Jump to content

Putere Adevarata (Touareg 7L)


robertdinca
 Share

Postare recomandată

As dori sa prezint un fapt real intamplat acum 5 zile.Un camion incarcat a ramas inamolit in noroi pe un drum neadecvat in panta.Touaregul a reusit sa-l scoata de acolo.Am postat acest mic filmult pe youtube.Ce pare aveti?

.Poate asta de aici vine numele?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare, insa trebuie specificat pentru toata lumea ca sa nu se creeze confuzie.Camionul tragea si el iar acolo unde nu mai putea il ajuta Touareg-ul, intr-unul din momente se vede cum Touareg-ul este incetinit de camion si incepe sa patineze mai tare dupa care revine.Un lucru e cert, camionul nu iesea singur de acolo.Interesant de stiut cum avea cuplata electronica, cutia era manuala/automata...etc?

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare, insa trebuie specificat pentru toata lumea ca sa nu se creeze confuzie.Camionul tragea si el iar acolo unde nu mai putea il ajuta Touareg-ul, intr-unul din momente se vede cum Touareg-ul este incetinit de camion si incepe sa patineze mai tare dupa care revine.Un lucru e cert, camionul nu iesea singur de acolo.Interesant de stiut cum avea cuplata electronica, cutia era manuala/automata...etc?

Camionul era incarcat si foarte greu.La un moment dat a inceput sa patineze in noroi de cca 30 cm.Pur si simplu nu mai putea nici sa dea inainte nici inapoi.Vazand filmuletul cu Touaregul care a tras avionul am zis sa incerc si eu. Am cutie automata iar in momentul tractarii "greul" era cuplat pe Auto diff- LOW iar ESP nu a fost decuplat.de asemenea anvelopele sunt de iarna ceva spre off-road si sunt foarte bune. Normal mergea si camionul dar cum s-a mai spus ma sus nu iesea oricum neajutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un element important in luarea deciziei de AUTO DIFF-LOW cu ESP lasat sa functioneze plus o accelerare normala (totusi sa o simt un pic in sarcina) nu fortata.a fost sa las masina sa-si faca treaba.sa "gandeasca" sa nu se rupa sau sa se strice ceva.

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema nu e tractiunea ci adrenta multe masini chiar fara reductor duc asa ceva biuneteles cu ceva mai mult efort din partea abmreiajului!!!! dar asa ca experienta eu am tras un tir de 40 tone cu t4 cei drept pe asfalt vreo 40 km am chinuit ambreiajul dar problema e aderenta daca eram pe ceva pamant orice nu cred ca as fi reusit dar peasfalt merge !!

iar daca tuaregul a putut trage un boeng sau ce avion o fi fost ala un camion era joaca de copii!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo era vorba de motorul V10 TDI 5 litri 313 cai 750 NM. Aici e vorba de R5 TDI 2.5 litri 174 cai 400NM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, V10 are alta putere, dar totusi si cu R5 pe reductor poti trage ceva sarcina. Deci Touareg-ul scoate camioane din noroi :) , ar trebui sa incerce si altii! :)

Oricum este impresionant, si banuiesc ca masina nu a avut de suferit pentru ca stiai exact cum sa procedezi.

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ca ideie in zilele noastre putere nu mai eo problema!!! multe masini au peste 170 cp si unele chiar un cuplu mai mare , ci aderenta cu solul , iar reductorul a minimizat uzur aambreiajului !! cam asta e !! si alal v10 daca incepea sa patineze puteaa sa aiba si 1000000000 cp ca degaba !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar daca tuaregul a putut trage un boeng sau ce avion o fi fost ala un camion era joaca de copii!!
deci ca ideie in zilele noastre putere nu mai eo problema!!! multe masini au peste 170 cp si unele chiar un cuplu mai mare , ci aderenta cu solul , iar reductorul a minimizat uzur aambreiajului !! cam asta e !! si alal v10 daca incepea sa patineze puteaa sa aiba si 1000000000 cp ca degaba !!!

In primul eu am vorbit in romana, in al doilea nu poti sa compari aceeasi masina cu 2 motoare de puteri total diferite, aia am subliniat eu.Acolo era vorba de un Boeing 747 de 155 de tone, iar aici de vreo 20 de tone, dupa cum zice robertdinca.Te asigur ca un Touareg R5 nu misca in veci avionul, chiar si cu triplu reductor.

