Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut,

 

Am si eu nevoie de ajutor in interpretarea logurilor de mai jos.

 

Dat fiind faptul ca nu am voie sa urc fisierul in sine, am pus niste poze.

 

Multumesc,

post-47000-0-97198100-1370170545_thumb.j

post-47000-0-76170200-1370170546_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

dupa cum vad pe la 1450-1750 rotatii turbina ta baga jumatate din presiunea ceruta,revine doar dupa 1800 la presiunea specificata,ai cumva o pierdere de putere intre turatiile amintite?pierderi pot fi pe la furtune,insa cel mai sigur agata geometria se blocheaza cursa turbinei apoi revine la normal

sa mai asteptam parerea si la ceilalti colegi .....

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vad pe la 1680 rotatii turbina ta baga jumatate din presiunea ceruta,revine doar dupa 1800 la presiunea specificata,ai cumva o pierdere de putere intre turatiile amintite?pierderi pot fi pe la furtune,insa cel mai sigur agata geometria apoi revine la normal

sa mai asteptam parerea si la ceilalti colegi .....

 

 

Multumesc. Si eu am observat chestia asta, pana in 1900 de ture motoru aproape ca e SDI.

 

Astept cu nerabdare si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vad pe la 1450-1750 rotatii turbina ta baga jumatate din presiunea ceruta,revine doar dupa 1800 la presiunea specificata,ai cumva o pierdere de putere intre turatiile amintite?pierderi pot fi pe la furtune,insa cel mai sigur agata geometria se blocheaza cursa turbinei apoi revine la normal

sa mai asteptam parerea si la ceilalti colegi .....

 

Iar legat de pierdea de putere, efectiv puterea nu este acolo. Masina se misca, dar nu se simte puternica. abia dupa 2200 rpm, daca nu sunt atent 1 si 2 sunt degeaba iar 3, daca este putin umed jos o patinez pana la 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

corect,asta spune si logul tau nu ai putere la turatiile respective,verifica reglajul tijei actuatorului de la turbina,daca are niste pete de vopsea e ok(sigiliile...sa fie ok)apoi verifica geometria posibil sa fie turbina murdara,fa un output test la n 75 si verifica cursa tijei ar trebui sa fie de 2cm,apoi verifica cursa cu mana trebuie sa mearga usor si cursiv,daca nu verifica si actuatorul sa nu fie spart(membrana capsulei) murdar....

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect,asta spune si logul tau nu ai putere la turatiile respective,verifica reglajul tijei actuatorului de la turbina,daca are niste pete de vopsea e ok(sigiliile...sa fie ok)apoi verifica geometria posibil sa fie turbina murdara,fa un output test la n 75 si verifica cursa tijei ar trebui sa fie de 2cm,apoi verifica cursa cu mana trebuie sa mearga usor si cursiv,daca nu verifica si actuatorul sa nu fie spart(membrana capsulei) murdar....

 

Man,

 

Ca sa iti faci o idee despre cum merge masina, cu jante pe 18 bat un 320d e90 cu soft modificat sa traga de jos.( aprox 170 de cai)

 

Poate ar trebui sa mentionez ca masina mea este softata, cu cerea explicita ca softul( modificarea) sa nu fie prezenta jos in ture pentru a proteja cat de cat ambreiajul/volant. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

pai revino la softul original,sa vedem cum se comporta,posibil sa fie de aici......apropo cine a facut resoftarea?

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai revino la softul original,sa vedem cum se comporta,posibil sa fie de aici......apropo cine a facut resoftarea?

 

Il am pe undeva pe mail :D (  am avut ideea de a face o copie si pt mine inainte de a-l trimite la mermelit).

 

Ca sa iti faci o idee, fata de modul ce comportare al masinii cu softul initial, se simte aceasta lipsa de putere pana la 1800 de ture. Inainte masina tragea destul de bine de la 1500 dar pe la 3500 ramanea fara puf ( sunt cativa useri pe aici care pot cofirma faptul ca era un 2.0 stock care tragea foarte foarte bine).

Am mai facut acum vreo 2 3 ani un log cand aveam softul stock si imi aparea o supra presiune de 0.1-0.2 bari in medie  ( masina este luata de noua din reprezentanta din Romania, in iunie 2007, printre primele Jetta de la noi.).

 

Tin sa mentionez ca actualmente turbina fluiera destul de tare, dar nu simt o pierdere de putere, masina avand 130k km mers voinicesc de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

daca fluiera turbina asta inseamna joc mare in lagare(ating paletii...de corp)sau o paleta ciobita putin,de aici suieratul tau..insa puterea nu este afectata foarte mult(nesemnificativ poate...)decat daca ai geometria blocata,murdara...

cu uleiul cum stai?consuma ....scoate fum?

