Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Era super daca macar...aratau :lol:

L.E.

Eu zic ca sunt OK testele si valorile.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum sunt ok.M-am incurcat in tehnica cand am editat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Buna ziua

rog sa va dati cu parerea referitor la cele 2 loguri atasate.

Unul este facut in treapta 3-a si celalalt in a 4-a.

Va multumesc anticipat

post-91221-0-88742500-1327847569_thumb.j

post-91221-0-48241000-1327847579_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Ciudat este faptul ca masina consuma cat un TIR (~ 15l/100).

Dimineata cat timp motorul este rece , trage f.bine in toate treptele. Dar cum s-a incalzit in treapta 1-a si a 2-a nu trage deloc :(.

Am impresia ca se sufoca, iar cand schimb in a 3-a ma baga in scaun.

Deja nu mai am idei unde sa sap si ce dreaq sa mai schimb la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un print screen cu valorile de pe grupurile: 001, 004, 007, 013, 015, motor la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat este faptul ca masina consuma cat un TIR (~ 15l/100).

Dimineata cat timp motorul este rece , trage f.bine in toate treptele. Dar cum s-a incalzit in treapta 1-a si a 2-a nu trage deloc :(.

Am impresia ca se sufoca, iar cand schimb in a 3-a ma baga in scaun.

Deja nu mai am idei unde sa sap si ce dreaq sa mai schimb la ea.

Ciclul N75 e mai mult decat ciudat. Ce ai schimbat pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Pai istoricul ar fi cam asta:

Pana prin luna iulie masina a functionat minunat.

In Mai a fost schimbat uleiul + toate filtrele+lichid de frana, etc..........

In iulie a fost schimbata distributia, la sf lunii m-a lasat ambreiajul si a fost schimbat tot chitul (fara volant)

In septembrie a fost schimbat debitmetrul cu unul nou + sensorul de la EGR (G450).

Mentionez ca toate valorile care pot fi masurate sunt in parametri normali (sau cel putin asa arata VCDS), atat avansul cat si valorile injectoarelor sunt OK.

De vreo 3 luni tot umblu prin service-uri (atat la VW cat si neoficiale) si toti mecanicii imi zic ca sunt paranoic ca masina nu are NIMIC. Totusi..........crapa 15l/100 km :(

P.S: De mentionat ca locuiesc in DE si toate operatiunile au fost facute aici in service cu exceptia schimbarii chitului de ambreiaj (care m-a lasat cand eram in RO si a fost reparata masina intr-un service VW din tara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ai cod motor BLS sau BXJ, corect?

Senzorul G450 a fost schimbat la reprezentanta? Trebuia facuta o adaptare dupa ce se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Motorul este 1.9 TDI BLS cu filtru de particule. MAF-ul si G450 au fost cumparati/schimbati la reprezentanta. La service-urile neoficiale ma adresez numai pentru lucruri marunte (schimbat ulei, filtre, roti, etc) :) e mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu ai nici o eroare pe modulul engine? Motorul tau (singurul cu DPF din gama european 1.9 TDI PD) are o gramada de senzori in plus, cum ar fi sonda lambda, trei senzori de temperatura gaze evacuare, G450 de care ziceai care masoara presiunea gazelor de evacuare...

Cand a inceput sa consume, imediat dupa schimbul kitului de ambreiaj, sau nu are legatura?

De ce s-a schimbat MAF si G450? Tu ai un EGR cooler care are un actuator pt. gazele de evacuare montat pe un cot. E predispus sa se strice. Uita-te daca nu se vede fum negru pe acolo (calamina)

In genul asta ai coolerul?

post-27283-0-26150700-1327942764_thumb.j

Ce mi se pare ciudat in logul tau, desi toate valorile logate sunt bune (MAF, turbo), cum zicea colegul cuiuda, N75 are niste valori ca si cum ar sta vanele deschise pe toata plaja, de la 2180 pana la 4000 rpm. Nu stiu insa daca e specific motorului tau sau indica o anomalie.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Pe modulul engine am o singura eroare : Bujia nr.3 (Open circuit), dar eroarea asta e de mai bine de un an (inca n-am apucat sa schimb bujiile). In rest nu am nici o eroare pe nici un modul, totul pare a fi OK.