Si inca ceva, nu e nevoie sa tipi (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touaregul ce a tras avionul avea alta cutie de viteze. Nu cutia originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ca ideie in zilele noastre putere nu mai eo problema!!! multe masini au peste 170 cp si unele chiar un cuplu mai mare , ci aderenta cu solul , iar reductorul a minimizat uzur aambreiajului !! cam asta e !! si alal v10 daca incepea sa patineze puteaa sa aiba si 1000000000 cp ca degaba !!!

Da e corect cu nevoia de aderenta, ca degeaba ai cuplu. In cazul V10-lui care a tras Boeing-ul acolo chiar aveai nevoie si de cuplu si roti late sa poti da la sol cat mai mult din aderenta si masina sa fie incarcata.

Mi se pare normal sa fie modificata cutia pentru ca unii ar crede ca se poate cu orice Touareg V10 sa traga 155 de tone pe asfalt.

Cam asta s-a intamplat, nu s-a modificat suspensia, cutia si motorul:

"Touareg este un autovehicul ideal pentru tractare: sarcina maxima este de 3.500 kilograme pentru remorca si 1.640 kg pentru axa spate. Dar cand locul unei barci de 3,5 tone este luat de un avion ce cantareste 155 tone - aripile acopera 511 m2, 4 motoare, 450 locuri si un fuselaj de marimea unui bloc de apartamente -, atunci lucrurile incep sa fie un pic diferite. De aceea, pregatirile au trebuit sa fie facute pana la cele mai mici detalii.

Pentru ca modelul Touareg V10 TDI sa fie capabil de a tracta uriasa aeronava, primul prag de trecut a fost cresterea greutatii automobilul Volkswagen. Desi suna paradoxal, este absolut necesar pentru ca puterea motorului sa fie transferata in forta de propulsie. Pentru aceasta, bile si placi de otel au fost distribuite in SUV. O masa suplimentara de 4.345 kilograme! Greutatea totala a modelului Touareg: 7.030 kilograme. Distributia masei: 2.755 kg pe axa fata, 4.275 kg pe cea spate.

Restul modificarilor au fost minime. Pentru transmisia pe partea frontala, versiunea mai scurta de la Touareg V8 a fost integrata in locul celei de la varianta V10 TDI. Presiunea din pneurile Michelin aflate in dotarea standard a fost crescuta la 4,5 bar. In final, viteza maxima a fost limitata - nu de teama ca neobisnuitul echipament va decola, ci pentru a proteja cauciucurile. Orice altceva, de la motor la amortizoare si la tractiunea integrala, a corespuns exact cu configuratia versiunii de serie.

Un dispozitiv suplimentar a fost utilizat pentru a atasa avionul Boeing 747 de sistemul standard de tractare de care dispune Volkswagen Touareg. Experimentul putea incepe. Pe baza cuplului maxim al modelului V10 TDI (750 Nm) si a rapoartelor transmisiei, inginerii au calculat ca modelul Touareg este capabil sa puna in miscare o masa de aproximativ 200 tone. Dar cine ar fi dat crezare acestor calcule, atunci cand o masina inalta de 1,7 metri si lunga de 4,75 metri a fost atasata de un avion inalt de 19,4 metri si lung de 70 metri? Cu siguranta, nimeni. Mai ales cand vremea tipic britanica - cu ploaie abundenta si vant in rafale - s-a abatut asupra automobilului si a aeronavei.

Dar modelul Touareg si-a dus misiunea la capat. Inginerul Uwe Krieghoff a fost la volan. A pornit motorul, apoi a utilizat controlul tractiunii prin alegerea setarii LOW din consola centrala, ceea ce a redus viteza in regim off-road. Astfel, forta de tractiune a fost distribuita in mod egal intre cele doua axe. Krieghoff a selectat manual treapta a doua a cutiei automate, a accelerat usor si a urnit din loc cele 18 roti ale urisului avion Boeing 747 ce cantarea 155 tone. Puterea maxima a fost necesara in aceste cateva secunde. O data ce s-a pus in miscare, intregul sistem a rulat fara probleme. Singurul impediment a fost viteza motorului. Krieghoff a continuat sa actioneze acceleratia pana aproape de jumatate. Fara a avea proble de tractiune, masina si aeronava s-au pus in miscare. Dupa parcurgerea a 150 metri, Krieghoff a incetinit pentru a opri intregul ansamblu.

