Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

la mine logul tau apare ca si o gramada de heroglife

nu stiu de ce.... atasez logul in jpg

post-18154-0-64352300-1335995310_thumb.j

Modificat de rage86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

arata bine logul per total, dar s-ar putea si mai bine cu un debitmetru mai bun. E cam obosit...Oricum probabil ar fi insesizabila diferenta.Lasa-l asa daca nu ai bani de un debitmetru nou....te mai duce mult. Dar daca vrei sa "galopeze" toti caii din motor atunci schimba-l.

L.E : am citit mai sus ca te cam pricepi la valorile din log. Ca si idee un debitmetru bun (maf) se invarte in jurul valorii de 1000 mgr/str. La tine deja e sub specified si din cauza asta ai acel lag. Pun pariu ca masina urca greu in turatii la peste 100km/h spre 150km/h sau chiar mai mult.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer urca destul de bine dar nu mai simt boost-ul acela la wot , desi are un mic spike de suparapresiune(2070~2080) parca nu ar avea aer. dar am observat ca la motorul rece se simt toti calutii apoi dupa ce s-a incalzit motorul 20% din ei raman la pascut ( problema asemanatoare cu FloRio).Acum trec la alta banuiala :) la EGR , probabil sa nu inchida bine dupa ce se incalzeste motorul si tot de acolo sa am si mai putin pe MAF,ca el chiar prima valoare de cand ii dau WOT si il inchide ii bunicica-la 2070 mbar el vedea 1045mgr(cand am schimbat turbina l-am curatat cat de cat cu ceva spray-uri degresante si tin minte ca am dat cu spray in partea de jos unde este "valva" care opreste gazele si nu etansa foare bine caci spray-ul trecea foarte repede dincolo. Mersi

Modificat de rage86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bamseflorin

Hai sa vedem si unul in treapta a III a.... :icon_cheesygrin:

dar asta in a 4 cum arata ?

o sa il fac la sfarsitul saptamanii si in a 3

mersi

Modificat de bamseflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Nu cauta ce nu poti sa gasesti, in situatia ta rage86 sunt multi , dar poate nu isi dau seama, la mine e la fel la rece toti caii iar dupa ce se incalzeste imi apare un mic turbolag sub 2000 dc acelerez mai tare si in sarcina parca nu trage la fel de tare, debitmetrul tau e ok, la ce valori are debitmetrul Laurentiu nu are cum sa urce greu in turatie peste 100, normal e cu cat e mai mica valoarea la aer peste 3000 rpm ar fi logic sa scada si puterea implicit va apararea putin fum in turatie mare de la mai putin aer, dar nu e obligatoriu, inca mai merge mult si bine.

Poti curata ce vrei masina nu va trage in veci la fel de bine la o temperatura a aerului de 30-40 de grade cum trage cand sunt 15-20 de grade, eu ma gandeam sa curat intercoolerul dar m-am dat batut ca imi dau seama ca nu schimb prea mult, dc il vad ca seara merge ok cand e canicula eu zic ca nu va merge la fel.

P.S. bamse turbina se incarca foarte greu si deitmetrul e destul de obosit, incearca unul in treapta a 3 se va vedea maai bine, eu oricum zic ca trebuie alt debitmetrul din ce ai tu acolo

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de raspunsuri dar oricum ceva este ca de numai vreo 2 saptamani simt aceasta limitare....mai cercetez , poate blindez prima data teava de la egr(intre motor si egr ) sa vad daca sunt ceva diferente , poate de la caldura se dilata si nu mai etanseaza asa bine, baga gazele iar in motor si implicit scade puterea . Trebuie sa incerc ca de nu ma stric de cap , macar ma lamuresc daca pot sau nu sa ii fac ceva sau o sa invat sa ma complac cu situatia :) Ms again

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminatoru

La post-ul cu nr 3353 nu-si da nimeni cu parerea?pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica problema - acum 10 zile am incercat sa fortez un pic o plecare de pe loc in oras sa ma bag si dintr-o data am ramas fara putere la masina. Adica se tureaza destul de lent - e ca si cum as merge fara cablul de la de aer conectat. Masina e un Audi A4 din 2002 - 130 cai, 5 trepte - cod motor AWX.

Am mai avut niste probleme cu pierderi de putere perioada asta ( ultimul an ), insa in general de la o ploaie grea sau dupa o vizita la spalatorie, si anume fum si lipsa putere in turatii mici ( pana in 2500 - 3000 ) - abia puteam sa plec de pe loc, dupa care se simtea o explozie de putere cand ajungeam pe la 3000 ture. Am fost invatat de un mecanic sa scot mufa de la filtrul de aer si cu toate ca masina pierde din putere, puteam sa-mi fac treaba cu ea avand un mers foarte constant pentru cateva zeci de minute, dupa care reconectam mufa si totul revenea la normal.

Cam acelasi mers constant la o putere mica il percep si acum, cu toate ce am verificat mufa respectiva si totul e ok. Motorul are exact acelasi comportament cu mufa scoasa sau bagata.

