Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

In primul rand corect se scrie "imi mai da cineva...."  si nu "mai imi da cineva....

In al doilea rand logurile in mers se fac de la 1500-1700 rpm in ambele trepte separat. Adica in treapta a 3-a il faci incepand de la 1500 apoi in treapta a 4-a tot de la 1500 rpm. Nu cum ai facut tu acum, in treapta a 4-a ai inceput de la 3800 rpm scazand la 3000 unde nici macar nu ai apasat acceleratia 100%. Sau poate ai facut-o anume. Dar asa nu ne ajuta deloc. 

E important sa faci logurile ca lumea in ambele trepte sa vedem exact ce se intampla la diferite turatii.Iar tabelele care le salveaza VCDS-ul lasa-le asa. Nu le mai edita . Schimba-le extensia in ".xls" si punele asa pe forum.

Legat de logul acesta:   turbina se incarca foarte greu. Eroare pe engine ai? 

Trebuie verificat de ce se incarca asa greu. Asta inseamna sa verifici n75-ul, actuatorul turbinei sa nu fie spart sau ruginit, furtunasele de vacuum, toata tubulatura turbinei inclusiv radiatorul intercooler sa nu fie spart,ciobit, etc.

Daca toate astea sunt in regula atunci ar trebui sa masori cat vacuum scoate pompa de vacuum. E posibil ca aceasta sa fie uzata si sa nu mai produca suficient vacuum. Pedala de frana nu ai simtit sa se intareasca repede la apasare?

Merci de raspuns si pentru corectarea gramaticala.Am schimbat doar extensia in Log-ul de mai jos. Log-ul e facut doar in trapta a3a.Am DSG si se schimba singura dupa 4500 rpm.Log-ul e de la 1764 rpm la 4452 cu pedala la maxim.Nu am nici o eroare pe VCDS.(motor,cutie...etc).N75 lucreaza,l-am testat din output test,actuatorul lucreaza,toate furtunasele sunt ok.Frana tine bine,dar nu atat de bine ca la un passat 2010 cu motor CBAB.Cum si cu ce pot masura pompa de vacuum?

2fara clima LOG-01-003-010-011 - Copy.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Salut.

MAP-ul OEM de pe masina a fost schimbat in urma cu 2 luni pe asigurare cu unul "made in nowhere", care in urma cu 2 zile si-a gasit sfarsitul. (pe pinul 4 de output furniza o balarie, iar in Vag o presiune constanta de 2.2 bari si un emissions workshop cu tot tacamul) Azi am gasit unul Bosch de Mk4 1.9 TDI care are codul diferit fata de codul OEM initial, prin ultima litera (in loc de "C", are "B")

Am mai observat ca dupa cateva porniri apare iar emissions workshop : 18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation

Din ce am mai citit mai sus, cred ca este de la diferenta dintre atmospheric pressure si boost pressure la relanti (Va rog sa ma corectati daca gresesc). Sper ca in urma achizitionarii unui MAP corespunzator, sa fie totul in regula.

Am facut un log in treapta 3, folosind MAP-ul de pe Mk4.

attachicon.gifMk5 2.0 TDI 140 hp.jpg

Eroarea cu impausible corelation o ai din cauza MAP-ului.  Deoarece nu e compatibil cu ECU-ul tau (calculatorul masinii). Diferenta dintre cei 2 senzori , cel cu C care l-ai avut inainte si cel cu "B" care il ai acum e ca ei masoara diferit presiunile. Cel cu terminatia "B" masoara pana la 2000 mbar (sau poate 2500, depinde de codul motorului , nu doar ca e 1,9 tdi.) pe cand cel cu "C" (care l-ai avut inainte) masoara pana la 3000 mbar.  De aceea Ecu sesizeaza o corelatie defectuoasa intre ceea ce ar trebui sa masoare senzorul si ceea ce e "scris" in harta Ecu. 

Deocamdata logul arata bine, dar esti aproape de limp mode. La un moment dat vei primi limp mode din cauza suprapresiunii. Chiar daca suprapresiunea nu e reala, senzorul va furniza presiunea eronata spre Ecu iar acesta iti va da limp mode considerand ca e prea mare presiunea.

Cu alte cuvinte ar trebui sa schimbi senzorul Map cu unul compatibil pentru codul motorului tau (iti recomand OEM) si problemele vor disparea. 

In primul rand corect se scrie "imi mai da cineva...."  si nu "mai imi da cineva....

