Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Prea mult ulei unde??? Daca pe circuitul turbo,atunci se pot intampla multe chestii grave, chiar si limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am prea mult ulei in motor,da nu inteleg cum afecteaza asta turbina si egr-ul,pierde turbina ulei din cauza ca e prea mult in motor si ajunge in intercooler si in egr si infunda egr-ul?fum nu scoate de nici o culoare da iau limp mode de la 120km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dc turbina pierde ulei atunci e varza, dc in intercooler gasesti mai mult de 100 de grame de ulei iarasi ai probleme la turbina

Nu poti lua limp din cauza ca pierde sau consuma ulei nu are nici o treaba una cu alta, limpul este generat de o problema cum ar fi geometrie murdara sau uzata( dc are peste 100k mai bine o schimbi ca nu tine curatata prea mult), actuator defect sau prost reglat, n75 defect, etc

La tine din log turbina face suprapresiune de la 2200 rpm nu se mai poate corecta, oricat ar trage n75 nu se corecteaza si de acolo iei limp, problema este de la geometrie murdara, recomand inlocuirea ei si nu vei mai avea probleme o foarte multa perioada de aici incolo.

Grija mare ca dc motorul consuma ulei din cauza turbinei inseamna o uzura pronuntata la ax si acesta la wot se poate rupe astfel motorul o ia pe ulei

Terminatoru limpul niciodata nu va fi generat din cauza ca se consuma ulei , ca turbina, ca motorul

P.S.fa un cadou mecanicului o pereche de palme din partea mea. :)

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci n-am zis ca din cauza ca, consuma ulei turbina primeste limp ci doar ca poate fi o cauza in sensul ca daca ajunge ulei pe unde nu trebuie se pot murdarii anumite componente cu astfel de urmari.Ca exemplu la celalalt passat al meu din cauza uleiului ce a ajuns la EGR si calamina depusa luam limp si am scapat doar prin curatirea EGR-ului si a galeriei de admisie,turbina nu avea joc mare la ax dar pierdea putin si cred ca vechiul proprietar nu a curatat-o niciodata si in plus masina era condusa de nevasta-sa,subturat.

P.s. Turbina respectiva merge si acuma si inca bine,am curatat-o eu odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am dat maf-ul jos l-am curatat cu spray cu alcool am facut o proba l-a prima impresie mi se parea mai infipta raspundea mai bine la acceleratie , cand pun testeru aveam 2 erori una pe maf si alta pe egr cand colo maf-ul masoara 5 mg masa de aer ( e gata ) numai ca am mers vreo 20 km si nu mi sa aprins nimic in bord si erorile apar dupa ce se sterg si de mers merge mai bine ca inainte undeva pana in 3500 de ture adaug si protocolu de erori si un log cu turbina in treapta 3

LOG-011.xls

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Imi puteti spune parerile voastre despre logul meu facut la un ATD. Conform erorii ar fi cam mic vacuumul. Am verificat toate furtunasele de vacuum si sunt bune si bine fixate, rezervorul de vacuum verificat si el prin suctiune si nu scapa aer. Am mai constatat ca la oprirea motorului electrovalva care actioneaza clapeta de la egr careobtureaza admisia aerului nu se deplaseaza. Verificat actuatorul clapetei prin suctiune si actioneaza, nu este spart, dar am mai observat ca nu prea are putere adica vacuum destul care vine din electrovalva sa-l actioneze. Alta observatie, am verificat actuatorul turbunei prin suctiune iar aici nu opune deloc rezistenta si trag aer permanent din furtun fara a se creia un vacum cum ar trebui, dar la accelerare am pus mana pe tija actuatorului si aceasta se actioneaza totusi. Curios lucru. Supapa unisens am inlocuit-o ca era defecta. Din log MAF actual pare cam mare in grupul 3 iar in grupul 10 este cam mic. Sa fie debitmetrul defect oare. Eu mai cercetez si astept si parerile voastre Numai bine.

