Jump to content

Tdi Engine Spy


ender
 Share

Postare recomandată

ender, abia acum am citit topicul, si-ti spun ca l-am citit cap-coada "pe nerasuflate"!

Ai tot RESPECTUL meu, sunt absolut impresionat se vede ca esti cu adevarat pasionat in ceea ce faci. Proiectul are un potential urias, fa treaba calumea si o sa ajungi departe!

Tine-ne la curent cu mersul lucrurilor :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ender

    21

  • andREI

    6

  • toni

    6

  • alexrosiu

    4

Top Posters In This Topic

Din pacate nu mai am spor la treaba ca in concediul de iarna. La servici se iveste foarte rar o perioada libera in care sa dezvolt softul de baza.

Partea mecanica (carcase, adaptari pentru senzori) stagneaza cel mai mult.

Cine stie un strungar care poate sa faca adaptorul T tentru senzorul de temperatura? Ce material se preteaza cel mai bine? Eu m-am gindit la un aliaj pe baza de Cu, ex. alama, sau poate chiar Cu

O alta problema ce ridica dificultati de ordin mecanic este carcasa de reflexie pentru LCD.

Aceasta trebuie realizata dintr-un plastic de culoare alba. La interior trebuie sa aiba insertie de Cu sau cablaj imprimat, pentru legatura LED-urilor de backlight. Cutia trebuie sa fie dimensionata pentru fiecare aplicatie in parte, dimensiuni diferite pentru Octavia, Fabia, Golf, Passat ...

O alta problema o reprezinta matrita pentru decuparea in cadranul IC-ului, impreuna cu dispozitivul de actionare. Pentru prototip se poate folosi cu succes cater-ul, insa pentru productie de mini-serie nu merita riscul de a strica cadranul IC-ului din cauza unei mici neatentii

Dupa cum vedeti sunt intr-un mare impas. Poate o colaborare cu un bun meserias mecanic de prototip va aduce la liman acest proiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti dezvolta o versiune mai lo-tec astfel incat sa afiseze EGT si temp.uleiului? Astea doua m-ar interesa, chiar mai putin aratos realizat, nu integrat in bord sau stiu eu... sa fie acolo vizibile... Chiar asa termocupla pentru EGT unde se pune? Inaintea turbinei? Daca da si presupun ca da (logic asa ar fi) inseamna ca trebuie data jos galeria de evacuare ca atunci cand ii dau gaura sa bag termocupla asta se creeaza niste "pilitura" si aia n-o vreau in turbina.. ma intelegi.

Raman un potential client serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti dezvolta o versiune mai lo-tec astfel incat sa afiseze EGT si temp.uleiului?

...

termocupla pentru EGT unde se pune? Inaintea turbinei? Daca da si presupun ca da (logic asa ar fi) inseamna ca trebuie data jos galeria de evacuare ca atunci cand ii dau gaura sa bag termocupla asta se creeaza niste "pilitura" si aia n-o vreau in turbina.. ma intelegi.

<{POST_SNAPBACK}>

Versiunea cu EGT poate fi oricum numai lo-tech NU. Pentru aceasta versiune trebuie folosit un amplificator de instrumentatie foarte stabil la variatiile de temperatura.

Acest lucru este necesar deoarece tensiunea data de termocuplu este foarte mica, de ordinul mV pe gradC

Pentru cei interesati pot pune la dispozitie toate componentele gata programate sau tot montajul gata asamblat (fara cutii). Ramine sa va ocupati de asamblarea montajului si instalarea acestuia pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

delirez, dar nu s-ar putea implementa si un cruise control plecand de la instrumentu de baza ??

<{POST_SNAPBACK}>

Pentru masina ta, este suficienta schimbarea manetei de semnalizare si activarea functiei Cruise Control cu ajutorul VAG-COM-ului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

@ender, esti tatic !! dar sigur stiai asta deja :) Am citit cap-coada topicul si ma gandeam ca e un imens castig ptr tot forumul ca te avem printre noi! Ai tot RESPECTUL din partea mea! Nu incerc sa te "perii", dar observ ca esti foarte pasionat si totodata si priceput!