Verificarea ulterioara tractarii nu a depistat nici un fel de stricaciunii asupra puternicului Volkswagen Touareg. Totul a fost in regula.

Intamplator, noua generatie Touareg este disponibila pentru comenzi. Modelul SUV dispune de ESP in dotare standard, la care se adauga si stabilizator al tractiunii. Optiunea este extrem de importanta pentru a preveni remorcile sa fandeze periculos atunci cand incarcatura nu este cea corecta sau cand se ruleaza la viteza mare. Sistemul nu a intrat in functiune in timpul testului cu Boeing 747 - viteza a fost de numai opt km/h."

Aici s-a putut vedea puterea bruta a motorului. Interesant este ca a plecat cu treapta a doua cu reductorul de turatie cuplat. Eu ma gandeam ca va pleca cu treapta intai pentru a folosi la maxim capacitatea de tractare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul eu am vorbit in romana, in al doilea nu poti sa compari aceeasi masina cu 2 motoare de puteri total diferite, aia am subliniat eu.Acolo era vorba de un Boeing 747 de 155 de tone, iar aici de vreo 20 de tone, dupa cum zice robertdinca.Te asigur ca un Touareg R5 nu misca in veci avionul, chiar si cu triplu reductor.

Si inca ceva, nu e nevoie sa tipi (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

decii un nenorocit de unimog cu 200 si ceva de cai cu reductor trage in mod frecvent trenuri pana la 200 tone

deci in functie da raportul de transmisie motor cutie un motor de 10 cp poate trage aceiasi greupate ca unu de 100 cp DAR intrun timp mai indelungat stii sitemul cricului hidraulic (fizica de calsa a 5a )

in schimb ce ziceu ei ca e absolut standard !! am vazut si eu reportajul stiam ca sau pus greutati suplimentare aprox 7 tone in total (aici indoiala mea apare le suspensie e cam greu de crezut ca a fost standard ) cam Sf sa credem ca 4 suruburi (atata are suspensia spate ca prindere pe sasiu) au sustinut 4 tone sau 3,5 cat era !!! mie greu sa cred

alta dileme a mea cauciucurile !!!! sustineau sus si tare ca erau cuciucuri standard !! cu 7 tone mai egreu sa cred si asta daca mai gasiti pe net filmuletul uitativa sa vedeti ca nu pare ddeloc supraincarcat tuaregul!!!

3 se misca al dracului de incet chiar si pentru cea mai mica treapta a reductorului am mers si eu de curiozitate si se misca mult mai repede chiar si in cea mai mica treapta a reductorului un tuareg ca cel de lau prezentat ei !!

4 ma indoiesc ca ambreiajul standard al tuaregului suporta o forta de tractiune in fata caruia si un ambreiaj de camion cu cea mai redusa cutie uzuala(16 trepte) ar da inapoi)

asa ca discutie capurile tractoare de trag cele mai marii incarcaturi max 500 tone au cutii cu 32 de trepte iar in cea mai mivca trepta masina face 1 m/minut

deci din faza cu boengul multe lucruri mi se par dubioase!!!

despre forta masinilor nimic de zis dar dupa cum spuneam multe masini au aceiasi forta ex puneti un s600 sa traga 150 tone sa vedem daca nu crapa ambreriajul sau patineaza la greu !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui Ionut mai sus e adevarat.Dar numai in teorie sau presupuneri ca am vazut eu sau ca ....La mine e mai practic.sau a fost si am scapat.Ambreiajul nu s-a stricat si cand am zis "Putere adevarata" chiar o simt sau am simtit-o mereu.Daca am ajutat un camion nu-ti inchipui ca e primul extrem de acest fel.restul mi s-a parut banal.In situatia din filmulet unul din colegii care urmarea scena (si au fost 12) spunea. ca pe spate la un moment dat "ANVELOPELE erau pe janta" deci era clar ca in panta forta tragea in jos intre cele doua masini apasand pe anvelopele din spate ale Touaregului.era similar cu acele greutati puse pe Touaregul albastru cand a tras avionul.Eu nu am facut test drive cu "modificari" si interesant este ca a iesit camionul cu ajutorul Touaregului.chiar cu un motor diferit de aceia am setat AUTO LOW cu ESP activat.Daca vrea sa se strice (ziceam) poate stie masina sa se protejeze am zis.Eu cred si in ce s-a intamplat deci in Touareg.NIMENI NU CREDEA IN CE URMA.Apropo pana la ce presiune poate fi umflata o anvelopa de Touareg (cea mai buna sa zicem) pe spate?Bag 5 fara probleme

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si cine mai comenteaza de pe afara filmuletul.? Iata ce am gasit:http://touareg.forumfree.net/?t=24504662

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de noroi si V10-le care este mai greu si asta il face mai putin performant in situatii extreme.Practic eu cred ca in unele situatii puterea motorului este anulata de greutatea masinii.