A inceput sa consume prin august cand ma intorceam din RO in DE. Pe drum mi-am dat seama ca a crescut consumul, dar m-am gandit ca e din cauza vremii (ploua continuu si batea un vant f.f.puternic). Plimbandu-ma deja pe aici, dupa cateva zile mi-am dat seama ca consuma totusi mai mult, dar nu ajunsese inca la limite alarmante. Dupa ~1 saptamana s-a aprins in bord spirala si mesajul minune "Motorstörung - Werkstatt aufsuchen". Am fost la service unde mi-au diagnosticat G450 ca fiind defect (pe atunci nu aveam cablu VCDS) si l-am inlocuit. Dupa alte 2 saptamani m-am adresat din nou in service sa vada care-i treaba cu consumul, fiindca de atunci consuma tot mai mult. Ei mi-au spus ca ar fi MAF-ul "obosit" si ar fi bine sa-l schimb, e posibil din cauza lui sa am consumul marit. L-am schimbat cu unul nou, dar fara nici o imbunatatire.

Prin urmare consumul a inceput sa creasca dupa schimbul distributiei si ambreiajului.

Acu 2 luni am dus masina in 2 service-uri diferite sa verifice turbo, furtune, EGR, senzori & stuff si sa-mi dea un "diagnostic" ca sa stiu unde sa sap.

Cei de la VW mi-au spus ca masina per ansamblu este OK (distributia e OK), dar problema consumului ar putea fi de la Turbo, fiindca masina are aproape 200k la bord si turbo deja a inceput sa scuipe cate un pic de ulei. Totusi masina nu consuma ulei deloc, nu scoate fum si nici zgomote/suieraturi ciudate. :( hmmmmmmm

Celalalt service mi-a recomandat sa desfac cutia si sa verific ce au facut cei din RO la ambreiaj, parerea lor fiind ca ceva e in neregula cu ambreiajul si raportul intre turatii si viteza (sau ceva de genul) .. hmmm Eu totusi n-am observat ca s-ar comporta mai ciudat, nu patineaza, masina nu tremura, etc. Iar referitor la turbo, egr si restul au zis ca e totul in regula.

Si acu 2 saptamani mi-am cumparat un cablu VCDS si am inceput eu sa sap, fiindca cei de prin service-uri mai mult mai bagat in ceata :(

Astept si alte pareri si sfaturi de la cei mai experimentati, iar referitor la N75 pot sa-l schimb in viitorul apropiat sa vedem daca apare vreo imbunatatire.

Va multumesc pentru sfaturi si sper ca nu v-am plictisit cu posturile mele kilometrice :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 poti sal inprumuti de la cineva sa faci un log in mers sa nu arunci bani degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Eu nu ti-am recomandat sa schimbi N75 doar pe ceea ce am vazut in log (mai ales ca restul datelor logate sunt ok). E posibil ca valorile ciudate ale ciclului N75 sa aiba alta cauza, cum pot la fel de bine sa arate o geometrie obosita, nu stiu.

Dar "MAF-ul obosit" puteai sa-l salvezi cu un log in mers.

Daca ai VCDS cu atat mai bine, incepe tu sa sapi si sa verifici tot ce se poate verifica cu el. Daca e o problema mai ascunsa la service-uri nu au rabdare sa caute.

Pt. inceput as verifica toti senzorii care monitorizeaza temperatura. Coolant, fuel, EGT... Dimineata, cu motorul rece, pui contactul si vezi sa arate toti cam temperatura ambientala. Apoi pornesti cu masina si te uiti cum au crescut valorile pana la temperatura de lucru a motorului. Poti sa-i dai seama destul de usor daca unul e nebun.

As mai face si testul EGR si turbo din basic settings (modulul engine). Unele motoare cu probleme se ineaca si se opresc la testul EGR. Vezi daca al tau il trece. Daca faci si ala cu N75 noteaza valoarea minima si maxima si posteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Fa un print screen cu valorile de pe grupurile: 001, 004, 007, 013, 015, motor la ralanti.

Am facut astazi, rezultatele in prima poza.

@asap03 Am facut si testele din Basic Settings la Turbo si EGR. Le-a trecut ambele. Am facut inclusiv si loguri in timpul testelor si rezultatele par a fi OK.

Am observat doar ca difera 2 valori: in Grupul 003 si 004. Sau nu sunt atat de relevante??

post-91221-0-19877000-1328122414_thumb.j

post-91221-0-39036100-1328122424_thumb.p

post-91221-0-95240700-1328122433_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un motor de 1.9 mi se pare cam mare cantitatea injectata (6.6)

Si torsion value ar merge putin ajustat.

Cum stai cu incarcarea DPF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

E sub 40%, ca circul destul de mult pe autostrada si de obicei ii dau blana. N-am avut probleme cu el de cand am masina.

Aveti vreo idee cum se poate modifica cantitatea injectata la relanti??

Codul 12233 nu merge la motorul meu (EDC16).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu ai ce face in adaptari ... nu se poate regla cantitatea inj. ca la pompa rotativa.