In al doilea rand logurile in mers se fac de la 1500-1700 rpm in ambele trepte separat. Adica in treapta a 3-a il faci incepand de la 1500 apoi in treapta a 4-a tot de la 1500 rpm. Nu cum ai facut tu acum, in treapta a 4-a ai inceput de la 3800 rpm scazand la 3000 unde nici macar nu ai apasat acceleratia 100%. Sau poate ai facut-o anume. Dar asa nu ne ajuta deloc. 

E important sa faci logurile ca lumea in ambele trepte sa vedem exact ce se intampla la diferite turatii.Iar tabelele care le salveaza VCDS-ul lasa-le asa. Nu le mai edita . Schimba-le extensia in ".xls" si punele asa pe forum.

Legat de logul acesta:   turbina se incarca foarte greu. Eroare pe engine ai? 

Trebuie verificat de ce se incarca asa greu. Asta inseamna sa verifici n75-ul, actuatorul turbinei sa nu fie spart sau ruginit, furtunasele de vacuum, toata tubulatura turbinei inclusiv radiatorul intercooler sa nu fie spart,ciobit, etc.

Daca toate astea sunt in regula atunci ar trebui sa masori cat vacuum scoate pompa de vacuum. E posibil ca aceasta sa fie uzata si sa nu mai produca suficient vacuum. Pedala de frana nu ai simtit sa se intareasca repede la apasare?

Merci de raspuns si pentru corectarea gramaticala.Am schimbat doar extensia in Log-ul de mai jos. Log-ul e facut doar in trapta a3a.Am DSG si se schimba singura dupa 4500 rpm.Log-ul e de la 1764 rpm la 4452 cu pedala la maxim.Nu am nici o eroare pe VCDS.(motor,cutie...etc).N75 lucreaza,l-am testat din output test,actuatorul lucreaza,toate furtunasele sunt ok.Frana tine bine,dar nu atat de bine ca la un passat 2010 cu motor CBAB.Cum si cu ce pot masura pompa de vacuum?

Daca lipsa de presiune ar fi fost cauzata de lipsa vacuumului atunci ar trebui sa simti destul de repede ca se intareste pedala de frana.Dar daca zici ca tine bine.....   

Mai multe nu cunosc pentru ca nu cunosc nici tipul tau de motor. Asteapta sa raspunda baietii posesori de B6 care cunosc bine motorul si componentele lor. 

La B6 e tot pompa tandem? Adica si cea de motorina si cea de vacuum intr-un singur corp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e pompa tandem.Dar cum am spus,actuatorul merge normal,l-am verificat cu N75 din output test.In relanti actuatorul e tras la maxim si normal cu cat creste turatia motorului N75 taie din vacuum si elibereaza actuatorul.Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAURENTIU UTIU

Salut!

Cred ca sunt aproape de problema. Aseara mi-a aparut urmatoarea eroare :

 

 Address 01: Engine       Labels:
User\03G-906-021-BMM.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 021 MS    HW: 028 101 271 9
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG  9390

Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 44661 143 87130

VCID: 7CFD85543FF078E
1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation

P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:

Fault Status: 00110000
Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 222213 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.06

Time: 22:20:46

Freeze Frame:

RPM: 2205 /min

Speed: 113.0 km/h

Load: 68.2 %

Voltage: 14.52 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2233.8 mbar

Absolute Pres.: 1815.6 mbar

 

Ai idee care e problema?  Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Eroarea ti-a aparut deoarece Ecu nu poate controla presiunea din turbina. 

Asta se intampla din urmatoarele cauze:  lipsa vacuum, debitmetru defect, senzor MAP care masoara aiurea sau turbina defecta.

Verifica ca toate furtunasele de vacuum sa fie conectate bine, toate la locul lor. Verifica sa nu fie sparte,rupte, iesite.

Verifica geometria turbinei daca agata. Actuatorul ai zis ca-i bun...... Verifica si n75. La prima impresie poate fi bun dar el poate sa se agate la un moment dat. Se poate desface si curata. Verifica si rezervorul de vacuum, e posibil ca pe acolo sa iti piarda tot vacuumul.