0,1-0,2 bar este ok.....se inscrie in limita admisa!

verifica si jocul turbinei,intercooler-ul posibil sa fie spart si iar da acel suierat....

turbina a fost reconitionata sau schimbata in cei 130k?daca nu, o verificare nu strica deloc!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, am si eu un log in treapta 3 , problema este ca masina sub 2200 de ture nu are vlaga ,  dupa aceasta turatie masine trage bine zic eu , turbina a fost curatata si reglata la un  atelier de reparatii turbine , imi puteti spune daca se poate face un anumit reglaj ca sa nu o mai dau iarasi jos , multumesc.

post-98106-0-55519400-1370278081_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur lucru care sa-l verifice, e reglajul actuatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

De curand am curatat EGR-ul si am in plan curatarea galeriei de admisie + schimbat o-ringuri la tot traseul turbo. As vrea sa fac o diagnoza pe turbina, debitmetru, egr..

 

Am interfata VCDS+softul aferent, dar din pacate nu cunosc conditiile pentru realizarea acestui test. Poate sa gaseste cineva binevoitor sa-mi explice cum se realizeza acest test (inclusiv setarea testerului, etc) 

 

Tot respectul!

 

 

 

Am gasit...era scris cat capul meu pe prima pagina  :D

Modificat de 22euu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se comporta bine zic eu dar parca ceva nu e in regula 100%. Va rog sa-mi spune-ti ce vedeti la logul de mai jos. E facut de mine in treapta 3 dar sa nu ma intrebati de ce arata lunile anului in fata grupurilor de masurare valori ca nu stiu.

 

 

post-117455-0-58334400-1370368717_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22euu- vezi pe forum este postat un document complet in pdf despre modul in care trebuie facut un log, cauta documentul si daca ceva nu intelegi vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toata stima pentru colegii avansati, ne poate oferi cineva o modalitate de interpretare a acestor log-uri ?

Din ce am citit pana acum (de vreo 2 zile) :

- Daca MAF specified < MAF actual - debimetrul e pe duca?

- EGR Duty - De ce in unele loguri e valoare constanta 4.9 iar in altele 95.5 sau valori de genul acesta? Exista o valoare standard ok?

- Analiza Atmos. pressure - Intake air press. este folosita pentru a determina ceva ?

- Cand throttle =99.99 e o problema sau e posibil sa fie generat asa ?

- Diferentele : Spec. intake press. - Actual intake press. > 300 = limp mode ?

- D.cycle MAP - ce anume masoara ? E adevarat ca valorile ar trebui sa fie undeva intre 70 si 20 %?


Eventual daca imi poate oferi cineva orice alte informatii/modalitati de interpretare as fi recunoscator .. si cred ca nu as fi singurul.

Poate in modul asta reusim sa nu mai postam zeci de mesaje pentru a fi analizate de dumneavoastra, cei cu ceva experienta.

 

Cele mai bune ganduri!

















 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-ar fi de folos cateva explicatii mai pe intelesul nostru. Msk...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cu toata stima pentru colegii avansati, ne poate oferi cineva o modalitate de interpretare a acestor log-uri ?

Din ce am citit pana acum (de vreo 2 zile) :

- Daca MAF specified < MAF actual - debimetrul e pe duca?

- EGR Duty - De ce in unele loguri e valoare constanta 4.9 iar in altele 95.5 sau valori de genul acesta? Exista o valoare standard ok?

- Analiza Atmos. pressure - Intake air press. este folosita pentru a determina ceva ?

- Cand throttle =99.99 e o problema sau e posibil sa fie generat asa ?

- Diferentele : Spec. intake press. - Actual intake press. > 300 = limp mode ?

- D.cycle MAP - ce anume masoara ? E adevarat ca valorile ar trebui sa fie undeva intre 70 si 20 %?

Eventual daca imi poate oferi cineva orice alte informatii/modalitati de interpretare as fi recunoscator .. si cred ca nu as fi singurul.

Poate in modul asta reusim sa nu mai postam zeci de mesaje pentru a fi analizate de dumneavoastra, cei cu ceva experienta.

 

Cele mai bune ganduri!

 

1- Maf actual mai mic decat Maf specified---debitmetru pe duca sau flux de aer scazut pentru admisie

2- EGR duty cycle---la unele motorizari cand e inchis egr-ul apare cu 4.8 iar la altele cu 95.5. E normal. Parca incepand cu anul 2005 (golf 5,Passat B6, etc...) s-a inversat monitorizarea cyclului. Adica la 95.5 inseamna inchis. 

3. In functie de presiunea atmosferica a aerului se comanda si presiunea din turbina plus injectia. Gen zone inalte in munti unde aerul e mai rarefiat  sau in zone sub nivelul marii, etc.

4. Cand trottle e doar 99,9 % apasata la maxim atunci e problema ori cu senzorul ori cu pedala de acceleratie. Ori reglajul ei. Dar majoritatea sunt eletronice,deci nu prea ai ce regla la ele.