Eu lucrez in domeniul IT, dar nu m-am jucat niciodata cu programarea de controlere, recunosc ca nici inclinatie spre electronica nu am, dar chiar si asa admir minunatele posibilitati de a implementa in masini circuite aditionale f faine si utile.

pe mine personal m-ar interesa doar un "gadget" care sa-mi arate consumul mediu si/sau instantaneu ptr ca masina mea nu are computer de bord. nu vreau sa arate f "fancy", vreau doar sa fie practic...ce zici ? m-ar ajunge mult asa ceva ? Cand ai timp sa realizezi asa ceva sa stii ca poti conta pe mine ca voi fi un client serios.

Toate cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender am si eu o intrebare: ce ai facut tu merge doar la tdi sau si la 1.8 4x4 turbo? cam atat.. in rest felicitari.. si tine-o tot asa pt ca merita.. te- as ajuta si eu dar la electronica nu am nici o inclinatie.. din pacate.. bafta la toata lumea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei pasionati de electronica pot pune la dispozitie schema electronica impreuna cu hex-urile pentru cele doua microcontrolere Microchip folosite;

<{POST_SNAPBACK}>

Poti sa-mi trimiti si mie schemele si fisierele cu datele din microcontroller? (pe mail cred ca ar fi cel mai bine b83cdw@yahoo.com). Multumesc anticipat :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina ta, este suficienta schimbarea manetei de semnalizare si activarea functiei Cruise Control cu ajutorul VAG-COM-ului...

<{POST_SNAPBACK}>

Poti sa-mi dai mai multe amanunte ??? ...... chiar doar prin schimbarea manetei de semnalizare ???? functia cruise control exista si trebuie doar activata??? se mentine modul de lucru ca al masinilor dotate cruise control din "fabrica" ???? unde pot face asta??? la orice service vw??? ai idee un cost??

Mersi anticipat pentru raspuns si scuza-ma daca intrebarile mele sunt total puerile .............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu parere de rau trebuie sa va anunt ca nu va exista o varianta comerciala a acestui proiect.

Pentru cei care doresc sa realizeze acest instrument, in varianta integrata in IC sau in orice alta varianta de integrare, o sa pun la dispozitie urmatorele:

- Schema electrica.

- Circuitele integrate PIC16F876 I/P, PIC 18F248 I/P, DS18S20, TL431, MCP601 I/P si doua cristale de quartz de 8MHz. Microcontrolerele vor fi programate, pretul acestor componente este 48EUR.

- Schita cablajelor imprimate

Componentele pasive, cablurile si mufele vor fi achizitionate de catre fiecare, costul estimativ al acestora se situeaza sub 30EUR

Nu se vor furniza sursele codurilor din cele doua microcontrolere.

Mai jos este atasata schema electrica si o poza cu instrumentul montat in IC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Senor Ender, daca totusi te vei razgandi si vei crea o versiune comerciala, count me in as your client. Oricat de mult mi l-as dori, sunt prea lenes sa il construiesc si sa il montez singur. B) . Respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu parere de rau trebuie sa va anunt ca nu va exista o varianta comerciala a acestui proiect.

Pentru cei care doresc sa realizeze acest instrument, in varianta integrata in IC sau in orice alta varianta de integrare, o sa pun la dispozitie urmatorele:

- Schema electrica.

- Circuitele integrate PIC16F876 I/P, PIC 18F248 I/P, DS18S20, TL431, MCP601 I/P si doua cristale de quartz de 8MHz. Microcontrolerele vor fi programate, pretul acestor componente este 48EUR.

- Schita cablajelor imprimate

Componentele pasive, cablurile si mufele vor fi achizitionate de catre fiecare, costul estimativ al acestora se situeaza sub 30EUR

Nu se vor furniza sursele codurilor din cele doua microcontrolere.

