Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Oare din ce cauza? Am observat ca parca are lag cam mare.

Precizez ca e resoftata cu soft TCM.

Masina a avut ceva interventii la turbo? Actuatorul este al masinii? Este in stare buna? Verifica si calitatea vacuumului care ajunge in actuator. Nu cred ca are treaba softul pus.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am atasat si eu doua loguri pentru golf 4 tdi alh 90cp+

sunt momente in care masina trage mai greu,e mai lenesa,este cand zboara

mentionez ca s-a curatat turbina,admisia si egr.Masina a stat nemiscata ceva timp...de cand am luat-o am facut vreo 1000 si ceva de km..Am observat ca debitmetru e un pic obosit,sper sa nu fie si din N75...Pareri?

mie nu-mi raspunde nimeni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce spui ca debitmetrul e obosit? La tine vad o oscilatie a presiunii. DA , poate fi si N75 cu probleme. Verifica vacuumul si starea actuatorului.

Masina are modificari de soft?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud

Masina a avut ceva interventii la turbo? Actuatorul este al masinii? Este in stare buna? Verifica si calitatea vacuumului care ajunge in actuator. Nu cred ca are treaba softul pus.

Am fost dat jos turbo cu vreo 30.000km in urma (204.000 are acum). Atunci totul era in regula. Nu prea era nimic de curatat. S-a refacut planeitatea si cam atat. Am dat-o jos ca si-a luat limp, dar era din cauza EGR-ului.

Cu verific calitatea vacuumului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuiuda, actuatorul a fost verificat cand s-a curatat turbo.are o cursa buna si merge usor.ma gandesc la n75,sau vacuum slab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens cursa e buna la actuator? Daca s-a umblat la reglaj nu mai poti fi sigur ca lucreaza ok si trebuie refacut reglajul.

Vacuumul il vezi cu un tester special de vacuum (vezi atasament)

post-12725-0-31586300-1336214358_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

cornholio te intreb eu ce erori ai la engine ca din cate vad nu ai mai zis, cert e ca trebuie sa incerci un alt n75, maful nu va arata presiune dc turbina nu o ia si cred ca e defect n75 sau chiar furtun vacum fisurat, vezi in momentul in care pornesti motorul coboara actuatorul, din log cred ca nici macar nu se misca deci de unde putere, ramane in permanenta deschis\

lucian _90tud dc ai posibilitatea refa logul, dar acum de la 1500 rpm blana, ai dat blana la 2000 rpm si la 2200 turbina e incarcata deci nu prea este un turbo lag mare ala,intradevar maful pare putin obosit datorita valorii care scade sub minim de la 3500 dar majoritatea sunt la fel dupa un timp asta nu inseamna ca trebuie schimbat, incearca sa schimbi filtrul de aer dc are km multi, dar cum am spus refa logul sa vedem exact cat e turbolagul si de unde impinge turbina

Sa stii ca si eu am observat la mine ca apare turbolagul in momentul in care infierbant bine masina, dar asta pana la 1900 ca de acolo zboara, dc te gandesti e si normal cuplu incepe de la 1900 parca si turbina tot de acolo impinge deci degeaba vrei putere mare sub ca sunt slabe sanse sa o primesti

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian - am 2 erori la ECU :

- 17552 - Mass airflow sensor (G70) Open or short to ground

- 17957 - Boost Pressure Regulation Valve ( N75): open or short to ground

Daca le sterg - cea de la MAF apare dupa un timp mai lung - iar cea de la N75 apare instant. S-au uitat vreo 2 mecanici pe la ea asa in mare - m-au pus sa o turez banuiesc ca daca era vrun furtun fisurat il auzeau. O sa vad de unde pot lua un N75 ( cu A in coada ) sa-l probez macar. Cert e zic eu ca MAF-ul meu nu are NICI O PROBLMEA din moment ce merge impecabil pe alta masina. N75u nu pot sa-l iau de la prietenul meu de proba pentru ca el are motor AVF din 2004 si alea vin cu N75 cu C in coada seriei si stiu ca au probat altii si nu merge. MAF-urile au insa seria identica si sunt foarte curate amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