La o scanare VAG-COM ( 704.1 ) - am urmatoarele erori la Engine:

- 17552 - Mass airflow sensor (G70) Open or short to ground

- 17957 - Boost Pressure Regulation Valve ( N75): open or short to ground

erori care pana acum nu le aveam.

Exista posibilitatea sa fie vrun furtun sarit. Eroarea de la MAF ( prima ) poate avea vreo legatura cu cea de-a treia ( de turbina ) ?

Mentionez ca e prima data cand experimentez problema asta, si in afara 2-3 situatii care le-am mentionat cu ploile - masina tragea foarte foarte bine.

PS - in momentul in care am patit brusca pierdere de putere, eram spre iesirea din oras. Am avut de facut cam 25 de km in afara orasului si m-am intors - deci cam 50 in total - si am reusit sa am un consum mediu de DOAR 4.7 L/100 cu clima pornita pe rece non-stop. Ce-i drept era un drum de tara prin mai multe sate, si nu am sarit de 80-90, mai ales ca masina se simte foarte lenta - dar totusi ... consumul e foarte bun

Si in oras in aglomeratie am simtit acum o scadere vizibila de consum cu noua problema. De la 11 la 8 - ce-i drept eu merg mai sportiv, cand e loc sa ma duc... MA DUC. Insa acum ... daca n-am cu ce ... am mers mai potolit.

Aveti log-ul atasat.

Dupa cum observati - mi-a luat un timp FOARTE lung sa pot ajunge de la 1500 la 4000+ ture in viteza 3

Dupa log am probat un debimetru de la un prieten cu o masina aproape identica - a mea este din 2002 ( 5 trepte motor cod AWX ) si a lui din 2004 tot 130 cai dar 6 trepte/AVF - din ce stiu MAF-urile sunt identice ( nu mi-a dat prin cap sa ma uit la coduri ). Asta bineinteles dupa ce am reusit sa imprumut 10 minute de la dealerul AUDI din oras o surubelnita cu celebrul cap torx in 5 colturi care dealtfel nu se prea gaseste nicaieri. Cu MAF-ul lui la mine pe masina comportamentul era IDENTIC. Lucrul care nu l-am facut a fost sa resetez eroarea de MAF din VCDS, dar banuiesc ca daca cel vechi era dus, cu cel nou ECU ar fi trebuit sa-l vada automat. Oricum cert e ca nu era nici o diferenta. Din datele de la reprezentanta codurile de la N75 la masinile noastre difera la litera din coada ( eu A si el C ) si din ce am vazut pe net la altii care au incercat sa probeze valva C pe masina cu A - masina mergea ca dracu deci nu avea rost sa-mi bat capul cu schimbul si a valvei. Legat de MAF-uri - ambele parea EXTREM de curate in interior - mai are rostul curatarea lor daca erau asa curate ?

Mentionez ca sub capota nu prea se aud sunete ciudate, masina nu scoate fum sau alte probleme asemanatoare. E cam exclus sa am turbina blocata pentru ca daca incerc sa o fortez nitel in viteza 2 ( unde mai are cat de cat vlaga ) si eventual sa iau piciorul de pe acceleratie brusc la turatie mai mare - se aude suieratul turbinei, cei drept mult mai anemic ca inainte.

Intrebarea mea : ESTE SIGUR N75u ? Nu as vrea sa-l cumpar degeaba. Si de aseamenea, daca il cumpar, pot sa-l montez singur ? O sa dau bineinteles jos gura de intrare a aerului in filtru impreuna cu farul din stanga, dar parca e cam stramt locul pe acolo pe langa radiator.

post-50730-0-69823700-1336123721_thumb.j

Modificat de Cornholio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu-ti vede debitmetrul. Daca ai incercat cu altul care sigur e bun, atunci verifica-i cablajul si mufa - vezi daca se alimenteaza cu tensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca nu imi vede MAF-ul atunci valoarea aia de 539 de la Actual MAF ( Actual ) de unde vine ? O sa incerc sa vad ce se intampla cu valorile daca scot efectiv mufa de la el si turez motorul. Si totusi - stie cineva daca trebuia ceva resetat la ECU cand le-am schimbat ?? Eu doar am schimbat unul cu altul, am pornit masina si am plecat la test. Daca aflu ca trebuiau intai sterse erorile cred ca o iau razna ca trebuie DIN NOU sa ma duc sa cer torxul ala idiot la reprezentanta :)

Modificat de Cornholio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

E generata de ECU.... sa poti merge cu masina. Altfel, valoare reala trebuie sa fie cu mult mai mare, peste ceea ce vezi coloana din stanga.

Se intampla aproape aceelasi lucru.... crede-ma, ca altfel nu-ti raspundeam.....

