald cat si la rece. Daca crezi ca injectoarele nu sunt bune sau ai dubii in functionarea lor atunci la Sinaia e o firma care testeaza injectoarele si iti acorda o fisa tehnica a functionarii lor in diferite turatii si temperaturi+ parerea specialistilor de acolo si atunci stii una si buna. Costa vreo 50 lei per injector sa ti-l testeze. Macar elimini o cauza probabila.

 

P.s: vezi ce e cu interfata ta caci interpreteaza gresit. Coloana de la egr specified e exact ca la actual ceea ce nu e bine. Inseamna ca nu stie ce cere ECU. La fel si la presiuni. Asa cum ti-am zis si in posturile anterioare roaga pe cineva cu interfata originala sa iti faca un log in mers ca lumea si sa se uite la injectoare. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Pun si eu urmatorul log, facut in treapta a III-a la masina din semnatura.

 

Nu pot spune ca masina are ceva insa analizand logul pare ca turbina ajunge la incarcare 100% cam tarziu- dupa 2100-2200 de ture. Intr-adevar dupa 2200 rpm masina chiar fuge de sub mine :) Dar nu ar trebui sa se intample asta mai devreme un pic?

 

Sa fie din cauza debitmetrului?

 

Multumesc si o seara buna!

attachicon.gifLOG-01-003-010-011 10 IUN TR3.xls

Asa cum zice si @Florin , debitmetrul e buna. Insa presiunea in turatii mici nu e buna. Turbina se incarca foarte greu. La kick-down (WOT) ar trebui sa ai cu cel 300mbar mai mult decat specified pentru cateva secunde. Dar la tine urca greu. N75 lucreaza pe o plaja redusa. Adica nu isi poate face treaba. Si asta din cauza actuatorului reglat prost sau actuator gaurit care pierde vacuumul. Eu zic sa testezi actuatorul turbinei sa vezi daca tine vacuumul , si daca tine, atunci sa il reglezi corespunzator. Nu e neaparat sa il faci in reprezentanta. Un mecanic bun ti-o poate regla oricand. Chiar si tu o poti face daca ai putina pricepere.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Salutare tuturor,

 

Am facut 2 log-uri cu acceleratia la 100% in treapta

a 3-a, in ambele log-uri a intrat in limp mode (pe la 3500 rpm), dar

turatia a continuat sa creasca usor pana la 4000 rpm (in log se observa o

mica crestere peste 4000 rpm doarece drumul era cu o usoara panta).

 

La o accelerare normala pot ajunge cu turatia la 4000 rpm (chiar si peste) fara a intra in limp mode, dar la o acclerare brusca (ex la intrarea intr-o depasire) la peste aprox 3200 rpm intra in limp mode.

 

Am mai observat ca dupa intrarea in limp mode supapa EGR a ramas

deschisa tot timpul la 95,5% indiferent de acceleratie (se poate observa

in cele 2 poze atasate).

Inainte de inceperea testului stationar si cu acceleratia la 0%

supapa EGR era deschisa tot la 95,5%, dar la accelerare scadea pe la 40%

(in VCSD recomanda intre 20% si 70% pt o acceleratie de 0%)!!!

 

Va rog ceva pareri in legatura cu problema masinii.

 

Multumesc

Se pare ca ai suprapresiune. LImp mode-ul tau e unul pentru "positive deviation" adica presiune prea mare.

Legat de EGR : acesta functioneaza si la relanti pentru cca 2-3 minute. Apoi se inchide. Dupa un timp iar se deschide. Si tot asa. Dar NUMAI la relanti.  In mers la peste 2000 rpm acesta se inchide complet deoarece motorul are nevoie de "aer proaspat" pentru combustie si implicit putere mai mare a motorului. La tine la 95.5 % e inchis complet. Dar nu asta cauzeaza limp mode-ul. Ca sta inchis EGR-ul tot timpul e benefic pentru turbina si motor la turatii mari insa la turatii mici masina va polua mai mult (noxe de concentratie mai mare). Deci pentru EGR va trebui sa verifici separat care e cauza nefunctionarii lui la relanti si turatii mici (sub 2000). Chiar si sub 2000 rpm , la kick -down acesta trebuie sa se inchida complet indiferent la ce turatie esti.

