Jump to content

Tdi Engine Spy


ender
 Share

Postare recomandată

Din cite stiu eu , calculatoarele existente pe o masina , la VW- Audi comunica intre ele pe principiul Can-Bus cu mult inainte de a se introduce acest tip de comunicatie si pt aparatele de diagnoza (scanere) si rata redusa de refres (esantionare ) in cazul diagnozei se datoreaza comunicatiei seriale dintre scaner si orce calc prin intermediul instrumentelor de bord.Eu totusi nu cred ca ecm este in vreun fel stinjenit ca i se cer anumite informatii stiut fiind faptul ca un alt modul din interiorul sau se ocupa cu livrarea datelor care in mod normal sint cerute si de alte calc de pe masina (ABS-ESP) cu care interactioneaza (schimba informatii in orce moment).Rata redusa de esantionare nu cred ca este un impediment pt sofer pt ca acesta la urma urmei nu sta concentrat asupra indicatiilor, trebuie sa mai si conduca (din aceasta cauza indicatoarele digitale au pierdut competitia cu cele analogice, cele din urma fiind mai putin precise dar mult mai usor de observat si interpretat) si cred ca o afisare cu un sir de LED-uri ar fi mai de efect si mult mai usor de urmarit (citeva LED-uri rosi pt suprapresiune , la fel pt. temp. uleiului) ,aprinderea unor Led_uri de avertizare avind impact mai mare asupra soferului decit niste cifre care trebuie analizate si interpretate de cond. auto.(LED-uri galbene- te apropi de limita, LED-uri Rosi-"las-o mai moale ca faci cunostinta cu soferul platformei de tractare).Parerea mea, sper sa fie constructiva.Daca as stapinii miraculosul (pt. mine) domeniu al microcontrolerelor si programarii acestora calea asta as urmao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    21

  • andREI

    6

  • toni

    6

  • alexrosiu

    4

Top Posters In This Topic

Propunerea folosirii ECU-ului in modul diagnoza OBD (nu specific VAG) are un inconvenient major: NU SE POATE ACCESA DECAT UN SINGUR CONTROLLER ODATA!

Pentru afisarea simultana a altor parametrii decat cei oferiti de ECU nu exista rezolvare cu folosirea protocolului de diagnoza (VAG sau standard OBD).

Solutia translatorului CAN este cea mai eleganta, inconvenientul fiind acela al lipsei (inca) a informatiei necesare decodificarii comunicatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Propunerea folosirii ECU-ului in modul diagnoza OBD (nu specific VAG) are un inconvenient major: NU SE POATE ACCESA DECAT UN SINGUR CONTROLLER ODATA!

Pentru afisarea simultana a altor parametrii decat cei oferiti de ECU nu exista rezolvare cu folosirea protocolului de diagnoza (VAG sau standard OBD).

Solutia translatorului CAN este cea mai eleganta, inconvenientul fiind acela al lipsei (inca) a informatiei necesare decodificarii comunicatiei.

<{POST_SNAPBACK}>

Andi , prin controler te referi la un singur grup de masurare?Daca da atunci de ce Scantool cu interfata ELM 323 reuseste sa citeasca, turatie, temperatura(aer, lichid racire) , sondele lambda (motoare otto) , map( si presiune atmosferica) si tps cu toate ca daca ne luam dupa vag-com nu se afla in acelasi grup de masura toate.Si pdl 1000 citeste si afiseaza toti parametri odata, nu impartiti pe grupuri de masura.Asta ma face sa cred ca de fapt Ecm-ul atunci cind este pus in transmitere date, el de fapt spune tot si doar vag-com le afiseaza in grupuri tipic aparaturi de diagnoza originala tocmai pt a facilita modificarile care se pot face folosind procedura tipica de uzina prin logare.Si da ai dreptata daca s-ar putea folosi comunicatia CAN ar fi mult mai bine dar din pacate ceea ce se vehiculeaza pe acolo numai ingineri de la VW sau Bosch stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vad ca nu s-a mai vorbit nimic pe acest topic de prea multa vreme. In ce stadiu ati ajuns cu proiectul? Ati tinut cont ca sunt mai multe tipuri de CAN functie de viteza de transfer? CAN motor este mult mai rapid decat CAN convenience.