log.csv.txt.zip

Cod eroare.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua .ma poate ajuta cineva cu interpretarea logului de la masina mentionez ca masina nu merge mai mult de 120 de km /h ,cu toate ca filtrele au fost schimbate si totusi pierde din putere

masina este un passat din 1998 .90cp.1,9 tdi multumesc anticipat

Modificat de pin2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez aici in continuarea unor probleme descrise in alt topic. Pe scurt: turbina intra cam tarziu, pe la 1800-1900 turatii. N75 si N18 sunt noi, pompa tandem este lipita la stutul ala care se misca, servofrana este buna, valva unisens este buna. Atasez un log in mers, rog pe cineva care se pricepe sa-mi spuna ce ar putea fi defect la masina. Din ce am vazut la alte loguri, mi se pare ca MAF are valori cam mari.

log viteza a 3-a.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul nu il pot vedea ca e in format mai nou de office, dar din ceea ce ai spus tu nu ar rezulta probleme\

de la cat ai vrea sa intre turbina? este normal de la 1900 deci la tine e ok, dar chiar si asa pana la 1900 se simte ca trage, asta dc acelerezi mai usor, dc ii dai wot din prima pana ce turbina nu se incarca nu va tasni, dar nu este indicat a se da wot sub 2000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa intre la 1900 turbina, ea trebuie sa intre pe la 1500-1600 cel tarziu. De altfel, si puterea maxima se obtine in intervalul 1600 - 2500 RPM. La mine masina a mers bine vreo 2 ani, intra turbina ceas la 1600 RPM. Pana la 1900 nu se simte ca trage, adica trage ca un diesel clasic, fara turbo. Si chiar acum o luna am mers vreo 30km dupa ce am lipit stutul la pompa de vacuum si la 1600 deja eram full throttle, intra imediat turbina.

Am atasat log-ul si in format excel 2003.

log viteza a 3-a.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cam mare presiunea in turbo, nu ai luat limp mod? din cate stiu asa e si la mine si merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu un fisier cu 3 loguri pt o parere avizata. Am curatat turbo, am verificat actuator turbina, furtunele de vacum, cele de la IC si IC. Toate sunt ok, dar masina intra in limp mode la turatii mici intre 2000 - 2400 rot cu "deviatie negativa". Acum o luna am schimbat N75 care era putin cam obosita. Ieri am schimbat actuatorul cu unul SH si in primul log este reglajul pe care il avea acesta. In al 2-lea log este scurtata tija la actuator si inlocuit N18 cu N75 pe care o schimbasem cu ceva timp in urma. Am scurtat putin furtunul de vacum de la ciuperca EGR care avea joc mare pe stut si surpriza, masina tragea mult mai bine, dar intr-un final tot a luat limp. Valva N18 si furtunasul de vacum sunt pline cu ulei. Este normal? Si in sfarsit al 3-lea log este cu furtunul de vacum de la EGR scos si pus un surub in capat. Masina raspunde si mai bine. Poate membrana de la EGR sa piarda asa multa presiune din turbo si sa-mi dea limp la turatii mici?

log 1.csv.xls

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp ii iei cad presiune in turbo e prea mare , atunci ECU taie gazul sa protejeze motorul, verifica senzorul map, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cam mare presiunea in turbo, nu ai luat limp mod?

Nu am luat deloc limp, indiferent cat am forjat-o. Luam intr-adevar limp mode cand pierdeam vacuum, dar de cand am rezolvat pompa tandem nu mai intra in limp. Si de ce zici tu ca am presiune mare in turbo? Ca eu o vad normala. Adica da-mi un exemplu la ce linie este presiunea mare si cat anume este presiunea in turbo.

Atasez si eu un fisier cu 3 loguri pt o parere avizata. Am curatat turbo, am verificat actuator turbina, furtunele de vacum, cele de la IC si IC. Toate sunt ok, dar masina intra in limp mode la turatii mici intre 2000 - 2400 rot cu "deviatie negativa". Acum o luna am schimbat N75 care era putin cam obosita. Ieri am schimbat actuatorul cu unul SH si in primul log este reglajul pe care il avea acesta. In al 2-lea log este scurtata tija la actuator si inlocuit N18 cu N75 pe care o schimbasem cu ceva timp in urma. Am scurtat putin furtunul de vacum de la ciuperca EGR care avea joc mare pe stut si surpriza, masina tragea mult mai bine, dar intr-un final tot a luat limp. Valva N18 si furtunasul de vacum sunt pline cu ulei. Este normal? Si in sfarsit al 3-lea log este cu furtunul de vacum de la EGR scos si pus un surub in capat. Masina raspunde si mai bine. Poate membrana de la EGR sa piarda asa multa presiune din turbo si sa-mi dea limp la turatii mici?