Legat de limp mode: va trebui sa veirifici furtunasele de vacuum si tot ce tine de vacuum. Inclusiv membrana de la actuator, pompa de vacuum si etc. . E posibil sa pierzi undeva vacuumul. Daca totul e ok cu furtunasele si  vacuumul nu se pierde atunci va trebui sa controlezi geometria variabila a turbinei sa nu agate (sa nu fie murdara). In functie de probleme gasite,actionezi. Deci vacuum+ geometrie. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zice si @Florin , debitmetrul e buna. Insa presiunea in turatii mici nu e buna. Turbina se incarca foarte greu. La kick-down (WOT) ar trebui sa ai cu cel 300mbar mai mult decat specified pentru cateva secunde. Dar la tine urca greu. N75 lucreaza pe o plaja redusa. Adica nu isi poate face treaba. Si asta din cauza actuatorului reglat prost sau actuator gaurit care pierde vacuumul. Eu zic sa testezi actuatorul turbinei sa vezi daca tine vacuumul , si daca tine, atunci sa il reglezi corespunzator. Nu e neaparat sa il faci in reprezentanta. Un mecanic bun ti-o poate regla oricand. Chiar si tu o poti face daca ai putina pricepere.  

 

Ce inseamna ca N75 lucraza pe o plaja redusa? Vad ca porneste de la 99% si dupa 2200 ture, cand turbo atinge presiune ceruta de ecu, lucreaza undeva pe la 35-40%...

 

La CR se regleaza la fel actuatorul? Are acea tija de unde ar trebui sa mai scurtez/lungesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Va rog o interpretare de log si la mine.

 

post-117455-0-99515500-1371027409_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in linii mari, e ok. Probleme, ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt probleme poate doar consumul e un pic mare. Acest log l-am facut dupa ce am facut o modificare la IQ si avans dinamic asa cum am vazut aici pe forum explicat de Andi Tdi acum multi ani. Mi-a fost teama sa nu stric ceva pe la turbina si dupa 50km am trecut la setarile de baza si am facut logul de mai sus pentru a sti daca s-a intamplat ceva negativ. Acum la momentul cand scriu am trecut din nou la setarile modificate(avans dinamic marit cu 2 grade BTDC si adaugat +16 unitati la valoarea de baza IQ), tuningul saracului cu alte cuvinte. Concluzia? trage un pic mai bine in turatii mai mari si a scazut consumul dar nu stiu inca cu cat, urmeaza sa fac niste teste. Cat de curand o sa fac un alt log in mers pt a se vedea valorile cu noile modificari si daca nu te superi, Florine, poate ma ajuti cu o noua interpretare. Iti multumesc pentru raspuns. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit, totul e ok.

 

sigur ca da - eventual sa-mi trimiti PM cu link-ul postului nou, sa ma uit pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu urmatorul log, facut in treapta a III-a la masina din semnatura.

 

Nu pot spune ca masina are ceva insa analizand logul pare ca turbina ajunge la incarcare 100% cam tarziu- dupa 2100-2200 de ture. Intr-adevar dupa 2200 rpm masina chiar fuge de sub mine :) Dar nu ar trebui sa se intample asta mai devreme un pic?

 

Sa fie din cauza debitmetrului?

 

Multumesc si o seara buna!

attachicon.gifLOG-01-003-010-011 10 IUN TR3.xls

 

Alexandru, eu nu prea vad probleme la turbina masinii tale. Debitmetrul este usor obosit, eu l-am avut cam ca al tau si l-am schimbat preventiv, dar puteam merge asa mult si bine. Spun ca este usor obosit pentru ca ai o plaja mica de valori pese 1000.

 

Turbina pare ok. Ca sfat, renunta la logurile in treapta a 3-a. Fa-le exclusiv intr-a 4-a. Motorul are un cuplu mare iar treapta a 3-a si nu face decat sa accentueze nemeritat lagul turbinei. Mai fa un log intr-a 4-a.

 

P.S. Ti-am trimis pe privat si procedura de reglare a capsulei

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Valentin si multumesc frumos pentru raspuns si PM.

 

Aseara am reusit sa fac un log in mers pe o masina indentica ca a mea (2.0 tdi, CR -CBAB si DSG) cu kilometraj asemanator (aprox 160 mii a mea- 150 cealalta)

 

Masina nr 2 livreaza aceleasi valori la maf si turbo... chiar am ramas surprin ca lucreaza aproape identic.

