Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Parerea mea, ne-avizata: rog confirmare de cineva experiementat:

 

- Verifica furtunele, cred ca pierzi vacuum pe undeva si de asta la accelerare iei limp mode negativ

- Nu imi dau seama exact din tabel dar pare ca supapa egr nu inchide total

- Verifica N75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu indicatia din grupul 03 pt EGR din VCDS, ce reprezinta acel 95,5% de ex, cat este de deschisa valva EGR sau cat este de inchisa?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de model, la maşini mai vechi cum este a mea înseamnă că valva este complet deschisă, la modelele mai noi se pare că simbolizează faptul că este complet închisă.

Vezi că a mai scris un coleg despre asta aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns,

Sa inteleg ca la masina mea fiind din 2007 valoarea EGR-ului de 95,5% inseamna aproape inchis?

In VCDS pt o acceleratie de 0% recomanda valori intre 20% (adica aproape deschis complet) si 70% (adica aproape inchis complet), iar la mine este 95,5%.

Cum ii mai bine sa fie EGR-ul mai inchis sau mai deschis?

Eu inteleg ca cu cat ii mai deschis EGR-ul intra mai mult fum pe admisie, deci asi zice sa fie cat ma inchis, sa nu inece motoru cu fum :))) daca se poate spune asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR e inchis la ralanti si la acceleratie maxima (spre 100%).

In mers (accelerat moderat)  e normal sa se deschisa/inchida in functie de regimul de mers.

Modificat de Horia P.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de ce dupa intrarea in limp mode EGR-ul nu a mai lucrat a ramas la 95,5% (apropate inchis complet) indiferent de pozitia acceleratiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lua neapărat după ce zice VCDS-ul, uneori are şi sugestii mai generice.

La tine este puţin mai complicată chestia cu EGR pentru că am impresia că s-ar putea să fie cu motoraş de acţionare şi control potenţiometric al poziţiei clapetei (de exemplu la BLS, la BJB mi se pare că este tot sistemul clasic). Ideea este că nu am găsit într-un manual amănunte despre funcţionarea exactă şi diagnoza acestua aşa că dacă este modelul de care am pomenit mai sus eventual colegi care au aşa ceva îţi pot da ceva sfaturi.

Ar fi util de ştiut ce cod are motorul



Vezi că ţi-am dat unele explicaţii şi pe celălalt topic unde ai mai scris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar EGR-ul este cu motoras de actionare, motorul nu stiu ce tip este (unde asi putea sa ma uit), in CIV scrie la tip motor BXE asta sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da BXE este codul motorului. Şi zic că este mai bine să rămâi cu discuţia pe topicul ăsta, este cam greu de urmărit 2 topic-uri plus că acesta este dedicat problemei tale.

Din ce-mi dau eu seama si suprapresiune la greu şi geometria nu prea face nimic să corecteze situaţia.

Poate Laurenţiu dacă este prin zonă să-ţi dea o părere mai avizată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu urmatorul log, facut in treapta a III-a la masina din semnatura.

 

Nu pot spune ca masina are ceva insa analizand logul pare ca turbina ajunge la incarcare 100% cam tarziu- dupa 2100-2200 de ture. Intr-adevar dupa 2200 rpm masina chiar fuge de sub mine :) Dar nu ar trebui sa se intample asta mai devreme un pic?

 

Sa fie din cauza debitmetrului?

 

Multumesc si o seara buna!

LOG-01-003-010-011 10 IUN TR3.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare..desi nu credeam ca voi posta si eu aici prea curand sunt nevoit.

Masina nu se mai tura peste 2000 rpm in treapta a 3-a, a 4-a. Dupa ce am oprit si repornit masina si-a revenit. 

Postez aci log-ul in mers si astept parerile domniilor voastre.

La scanare am avut ereoare: 17964 care dupa stergere nu a mai aparut. Am citit pe ross-tech ce semnifica.

http://imageshack.us/a/img22/5452/1jpge.png

S-a rezolvat cu inlocuirea capsulei vacumatice si curatare turbina. Inainte masina tragea de la peste 2000rpm si se plafona pe la 3000rpm. Acum trage de mai jos si peste 3000rpm nu se plafoneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_ intr-adevar debitmetrul nu lucreaza tocmai bine, tocmai dupa 2200 valoarea fiind apropiata de valoarea data de ECU. Incearca cu un alt debitmetru pentru inceput, sa vezi daca e vreo imbunatatire si verifica furtunele la vacuum.