Mai jos este atasata schema electrica si o poza cu instrumentul montat in IC.

<{POST_SNAPBACK}>

Acum ca inamicii din facultate isi dau ultimele suflari (a se citi mi-am mai luat o restanta :D ) si am mai mult timp liber ma gandeam la oferta ta. Practic ce mai lipseste din ce trebuie pentru a termina Spionul?

Inteleg ca circuitele ar veni deja programate? De la vreun producator sau de tine? Placajul imprimat sa zicem ca gasesc unde sa il fac. Te-ai gandit sa faci niste DYI kit-uri? Adica o punguta cu controller-ele, cu doua-trei foi A4 cu scheme si altele si un "bafta !" in partea de jos a lor? Ma uitam pe TDICLUB.COM la LanduytG cel care a furnizat piesele pentru prima interfata de la noi - cea a lui Andi TDI - lipita urat de tot de moi (creion de lipit PROST) - care a venit ca un DYI kit superb. Practic includea schema, placa, componente si carcasa. Aveai doar sa lipesti, sa verifici pe schema lipiturile si sa o pui in carcasa. Te-ai gandit la asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu programez toate microcontrolerele PIC. Cred ca se intelege din cele scrise mai sus ca pot pune la dispozitia doritorilor toate componentele electronice + schema electrica.

Cablajele sunt alta poveste. Pentru a la face trebuie sa cotizez destul de substantial la o firma specializata si nu o fac daca nu am minim zece clienti (din motive de rentabilitate).

Montajul in IC si in masina se face de catre voi (eu nu am timp) dupa instructiuni bine puse la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu programez toate microcontrolerele PIC. Cred ca se intelege din cele scrise mai sus ca pot pune la dispozitia doritorilor toate componentele electronice + schema electrica.

Cablajele sunt alta poveste. Pentru a la face trebuie sa cotizez destul de substantial la o firma specializata si nu o fac daca nu am minim zece clienti (din motive de rentabilitate).

Montajul in IC si in masina se face de catre voi (eu nu am timp) dupa instructiuni bine puse la punct.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai ne putem ocupa noi de cablaje. Le-ai facut cumva in vreun OrCAD sau ceva similar sau ne putem ocupa noi... Ne strangem macar 20 (tot pentru rentabilitate) si ne apucam de treaba... Vb cu o firma care se ocupa cu placaje din acest gen si gasim noi o solutie.

Nu pot decat sa iti multumesc anticipat pentru oferta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si multumesc initiativei si sunt pregatit oricand sa fac operatia alaturi de ceilalti interesati!. Cu cat suntem mai multi cu atat punem treaba la punct mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajele nu sunt facute in ceva gen xCAD, sunt facute de mina pe hirtie milimetrica. Pentru cablaje profesionale trebuie bagata schema pe calculator. Cine se ocupa?

De montarea componentelor ma ocup eu, pot face pina la 10 bucati intr-un WE, cine stie sa se joace cu letconul ma va scuti de aceasta munca si va economisi ceva bani.

Cred ca mult mai simplu ar fi fara integrare in IC, pus undeva pe bord. Este mult mai putin de munca si nu necesita modificarea IC-ului.

Voi decideti pina la urma

Ca sa rezum, se afiseaza valorile instantanee si maxime pentru Turbo Pressure in Bari (rezolutie 10mB), Oil Temperature in grdC (rezolutie 1grdC) si Battery Voltage in V (rezolutie 0.1V). Se tine minte de pe o sesiune pe alta, intre doua porniri ale motorului, valorile maxime si se stocheaza numarul de porniri ale motorului.

