Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Laurentiu Utiu

Din cate vad pe log se pare ca undeva pe la 2000 rpm ai acel "stranut". Se vede pe ciclul n75. Pe la 2000 rpm are o fluctuatie de valoare foarte mare, de vreo 30 %. Adica daca la un moment dat valoarea n75  e 50 % ,Ecu cere 1900 mbar , tu ai doar 1300mbar, apoi n75 dintr-o data sare la 80%,trage din greu de geometrie si presiunea urca la ceea ce cere Ecu. Eu banuiesc ca aici iti stranuta,intre aceasta diferenta mare la n75. In conditii normale ciclul n75 trebuie sa urce liniar, fara fluctuatii de valori foarte mari. 

Eu zic sa controlezi geometria turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu, te poti uita si pe logurile mele te rog?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cu ce interfata faci logurile? Is dubioase tare valorile tale. Nu cunosc motorul tau dar pedala de acceleratie ar trebui sa fie 100%, nu 99,9. La debitmetru la valoarea specified ar trebui sa fie o valoare prestabilita, sa stea fixa, nu sa fluctueze odata cu masurarea si cu pedala la 100%. La egr iar mi-e dubioasa valoarea de 0. Si cu pedala apasata la 99,9 si cu ea doar putin apasata tot 0 e. 

Incearca sa faci logurile cu alta interfata. Apoi verifica cu VCDS-ul pedala de acceleratie. Intra in blocurile de masura la Engine si cauta grupul unde se vede pedala de acceleratie , trottle se numeste. Apasa pe ea la maxim (cu motorul oprit bineinteles,doar contactul pus) si vezi ce valoare iti afiseaza pe VCDS. 

Eu banuiesc ca pedala de acceleratie e cu probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cum pot sa controlez geometria ? Da intradevar cam pe la 2000 face, dupa nu mai face daca imi amintesc bine, iar daca ii dau blana nu mai face nici la 2000 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o mica problema:

Cand este motorul rece (15-20 min la temperaturile de acum) da un pic in nas pana in 2000 de ture. Pe urma isi revine, totul e ok.

Motor 2.0 170cp cod BMN, PD

Atasez cateva loguri, nu sunt chiar extraordinare, motorul se cam incalzise deja, nu prea imi dau seama daca se vede ceva

Cert e ca am scos MAF-ul si nu a mai facut cu el deconectat...

L-am spalat cu alcool izopropilic, l-am pus la loc, face cam la fel. Totusi pe loguri cele 2 valori sunt cam similare, nu pare sa functioneze prost, nu? sa fie problema de la el, sau din alta parte?

Injectoarele au fost schimbate toate cam in ultimul an, nu cred sa aiba probleme

Ceva idei?

Merci!

 

attachicon.gifa.xlsattachicon.gifb.xlsattachicon.gifc.xls

acum cu 11.11.3

am avut inainte 9.04 care nu a mai vrut sa mearga, dar am apucat sa fac inainte logurile astea citate mai sus. nu am facut grupul 010, nu m-am priceput atunci, dar celelalte 2 sunt cam asemanatoare, deci nu cred ca e de la interfata

 

motorul este 170 cp pd cod BMN

probabil ca se masoara invers 0 in loc de 100 :)

cobor acum la masina sa vad cu pedala si revin

merci frumos pentru ca te uiti pe ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cu motorul oprit si cu contactul pus folosind VCDS da-i un output test la engine. Va lua pe rand mai multe componente dintre care si n75. Tu trebuie sa dai next, next,next pana ajunge la n75 si cat timp e la n75 te uiti la actuator sa vezi cum se misca. Trebuie sa se miste lin,fara bruscari sau fara ezitari. 

Mai poti controla geometria demontand actuatorul si tragi de tija de la turbina. Aceasta trebuie sa se miste foarte usor si fara sa agate. 

Dar metoda din urma nu ti-o recomand deorece necesita putine cunostinite de mecanica si trebuie reglat inapoi actuatorul dupa demontare.

Verifica cu VCDS. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge perfect pedala, intre 0 si 99,9%, vezi attach

am mai gasit un grup 154, vezi tot attach, nu cumva la mine asta ar trebui sa inlocuiasca 003? ca la mine vad ca 003 zice egr si nu maf

 

clapeta de acceleratie e curata, egr curatat si el, testate cu ele afara, se misca ok

am dat test si la tija actuatorului, se misca cam 1 cm nu pare sa agate

merci frumos

post-79177-0-30772300-1369934597_thumb.ppost-79177-0-37786200-1369934599_thumb.ppost-79177-0-65071200-1369934601_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

pai stai putin....motorul tau e pe benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, 2.0 diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Eu din cate stiu la motoare diesel nu exista clapeta de acceleratie........