La relanti actuatorul trebuie sa urce vreo 2-3 cm apoi sa coboare la loc. Asta la pornirea motorului. Apoi odata cu accelerarea motorului tija trebuie sa urce...in functie de cat apesi acceleratia. Daca la tine urca la maxim si nu mai coboara inapoi atunci poate fi valva n75 care nu elibereaza vacuumul si astfel turbina sta "inchisa" tot timpul.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Cand pornesc motorul ,actuatorul urca si nu mai coboara.O sa desfac N75.Geometria nu agata,merge foarte fin.O sa pun o mini camera video la actuator sa vad cum lucreaza in mers. Multumesc pt informatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

La tine e problema de vacuum . Ori ai undeva pierderi ori n75 nu lucreaza bine. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus N75 de la passat 2010 (cod identic) si nici o schimbare. Cred ca e de la actuator. In care cazuri se umbla la tija actuatorului?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

In cazul in care a fost dereglat sau inlocuit actuatorul. Daca nu s-a umblat niciodata la el iar sigiliile de pe tija actuatorului sunt intacte atunci lasa-l asa. Problema e altundeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_gorgu

Multumesc Laurentiu! Am sa revin cu un log in treptele 3 si 4 dupa montarea MAP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine e problema de vacuum . Ori ai undeva pierderi ori n75 nu lucreaza bine. Succes

Functionare actuator: Cand motorul este oprit actuatorul e coborat.Cand pornesc(la relanti) N75 deschide vacuum-ul si  urca actuatorul  la maxim.Cand accelerez N75 inchide vacuum-ul si arcul din actuator impinge tija.Problema e ca nu impinge tija la timp si nu cat trebuie.Deci arcul din actuator e foarte slabit,probabil ruginit.(am facut vacuum cu gura si il pot trage la maxim ) Am scurtat tija cu 3mm si intra turbina dupa 3500rpm. Am lungit tija 2.5mm si merge mult mai bine.O sa-mi comand un actuator original   Garrett.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi stai asa..daca nu impinge la timp o sa ai suprapresiune nu?vanele inchise turatie mare =presiune prea mare..de unde ar rezulta limp..u nu ai presiune aici e problema ...deci nu arcul actuatorului pentru ca el doar ajuta la micsorarea din presiune .daca el ar fi rupt sau nu ar functiona tu ai avea presiune prea mare nu prea mica:) sa ma corecteze cineva daca gresesc:)



exact problema ta o am si eu..doar ca la mine e problema pana in 2200 unde am un lag si presiune mica..nu se egaleaza presiunea ceruta cu cea furnizata pana la 2200 rpm.as banui ca ar fi surubul de stop..doar dupa ce sa schimbat turbina e problema asta..daca are cineva vreo idee e binevenita .precizez ca si la relanti presiunea ceruta e 1050 iar actuala e 950.postez un log daca ma ajuta cineva:) stiu ca am presiune prea mare dupa 2500 dar dupa un pic de spray pe tija isi revine .turbina are doar 15000 km

latis liviu.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am pus o imagine ca sa vezi cum funtioneaza geometria variabila la mine.Geometrie inchisa= presiune mica (turatie mica)La mine actuatorul e ca in imagine.Motor 2.0 PD. La 2.0 CR situatia e invers.Motor oprit actuatorul e tras. Motor la relanti actuatorul e impins.Cu cat accelerezi actuatorul se trage.La tine care e pozitia le relanti? Po-ti face vacuum cu gura la actuator? Clapa de la geometria variabila merge usor?

post-74110-0-15336700-1368020455_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

staai asa k incurcam putin lucrurile.. :P principiul de functionare al geometriei variabile e acelasi..doar ca la turatii mici vanele inchid pentru a crea o presiune a gazelor ce intra in turbina mai mare. facand turbina sa se invarta repede..vanele sunt pe gazele de evacuare nu pe aerul ce merge din turbina in motor:) acolo e doar compresorul:) deci rectific ce ai zis..geometrie inchisa presiune maree(turatie mica) cu cat turatia se mareste geometria deschide pt ca daca nu ar deschide ar face prea mare presiune cu vanele inchise:)cred k incurci principiul de functionare al  geometriei variabile: :).daca ar fi cum ai zis u atunci care e rolul geometriei?:p ca ai avea presiune doar la turatii mari::p

 sa ma corecteze cineva daca gresesc

Modificat de liviulatis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imaginea e de pe net. Nu am facut-o eu.

Trage o concluzie: Am scurtat tija cu 3mm si nu mai tragea pana in 3500  rpm .Am lungit tija (de la dimensiunea originala) cu 2.5mm si trage de la 1700 rpm.