Am mers dupa un ATV pe campii si dealuri cu viteza mica 10-20km/h, pina intr-un loc cind aproape de o balta solul era foarte mlastinos cu mult noroi sub...si m-am afundat dintr-o data aproape pina la jumatea rotilor.Am incercat usor sa ies dar m-am afundat mai mult.AM inceput sa cuplez diferentialul central si sa ridic masina din suspensie la maxim.Am inceput sa fac manevre inainte si inapoi pt. ca simteam ca incepe sa se faca loc putin cite putin dar eram bagat calumea in noroi, in fata si spatele rotilor se formase un zid de noroi mare iar rotile nu mai aveau aproape deloc aderenta fiind pline de noroi.Am reusit sa ies putin dar solul fiind foarte moale m am afundat din nou.Sansa mea era sa trec pe portiunea uscata de pamint care se vedea la 2-3 m de mine.In momentele alea am uitat sa mai decuplez ESP-ul dar si asa cu ESP-ul decuplat m-am chinuit.Am stat cam 20 de min, timp in care am incercat sa mi fac loc.O sa incerc sa pun si filmuletele pentru ca am filmat aproape tot.Anvelopele sint de iarna GoodYear.

Aici avem prima parte, la sfirsit cind nu mai pot sa filmez si las camera in jos masina se impotmolise, dupa care baietii coboara de pe ATV sa ma filmeze spre deliciul lor.Solul se vede ca e foarte inselator nu iti dadeai seama ca este atita noroi acolo.O sa incerc sa pun si filmuletele in care ma chinui sa scot masina, dar sint prea mari nu reusesc acum...

Visit My Website

Poza este facuta la sfirsit.

post-15613-1203805789_thumb.jpg

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea a 2-a

Partea a 3-a inapoi acasa...

Ce nu se vede in filmulet este ca pe pe latura cealalta a masinii noroiul depasea pragul masinii, defapt se vede ca masina este inclinata si la un moment dat pe partea asta solul parea bun dar pe partea cealalta era afundata bine.De altfel ca un fapt inedit pe partea cu noroi mai mare am gasit tapiteria putin stropita de noroi, foarte putin dar au intrat de la acceleratiile puternice.Un R5 sau V6 eu cred ca iesea mult mai usor, dar banuiesc ca si anvelopele au avut un rol negativ nu numai greutatea masinii.

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit eu am V6 TDI si am ramas si eu in noroi, bine, erau ceva mai mult afundat decat in situatia ta, si am cauciucuri all-season. Eu ieseam cu fata dintr-o parte, intram cu spatele in alta si pana la urma ma tras cineva ca altfel nu ieseam. Concluzia, daca nu ai cauciucuri adecvate (aici trebuiau de noroi) nu iesi usor sau deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, anvelopele sint cheia, practic ele asigura aderenta si abia dupa mai intervin si alti factori.

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori sa prezint un fapt real intamplat acum 5 zile.Un camion incarcat a ramas inamolit in noroi pe un drum neadecvat in panta.Touaregul a reusit sa-l scoata de acolo.Am postat acest mic filmult pe youtube.Ce pare aveti?
.Poate asta de aici vine numele?.

Vad ca este tare Tuaregul asta.... dupa mine este cea mai frumoasa masina dar si puternica:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ii faceai balans, ieseai fara probleme de-acolo (cel putin dupa cum arata partea dreapta, cea care se vede)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mergea balans pt. ca nu revenea masina...la un moment dat chiar incercam un fel de balans schimband vitezele rapid in R si in D dar se pierdea exact tempo-ul necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de noroi si V10-le care este mai greu si asta il face mai putin performant in situatii extreme.Practic eu cred ca in unele situatii puterea motorului este anulata de greutatea masinii.