Doritorii trebuie sa stie ca trebuie schimbat busonul de la baia de ulei cu unul modificat care contine senzorul digital de temperatura. Operatia presupune achizitionarea de la dealer a busoanelor (50k lei vechi/bucata), prelucrarea lor pe strung (50k lei/bucata la strungar) si incapsularea senzorului (pot face 10-15bucati odata, costuri suplimentare 20-30k lei/bucata pentru rasina sintetica de inalta rezistenta termica + pasta termica de contact).

Si inca ceva, trebuie sa gasim o sursa sigura de cabluri electrice termorezistente (diametru 1-1.5mm, teflon sau siliconice) pentru ca eu am terminat stocul pe care-l aveam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajele nu sunt facute in ceva gen xCAD, sunt facute de mina pe hirtie milimetrica. Pentru cablaje profesionale trebuie bagata schema pe calculator. Cine se ocupa?

De montarea componentelor ma ocup eu, pot face pina la 10 bucati intr-un WE, cine stie sa se joace cu letconul ma va scuti de aceasta munca si va economisi ceva bani.

Cred ca mult mai simplu ar fi fara integrare in IC, pus undeva pe bord. Este mult mai putin de munca si nu necesita modificarea IC-ului.

Voi decideti pina la urma.

Ca sa rezum, se afiseaza valorile instantanee si maxime pentru Turbo Pressure in Bari (rezolutie 10mB), Oil Temperature in grdC (rezolutie 1grdC) si Battery Voltage in V (rezolutie 0.1V). Se tine minte de pe o sesiune pe alta, intre doua porniri ale motorului, valorile maxime si se stocheaza numarul de porniri ale motorului.

Doritorii trebuie sa stie ca trebuie schimbat busonul de la baia de ulei cu unul modificat care contine senzorul digital de temperatura. Operatia presupune achizitionarea de la dealer a busoanelor (50k lei vechi/bucata), prelucrarea lor pe strung (50k lei/bucata la strungar) si incapsularea senzorului (pot face 10-15bucati odata, costuri suplimentare 20-30k lei/bucata pentru rasina sintetica de inalta rezistenta termica + pasta termica de contact).

Si inca ceva, trebuie sa gasim o sursa sigura de cabluri electrice termorezistente (diametru 1-1.5mm, teflon sau siliconice) pentru ca eu am terminat stocul pe care-l aveam.

Pai mi-e si rusine ca nu ma bag la facutul de cablaj pe calculator pentru ca am facut la facultate asta si am uitat :tomato: . Acolo facusem in OrCAD si CAD...ceva. Dar in starea de cunostiinte pe care le am acuma nu pot promite ca risc sa nu ma tin de cuvant.

Lipituri fac acum calumea pentru ca am statie de lipit termostabilizata, reglabila etc. iar singurul lucru care m-ar ingrijora din toate cele mai sus ar fi cablurile termorezistente. Atat. Strungar am.

Oricum sunt dispus sa platesc in avans pentru crearea unui fond de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu intelegeti gresit. Nu fac asta pentru bani (ca scop in sine) si implcit nu am nevoie de bani pentru a demara treaba. NU AM TIMP.

La al meu spy am muncit in jur de doua luni, e drept printe picaturi, mai mult in vacanta de iarna. Da a fost prototip; pentru varianta "de serie" se poate face/monta o bucata pe masina in maxim 3-4 zile, in conditiile in care am toate componentele si trebuie doar sa asamblez/montez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu intelegeti gresit. Nu fac asta pentru bani (ca scop in sine) si implcit nu am nevoie de bani pentru a demara treaba. NU AM TIMP.

La al meu spy am muncit in jur de doua luni, e drept printe picaturi, mai mult in vacanta de iarna. Da a fost prototip; pentru varianta "de serie" se poate face/monta o bucata pe masina in maxim 3-4 zile, in conditiile in care am toate componentele si trebuie doar sa asamblez/montez.

<{POST_SNAPBACK}>

conteaza pe mine 100%

vreau si eu sionu

cabluri cred ca putem gasi pe maica domnului (parca asa ii zice) sunt n magazine specializate p-acolo

am si gasit locatia ic-ului in bordul meu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si gasit locatia  ic-ului in bordul meu:)

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca ender stie de conex electronic si celelalte... deci sunt cam pesimist cu cablurile dar astept sa zica el ceva legat de asta...