 

Pentru o imagine mai bune, in execelul atasat, am facut un colaj cu cele 2 loguri in paralel, iar in urmatoarele sheeturi am realizat graficele incarcarii turbinei si ale maf-ului. A se refera la masina mea, C se refera la cealalta masina.

 

E interesant de observat...

 

O sa realizez un log si in treapta a 4 cu prima ocazie cand voi iesi din oras. Oricum nu ma voi apuca de schimbat nimic la masina in acest moment.

 

 

O zi buna tuturor!

LOG 3 10 11 mixat 14 iun.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de asta am spus ca mie nu mi se pare ceva in neregula cu turbina ta. Este posibil sa ma insel eu si sa aiba dreptate ceilalti, mai asteapta si alte pareri...

 

Poza 1: treapta a 3-a a masinii mele. La fel ca la tine, lag-ul intr-a 3-a este "mare". Abia la 2000 rpm presiunea din admisie a ajuns la cea specificata. Eu consider ca "vinovat" este cuplul mare in tandem cu raportul de demultiplicare mare din cutie. Adica geometria variabila nu are timp suficient sa ajunga din pozitia deschis in cea inchis pentru ca masina ajunge foarte repede la 2000 rpm

Daca graficul ar fi exprimat pe axa X in functie de timp si nu de turatie, atunci graficul n-ar mai parea asa, cu lag mare.

 

Poza 2: treapta a 4-a a masinii mele. Aici nu mai pare mare lag-ul. Dupa cum vezi, presiunea specificata este atinsa la 1720 rpm. totul pare in regula.

 

Poza a 3-a: comparativ intre masina ta si a mea. Dupa cum vezi, presiunea in turbo este similara.

Ceea ce mi-a atras atentia initial este faptul ca maf-ul tau nu are masuratori peste 1000 decat pe o plaja mai mica intre 2000 rpm si 3000 rpm.

Acum, privind graficul, vad ca peste tot ai valori mai mici la MAF. Asta imi intareste convingerea ca MAF-ul tau este putin "obosit". Poti alege sa-l schimbi sau sa-l lasi asa. Eu l-am schimbat acum 2 ani.

 

BAFTA!

 

image.png image.png comp.png
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns Valentin.

 

Intr-adevar maf-ul meu e sub al tau dar nu il voi schimba momentan. Masina se misca bine si nu am de gand sa schimb maf-ul pana nu vor fi cu adevarat probleme.

 

Au fost bine-venite graficele, chiar m-am linistit acum. Se pare ca tubina e in parametri si nu voi umbla la reglajul actuatorului.

 

Multumesc inca o data pentru ajutor.

Sa ai un week-end frumos si sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna baieti!

Cred ca am o problema cu masinuta mea VW T4 2,5 tdi 102 CP cod motor ACV.  De o vreme este f lenesa in turatii mici pana inainte de 2200 cand intra turbo. am facut un log in treapta a 3 a poate doreste cineva sa ma ajute cu o interpretare si cateva pareri spre rezolvarea problemei mele. Precizez ca masina are 440.000 km si o am de la 263.000. injectoarele deschid pe la 160 bar si pulverizeaza "ceata", desi pe ele scrie 190 bar. Multumesc!

 

LOG-01-003-010-011 tr3.xls

Modificat de adriansnow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog daca ma poate ajuta cineva cu o interpretare la log-ul atasat. Am un lag destul de evident si simt ca prinde turbo si implicit sprint abia dupa 2100-2200 ture. Inainte de pe la 1800 "ma baga in scaun". Lagu-ul se observa mai tare cand trec de la treapta 4 la 5 sau de la a 5-a la 6...parca "asteapta" ceva vreo 2-3 secunde...parca ia Limp  dupa care incepe sa prinda viata dar nu chiar cu sprinteneala cu care eram obisnuit..

Deci, daca poate si stie cineva sa-mi spuna ce "vede" din logo-ul atasat i-as ramane dator sau dau o bere daca este pe aproape :dry: .

 

P.S. Atasez logo-ul in JPEG ca nu ma lasa sa-l uploadez exel

post-18084-0-52188600-1371506045_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!