log 1.csv.xls

Eu nu ma pricep la interpreteri insa, comparand cu log-ul meu, mi se pare ca turbina iti livreaza presiunea ceruta cam tarziu, pe la 2500 turatii (stiu ca sunt motorizari diferite, am vazut). Asta si cu limp mode-ul ma fac sa cred ca ai o pierdere de vacuum. In plus, deviatia negativa eu asta stiu ca inseamna. De fiecare data cand pierdeam vacuum imi aparea aceasta deviatie negativa. In afara de ce ai verificat deja, mai verifica:

- valva unisens de pe pompa de servofrana

- pompa de servofrana

- daca se intareste pedala de frana cand mergi bara la bara prin oras sau la manevre de parcare

- robinetul vacuumatic pentru racirea filtrului de combustibil (daca ai, nu stiu)

- stutul la pompa tandem (daca ai aceeasi problema des intalnita, sa joace stutul in pompa si sa traga aer fals pe acolo)

- mansonul de cauciuc care trece prin tabla verticala ce separa compartimentul motor de cel al bateriei, pe acolo trece furtunul de vacuum, iar mansonul se largeste mult din cauza uleiului prezent pe circuitul de vacuum (ti-am raspuns si la intrebarea daca e normal sa fie ulei pe vacuum) - da, e normal

- nu schimba N18 cu N72. Arata la fel, dar lucreaza diferit, asta am descoperit acum o saptamana. Le aveam inversate si cand schimbam vitezele aveam o intarziere de cca 2 secunde pana imi intra turbina. CUm le-am pus fiecare pe pozitia ei, nu mai am deloc acea intarziere.

- incearca sa schimbi N18, probabil nu actioneaza cum trebuie axul EGR-ului si de asta ai pierderi de putere, mai ales ca ai spus ca atunci cand ai blocat EGR-ul masina trage mai bine

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos, ma ajuta si pe mine cineva cu interpretarea acestor loguri? Au iesit bine? Observ ca uneori Boost Pressure Actual e mai mic decat Boost Pressure Specified. Mentionez ca nu am coduri de eroare si nici limp nu am luat niciodata.

LOG-01-003-010-011-viteza 3 test 1.xls

LOG-03-003-010-011 -viteza 3 test 2.xls

LOG-02-003-010-011-viteza 4t.xls

Modificat de Jetta Junkie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Liviu, limp iti da si cand ai presine mica cu "deviatie negativa". Senzorul MAP l-am inlocuit cu unul de pe alta masina si nu a fost nicio diferenta.

Dolphspeed99, masina este cea din semnatura VW Sharan 2002:

- pompa de servofrana este schimbata acum 2 ani si nu se intareste pedala, am sa verific supapa de sens;

- robinet vacumatic pt racirea filtrului de combustibil nu stiu daca am, unde sa-l caut;

- pompa tandem am schimbat-o saptamana trecuta cu una SH si s-a schimbat mersul in bine (avea joc la stut);

- nu am manson de cauciuc, furtunul de vacum nu merge prin compartimentul bateriei;

- la N75 am pus mufa electrica si furtunele de la N18, nu doar furtunele. Probabil lucreaza diferit. Ai schimbat si mufele sau doar furtunele pt ca ecu le comada diferit si daca ai schimbat numai furtunele este normal sa nu lucreze corect;

- ulei am pe vacum numai in N18 si furtunul care actioneaza EGR, in rest sunt uscate;

Pop Cristian, as dori un raspuns si din partea ta referitor la logurile postate.

Daca EGP are membrana sparta nu se vede in loguri?