Ar trebui sa intri in grupul 154 la tine si cu motorul pornit sa accelerezi la peste 2000 rpm sa vedem duty cycle la cat se modifica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este inainte de egr, poate nu ii zice clapeta de acceleratie, mie asa mi s-a parut, fix ca cea de la dacie :) acuma ca ea o reglementa altceva... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Aia e clapeta de admisie. Clapeta aia e actionata doar la oprirea motorului. Are rol de a "ineca" motorul ,taindu-i aerul pentru o oprire lina a motorului,fara trepidatii. Dar e bine ca e curata. In orice caz interfata ta e dubioasa. Eu cred  ca e o clona de 2 bani. Acum fara suparare. Sunt si clone bune.....dar se recomanda originale.  Zic asta deoarece grupurile le interpreteaza gresit, descrierile lor sunt incomplete...etc. 

Vad ca esti din Bucuresti. Sunt foarte multi useri din Bucuresti cu interfata buna si daca le dai un suc sunt sigur ca te ajuta.Nu te mai chinui cu asta.

Bineinteles, asta e doar parerea mea. Asteapta sa vedem ce zic si alti useri. 

 

 

p.s : uite aici o lista cu userii din toata tara dispusi sa ofere diagnoze si sa faca loguri in mers. 

http://vwforum.ro/topic/38318-ofertecereri-pentru-diagnoza-vagcomvcds/

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles

dar de ce zici ca interpreteaza gresit? interpretarea nu o face softul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Softul interpreteaza ce "citeste" interfata. Degeaba ai softul bun daca interfata furnizeaza valori eronate. 

Valorile afisate de soft depind 100% de ceea ce citeste interfata (mufa aia care o bagi la masina).

Si apropo....pedala de acceleratie trebuie sa fie 100%.  Altfel la 99.9% nu e WOT. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ca vreau sa apar chinezaria, dar si cu cea dinainte imi arata tot 99,9%

si restul valorilor erau tot asemanatoare, adica arata exact cum presiunea turbinei nu creste destul de repede, si coloanele cu exhaust gas spec/actual erau tot aproape identice

chiar sa fie 2 proaste? din 2 generatii diferite? pe prima am avut-o vreo 2 ani pana a murit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu stiu ce sa-ti zic cobrax. Ori motorul tau are grupurile si descrierile   diferite fata de alte tdi-uri ori interfata e de vina. 

I-a legatura cu cineva din lista aceea cu interfata originala si fa o incercare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am citit pe aici cipos se pricepe cel mai bine la asa ceva? stii cumva daca doar la turbine, sau la diagnosticari in general?

merci frumos inca o data pentru timpul acordat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A si pe cineva priceput si prin Craiova cumva stiti ? Laurentiu aia o sa verific maine cand cobor la masina cu acuatorul, dar pot vedea si de sus cu capota ridicata sau trebuie pe sub masina :) ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm

am scos iar mufa de la maf, si iar nu a mai intrerupt

sa fie asta de vina? ma gandesc totusi ca exista 2 posibilitati:

1. maf-ul e de vina, cel mai simplu

2. maful e ok, doar ca in momentul in care maful este scos, ecu inlocuieste cu o valoare default, si pentru acea valoare ecu compenseaza din altceva si la acea valoare/compensare nu se intampla intreruperile...

in conditiile in care nu am de unde sa iau temporar un alt maf, are cineva vreo sugestie ce as putea face?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu ,ma poti ajuta si pe mine, daca e totul ok cu log ul meu?Multumesc mult.post-60439-0-40641100-1369991381_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FRATIQ e ok masina.Ai vreo problema cu ea sau doar o verificare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Laurentiu Utiu ,ma poti ajuta si pe mine, daca e totul ok cu log ul meu?Multumesc mult.attachicon.giflog treapta3.JPG

Debitmetrul e putin obosit. In rest e ok. Daca poti, schimba debitmetrul. Daca nu poti atunci mai lasa-l ...inca mai merge. Din punct de vedere financiar ma refer. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiestax,doar verificare.multumesc  mult.

Laurentiu Utiu,multumesc mult .sa incerc sa curat  debitmetru sau nu ajuta cu nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Mai rau faci daca incerci sa-l cureti. Daca tot vrei sa-l cureti atunci fa-o cu alcool izopropilic. Dar nu recomand. 

Lasa-l asa deocamdata. Mai merge.  Daca in timp simti ca masina nu mai trage bine ,mai ales in turatii mari atunci mai fa un log sa vedem daca s-a inrautatit debitmetrul. Asta peste 2-3 luni.  :icon_thumleft:    

 

 

Verifica si filtrul de aer in ce stare e. Posibil sa fie murdar si trebuie schimbat. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult laurentiu,o sa pun bani deoparte pt.unu nou .merci mult :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!