ca sunt curate la ochiul liber nu e relevant, dc pe alta masina merge si la tine nu verifica mufa si cablajul undeva e problema, legat de n75 si cei 2 mecanici care te-au pus sa turezi sa vada dc ai vreun furtun fisurt, ei stiu ce rol are n75, dc da eroare e defect, dar la fel de bine pornesti masina si scoti furtunasul de vacum din actuator si pui degetul dc merge sa fi sigur ca simti vacumul cum trage, dc nu trage verifici furtunul si pe urma il schimbi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Am facut si eu un log dc e cineva interesat sa arunce o privire, eu cel putin zic ca e destul de ok

05.05.2012.csv.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spalat azi motorul ( prima data de 4 ani de cand am masina ) - si am zis ca nu strica sa verific mufa de la N75 in speranta ca poate e corodat vrun contact - nici o problema la ochiul liber - am curatat contactele asa just in case atat de la cablu cat si de la valva. Scanat de 2 ori ECU : o data cu mufa scoasa, o data cu mufa bagata - exact acelasi rezultat : 17957 - Boost Pressure Regulation Valve ( N75): open or short to ground - eroare care nu dispare la clear codes ( bine cu mufa scoasa ar fi fost si culmea ). Altceva nu prea stiu ce sa verific pentru ca nu prea ma pricep care ce furtune sunt de la ce pe acolo insa le-am verificat asa din ochi si cu mana - nu pare sa fie vreo problema cu vre unul ( ruptura sau sa fie iesit de pe undeva ). La cat ma duce pe mine capul din asta cam rezulta ca electronic ECU vede N75ul ca MORT. O sa incerc sa gasesc pe undeva un N75 pe la dezmembrari macar sa pot proba si returna daca al meu e bun lucru care nu-l pot face daca o iau noua.

Luni am o programare pe seara la un mecanic care lucreaza la AUDI si are service prorpriu - omu a parut ca stie foarte bine cu ce se mananca treaba - sper ca luni pe zi sa gasesc un n75 pe undeva.

Apropo - o alta problema - EGRul la mine ( ca la mai toata lumea ) si-a facut de cap si a aruncat ulei peste tot - nu prea l-am bagat in seama ca stiam ca asta e boala lor celebra si oricum nu influenteaza cu nimic mersul masinii. Beleaua e ca uleiul de s-a scurs de la el mi-a picat pe furtunul ala gros de la evacuare care se gaseste chiar sub el si cu timpul a cam mancat din invelisul de sarma care-l inconjoara - cel mai probabil nu mai e mult pana cand nu va plesnii. Momentan nu sunt probleme - nu am gaze pe acolo. Am inteles ca e cam nasoala problema ca ala vine cu tot cu catalizatorul - iar costurile inlocuirii ar fi destul de serioase. Este adevarat ? Mai toti mi-au zis ca trebuie schimbat EGR-ul si ca o eventuala curatare interioara nu ar rezolva nimic. Dar daca totusi acum ca e curat totul pe acolo, nu pot pur si simplu sa-l anulez cu o placuta de metal de vad ca se gasesc special pt asta ? Am inteles ca in afara de gazele care nu prea mai ies cum trebuie la o eventuala verificare tehnica - i-ar face chiar mai bine masinii sa mearga cu el anulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi indicat sa verifici cablajul de la N75 la ECU si in functie de ce valoare gasesti, schimbi N75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud

lucian _90tud dc ai posibilitatea refa logul, dar acum de la 1500 rpm blana, ai dat blana la 2000 rpm si la 2200 turbina e incarcata deci nu prea este un turbo lag mare ala,intradevar maful pare putin obosit datorita valorii care scade sub minim de la 3500 dar majoritatea sunt la fel dupa un timp asta nu inseamna ca trebuie schimbat, incearca sa schimbi filtrul de aer dc are km multi, dar cum am spus refa logul sa vedem exact cat e turbolagul si de unde impinge turbina