5. O diferenta de cca 300-350 mbar intre valori specified si actual in grupul 011 cauzeaza limp mode. Negativ sau pozitiv. Daca e mai mare actual decat specified cu 300-350 mbar atunci e limp mode pozitiv. Daca e mai mic atunci e limp mode negativ.

6. Duty cycle map masoara n75, electrovalva care comanda actuatorul vacuumatic care la randul lui deschide/inchide geometria variabila din turbina. La motoarele nesoftate, nemodificate plaja normala a cyclului n75 e 20%-70%. Asta inseamna ca lucreaza normal. Bineinteles aceste valori mai pot urca sau scadea sub 20% respectiv 70 % in functie de presiunea citita de senzorul MAP (care masoara presiunea din turbina). Dar cand aceste valori tind sa urce sau sa scada la minim atunci e o problema undeva. Lipsa vacuum, turbina murdara, actuator defect,blocat,spart, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log in treapta a 2-a si a 3-a, in oras. Nu prea am  putut sa ii dau  talpa mai mult ... Rog pe cineva sa il interpreteze.Mai am o eroare in vcds legat de senzorul G83.Imi poate spune cineva unde este localizat.Am o skoda octavia 2 din 2005 ,1.9 tdi,77 kw.

Ventilatorul mic de pe radiator nu se invarte nici cand dau drumul la clima.Se poate sa se fi stricat din cauza acestui senzor?

eroare vcds:


18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83)
            P2185 - 000 - Signal too High
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.01 V
                    Bin. Bits: 00000100
                    Temperature: 69.3°C
                    Temperature: 49.5°C



 

log :

22f9d5.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă logul în treapta a 3-a şi a 4-a, undeva unde poţi face asta nestingherit. Şi ţine acceleraţia la podea până treci de 3500 rpm. Poziţionararea lui G83 în ataşament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr informatie.Am revenit cu alte log-uri facute azi in treapta 3 si 4 cu pedala de acceleratie jos.Inca o data rog pe cineva sa le interpreteze.Va multumesc

 

Treapta a 3-a:

log_treapta_3.jpg

Treapta a 4-a:

log_treapta_4.jpg

Modificat de iam8av
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ne-avizata, rog confirmare de catre cineva cu mai multa experienta:

- Debitmetrul: foarte putin obosit, o mai duce o bucata buna fara a fi schimbat in acest moment

- Verificare actuator, eventual modificare pentru a duce val. duty cycle catre 60-70 pentru a trage mai bine la kick-down

- Posibil ca turbina sa agate putin, ar fi indicata o curatare/verificare

- Nu vad valori pentru limp mode. Exista probleme in functionare in momentul de fata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut niciodata limp mode.Log-ul l-am facut ptr ca desi am masina de aproape un an, nu am facut nici un test pana acum.

Prin kick-down te referi la acceleratie cu pedala pana la fund ? eu am cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kick-down = WOT = Acceleratie cu pedala la fund 100%, doar dupa ce temperatura apei (si a uleiului) a ajuns la 90 C si la o turatie mai mare de 1800 rpm. Eu unul prefer/utilizez frecvent doar din/dupa treapta a3a.

Modificat de Horia P.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

 

Am facut 2 log-uri cu acceleratia la 100% in treapta
a 3-a, in ambele log-uri a intrat in limp mode (pe la 3500 rpm), dar
turatia a continuat sa creasca usor pana la 4000 rpm (in log se observa o
mica crestere peste 4000 rpm doarece drumul era cu o usoara panta).

 

La o accelerare normala pot ajunge cu turatia la 4000 rpm (chiar si peste) fara a intra in limp mode, dar la o acclerare brusca (ex la intrarea intr-o depasire) la peste aprox 3200 rpm intra in limp mode.

 

Am mai observat ca dupa intrarea in limp mode supapa EGR a ramas
deschisa tot timpul la 95,5% indiferent de acceleratie (se poate observa
in cele 2 poze atasate).


Inainte de inceperea testului stationar si cu acceleratia la 0%
supapa EGR era deschisa tot la 95,5%, dar la accelerare scadea pe la 40%
(in VCSD recomanda intre 20% si 70% pt o acceleratie de 0%)!!!


 


Va rog ceva pareri in legatura cu problema masinii.


 


Multumesc

LOG-09.06.2013 a.xls

LOG-09.06.2013 b.xls

post-59404-0-78913100-1370776195_thumb.j

post-59404-0-74087000-1370776211_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare..desi nu credeam ca voi posta si eu aici prea curand sunt nevoit.

Masina nu se mai tura peste 2000 rpm in treapta a 3-a, a 4-a. Dupa ce am oprit si repornit masina si-a revenit. 

Postez aci log-ul in mers si astept parerile domniilor voastre.

La scanare am avut ereoare: 17964 care dupa stergere nu a mai aparut. Am citit pe ross-tech ce semnifica.

http://imageshack.us/a/img22/5452/1jpge.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!