Cat despre IC ... unde l-ai gasit??! Cum ai reusit?? :o :unsure: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper ca nu deranjez.Observ ca sint forum-isti buni cunoscatori in ale electronici si ceea ce este mai important in microcontrolere (de care eu am prea putin habar, din pacate pt mine).Parerea mea ar fi sa se foloseasca pt sursa diferitelor informatii chiar ECM-ul masini (a mai spus-o si Ender) dar nu informatia de pe linia CAN ci chiar cea de la mufa OBD, terminal 7. Totul consta intr-un microcontroler care sa trimita adresa specifica punerii ECM in comunicatie dupa care sa faca interpretarea datelor livrate de ECM si trimiterea celor care sint interesante pt utilizator catre un afisaj.Dupa cite stiu ECM "livreaza" toate aceste informatii in cod Hexa greutatea consta in indentificarea celor care prezinta interes dar la VW, Audi mi se pare mai usor pt. ca o data indentificate se poate aplica la aproape toata gama.Eu am construit o interfata cu ELM 323 care functioneaza pe toate VW, Audi indiferent daca sint Otto sau Diesel, deci ECM-urile sint compatibile OBD II si asta inseamna ca se pot indentifica datele din sirul transmis de ECM folosind documentatia OBD II, EOBD.Rezumind intr-o fraza simpla: sa se construiasca un mic scaner care sa afiseze citiva parametri care prezinta interes pt conducatorul vehicolului.Avantajele sint usor de vazut, nu apar conexiuni si senzori noi pe motor existind practic numai 3 fire de legatura.In practica eu nu vad nici un inconvenient deoarece ECM nu este cu nimic impiedicat sa se ocupe de gestionarea motorului chiar daca transmite si date seriale (este ca si cum s-ar rula cu masina cu un scaner cuplat la mufa OBD).Daca va hotariti sa urmati ideea (care nu este deloc noua, asa zisul "computer de bord lucreaza dupa acest principiu) cred ca ar fi foarte bine sa cereti ajutorul lui Andy TDI care sigur va v-a fi de un real folos cu privire la ceea ce transmite ECM-ul atunci cind este pus in "transmitere date".Abtinerea adresei Hexa pe care o transmite un scaner catre instrumente bord pt. punerea in comunicatie cu ECM-ul cred ca se poate face interceptind comanda data de VAG-COM atunci cind se selecteaza "motor", asta in cazul in care nu se gaseste pe net.Parca sursele programului ScanTool , care este free si facut sa ruleze cu ELM xxx, sint free si pot fi studiate.Spor la treaba si nu abandonati cred ca o sa iasa ceva profesional (nu sint in nici un caz nationalist dar cred ca nu sintem cu nimic mai prejos, din punct de vedere profesional decit alte nationalitati ci doar ne lipseste comunicarea)

PS. Daca am fi toti ca ANDY (sa stim multe, sa spunem si la alti fara sa urmarim un scop material)!!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La lipit ma bag si eu, am si eu scule acasa si experienta fo' 10 ani :). Count me in.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NINOS: Nu cred ca va merge bine. De ce? Din mai multe motive:

- ECU nu a fost gindit sa fie interogat de fiecare data cind merge motorul. (BC-ul nu merge pe acest principiu. El comunica prin CAN-gateway cu senzorii)

- Cu cit vrei sa interoghezi mai multi senzori odata, cu atit mai mult scade rata de esantionare. Spre exemplu, MAP + MAF au impreuna cam 0.8Hz rata de esantuionare.

Instrumentul facut de mine necesita interogarea simultana a trei grupuri. Rata de esantionare ajunge in acest caz particular la 1-1.5 Hz. Mult prea mare pentru a vadea virfurile de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!