Sa stii ca si eu am observat la mine ca apare turbolagul in momentul in care infierbant bine masina, dar asta pana la 1900 ca de acolo zboara, dc te gandesti e si normal cuplu incepe de la 1900 parca si turbina tot de acolo impinge deci degeaba vrei putere mare sub ca sunt slabe sanse sa o primesti

A refacut logul de la ~1500rpm. Eu unde trebuie sa ma uit sa vad incarcarea la turbo? Pe ultima coloana?

log 90tud(2).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coloanele "N" si "O"...si "P" :icon_cheesygrin:

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

lucian este ok, ai putin turbo lag dar nu e mare,la fel e si la mine, turbina impinge de la 1800-1900 deci e ok, mai jos nu are cum da putere chiar dc am vrea noi, debitmetrul este putin obosit dar ai merge, turbina e ok si presiunea la fel

Despre turbolag e zic ca il vei simti mai acentuat cand e foarte fierbinte motorul iar temperatura de afara este ridicata, intercoolerul nu face fata sa raceasca aerul, in schimb spre seara masina va merge mult mai bine si turbolagul nu va mai fi asa sesizabil, oricum iti amintesc ca nu e bine sa fortezi sub 2000 rpm, in timp axul din turbina va facae joc si riscul sa se rupa este destul de mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud

Multumesc pentru raspuns!

Am mers asa acum pentru loguri, dar de obicei merg turat si nu o calc niciodata sub 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.toledo

Salut!

Am un prieten cu un Passat B5.5 AVB cu celebra eroare Charge Pressure Control Negative Deviation.

Mi-a spus ca a curatat EGR-ul acum 1 luna dar din valori nu prea pare ok.

Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi ?

Logul poate fi descarcat de aici : http://www.sendspace.com/file/pf9wc2

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa postezi aici logul. La adresa aia nu e nimic.

Da...am reusit

La ce valori ai la presiunea generata de turbo, e normal sa ai asa valori mici la MAF.

Cand ai inceput sa faci log-ul erai deja in Limp.

Incearca sa refaci logul de la 1800 rpm.

Verifica daca ai vacuum la actuatorul turbinei.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei toled: debitmetrul e praf, schimba-l apoi refa logul sa vedem daca e totul in regula

@cuiuda fix in jumatea paginii din linkul ala ai Click here to start download from sendspace. Acolo e butonul de download...Site-uri facute sa dai click pe reclame, ce sa le faci..

UIte si fisierul modificat

passat.xls

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

nervoss nu e obligat nimeni sa caute documentul, dc vrei raspuns il postezi aici, dc nu stii cum citesti regulamentul,

apropo de obicei valoarea la maf este in stransa legatura cu turbo, deci sunt de acord cu cuiuda, masina se pate sa fi fost deja in limp in momentul cand a facut logul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ii inteleg si pe cei care nu se pricep si sa le acordam putin credit.

@andrei refa locul cum ti-a zis pop cristian si salveaza fisierul cu extensia .xls, apoi posteaza-l direct aici din editorul full

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.toledo

Imi cer scuze pentru atasarea pe acel site.

Ca o adaugare masina nu trage deloc.Chiar daca opresc motorul si il repornesc masina merge la fel.Nu trage indiferent de treapta de viteza.Asadar chiar daca fac logul dupa repornirea motorului valorile sunt aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, ai verificat vacuumul? Si la intrare si la iesire din N75.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

la eroarea de Negative deviation nici nu are cum sa traga, verifica cum a zis cuiuda ca nu ai vacum , dupa ce rezolvi refa logul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • adrian001
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!