SI log-ul il faci in mers, nu pe loc.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

pe langa debitmetru eu zic ca n75 e mort, chiar dc maful nu e bun presiunea in turbina trebuia sa urce foarte foarte lent dar sa miste, la tine e aproape constanta

din cunostintele mele la injectoare nu se face log terminatorul, valorile se verifica la relanti cu motorul la 90 de grade si toti consumatorii opriti, in sarcina dc te uiti in momentul in care ai inceput sa acelerezi valoarea se opreste intr-un punct si nu mai oscileaza decat dupa ce opresti si stai cateva secunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Intai sa rezolve problema debitmetrului, dupa care face alt log si ne uitam cu iese. Pana atunci, nu putem formula alta concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multe probleme am inteles ca pot survenii si de la un furtun sarit de la n75 sau un furtun crapat prin zona respectiva ( ca sunt mai multe ). Problema e ca nu prea pot sa imi dau seama fara sa nu ma apuc de desfacut. Totusi mi se pare cam aiurea locatia valvei N75 - daca dau jos farul si plasticariile din stanga oare am access sa umblu pe la ea? Tot nu sunt impacat de treaba cu resetarea erorilor din ECU la schimbarea MAF-ului motiv pentru care ma bate sa incerc iar schimbarea lui azi cu resetarea de rigoare.

O sa revin cu detalii - multumesc mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

nu trebuie resetat nimic, verifica cablajul dc ai pus alt maf care era bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut rost de torx ( din nou ) - o sa repet operatiunea si cu resetare erori ECU ca sa fiu sigur si cel mai ortodox: o sa pun si MAF-ul meu la el sa vedem ce se intampla, cum merge masina lui si eventual ce valori are MAF-ul meu la el pe masina! Mi se pare absurd ca masina a mers perfect pana acum, tragea de rupea scaunele si in momentul defectiunii s-au dus 2 piese in acelasi timp care au legatura ambele cu pierderile de putere. D-asta vreau sa fiu in totalitate sigur ce si cum sa nu dau banii aiurea pe N75 ca citit de multi cu probleme asemanatoare si toti s-au chitit pe N75 degeaba.

O sa revin cu detalii dupa freacrea MAF-urilor de colo colo asta-seara.

Inca o data multumesc la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Adresez si eu o intrebare. Am schimbat EGR-ul la masina din semnatura. Am cumparat Pierburg, pe original era Wahler. Este normal sa apara dupa 2-3 km eroarea de EGR "16785 - EGR System: Insufficient Flow"?

Am pus vag-com si in stationare valoarea gazelor recirculate este in jur de 400 mg/str fata de cea specificata de 240 parca. Ce ar putea fi in neregula?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel trebuie readaptare : engine- basic settings--grupul 003---go!

uite ce inseamna si eroarea --> aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptare se face numai in cazul motoarelor e pbenzina, nu si la diesel-uri. Verifica sa nu ai vreun furtun spart (ca ma gandesc ca membrana nu s-a spart asa de repede). Vezi daca tine vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am atasat si eu doua loguri pentru golf 4 tdi alh 90cp+

sunt momente in care masina trage mai greu,e mai lenesa,este cand zboara

mentionez ca s-a curatat turbina,admisia si egr.Masina a stat nemiscata ceva timp...de cand am luat-o am facut vreo 1000 si ceva de km..Am observat ca debitmetru e un pic obosit,sper sa nu fie si din N75...Pareri?

log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud

Salut. Am facut azi un log la Golf. Imi poate spune cineva daca e de bine sau de rau? Ca inca nu ma pricep sa citesc prea bine un log:(

La MAF valorile nu sunt cam mici?

log 90tud.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca turbina incarca putin mai greu pana pe la 2400 rpm. Nu cred ca e problema de MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian_90tud

Oare din ce cauza? Am observat ca parca are lag cam mare.

Precizez ca e resoftata cu soft TCM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit dupa cateva teste prin MAF-uri si anume: am realizat 3 LOG-uri ( in acelasi tabel ) :

1. Masina lui - MAF-ul lui

2. Masina lui - MAF-ul meu

3. Masina mea - MAF-ul lui

Cel putin din ce vad eu - un singur lucru e destul de clar : MAF-ul meu nu are nici o problema - are niste valori putin mai mici ca al lui dar oricum e in limitele a ce cere ECU deci sunt linistit ca macar ala nu are nimic Bineinteles asa cum se vede si in log-uri masina lui trage foarte bine cu ambele. Repet : amandoua par FOARTE curate - in ce situatie se poate cere curatarea lor ? Banuiesc ca trebuie sa fie mizerabile.

Ce se mai poate deduce din log-ul atasat care sa ne faca sa ne dam seama de unde e problema la mine ? :)

MAF tests.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Primele 2 loguri arata bine , la ultimul log MAF-ul arata foarte putin si geometria e blocata posibil din cauza asta sa arate asa putin MAF-ul, verifica geometria variabila, actutorul si futunele de vacum, incerca sa misti actuatorul cu mana sa vezi daca nu e intepenit, bafta. Cand mai faci loguri incerca sa le faci de la 1500 rpm.

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!