Va salut cu respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate pe partea de CAN nu am mai avansat din lipsa de informatii. Stiu ca sunt doua magistrale CAN diferite ce se intersecteaza in IC-CAN gateway.

Am tot hardware-ul necesar pentru a comunica cu CAN-engine dar nu cunosc ce se vehiculeaza pe acest bus pentru a filtra datele necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
to s_c:

Se poate realiza orice. Totul tine de programarea microcontrolerelor

to toni:

Buna intrebare! O sa dau unui mecanic sa-mi faca o adaptare in gitul corpului filtrului de ulei, acolo unde se leaga senzorul de presiune.

Sunt motoare ce au au acest loc astupat cu un simplu surub M10 pas 1mm. Pentru ele este mult mai simplu.

Cred ca se gasesc adaptoare de tip T la firmele de tuning. Trebuie sapat :huh:

salut daca inn caz ce mai este de actualitate sau ai concretizat ceva as dori sa stiu si eu ceva date(pret final cu tot cu montaj si ce optiuni are mai concret)

mercy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva noutati legate de acest proiect? Recunosc ca m-a captivat 100% si ca inginer electronist am tot respectul fata de Ender pentru initiativa, si ca urmare ma declar potential client al acestui device.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul functioneaza pe masina mea de aproape un an. Nu exista o varianta comerciala, adica un tot unitar bine inchegat, exista posibilitatea pentru cei indragostiti de electronica de a beneficia de toate componentele active (microcontrolere gata programate) si pasive sub forma de kit, montajul urmand sa fie facut de catre ei.

Uite niste imagini cu bordul actual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul functioneaza pe masina mea de aproape un an. Nu exista o varianta comerciala, adica un tot unitar bine inchegat, exista posibilitatea pentru cei idragostiti de electronica de a beneficia de toate componentele active (microcontrolere gata programate) si pasive sub forma de kit, montajul urmand sa fie facut de catre ei.

Uite niste imagini cu bordul actual

As fi interesat de asa ceva, ideea este ca ma descurc eu de realizat, daca am componentele active si, eventual valorile pt cele pasive.

Nu strica si o schema, binenteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tentant, as dori si eu schema, de restul ma ocup eu,mai putin partea cu programarea microcontrolerului

pretul de 48 euro mai este valabil? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Da.

Am facut upgrade de soft (ver 2.0). Acesta arata grafic forma virfului de presiune, atunci cind MAP-ul creste peste 1.8 Bari - graficul este facut in timp real si arata ca la MRTG (pentru cei care se ocupa cu monitorizarea traficului -:banghead: ).

In curind o sa am montat un ecran mai mare (de la Nokia 7110, fata de actualul 3310) si o noua linie care sa afiseze EGT-ul (ver 3.0)

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte complicat si nu merita sa faci soft pentru LCD-uri color. Pentru alte aplicatii, poate ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 4 months later...

:D BRAVO ender! Am citit topicul pe nerasuflate. Ma intereseaza si pe mine. Am BC dar intre cele doua ceasuri mari am un panou cu becurile de avertizare. Aici ar sta bine, dar ce fac cu becurile. Am inteles recomandarea ta de a nu-l monta in bord, dar... Nu am pilot automat (CC), dar vreau sa-mi pun. Solutia pentru AUDI (de cumparat) prezentata mai sus functiona si pe post de detector de radar, la tine ce implica? Nu mai sunt indragostit de electronica asa ca prefer un produs finit, cat mai usor de montat. De ajutat ... nu vad cum sa te ajut. Poate o conserva de ..timp de la mine. :D

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super!!! eu nu am bc si un astfel de device care ar mai afisa si consumul ar fi extraordinar. se poate sa primesc si eu unul ? care e pretul si dac apoti sa imi spui cum l-ai integrat in bord? e ushor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • 5 months later...
nu mai zice nimeni nimic?

repet, NU MAI ZICE NIMENI NIMIC???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niste poze demonstrative? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Ce s-a mai intamplat intre timp cu acest proiect?

Nu pot decat sa-l felicit cu stima pe ender!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!