Jump to content

Putere Adevarata (Touareg 7L)


robertdinca
 Share

Postare recomandată

Anvelope de iarna GoodYear, ESP cuplat, mai tirizu l-am decuplat(parca se misca mai bine cu ESP decuplat, cu esp cuplat cind aveam mai mare nevoie de turatii atunci intra esp si bloca rotile, oricum si cu ESP decuplat m-am chinuit)).Eram pe offroad a 3-a treapta si mai cuplam si pe ultima treapta sa fie mai inaltata.La citeva secunde dupa ce am vazut ca nu pot sa ies am blocat diferentialul central.

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ii faceai balans, ieseai fara probleme de-acolo (cel putin dupa cum arata partea dreapta, cea care se vede)

Sa ajungi sa intepenesti tu cu un Touareg Automat si sa ii faci balans!Tot la fel de greu iesi.Toata lumea intepeneste,e grea masina are 2t600 sau cat naiba are ,si eu am intepenit dar in zapada cu cauciucuri de vara .Am luat o lopata am dat zapada si am iesit dupa ce am intepenit-o de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inceput sa inteleg masina si m-am tot documentat despre setari.Prima data din cauza ca imi era teama ramaneam blocat sau suspendat etc.Pe urma am incercat o abordare mai dinamica dar ma feresesc de zone cu buturugi sau stanci.Cand vad noroi incep intai sa "simt" zona si in functie de teren (sa nu raman suspendat sau sa alunec in panta)ma ajuta acceleratia si accelerez.E important sa vezi sau sa evaluezi zona inainte sa nu dai in alta belea. Nu am suspensii reglabile dar si cu 6-8 cm in plus (avand in vedere ca-mi trebuiau uneori si 20) asta e.Cand ies off road setez acum pe AUTO diff LOW si ma feresc de ultima cea mai grea.In schimb abordez mai dinamic zonele.Nu ma bag in noroi sa vad daca iese.Prefer zonele cu aderenta buna.Cat de filmulet raman la parerea ca trebuia sa intri mai cu viteza pe acea portiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect ce zice Robert, trebuie luat avant pentru a intra in zonele cu noroi si mentinuta constanta turatia, dar la un nivel mai ridicat pentru a avea putere suficienta masina. Problema este ca atunci cand partea de mocirla este lunga o sa se ajunga sa se piarda elanul si apoi in final se ajunge tot la o situatie dificila :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci condus=abordare logica a situatiei din teren si a experientei. Urasc noroiul e cel mai greu de invins.Prefer zapada ca nu se lipeste de masina.In rest e off sa nu zic ok!

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Unul dintre aspectele importante la traseele off-road este parcurgerea in prealabil a traseului la picior. Asta pentru a putea evalua corect traseul si pentru a stii cu ce situatie te confrunti. Intr-adevar, VVV, nu era o ideea placuta sa parcurgi tot campul ala pe jos, dar daca o faceai, nu mai pateai d-astea.

Asta e o experienta care am invatat-o si eu pe propria piele, cand am ramas blocat prin zapada cu un Hyundai Tucson pentru ca m-am gasit eu destept sa ma bag pe unde nu trebuia :eek:

Un vechi proverb romanesc: "unde nu e cap, vai de picioare". Sau in cazul asta, de roti, ambreiaj etc :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul dintre aspectele importante la traseele off-road este parcurgerea in prealabil a traseului la picior. Asta pentru a putea evalua corect traseul si pentru a stii cu ce situatie te confrunti. Intr-adevar, VVV, nu era o ideea placuta sa parcurgi tot campul ala pe jos, dar daca o faceai, nu mai pateai d-astea.

Asta e o experienta care am invatat-o si eu pe propria piele, cand am ramas blocat prin zapada cu un Hyundai Tucson pentru ca m-am gasit eu destept sa ma bag pe unde nu trebuia :P

Un vechi proverb romanesc: "unde nu e cap, vai de picioare". Sau in cazul asta, de roti, ambreiaj etc :rolleyes:

Asa e dar ce te faci cand patesti asta cu tot traseul bine cunoscut prealabil.