Corect e ca in imaginea de mai jos?

post-74110-0-68428200-1368024659_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred k e buna poza aia:)

post-102728-0-53463300-1368025852_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VEZI AICI : 



SI AICI :



Deci am lungit tija si se deschide mai repede geometria si creste rpm. Corect? Daca creste rpm cand se deschide geometria nu inseamna si presiune mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la log-ul tau si pare ca iti agata geometria. Nu se accelereaza incet pana la 2400 rpm si dupa 2400 rpm  se accelereaza brusc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)):p vai da e greu:d poi chiar ce am zis eu spune si in video:) la low rpm se creste presiunea cu ajutorul vanelor ca sa ridici rpm la turbo..iar la turatii mari se deschid vanele pentru ca deja motorul turat creaza presiune si destule rpm la turbo:) uitate atent ca vanele sunt pe EVACUARE!! nu are deaface nimica cu intake:) acolo e doar compresorul..si nu nu intra dintrodata si lin ..nu smaceste dar simt serios cand intra..:)asa o las k mam obisnuit:))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Am o mica problema si va rog sa ma ajutati.

Am dat jos turbina si am curatat-o,tija de comanda nu se mai misca nici cu patentu' , am curatat-o ,acum tija de comanda se misca foarte usor.cand am dat jos turbina a trebuit sa demontez capsula vacumatica si nu mai stiu pozitia (lungimea) tijei, dupa incercari repetate acum masina merge binisor asa ca am facut un log , dar nu am avut spatiu de manevra si am fost singur, log-ul l-am facut in tr 1,2,3 , in tr 3-a am calcat la blana acceleratia.As vrea sa stiu daca presiunea turbo e buna si daca debitmetru e ok.

Multumesc

log.xls

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Mai trebuie scurtata tija. Urmareste ca presiunea "actual" sa fie mai mare cu cca 150 maxim 200 mbar ca si "specified". Si ciclul n75 sa lucreze la 60-70 %.

Alta data logurile fa-le in grupele 003, 010 si 011. Ca sa vedem daca ai apasat acceleratia 100% sau nu.

Despre debitmetru inca nu pot sa-ti spun nimic deoarece si presiunea in turbina inca e mica.  

Uite aici cum se face un log in mers. E un fisier .pdf in care sunt explicati toti pasii. Succes

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Multumesc pentru raspuns.

Am scurtat-o putin (o tura de piulita) si se comporta mai bine.Maine o iau pe fiicamea copilot si o sa fac un log competent.

Care din coloane este cea care afisaza presiunea efectiva a turbinei , prima sau a doua ca amandoua au acelas cap de tabel 'Absolute P' ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

In mod normal intr-o coloana trebuia sa-ti afiseze "specified" si in cealalta "actual". 

La tine in prima coloana e specified (specificat, adica ceea ce cere Ecu) si in coloana de langa ai actual (ceea ce se masoara in timpul mersului).

Valorile din a doua coloana (actual) trebuie sa fie cel putin egale cu cele din prima coloana. Eu iti recomand sa reglezi tija astfel incat in coloana actual sa ai mai mult cu 150 maxim 200 mbar mai mult. Astfel masina va trage mai bine in turatii mici si la kick-down deorece spike-ul se mareste destul de mult si nu o sa ai lag deloc. De exemplu , daca la 1500 rpm apesi kick-down (apesi acceleratia la maxim, ii dai blana sau cum vrei tu sa-i spui :) ) atunci in maxim 2 secunde turbina se incarca si "te va baga in scaun". Valabil in toate treptele de viteza. Foarte folositor mai ales la depasiri spontane cand nu mai ai timp sa bagi intr-o treapta inferioara.

De altfel urmareste ca si ciclul n75 sa lucreze in plaja 60-70 %.  (duty cycle din grupul 011).

Sa nu uiti sa faci logul in toate 3 grupele 003,010 si 011. Asa cum e explicat in documentul din linkul ce ti l-am trimis (daca l-ai citit).

Spor la treaba si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Cred ca am reusit sa fac un log dupa indicatiile din pdf.

Am observat ca creste greu turatia (viteza) de pe la 2500 in sus.

Avansul este pe graficul ce-l da vcds-l la mijlocul jumatatii superioare iar IQ-ul 4,2.

Rog pareri.

Multumesc.

LOG-11.05.2013.xls

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Cum iti sta actuatorul la relanti? Tras la maxim sau impins la maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!