S-a intamplat sa iei limp mode negativ pana acum? Valorile din prima sectiune a turbinei sunt mult mai mici decat ar trebui si actuatorul lucreaza la maxim pentru a "regla".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, revin cu un log la rece pentru temperatura combustibilului, valorile de corectie la injectoare si egr

problema este ca pana se incalzeste motorul (spre 90 grade coolant, 60 aprox fuel) are mici poticneli in sarcina. "da in nas" cum s-ar zice

cand este motorul rece este normal sa fie uneori la relanti valori asa mari la corectiile injectoarelor? gen 2-3-4?

cand se incalzeste vad ca isi revine

combustibilul nu ar trebui sa junga mai repejor la temperatura mai mare?

merci

log.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am luat limp niciodata. Daca era sa fie o problema la furtune nu ar fi trebuit sa am "probleme" pe toata plaja de turatii? Cam cat ar trebui sa "livreze" debitmetru peste ceea ce cere ECU?

 

Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minim valoarea data de ECU, de obicei la accelerare (cel putin la mine) ajunge si cu 100,150 in plus dar nu e o regula - doar depasirea valorii data de ecu garanteaza functionarea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul poate arăta valori mai mici şi în situaţia când presiunea în turbo este mai mică decât cea specificată şi se vede clar că până în 2000 rpm valorile sunt mult mai mici în condiţiile în care actuatorul este la valoarea maximă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: daca e posibil ca valorile livrate de debitmetru sa fie influentate de valorile livrate de turbina (care sunt cu 600 - 200 mbar sub, in plaja de ture 1500-2100), unde sa caut problema?

 

O sa incerc in prima faza cu un debitmetru de imprumut.. cand gasesc unul.

 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă găseşti încearcă şi cu alt debitmetru, dacă situaţia este la fel cred că trebuie să-ţi îndrepţi atenţia către zona turbinei.

Să zicem că presiunea aia ar fi normală până în 2000 rpm, atunci de ce este ciclul N75 la maximum pe o plajă relativ mare de turaţii? Deci ECU cere presiune, dar turbina nu furnizează şi pe la 2000 rpm presiunea ajunge cam la cât cere ECU , iar ciclul N75 se normalizează şi cu această ocazie şi debitmetrul arată cât trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa de presiune nu poate fi determinata de pierdere/furnizare insuficienta vacuum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este una dintre cauze, dar mai pot fi şi altele: geometrie murdară, actuator sau valva care nu mai merg  cum trebuie, în general trebuie văzut la faţa locului sau luate pe rând cu răbdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda.. sa vedem cu debitmetru de imprumut ce zice.

 

Vad ca totusi prima data incepe sa livreze debitmetru volori apropiate de cele cerute de ecu (aprox 1900 rpm) si apoi incepe sa livreze si turbina cat trebuie (aprox 2100 rpm). Sper ca buba sa fie debitmetru totusi..

 

Multumesc pentru ajutor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu urmatorul log, facut in treapta a III-a la masina din semnatura.

 

Nu pot spune ca masina are ceva insa analizand logul pare ca turbina ajunge la incarcare 100% cam tarziu- dupa 2100-2200 de ture. Intr-adevar dupa 2200 rpm masina chiar fuge de sub mine :) Dar nu ar trebui sa se intample asta mai devreme un pic?

 

Sa fie din cauza debitmetrului?

 

Multumesc si o seara buna!

attachicon.gifLOG-01-003-010-011 10 IUN TR3.xls

 

debitmetrul este bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Florin :)

 

"Caut" furtunele sau ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie un inceput de sfarsit, la actuator..... e boala comuna la turbinele de la CR-uri.

 

pana atunci, poti verifica furtunele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma gandesc la actuator ca e schimbat anul trecut... Are 20.000 km...

 

Tie iti pare ok debitmetru, de l-ai exclus din start?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!