Jump to content

Norme Poluare Mk2


Golfuletz
 Share

Postare recomandată

Anu trecut am cumparat o rovigneta pe 30 de zile, mai mult de nevoie decat ca asa trebuie. A fost singura data, pentru ca eu de obicei nu le dau banii pe asa ceva cand imi rup masina in gropile lor. Chestia care ma nedumireste este faptul ca am fost taxat la NON-EURO. Nu mi-a trecut prin cap ca avand masina din '91, motor PF (sonda lambda, injectie electronica, catalizator) intru in norme non-euro. Care este rostul catalizatoarelor? Nu exista Mk2 Euro 1 sau 2? Toate sunt NON-EURO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.rarom.ro/RO/article--Stabilesc_...netei--116.html

Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice.

Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buuun....ma gandeam si eu ca nu-s chiar NON-EURO...dar de ce a trebuit eu sa platesc mai mult pe rovigneta decat altul cu Euro 2?...mama lor de incompetenti

oricum ce se poate face?...putem aduce mk2-uri cu norme de poluare Euro 1 de exemplu? Nu stiu daca taxa va fi mai convenabila, doar ca idee....

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las' ca e mai bine acu daca le claseaza la non euro. Robineta aia au facut-o acu la acelasi pretz pt totzi... si tacsa aia de poluare e mai mica pt masinile non euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda nu are nici o treaba cu poluarea, ea are treaba cu motor/amestecu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalizatoru si sonda lambda... se afla pe golf 2 cu norme de poluare EURO 2 !!!!!!!!!! deci are legatura.....si alea fara catalizator si sonda lambda pe golf 2 stiu ca is EURO 1 ...nu non euro

Modificat de nelu_boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalizatoru si sonda lambda... se afla pe golf 2 cu norme de poluare EURO 2 !!!!!!!!!! deci are legatura.....si alea fara catalizator si sonda lambda pe golf 2 stiu ca is EURO 1 ...nu non euro

"Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuie indeplinite simultan"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 1,8 16v KR 139 cai e EURO 1 si nu are nici KAT nici lambda ...ma refer la modelele vechi de KR ... iar PL 129 cai are EURO 2 si sonda lambda si KAT ...injectia difera prea putin ...de la CIS la CIS-E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

armando, eu nu te contrazic dar nici nu te sustin in cele spuse pana nu-mi spui de unde stii tu ca-i EURO 1 sau 2.

Ca o alta completare, cand mi-am facut ITP-ul ultima data am fost incadrat la normele de poluare NON-EURO. Catalizatorul nu-l mai am demult iar noxele clar nu mi-au iesit in limitele EURO 1 sau 2. Totusi surpriza mi-a fost sa constat ca si acolo am fost incadrat la NON-EURO. Aici, spre deosebire de rovigneta, nu m-am plans :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 1,8 16v KR 139 cai e EURO 1 si nu are nici KAT nici lambda ...ma refer la modelele vechi de KR ... iar PL 129 cai are EURO 2 si sonda lambda si KAT ...injectia difera prea putin ...de la CIS la CIS-E

Ce anume te face sa crezi asta ? Ai vazut golf 2 cu motor KR trecut la EURO 1 ? La mine in talon e trecut clar pe NON-EURO :D Ma gandesc ca pentru asta, duca cum spune legislatia, trebuie sa mergi la RAR si sa specifici ca ai masina < '92 dar ai norme EURO 1 sau 2, desi ei specifica clar ca doar cele cu catalizator si sonda pot intra la normele EURO 1/2. Ar fi interesant totusi de aflat cum le clasifica astia daca aduci de dincolo o masina.. pentru ca la noi in afara de rovigneta, ai numai de castigat daca esti cu non-euro.. mai ales la noxe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cu kat si sonda lambda tot la non euro sunt trecut ...

stati linistiti ca am vazut cazuri de masini aduse de dincolo unde acolo erau cotate euro 4 ..la noi erau cotate euro 3 ...

am vazut si cu ochii mei cu un mitsubishi spider (adus din america) a picat rar-ul pe motivul ca e non euro, masina fiind identica cu cea din too fast too furious :D

si la rar mie mi s-a zis de catre asa zis-ul injiner ca am injectie monopunct :D si ca relantiul se regleaza din surubul din care se intinde cablu de acceleratie :)

deci in romania nu ma mira absolut nici o perla de genul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!