Este adevarat ca unde nu cunosti traseul sa-l vezi "la pas" e mult mai bine.

Ce te faci insa cand drumul pe care-l parcurgi il cunosti perfect,dar s-a schimbat conducta de apa si a plouat foarte mult in ultimele doua saptamani.

Te gandesti ca Touaregul tau se duce acasa fara probleme.

Uite ce s-a intamplat si o sa pun si niste poze:

Acelasi Touareg, aceiasi echipare a ramas pe acelasi drum in care a ajutat camionul "suspendat" in noroi. Chiar ma amuzam de situatie.Ah urasc noroiul!

Pe partea dreapta a unui drum neasfaltat (in sensul meu de mers)-(drum in urcare) s-a schimbat conducta de apa cu una "Europeana" prin saparea unui sant si astuparea ulterioara a acestuia.

A plouat cam doua saptamani zilnic.

Drumul era plin de noroi.

Drumul fiind ingust ,pe partea stanga era parcata o Dacia Papuc ,ocupand o parte din drum.

Urcand pe acel drum am fost nevoit sa "ma urc cu rotile din dreapta pe mormanul de pamant umed ce acoperea santul sapat ulterior"

Dinamica era buna (corespunzatoare situatiei pt ca stiam abordarea) imi apare o pisica siameza in fata si normal pun frana.

Acel moment a fost radical.

Pisica a trecut si eu am inceput sa accelerez mai departe. In cateva secunde tot noroiul de sub rotile din dreapta "s-a evaporat" si m-am trezit "suspendat" si ingropat in noroi cu "frumusete de gipan 4*4 si cu anvelope de iarna.

Am schimbat setarile,am tras dreapta stanga fata spate-nimic.Daca nu iese cu spate in rampa am zis ca e grav.Si asa a fost.

Am iesit pana la urma ajutat de acel Papuc si vreo 10 localnici.

Urmarile:

2 jante zgaraiate circular schimbate fara comentarii de Casco

Portiera spate revopsita

Bandouri schimbate

Concluzia:

Cu toate ca stiam traseul la pas foarte bine ,m-am simtit atunci ca un gandac cu 8 picioare ridicat de cineva de carapace si miscand in aer acele picioare.

Raman la concluzia ca o abordare dinamica te ajuta, fara a te opri din mers bineinteles in functie de ce ai in fata,anvelope adecvate (ale mele de iarna erau pline ochi de noroi si pe circumferinta si degeaba in acea situatie),cunoasterea masinii si nu in ultimul rand a legilor fizicii sunt esentiale pentru o "putere adevarata".

Pentru poze lucrez acum.

Multumesc

post-6652-1213293963_thumb.jpg

post-6652-1213293984_thumb.jpg

post-6652-1213294007_thumb.jpg

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

In cartea masinii scrie asa:

"Pe timp de iarna, treapta de viteza LOW nu trebuie selectata"

Treapta de viteza LOW este prevazuta pt. utilizarea in urmatoarele conditii:

-la depl. cu remorca in teren

-la depl. in teren dificil

-la traversarea unei pante abrupte

Nu imi este clar, zapada nu intra la teren dificil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Recomand Low la coborare de asemenea,mai ales pe pante abrupte.Poti lua picioarele de pe comenzi atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer sa postez la acest Topic deoarece,reprezinta Touaregul bine ca putere off-road.

Postez cateva poze realizate anul aceta la Touareg X-perience Ranca-Paltinis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ati mai postat pozele? sau am eu o problema la browser de nu le vad? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aseara am avut citeva erori cred ca nu mergea serverul, poate le grupeaza careva.

post-15613-1227337357_thumb.jpg

post-15613-1227337365_thumb.jpg

post-15613-1227337414_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seria de pe Youtube din Moab,este iarasi de urmarit.

Am gasit aici doua chestii interesante:

Abordarea unei pante din lateral (sa nu dai cu "botul" direct)

Si,

Carligul de pe spate care mai salveaza uneori de la zgaraieturi..

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acelasi ton cu subiectul.

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!