Am mers dupa un ATV pe campii si dealuri cu viteza mica 10-20km/h, pina intr-un loc cind aproape de o balta solul era foarte mlastinos cu mult noroi sub...si m-am afundat dintr-o data aproape pina la jumatea rotilor.Am incercat usor sa ies dar m-am afundat mai mult.AM inceput sa cuplez diferentialul central si sa ridic masina din suspensie la maxim.Am inceput sa fac manevre inainte si inapoi pt. ca simteam ca incepe sa se faca loc putin cite putin dar eram bagat calumea in noroi, in fata si spatele rotilor se formase un zid de noroi mare iar rotile nu mai aveau aproape deloc aderenta fiind pline de noroi.Am reusit sa ies putin dar solul fiind foarte moale m am afundat din nou.Sansa mea era sa trec pe portiunea uscata de pamint care se vedea la 2-3 m de mine.In momentele alea am uitat sa mai decuplez ESP-ul dar si asa cu ESP-ul decuplat m-am chinuit.Am stat cam 20 de min, timp in care am incercat sa mi fac loc.O sa incerc sa pun si filmuletele pentru ca am filmat aproape tot.Anvelopele sint de iarna GoodYear.

Aici avem prima parte, la sfirsit cind nu mai pot sa filmez si las camera in jos masina se impotmolise, dupa care baietii coboara de pe ATV sa ma filmeze spre deliciul lor.Solul se vede ca e foarte inselator nu iti dadeai seama ca este atita noroi acolo.O sa incerc sa pun si filmuletele in care ma chinui sa scot masina, dar sint prea mari nu reusesc acum...

Visit My Website

Poza este facuta la sfirsit.

Chestia cu V10 care e mai greu pica din start.Culmea daca e mai greu e mai bine.Oricum am patit si eu ca tine (eu am ramas suspendat pe punte in noroi) si cand am schimbat anvelopele a fost altceva.Trebuie sa ai aderenta pe orice tip de sol.Pe noroi e greu daca nu ai anvelope cu "crampoane"poti sa ai mama off roadului .Masina poate dar trebuie sa agate.Sa ai un Touareg cu trei tipuri de roti in functie de drum nu prea e rentabil si nici confortabil sa schimbi anvelopele instant.Oricum evita noroiul.Apropo cat de cramponate erau anvelopele ATV.ului.Si aici poti sa compensezi din forte daca tu cu Touaregul mergeai mai repede adica putin cu viteza si iar intervine fizica.Pentru condus off road pe portiuni de noroi recomand urmatoarele:anvelope (macar de iarna). Abordare mai dinamica a traseului cu noroi.(Nu incercati sa vedeti daca iese!) si mult noroc.

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ascult sfatul tau, noroiul este de evitat daca nu ai anvelope adecvate.

Uite aici un filmulet cind un tractor echipat presupun, ramine si el impotmolit in noroi pt. un timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU stiu cit de cramponate erau anvelopele ATV-ului, dar se vede in primul filmulet ca a trecut peste fara nici o problema fiind usor.Pe la sfirsit se vede cind persoana care statea in spatele ATV-ului a simtit ceva la sol si se uita in spate la rotile ATV ului si parca sare putin noroi de la roti, dar atit. Eu pastram viteza constanta 10-20km/h si dintr-o data m-am afundat, nu mai puteam sa avansez.La inceput am incercat manevre usoare dar nici o sansa.Bineinteles ca daca aveam viteza mai mare si stiam de zona o treceam dar asa am ramas acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa inteleg problema.Ce anvelope aveai?Cum era setata electronica erai pe off road care? Cum era ESP-ul cuplat sau decuplat?Eu iti spun din experienta ca am impins la ATV. In alta ordine de idei raman la varianta mea si o sustin.Exista doua forte greutatea si acceleratia.Experienta in timp isi spune cuvantul cum sa scapi din situatii de genul asta.Exista un risc mereu.De exemplu la tine in film vad ca esti pe drum drept la mine in realitate aveam in fata un mal dupa noroi si am ajuns intro buturuga.Asta a fost cu anvelope serie.Am schimbat anvelopele si am tot plecat pe off road si nu am mai avut probleme.Ultima aventura a fost cand am avut placerea sa aud -de la un localnic-ca e prima masina care a ajuns in fata casei lui pentru ca aveai de parcurs un drum plin de noroi in panta.Abordarea pantei a fost dinamica tocmai datorita experientelor avute anterior.Masina e oK

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!