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Daca zici ca pe furtunasul de vacuum care vine de la EGR la N18 are ulei, de aici rezulta ca ai Negative Deviation, ceea ce inseamna lipsa de vacuum intradevar si asta duce la problema ta cu lipsa de putere. Altfel spus cum N18 actioneaza prin vacuum EGR-ul, iar pe acest furtun a aparut ulei, rezulta ca membrana din actuatorul EGR-ului este sparta si vacuumul nu se mai realizeaza , iar uleiul, care este normal sa mai existe pe tubulatura de turbo, este supt de N18, ceea ce nu este normal. Deci pe aici se pierde vacuumul la tine. Verifica prin suctiune pe furtunul de la actuatorul de la EGR daca se creeaza vacuum. Daca nu se creeaza vacuum si poti trage foarte usor aer din actuator atunci acesta este spart si trebuie inlocuit EGR-ul. Pe furtunul de vacuum nu are voie sa existe ulei. Sper ca ti-am fost de ajutor. Succes.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la postul 3821, am rezolvat problema prin inlocuirea actuatorului de pe turbina. Acesta era de vina.Era spart, si de aici aveam pierderea de vacuum. Acum totul este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Dinamita. Ai idee daca a intrat ulei in N18, mai functioneaza corect sau trebuie inlocuita. Daca o curat am sanse sa o recuperez? Am vazut intr-un post pe forum ca daca este N75 defecta sigur e dusa si N18 pentru ca lucreaza impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca ele lucreaza intro oarecare masura impreuna (mai bine zis sunt comandate de ECU sa colaboreze pentru buna functionare a motorului), dar asta nu inseamna ca daca n75 se defecteaza atunci se defecteaza si n18. Nu, nu se defecteaza si n18, dar daca n75 e defect este normal ca n18 sa nu mai raspunda si el comenzilor si sa mai functioneze in parametri optimi. Ca toate valvele de pe circuitul de vacuum si n18 functioneaza ca un robinet pe instalatia de vacuum, comandat de ECU, prin impulsuri, sa deschida si sa permita trecerea vacuumului catre actuatorul EGR-ului si sa-l actioneze.Cat despre faptul ca daca a intrat ulei in n18 asta nu inseamna ca uleiul a intrat si in corpul lui (partea groasa a lui). Ca toate celelalte valve si prin n18, vacuumul trece prin capul acesteia unde sunt 2 stuturi care permit trecerea vacuumului dintro parte in alta, care stuturi sunt inchise sau deschise de catre partea mai groasa (corpul), care in el se gaseste electromagnetul responsabil cu inchiderea si deschiderea atunci cand primeste impulsuri de la ECU. Al treilea stut, cel mai dinspre corpul electrovalvei, permite descarcarea excesului de vacuum, care este trimis, ca de altfel si de la n75, catre filtrul de aer. Am scris asta pentru a intelege cam cum functioneaza aceste electrovalve de pe instalatia de vacuum. In concluzie, parerea mea este ca n18 nu a fost afectat de ulei, chiar daca pe celelalte doua stuturi ale ei a iesit sau nu a iesit ulei. Se pot spala cu alcool sau diluant stuturile. Spor la treaba si sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am revenit mi-am schimbat maf-ul si am refacut un log spunetzi-mi si mie cum vi se pare. parca tot nu trage cum ar trebuii este o schimbare in bine :D

4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. banuiesc ca maful nu e nou, pe portiunea care ai facuto in treapta a 4 valoarea scade la 735 fata de 850 cat cere ecu, unul nou nu are voie

2. logul dc il faci il faci in treapta a 3 de la 1600 sa se vada incarcarea turbinei

3. eu as mai scurta o idee tija la actuator, dar se vede exact dc faci logul cum am spus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile maf-ului sunt influentate de presiunea din turbina. Maf-ul e bun, nu are nici o problema , nici maf-ul vechi. In schimb n75 are un ciclu destul de mic , asta inseamna ca nu lucreaza ca lumea. Eu zic sa reglezi actuatorul astfel incat ciclul n75 sa urce la circa 70-75 %. Daca dupa mai multe reglari ale actuatorului nu se modifica ciclul n75 atunci verifica circuitul de vacuum, e posibil sa pierzi pe undeva. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu problema mea legata de turbo.mi-am pus inapoi turbina mea si am observat ca scoate putin fum negru si intra pee la 2200 de turatii,cateodata numa la 3000 si are un sunte ciudat la decelerare,se aude la filtru de aer,sunetul il avea si inainte sa il schimb,masina trage mai bine da turbina intra foarte tarziu si are sunetul acela ciudat,ce poate sa fie?sa agate palele?turbina a fost curatata de un meserias.are joc la ax,cu turbina cealalta mergea bine pana cand s-a infundat da nu avea sunet la decelerare care se aude foarte pronuntat in carcasa filtrului de aer.as pune turbo nou sapt ce vine...nici nu stiu ce sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!