Cred ca mai bine ar merge din reglajul avansului. Incearca sa-l pui pe +0.5 sau chiar mai sus si vezi cum se modifica valoare pe grup 001, 013 si 015

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma nedumiresc valorile Torsion Value si SOI din grupul 004. Eu am PD BXE, la -2.9 Torsion value aveam 1.2 BTDC SOI, acuma la 0 Torsion value am 0.3 BTDC SOI la relanti cu motorul cald.

Si injection duration era in ambele cazuri 7.1 grade. Cam mare la tine si valoarea asta. Face fum negru mult la WOT?

Distributia ai facut-o tot la reprezentanta? Au blocat vibrochenul si fulia la axa cu came la semne cand au pus cureaua?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Fum negru nu face deloc (facea doar vara cand eram in RO, dar poate era de la motorina). Iar distributia n-a fost schimbata la VW ca astia de aici te "indoaie" la un schimb de distributie :( ,a fost schimbata la un alt service, si cum au schimbat exact, nu stiu ca am lasat masina la ei si seara am luat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu au sculele de blocare pot pune decalat cu un dinte. -1 nu e rau, nu inteleg cum de da asa valori proaste.

Ma mai gandesc acum si la axa cu came. Merita sa te uiti cat e de uzata. Daca nu se pune ulei de calitate la norma ceruta la PD in 100.000 km s-a dus axa cu came... Valoarea pe injectorul 1 in grup 13 e cam mare, de aia zic sa verifici si asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai gandit cum se leaga toate datele ce le avem pana acum pt. colegul Beyond Invisible.

In grupul 004 avem Valve timing (Torsion Value) si fuel timing(SOI). Cele doua canale au si unitati de masura diferite de aceea eu zic ca putem vorbi linistit de valve timing si de fuel timing, cele doua fiind doua chestii diferite (ma refer acum in principal la PD, cazul colegului).

Daca la valve timing ECU nu poate face nimic pt. corectie pt. ca se seteaza strict hardware prin corectarea unghiului intre vilbrochen si axa cu came, la SOI ECU poate controla momentul injectiei prin valvele solenoid de pe injectoare. Adica poate intarzia sau avansa SOI dupa bunul plac. De obicei se avanseaza SOI pt. a se obtine puterea maxima cand motorul nu are nici o problema si se intarzie SOI pt. a scadea puterea motorului cand ECU detecteaza probleme pt. a proteja motorul.

Comparand valorile mele cu ale colegului Beyond Invisible, parerea mea este ca ECU intarzie SOI dintr-un motiv ce are legatura cu problema motorului care inca nu am aflat-o. Adica pt. un Torsion Value aproximativ egal cu al meu el are un SOI mult mai intarziat.

Care ar putea fi motivul? Ma gandesc ca ar putea avea legatura cu logul in mers. Acolo am zis ca vanele stau destul de deschise conform ciclului N75 pe toata durata logului. Singura chestie care imi vine in minte e un backpressure mult marit. Daca backpressure e mare cred ca vanele nu mai trebuie sa se inchida asa de mult pt. a atinge pe compresor valoarea specificata. In cazul asta cred ca ECU ar incerca sa reduca si fuelingul pt. a controla boostul, lucru demonstrat de valorile pe 004, ce am spus mai sus.

Deci ori catalizatorul ori DPF s-ar putea sa fie infundat.

Pt. a verifica toata treaba asta poti slabi cele 3 suruburi care leaga catalizatorul de turbina astfel incat sa poata scapa presiunea de pe evacuare pe acolo. Apoi refaci logul la relanti pe grupul 004 si vezi daca se schimba SOI in grupul 004. Daca vei avea valori BTDC pt. SOI comparabile cu ale mele asta e problema. Si atunci o sa scada si IQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

OK, merci pentru explicatie (idee), pare destul de logic.

Acum revenind la DPF cred ca e totusi ceva ciudat la el. La "charge coef." imi arata tot timpul 0% (cel putin de cand am cablul VCDS), beculetul in bord nu s-a aprins niciodata, n-am simtit pana acum momente in care si-ar face autoregenerarea, dar la "Ash Mass" imi arata 51g (spec.maxim fiind 60g). Deci presupun ca i se apropie sfarsitul si trebuie schimbat/curatat??? Totusi de ce imi arata Charge coef. 0%??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, dupa ce am schimbat distributia, a crescut si la masina mea consumul, adica consuma cam 9,5 la drum intins,iar in oras ajungea cam la 14. consumul pe ora statea cam la 1,2 1,3 Aparuse si un miros cam ciudat la esapament. toate problemele s au rezolvat umbland la reglajul de la axa cu came......poate e si la el aceeasi problema! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea.

Azi am primit si eu Vag-ul mult asteptat si am incercat sa fac ceva loguri, sper sa le fi facut corect.

Va puteti da cu parerea un pic despre injectoare si turbina va rog?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!